'aanpakken' malafide stichting

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

'aanpakken' malafide stichting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-19 12:32

-sorry modjes, ik wist echt niet waar ik dit moest plaatsen-

Beste bokkers,
Nadat er wéér dingen naar buiten zijn gekomen die niet kloppen en waarover (potentiële) adoptanten niet geïnformeerd worden, ben ik nu samen met enkele anderen opzoek naar manieren om een malafide honden stichting aan te kunnen geven.

Wij hebben alles gedocumenteerd, dit gaat oa om vele honden die in het asiel zijn beland omdat ze geen huisbezoeken doen, honden die zijn ingeslapen puur omdat stichting geen moeite wilde doen, vele pups die naar NL zijn gehaald terwijl zij niet gezond zijn, adoptanten die bedreigd worden, pups die in nederland zijn verwekt, etc etc.

Stichting zegt te werken met kleinschalige opvangen in thuisland (spanje) voor honden die gevonden zijn op straat, maar het zijn alléén pups, geen volwassen honden. Toch weten ze precies hoe de moeders eruit zien en wanneer pups geboren zijn. Wij hebben dus gerede twijfel of de hondjes niet daar gefokt worden. wij kunnen dit momenteel nog niet hard maken en zijn dus opzoek naar een manier om dit te controleren.

Heeft toevallig iemand ervaring met dit soort zaken, weet iemand waar wij kunnen aankloppen voor info of om dit openbaar te maken?

Wij zelf zijn ook allemaal gedupeerd, mijn hond bleek gewoon in nederland gefokt te zijn met medeweten vd stichting, anderen kregen angstige honden of zieke honden maar stichting geeft (ondanks hun contract waar dit in staat) geen thuis.

Wij willen vooral zorgen dat andere adoptanten hier niet in trappen, maar ook er achter komen of stichting gewoon écht slecht in communiceren is of puur voor het geld bezig is en dingen dus verzwijgt uit eigen belang.

Misschien nog belangrijk; stichting staat ook niet in nederland ingeschreven maar de hondjes gaan allemaal of naar NL of naar België.

rien10
Berichten: 14643
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 12:52

Het klinkt hard en gevoelloos maar alles is vraag en aanbod.
Als wij in Nederland stoppen met zielige hondjes te importeren vanuit het buitenland lossen dit soort problemen zich vanzelf op.

Mmm. eigenlijk heb je helemaal niks aan deze opmerking, want je vraagt hoe je de betreffende stichting kan aanpakken.

Ik zou zoveel mogelijk mensen die met hun te maken gehad hebben interviewen, zoveel mogelijk gedupeerden opzoeken. Dan een lijst aanleggen met hoeveelheden pups versus hoeveelheden volwassen honden. Etc etc. En dan, ja waar moet je dan heen met die gegevens. Eerst de stichting zelf confronteren?.
Laatst bijgewerkt door rien10 op 05-08-19 12:54, in het totaal 2 keer bewerkt

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 12:53

Vreemd. Ik ga even volgen. Heb verder geen tips hoe je dit het best aan kan pakken helaas.

@rien, je bedoelt dat oplichterij zich vanzelf oplost als men geen buitenlandse honden adopteert? Die link zie ik ff niet? :o?

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 12:55

Ik denk dat je hier niet veel mee kan. Wát een verhaal zeg..
Helaas is het al langer bekend dat er ook in de thuis landen puppy’s gefokt worden om door te spelen aan de stichtingen. En het verzwijgen van bijvoorbeeld leishmania bij de honden, dat soort grapjes. Voor mij een reden om dat nooit te doen, een hondje uit het buitenland. Om nog maar niet te spreken over de onbeleefdheid van de gastgezinnen en het contact wat je daar mee hebt. Ik heb het 1x geprobeerd, was er direct klaar mee. Er zullen vast ook goede zijn, maar het merendeel is rotte appel...

Heel veel sterkte en succes, ik hoop dat je er iets mee kan!

rien10
Berichten: 14643
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 12:55

@Antje Vip, ja, ook. Maar ik persoonlijk vind dat je geen honden uit het buitenland moet opvangen.

0 honden naar Nederland. Geen kans op oplichting. Een bijkomend voordeel als het ware.
Laatst bijgewerkt door rien10 op 05-08-19 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 12:56

Ik denk dat je het beste contact op kunt nemen met de NVWA, zij hebben een afdeling die zich bezig houdt met broodfok van bedrijven, illegale hondenhandel etc. :j

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 13:01

Ervaringen en diensten is bedoeld voor het zoeken naar paardgerelateerde bedrijven/diensten. Aangezien dit specifiek over honden gaat verplaats ik dit topic naar Beestenboel.

capopjekop

Berichten: 30649
Geregistreerd: 30-11-03

Re: 'aanpakken' malafide stichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 13:04

Je kunt ook alberto stegeman benaderen. Die heeft meer gedaan met broodfok en heeft meer ervaring en mogelijkheden om te onderzoeken

Femke_Tweety

Berichten: 11975
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 13:04

Dimphyl schreef:
-sorry modjes, ik wist echt niet waar ik dit moest plaatsen-

Beste bokkers,
Nadat er wéér dingen naar buiten zijn gekomen die niet kloppen en waarover (potentiële) adoptanten niet geïnformeerd worden, ben ik nu samen met enkele anderen opzoek naar manieren om een malafide honden stichting aan te kunnen geven.

Wij hebben alles gedocumenteerd, dit gaat oa om vele honden die in het asiel zijn beland omdat ze geen huisbezoeken doen, honden die zijn ingeslapen puur omdat stichting geen moeite wilde doen, vele pups die naar NL zijn gehaald terwijl zij niet gezond zijn, adoptanten die bedreigd worden, pups die in nederland zijn verwekt, etc etc.

Stichting zegt te werken met kleinschalige opvangen in thuisland (spanje) voor honden die gevonden zijn op straat, maar het zijn alléén pups, geen volwassen honden. Toch weten ze precies hoe de moeders eruit zien en wanneer pups geboren zijn. Wij hebben dus gerede twijfel of de hondjes niet daar gefokt worden. wij kunnen dit momenteel nog niet hard maken en zijn dus opzoek naar een manier om dit te controleren.

Heeft toevallig iemand ervaring met dit soort zaken, weet iemand waar wij kunnen aankloppen voor info of om dit openbaar te maken?

Wij zelf zijn ook allemaal gedupeerd, mijn hond bleek gewoon in nederland gefokt te zijn met medeweten vd stichting, anderen kregen angstige honden of zieke honden maar stichting geeft (ondanks hun contract waar dit in staat) geen thuis.

Wij willen vooral zorgen dat andere adoptanten hier niet in trappen, maar ook er achter komen of stichting gewoon écht slecht in communiceren is of puur voor het geld bezig is en dingen dus verzwijgt uit eigen belang.

Misschien nog belangrijk; stichting staat ook niet in nederland ingeschreven maar de hondjes gaan allemaal of naar NL of naar België.



Wellicht eens informeren/meelezen op het hondenforum?

rien10
Berichten: 14643
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 13:14

capopjekop schreef:
Je kunt ook alberto stegeman benaderen. Die heeft meer gedaan met broodfok en heeft meer ervaring en mogelijkheden om te onderzoeken


En het komt wellicht groot naar buiten in de media. Het zal daardoor ook een afschrikwekkende werking hebben, mocht nog iemand dit soort zaken doen of willen (gaan) doen.

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-19 13:20

Carola bedankt voor het verplaatsen.

Alberto stegeman zijn we al mee bezig maar probleem is dat vele adoptanten alleen bij ons anoniem verhaal willen doen en niet zelf openbaar willen treden, ivm angst voor represailles van de stichting, de programma's die wij hebben aangeschreven willen alleen ervaring uit eerste hand en dan minimaal zoveel stuks..

Stichting zelf is uiteraard op de hoogte van onze plannen en schermt direct met advocaten etc omdat wij smaad&laster zouden plegen, maar heeft op hun eigen pagina (waar wij geblokkeerd zijn uiteraard) een heel stuk geplaatst waar wij met naam genoemd worden en totaal zwart gemaakt worden. Over onze ideeën of hun eigen visie daarop wordt niet gesproken, alleen dat wij niet sporen en hard werkende mensen proberen kwaad te doen. Jammergenoeg valt er dus niet te praten met hen. Al meerdere malen is aangegeven dat contact met adoptanten beter moet kunnen, dat wij daar evt zelfs bij willen helpen, ook met huisbezoeken etc, maar dit is allemaal niet nodig en we worden zeker niet binnengelaten als we in Spanje zoudeb zijn.

Op het hondenforum is al een topic over desbetreffende stichting, daar zijn ervaringen te lezen maar uiteindelijk heeft een vrijwilliger van de stichting hier ophef over gemaakt en is topic op slot gegooid, er mag daar dus niks meer gezegd worden. Typisch beleid van deze stichting; doofpotten en anders gelijk advocaten. Overigens heb ik al vaak te horen gekregen in de afgelopen 3jaar, dat er een advocaat op mij gezet zou worden, maar heb nog niks gezien..

bridgetF
Berichten: 2174
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Re: 'aanpakken' malafide stichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 13:33

Ik ben benieuwd om welke stichting het gaat, ik heb ook eens in een behoorlijke gezeik gehad met een stichting, die mij ook dreigde met aanklacht met smaad en laster als ik ergens mijn ervaring openbaar zou delen. Kun je mij een pb sturen met de naam van de stichting?

Veronica2
Berichten: 2661
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 13:40

rien10 schreef:
Het klinkt hard en gevoelloos maar alles is vraag en aanbod.
Als wij in Nederland stoppen met zielige hondjes te importeren vanuit het buitenland lossen dit soort problemen zich vanzelf op.

Exact dit. Het is echt heel onverstandig om honden uit het buitenland te adopteren, het werkt het fokken van die honden in de hand. Telkens als er een busje met zielige, maar geredde hondjes naar NL of BE vertrekt, gaat de reu weer op de teef en weer en weer en weer en weer. Het klinkt allemaal heen nobel om hondje te redden, maar in de praktijk werk je mee aan oplichting en broodfok.

De reacties die TS krijgt van betreffende 'stichting' spreken voor zich en maken direct helder dat het hier gaat om oplichters. Het loont meestal wel de moeite om even zo'n stichting door google te halen en ook even bij de KVK te checken.

TS, jammer dat dit allemaal gebeurt, het kan helpen om de media te zoeken.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 13:50

rien10 schreef:
Het klinkt hard en gevoelloos maar alles is vraag en aanbod.
Als wij in Nederland stoppen met zielige hondjes te importeren vanuit het buitenland lossen dit soort problemen zich vanzelf op.

Dit dus.

Als je een hond wil gewoon bij een Nederlandse fokker halen en geen import uit het buitenland.

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 13:52

Pipodipo schreef:
rien10 schreef:
Het klinkt hard en gevoelloos maar alles is vraag en aanbod.
Als wij in Nederland stoppen met zielige hondjes te importeren vanuit het buitenland lossen dit soort problemen zich vanzelf op.

Exact dit. Het is echt heel onverstandig om honden uit het buitenland te adopteren, het werkt het fokken van die honden in de hand. Telkens als er een busje met zielige, maar geredde hondjes naar NL of BE vertrekt, gaat de reu weer op de teef en weer en weer en weer en weer. Het klinkt allemaal heen nobel om hondje te redden, maar in de praktijk werk je mee aan oplichting en broodfok.

De reacties die TS krijgt van betreffende 'stichting' spreken voor zich en maken direct helder dat het hier gaat om oplichters. Het loont meestal wel de moeite om even zo'n stichting door google te halen en ook even bij de KVK te checken.

TS, jammer dat dit allemaal gebeurt, het kan helpen om de media te zoeken.

Niet mee eens. Naast de rotte appels zijn er ook gewoon geweldige stichtingen die wél goed en eerlijk werk verrichten en die wel en helaas echte straathonden opvangen en ter adoptie afstaan.
Die honden verdienen ook een kans, ondanks dat ze niet op bestelling gefokt en zgn geperfectioneerd zijn. ;)

TS, heel vervelende situatie, zo'n stichting heb ik geen goed woord voor over, juist ook omdat ze de naam van de goeden ook kapot maken

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-19 13:55

Pipodipo schreef:
rien10 schreef:
Het klinkt hard en gevoelloos maar alles is vraag en aanbod.
Als wij in Nederland stoppen met zielige hondjes te importeren vanuit het buitenland lossen dit soort problemen zich vanzelf op.

Exact dit. Het is echt heel onverstandig om honden uit het buitenland te adopteren, het werkt het fokken van die honden in de hand. Telkens als er een busje met zielige, maar geredde hondjes naar NL of BE vertrekt, gaat de reu weer op de teef en weer en weer en weer en weer. Het klinkt allemaal heen nobel om hondje te redden, maar in de praktijk werk je mee aan oplichting en broodfok.

De reacties die TS krijgt van betreffende 'stichting' spreken voor zich en maken direct helder dat het hier gaat om oplichters. Het loont meestal wel de moeite om even zo'n stichting door google te halen en ook even bij de KVK te checken.

TS, jammer dat dit allemaal gebeurt, het kan helpen om de media te zoeken.


Ik ben het hier niet mee eens, daar ik genoeg andere stichtingen ken die wél iets goeds doen. Die vragen een normaal bedrag voor de honden, zorgen dat zij gezond naar hier komen, baasjes op de hoogte zijn van evt trauma's etc, opvang gezinnen hier én mogelijkheid om hond eerst te ontmoeten, huisbezoeken etc etc.. Uiteraard zijn dit stichtingen die echt honden vrij kopen bij de perreras en dodingsstations, maar die dan ook weer geld terug steken ter plaatse om honden te laten castreren én voorlichting te geven op scholen etc.

Met de hoeveelheid honden die in NL/België per jaar gekocht worden kan het niet allemaal uit onze landen komen, dan ga je juist hier weer die broodfok sponsoren. Het redden van een hond of sponsoren van een goede stichting is dan de beste oplossing als je niet opzoek bent naar een zoveelste HR-nest (of kruising chihuahua/jackrussel/boomer/herder) dat ondoordacht ter wereld is gekomen. Ik help dan liever een stichting dan iemand die 'één keer voor de leuk' een nestje heeft. Uiteindelijk heb je qua hond het zelfde: 1 waarvan je niks weet van de voorgeschiedenis.

Maar goed dit is niet de insteek van mijn topic en ik wil dan ook vragen deze discussie te laten rusten.

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-19 13:55

bridgetF schreef:
Ik ben benieuwd om welke stichting het gaat, ik heb ook eens in een behoorlijke gezeik gehad met een stichting, die mij ook dreigde met aanklacht met smaad en laster als ik ergens mijn ervaring openbaar zou delen. Kun je mij een pb sturen met de naam van de stichting?


Ik stuur je een Pb.

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Re: 'aanpakken' malafide stichting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-19 20:20

Nog iemand?

bruceandnoon
Berichten: 907
Geregistreerd: 30-01-10
Woonplaats: Beemster

Re: 'aanpakken' malafide stichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 20:37

Ik weet wie jij bent en om welke stichting het gaat. Op het moment worden er gerechtelijke stappen ondernemen tegen jullie wegens smaad en laster. Jullie die uit rancune allerlei verhalen de wereld in helpen. Totaal ongefundeerd en vol aannmes en te weerleggen dmv documentatie . Jij wist heel goed van te voren wat het verhaal is achter jouw hondje. Ik ga dit bericht temmen. Je mag me per pb benaderen!

bruceandnoon
Berichten: 907
Geregistreerd: 30-01-10
Woonplaats: Beemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 20:39

bridgetF schreef:
Ik ben benieuwd om welke stichting het gaat, ik heb ook eens in een behoorlijke gezeik gehad met een stichting, die mij ook dreigde met aanklacht met smaad en laster als ik ergens mijn ervaring openbaar zou delen. Kun je mij een pb sturen met de naam van de stichting?

Je mag mij ook pb sturen Bridget!

paddington

Berichten: 2469
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 20:48

Liesje1611 schreef:
Ik denk dat je het beste contact op kunt nemen met de NVWA, zij hebben een afdeling die zich bezig houdt met broodfok van bedrijven, illegale hondenhandel etc. :j


Die doen erg weinig aan zulke stichtingen weet ik uit ervaring.

Ik denk ook wel te weten om welke stichting het gaat want immers de rescue wereldje is niet bijster groot.

Je kan eens contact opnemen met broodfokkers en handelaars moeten verboden worden op Facebook.
Die hebben een prachtig archief van stichtingen die het niet zo nauw nemen met regels en kunnen je
vast tips geven hoe te handelen.

bruceandnoon
Berichten: 907
Geregistreerd: 30-01-10
Woonplaats: Beemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 20:49

Even toelichting; ik ben meerdere keren bij desbetreffende stichting op bezoek geweest. Daarnaast heb ik meerdere vrienden in de omgeving wonen waar deze stichting gevestigd is. De pups komen daar letterlijk uit de lucht vallen of over de schutting gegooid. Iemand die nooit in die omgeving is geweest heeft geen idee. Het is dweilen met een kraan open. Mocht iemand vragen hebben je mag me altijd een pb sturen en ik zal deze in alle eerlijkheid beantwoorden. De suggestie dat deze stichting broodfokker zou zijn vind ik zo walgelijk en suggestief en zooo ongelofelijk kwetsend.. (ikzelf heb een oudere hond via hen geadopteerd.)

mvdende

Berichten: 5686
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 20:51

Dimphyl schreef:
Nog iemand?


Ik zou graag per pb de naam van de stichting krijgen.

marleen_usar

Berichten: 24644
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 21:23

Mag ik ook een pb met hun naam want misschien heb een hondje van hun?

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-19 21:27

bruceandnoon schreef:
Even toelichting; ik ben meerdere keren bij desbetreffende stichting op bezoek geweest. Daarnaast heb ik meerdere vrienden in de omgeving wonen waar deze stichting gevestigd is. De pups komen daar letterlijk uit de lucht vallen of over de schutting gegooid. Iemand die nooit in die omgeving is geweest heeft geen idee. Het is dweilen met een kraan open. Mocht iemand vragen hebben je mag me altijd een pb sturen en ik zal deze in alle eerlijkheid beantwoorden. De suggestie dat deze stichting broodfokker zou zijn vind ik zo walgelijk en suggestief en zooo ongelofelijk kwetsend.. (ikzelf heb een oudere hond via hen geadopteerd.)



Wat bijzonder weer dit. Je mag ook gewoon hier vertellen om welke stichting het gaat, zo niet doe ik dat zelf wel. Mij nu beschuldigen van smaad en laster zou ik prachtig vinden. Ik heb NIKS openbaar gezegd over hun, alleen een bericht gedeeld nu via fb. En nogmaals; of ze zelf fokken of werken met fokkers daar, ik weet het niet, maar feit blijft dat ze merendeels puppies hebben, de volwassen honden die er zitten komen grotendeels zelfs van een andere stichting en hebben zij alleen op de pagina staan. Er is geen enkele hond met een persoonlijk achtergrond verhaal en als er vragen gesteld worden daarover, wordt je direct verwijderd of geblokkeerd. Dan is het toch niet vreemd dat mensen achterdochtig worden?

Nogmaals; hardstikke plezierig dat ze wéér met advocaten slingeren. Ik nodig ze dan ook (Nogmaals) uit om met mij het gesprek aan te gaan om dit te verduidelijken, dan kan ik mijn hulp nogmaals aanbieden bij communicatie met adoptanten of huisbezoeken.

En van mijn pup wist ik NIKS dankzij de stichting. Ik had zelf mijn vragen en uiteindelijk heeft de opvang zelf toegegeven dat het nest in nederland verwekt was, terwijl bij de stichting werd geadverteerd dat moeders zwanger naar NL was gekomen. Ook dat zou op rechtszaak uitlopen want moeder zat in opvang en had nooit zwanger mogen zijn, op hoge poten werden er weer krachttermen gegooid en ik mocht, omdat ik mijn mond zou houden, nog een hondje van de site kiezen voor de helft vd prijs, dat noemt men zwijggeld. Overigens woont moeder hond nog steeds bij dit opvanggezin, vaderhond ook, en is er nooit meer enige vorm van dwang uitgeoefend om deze honden terug in handen van de stichting te krijgen.