Tamme duif gevonden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 16:31

meggiemeg schreef:
Zo zijn de meeste duiveneigenaren als ze ze voor de sport hebben, een duif die na een vlucht niet meer terug komt is niet meer interessant voor ze. Wij hebben ooit een duif gevonden tijdens een wandeling met de honden in het bos, was gegrepen door een roofvogel, ook de eigenaar gevonden via het nummer op de ring, man vertelde dat het zijn kampioen was maar hoefde hem niet terug als de vogel zo dom was om zich te laten grijpen door een roofvogel...

Als het een kampioen was dan zouden ze hem nog maar wat graag voor de kweek inzetten. Zal geen serieuze kampioen zijn geweest met 'n 1e Barcelona of Perpignan op z'n naam.

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Tamme duif gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 18:31

De meeste verloren duiven zijn jonge duiven die een van de eerste verdere vluchten maken. In België staat ook gewoon het geboortejaar op het ringetje.

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 18:35

Palmera schreef:
Ik heb weleens aanvliegers gehad, maar vroeg of laat kozen ze er allemaal voor om verder te gaan.

Vaak vermoeid en/of gewond zoeken ze tijdelijk onderdak.


Dat is mijn ervaring ook. Gewoon voeren en water geven en dan knappen ze heel snel weer op

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 19:08

Alhoewel ik geen snars weet van duiven, denk ik dat een DA bezoekje bij welk dier dan ook geen kwaad kan.

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Tamme duif gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 12:30

Bij dit soort duiven meestal niet hoor, vaak puur vermoeidheid, even veilig droog plekje, eten en drinken en dan gaan ze al snel verder als ze aangesterkt zijn.

x_tico

Berichten: 4188
Geregistreerd: 10-05-05

Re: Tamme duif gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-19 12:34

Eric wil hier blijven :P hij vliegt niet weg. Hij zit nu in mijn paardenbusje los. Zodat hij wel wat kan fladderen. Maar ik zet steeds de deuren open en hij wil niet. Dus waarschijnlijk morgen breng ik m naar de opvang.

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 13:14

Waarschijnlijk van de vlucht van afgelopen zaterdag, veel wind en dan raken ze uit koers.
voldoende voeren en dan loslaten vliegen ze meestal wel weer terug.

xLovesPower
Berichten: 394
Geregistreerd: 16-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 15:19

Ik vind het wel grappig dat iedereen zegt dat de duif zelf weer wegvliegt als hij is aangesterkt. Dit is in heel veel gevallen niet zo. Bij ons was ook een duif komen aanvliegen water en eten gegeven. Na een week was hij nog steeds niet weggevlogen. Uiteindelijk gekeken hij had een ringetje met telfoonnummer. De eigenaar gebeld deze is hem komen ophalen. Drie weken later had hij er weer vrijgelaten. & toen was hij weer naar ons toe gevlogen :'). De eigenaar is haar toen weer komen halen en ging haar ditmaal wat langer binnenhouden.

Zoolgangster

Berichten: 9583
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 15:47

xLovesPower schreef:
Ik vind het wel grappig dat iedereen zegt dat de duif zelf weer wegvliegt als hij is aangesterkt. Dit is in heel veel gevallen niet zo. Bij ons was ook een duif komen aanvliegen water en eten gegeven. Na een week was hij nog steeds niet weggevlogen. Uiteindelijk gekeken hij had een ringetje met telfoonnummer. De eigenaar gebeld deze is hem komen ophalen. Drie weken later had hij er weer vrijgelaten. & toen was hij weer naar ons toe gevlogen :'). De eigenaar is haar toen weer komen halen en ging haar ditmaal wat langer binnenhouden.



Haha, die had het goed bij jullie. Ik heb ooit een duif uit het water gevist, in een konijnenhok gestopt met voer en water, en na een paar dagen werd ie rond 18u onrustig, het bleek dat rond die tijd een groepje duiven rond vloog, en toen we hem loslieten, sloot hij zich aan bij die groep.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 17:30

x_tico schreef:
Eric wil hier blijven :P hij vliegt niet weg. Hij zit nu in mijn paardenbusje los. Zodat hij wel wat kan fladderen. Maar ik zet steeds de deuren open en hij wil niet. Dus waarschijnlijk morgen breng ik m naar de opvang.


Die heeft zijn nieuwe huisje gevonden ! :D

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 18:07

xLovesPower schreef:
Ik vind het wel grappig dat iedereen zegt dat de duif zelf weer wegvliegt als hij is aangesterkt. Dit is in heel veel gevallen niet zo. Bij ons was ook een duif komen aanvliegen water en eten gegeven. Na een week was hij nog steeds niet weggevlogen. Uiteindelijk gekeken hij had een ringetje met telfoonnummer. De eigenaar gebeld deze is hem komen ophalen. Drie weken later had hij er weer vrijgelaten. & toen was hij weer naar ons toe gevlogen :'). De eigenaar is haar toen weer komen halen en ging haar ditmaal wat langer binnenhouden.


Je hebt veel ervaring met duiven?

xLovesPower
Berichten: 394
Geregistreerd: 16-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 18:47

Nabster schreef:
xLovesPower schreef:
Ik vind het wel grappig dat iedereen zegt dat de duif zelf weer wegvliegt als hij is aangesterkt. Dit is in heel veel gevallen niet zo. Bij ons was ook een duif komen aanvliegen water en eten gegeven. Na een week was hij nog steeds niet weggevlogen. Uiteindelijk gekeken hij had een ringetje met telfoonnummer. De eigenaar gebeld deze is hem komen ophalen. Drie weken later had hij er weer vrijgelaten. & toen was hij weer naar ons toe gevlogen :'). De eigenaar is haar toen weer komen halen en ging haar ditmaal wat langer binnenhouden.


Je hebt veel ervaring met duiven?


Nee 0,0, maar de eigennaar vertelde dat als duiven jong zijn en eten en drinken krijgen vaak niet meer naar huis vliegen. Vandaar dat hij al zijn duiven heeft gerinkt met telefoonnummer.

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Re: Tamme duif gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 19:07

Regelmatig duiven gevonden, in alle gevallen heeft de eigenaar ze of opgehaald, en er zelfs al eens een koerier langsgereden.

Je kan natuurlijk ook wel eens een treffen die minder begaan is met zijn hobby.

Hannanas
Berichten: 13015
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Tamme duif gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 00:23

Wij hebben sinds zaterdag ook een duif.
Was er zaterdag een vlucht?
Het was slecht weer natuurlijk, mogelijk daardoor meerdere duiven gestrand?
Ik heb de eigenaar gebeld (06-nummer om zijn pootje) en de eigenaar woont 100km verderop en had weinig interesse..

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Tamme duif gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 00:26

Denk het wel, vrachtwagen is geladen voor het weekend en kwamen we leeg tegen onderweg. Is Gelderland ook

Hannanas
Berichten: 13015
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Tamme duif gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 00:44

Ik zie oa in Gennep en Gorinchem etc zijn er duiven gelost (en dan richting oost/noord Nederland). Ring bevat een N33 etc.
Afijn, wat kun je nou met zo’n duif? Red zo’n postduif zichzelf als je stopt met voeren?

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 07:34

Hannanas schreef:
Ik zie oa in Gennep en Gorinchem etc zijn er duiven gelost (en dan richting oost/noord Nederland). Ring bevat een N33 etc.
Afijn, wat kun je nou met zo’n duif? Red zo’n postduif zichzelf als je stopt met voeren?


Tuurlijk. Duiven zijn ratten met vleugels. Komt wel goed.

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Tamme duif gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 07:55

Alles door genomen. Jeetje ts is ook wat. Lastig he als je zo graag iets wilt doen. Ben je al bij de opvang geweest?

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Re: Tamme duif gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 13:35


Anoniem

Re: Tamme duif gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 16:22

Sommige postduiven blijven weken hangen. Vaak vermoeidheid of gedesorienteerd. Gewoon voer aanbieden en water, niet opsluiten, hij vliegt vanzelf verder. Ik vang elk jaar een paar van ze op, omdat ik sierduiven heb, komen ze hier vaak aanvliegen. Heb er wel eens een gehad die een maand bleef zitten eer hij verder ging. Maar gaan doen ze uiteindelijk wel hoor.