Waakhond blijft blaffen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wildgrounds
Berichten: 96
Geregistreerd: 16-10-16

Waakhond blijft blaffen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-19 23:35

Onze waakhond stopt niet met blaffen en dat is erg irritant.

Even vooraf; ik heb veel ervaring met het trainen en houden van honden en ben dus geen leek!

De hond is verder goed gehoorzaam, loopt los op het erf, het enige is dat ze overwaaks is. Ze slaat niet alleen aan, maar gaat erg lang door met blaffen. En slaat ook vaak om niks aan, denkt dan dat ze wat hoort, maar ik merk aan onze andere hond dat er niks is, en doet dan hetzelfde, blijft minuten blaffen. Hard blaffen.

De hond is erg zelfstandig en eigengereid en ik moet echt vanuit mijn tenen brullen om haar te bedaren. Ze neemt mij dan wel serieus, maar mijn brul blijft nodig. Dus ook om middernacht als bijv de buren (die ze kent) bij huis komen.

Inmiddels denk ik serieus aan een trainingshalsband, gezien niks werkt behalve mijn brul tegen haar.

Iemand ideeen?

Jimbo
Berichten: 846
Geregistreerd: 16-11-05
Woonplaats: Berltsum

Re: Waakhond blijft blaffen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 23:55

Dit heb je vast al eens geprobeerd, maar honden kunnen vaak maar 1 ding tegelijk. Als je het commando zit of liggen geeft houdt je hond dan ook (al is t maar even) op met blaffen?
Goede timing met belonen is de sleutel natuurlijk.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: Waakhond blijft blaffen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 23:58

Doe je verder nog wel iets met je hond buiten dat hij op het terrein loopt? Zit je hond altijd buiten?

Om welk ras gaat het en hoe oud is de hond?

Met een trainingshalsband pak je de oorzaak niet aan... Beetje stom om een 'waakhond' te kopen om hem vervolgens de bek te snoeren. Is een beetje zoals een jachthond kopen en dan verwachten dat hij niet gaat jagen.