Vreemd gedrag kittens

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Vreemd gedrag kittens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 21:49

Ik zou alsnog even een dierenarts bellen, die heeft er misschien een oplossing voor. :) Bellen kost niets

Jorex

Berichten: 9940
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Vreemd gedrag kittens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 21:58

Ons kitten sabbelt als ze tevreden is op het puntje van haar staart. Zolang haar staart er niet aan heeft te lijden, is het prima. Ze is op een normale leeftijd van de moeder gehaald en dus niet te vroeg en vertoonde het gedrag eigenlijk pas toen ze 2 weken bij ons was.

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 22:03

Mijn papfleskitten sabbelde destijds op mijn oorlel <3 . Later is ze hiermee wel gestopt. Het sabbelen op zich lijkt me niet zorgelijk maar dat zij en haar broertje op haar tepel tutteren, is mss wel iets om in de gaten te houden.

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Vreemd gedrag kittens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-19 22:13

Ik moet maandag toch naar de dierenarts met ze. Ze worden dan gechipt en dan kan ik het ineens vragen of ik er iets tegen kan doen.

@Lukasje, het is juist vanwege het sabbelen aan de tepeltjes dat ik het topic heb geopend. Ik blijf toch bang dat Sasha misschien hormonaal beïnvloed word in haar ontwikkeling. Morgen toch maar een belletje naar de dierenarts voor de zekerheid.

speurneusc

Berichten: 5376
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 22:49

denk dat het beter is ze nu tijdelijk uit elkaar te halen zodat de gelegenheid wegvalt en ze miss haar aandacht op andere dingen vestigt. Maandag is nog ver weg en hoe langer fout gedrag door kan gaan des te moeilijker wordt dat om dat om te buigen/af te leren.

dierenfan
Berichten: 9613
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Vreemd gedrag kittens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 21:09

Ik zou er vlot klaar mee zijn. Als je er geen toezicht op hebt dan lampenkap op beiden. En bij toezicht zonder maar bij starten sabbelen de kap op doen. Hopelijk gaat het gedrag zo uit doven.
Rompertje aan doen is absoluut ook een optie.

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Vreemd gedrag kittens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-19 21:40

Ik heb vandaag de dierenarts gesproken en zij heeft wat tips gegeven. Buikje afschermen of iets vies op smeren raad ze af, omdat ze nog aan het leren zijn hoe ze zich schoon moeten houden.

Het beste werkt nog om ze op heterdaad te betrappen en dan in de nekvel pakken. Streng toespreken om duidelijk te maken dat ik dat gedrag niet wens en dat net zo lang totdat het kwartje valt. Dit heb ik vandaag een aantal keer moeten doen, maar Mickey heeft het door.
Sasha haar buik is volledig droog nu. Jammer genoeg doet zij het zelf tijdens het wassen, dat durf ik niet echt aan te pakken omdat ik bang ben dat ze de link zal leggen naar het wassen zelf. Wel is dat ook minder nu haar buik droog blijft, maar zij deed het ook veel minder.

Het nadeel is wel dat ik alleen kan corrigeren als ik thuis ben, maar ook na een tijd weg geweest te zijn vanmiddag, was haar buikje droog.

Maandag worden ze beide volledig onderzocht en bespreken we verder hoe of wat. De katten scheiden raadde ze af, tenzij het echt de spuigaten uitloopt. Aan de hand van de foto's en filmpje vermoed de da wel dat de katten jonger zijn. Ze zouden morgen 13 weken moeten zijn, maar zij denkt eerder dat ze slechts een week of 8 a 9 zijn. Dat verklaart ook wel een heleboel in hun algemene gedragingen voor mij. Het zijn echt nog baby's. Heel anders als mijn vroegere kittens, die wel echt 12 weken waren toen ze bij mij kwamen.

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Vreemd gedrag kittens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-19 22:58

Gisteren zijn ze gecontroleerd bij de dierenarts en Sasha is goedgekeurd. Niks mis mee, alleen het sabbelen zoveel mogelijk tegengaan.

Mickey daarentegen is een zorgenkindje. Achterhand blijft achter in de ontwikkeling en hij is atactisch. Er is bloed afgenomen bij hem om te kijken of hij tekorten heeft. Ik heb nu oefeningetjes meegekregen om zijn achterhand sterker te maken, als dit geen zichtbare verbetering brengt moet er een foto van zijn rug en achterhand genomen worden. Hij heeft geen pijn, is vrolijk, speels en een echte knuffel. Het positieve is dat het sabbelen bij hem zo goed als over is.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 09:18

Oei, was dat al eerder duidelijk dat Mickey dit probleempje had ?

Fijn dat hij er zelf geen last van ondervindt, dat is toch het belangrijkste !

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Vreemd gedrag kittens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-19 09:36

Ik had wel gezien dat hij een apart loopje heeft en dat zijn niet paste in verhouding met de rest van zijn lijf. Springen heeft hij ook wel moeite mee, maar ik hoopte dat deze dingen gewoon door fase in het groeien kwam.
Als je het weet en Mickey dan observeert zie je inderdaad wel dat er iets niet klopt met de achterste helft van zijn lijf.

Ik heb wel afgesproken met de dierenarts, dat op het moment dat hij er wel hinder van ondervind/pijn ervaart, dat ik hem laat gaan.

Ze zijn trouwens geschat op 10 a 11 weekjes. Precies zullen we het nooit weten, maar de da vermoed dat ze ergens begin juni geboren zijn. Datum is gezet op 5 juni in de paspoorten.

2a54z6e45r6r

Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Vreemd gedrag kittens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 23:45

Och zo jammer Poetser, heb je een filmpje van Mickey?
Wel blij dat ze een warme thuis hebben gevonden bij je he!

Hier zijn de kittens weg en Marie is vorige week gesteriliseerd, maar heeft haar hele buik opengehaald mét een vestje aan... :(

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Vreemd gedrag kittens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 23:54

Ik heb nog wel zo rompertje voor je. Mag je tegen verzendkosten hebben .

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Vreemd gedrag kittens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-19 07:07

Arme Marie. Hoe reageerde ze op het vertrekken van haar kleintjes? Gefeliciteerd trouwens met de dracht van Raven :D
Filmpje van Mickey zal ik straks maken.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 12:18

Heeft Mickey geen Limping Kitten Syndrome?

Misschien zeg ik nu iets heel doms hoor, maar je weet maar nooit natuurlijk.
Kan ook verlammingsverschijnselen en moeite met springen geven.

Babootje

Berichten: 26255
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Vreemd gedrag kittens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 12:23


Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 12:25


poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-19 12:51

Pandora2 schreef:
Heeft Mickey geen Limping Kitten Syndrome?

Misschien zeg ik nu iets heel doms hoor, maar je weet maar nooit natuurlijk.
Kan ook verlammingsverschijnselen en moeite met springen geven.



Ik heb de symptomen even opgezocht, maar hier geven ze aan dat het voornamelijk na de 9 weken enting voorkomt. Die hebben ze pas na de vaststelling gehad maandag.
Verder herken ik de symptomen ook niet echt. Toch bedankt voor het meedenken.

Echter zijn mij nu wel enkele dingen opgevallen, waar ik eerder geen erg in had. We wonen in een duplex appartement met een niet afsluitbare trap. Soms rennen ze in hun gekke bui de trap op en af. Dat gaat 1x, de 2de keer ook nog, maar de derde keer staat hij boven aan de trap te gillen omdat hij niet beneden geraakt. Dan moet ik hem echt halen. Ook weet hij soms niet waar hij zijn poten moet laten, evenals omvallen tijdens het wassen. Het is ook niet constant, als hij moe wordt is het erger. Als je het niet weet lijkt hij gewoon zeer lomp -O-

Filmpje is nog niet gelukt. Of hij speelt, of hij slaapt en als hij rustig stapt, dan komt hij staat hij al bij me voor ik kan filmen. Maar ik blijf proberen :D

Wel een foto van zijn houding. Hij staat wat raar, maar zo staat hij heel veel met zijn achterpoten.

Afbeelding

Foto van zijn achterhand van bovenaf

Afbeelding

En mijn 2 lekkere bekkies samen, gewoon omdat het kan.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door poetser op 23-08-19 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 12:56

Ja idd. Komt voor na de enting. Had het even niet door dat ze pas erna hun prikje gekregen hadden :+

Zira1994

Berichten: 1245
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Vreemd gedrag kittens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 20:12

Onze twee moederloze op straat gevonden kittens deden dit ook. Sabbelden op elkaar, afgelopen week zijn ze een jaar geworden en nu ik er zo over na denk heb ik het ze al een hele poos niet meer zien doen. Dus het kan ook nog overgaan. Wij hebben er verder niks aangedaan omdat ze het ook vaak deden als wij er niet bij waren

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 20:24

Hylkje schreef:
Hier hebben we ook 1 die wil steeds in mn nek liggen en op mn haar sabbelen :')

Ach.. dat deed mijn kat ook. Heeft hij zo’n 18 jaar vol gehouden. En hij deed het alleen bij mij of mijn zus. Soms had hij me gewoon echt nodig, ik hoorde aan zijn miauw of hij in Mn nek wilde.

2a54z6e45r6r

Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 20:33

poetser schreef:
Arme Marie. Hoe reageerde ze op het vertrekken van haar kleintjes? Gefeliciteerd trouwens met de dracht van Raven :D
Filmpje van Mickey zal ik straks maken.

Bedankt! Nu nog even wachten tot de laatste scan!
Marie is voor de zekerheid nog het hele huis gaan controleren. Maar nu merkt ze dat alleen Maui komt als ze roept en heeft ze er bij neergelegd :(:).
De kittens stellen het heel goed bij hun nieuwe thuis.

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-19 20:37

Het sabbelen op zich vind ik ook geen probleem, maar Sasha haar buik leed hier erg onder. Mickey sabbelt gelukkig niet meer bij zijn zus, alleen nog op mijn oorlel en dat bij voorkeur als ik slaap >;)

Sasha doet het wel nog extreem op haar buik, maar niet meer op 1 plaats. Hierdoor valt de kale plek mee en de tepel is niet meer opgezet geweest gelukkig. Ze doet het voornamelijk uit tevredenheid. Tijdens of na een knuffelsessie, als ze iets lekkers hebben gehad, als ze moe is van het spelen of gewoon als ze lekker in het zonnetje ligt te soezen.

Hier 2 korte filmpjes. Hij loopt vrij soepel maar voorzichtig. Het verscheelt echt heel erg met momenten. Je ziet vooral dat hij zijn achterpoten wat zoekend neerzet. Let trouwens niet op de vloer, er komt nog een nieuwe in.
https://youtu.be/EHa2t2Onr7o
https://youtu.be/IPPfqaz4Oks