Hond ziek. Herkent iemand dit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
horsiegek

Berichten: 2357
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 14:08

Kabayo schreef:
horsiegek schreef:
Ik snap niet helemaal waarom de hond nu mee naar huis mag/gaat. Ik zou haar daar laten of ergens brengen waar ervaring is met dit soort spoedpatiënten.

We hebben geen flauw idee wat ze mankeert. Ze heeft een heel raar ziektebeeld. We wachten eerst een bloedonderzoek af zodat we dingen kunne uitsluiten en gericht kunnen behandelen. Infuus is niet nodig.

Waarom zou ik haar dan laten? Alleen in een kennel terwijl ze nu toch niks kunnen vinden en doen?


Meer gezien ze neurologisch achteruit gaat en thuis ook weinig (niks?) drinkt of eet lijkt mij op onderhoudsinfuus en onder monitoring daar houden handiger (stroperig bloed kan daarbij te maken hebben met dehydratatie). Ook zijn bloedresultaten er binnen het uur waar hopelijk een behandelplan uit voorkomt, nu moet je de hond weer heen en weer slepen om behandeling te starten.

Gezien ras en geschiedenis van de zus zouden röntgenfoto's en eventueel CT-scan een goede vervolgstap zijn denk ik. Is er al een buikecho gemaakt?

Ik twijfel zeker niet aan jouw goede wil en die van de dierenarts! Begrijp mij niet verkeerd. Het was iets wat ik mij 'hardop' afvroeg.

jaji
Berichten: 169
Geregistreerd: 16-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 14:32

Ten eerste, heel veel sterkte gewenst, dit is echt heel naar.

Soms is het iets waar in eerste instantie niet aan gedacht wordt en wat ook niet standaard voorkomt. Of wat een dierenarts niet verwacht of wat volgens hun ook niet kan. Een paar maanden geleden was een van mijn honden ook ziek, neurologische afwijkingen, sloom, slecht tot niet eten, slap. Ze zwalkte ook wat en viel regelmatig met haar achterhand om, dan lag ze ineens op de grond als ze zich wou omdraaien.

Het bloedonderzoek bij haar gaf een ontstekingsbeeld en bloedarmoede aan.

Na veel zoeken bleek ze te reageren op een vlooienmiddel dat ik haar had gegeven, druppels in de nek. Aangezien dat middel vooral in de vetlaag van de huid zou moeten zitten heb ik haar goed gewassen. Ze knapte snel op en na een paar dagen was ze weer een normale hond.

We hebben nog 2 keer bloedonderzoek gedaan daarna, waarbij het eerste onderzoek alweer beter was en het tweede weer gewoon goed. Dus ze is echt hersteld na het wassen. Ze was al weken slecht.

Sterkte met de zoektocht, en ik hoop dat de oorzaak snel gevonden wordt.
Laatst bijgewerkt door jaji op 13-08-19 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

J0anieke

Berichten: 4867
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 14:33

Ik zou een buikecho laten maken en een foto van het hoofd... Dan kun je die dingen eventueel al uitsluiten mocht er niks te zien zijn.

Sterkte!

Myfairytale
Berichten: 5384
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 14:53

Ik lees het topic net pas, wat een vreselijke ellende zeg. :(
Hoop dat ze er gauw achter komen wat het is en heel snel kunnen gaan behandelen.

Heb bewondering voor je TS. Je blijft vriendelijk en helder en denkt aan het hond.

Veel sterkte!

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 15:14

Wat een ellende dit. Zo naar als ze zo ziek zijn en ze weten niet wat het is. Ik wens jullie heel veel sterkte en ik hoop dat er iets nuttigs uit het bloedonderzoek komt.

Klaas15

Berichten: 331
Geregistreerd: 15-10-10
Woonplaats: home sweet home

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 15:35

Ik las net je hele verhaal, en dit had mijn rottie in het weekend ook.
Ik dacht dat zijn laatste uur geslagen had.
Ook wankel, wel eten maar niet spelen en liggen, en hijgen als een gek.
Nu blijkt hij hotspot te hebben.
Door het warme weer zijn wij elke dag met de honden gaan zwemmen en waarschijnlijk is hij gestoken door een insect.
Wij zijn direct naar een kliniek gegaan waar je verwijzing voor nodig hebt.
Doe dat a.u.b dit is echt niet goed.
Wij zijn in Wagenrenk in behandeling.

Heel veel sterkte en een knuff voor jou rottie.

ps er werd mij nat kattevoer (vlees gezegd om te eten te geven, dit omdat het 80% vocht is)

Kabayo

Berichten: 13902
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-19 15:51

Heel erg slecht nieuws ;( ;(
Het zijn haar nieren. Op dit moment vergiftigd ze zichzelf. Haar nieren houden er mee op.

Nu zijn het 2 opties
-erfelijke nierproblemen
Einde verhaal. Inslapen
-nierbekontsteking
Dit is te behandelen met antibiotica. Ik haal de antibiotica nu op. Ze heeft morgen ochtend de echo

Kapot ;(

Oh info voor diegene die het intresseert:
Ureum 20. Normaal is tussen 2.5 en 10
Creatonine 292. Normaal is tussen 27 en 133
Fosfor 2.55. Normaal is tussen 0.65 en 1.94

Zoolgangster

Berichten: 9571
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 15:55

Kabayo schreef:
Heel erg slecht nieuws ;( ;(
Het zijn haar nieren. Op dit moment vergiftigd ze zichzelf. Haar nieren houden er mee op.

Nu zijn het 2 opties
-erfelijke nierproblemen
Einde verhaal. Inslapen
-nierbekontsteking
Dit is te behandelen met antibiotica. Ik haal de antibiotica nu op. Ze heeft morgen ochtend de echo

Kapot ;(

Oh info voor diegene die het intresseert:
Ureum 20. Normaal is tussen 2.5 en 10
Creatonine 292. Normaal is tussen 27 en 133
Fosfor 2.55. Normaal is tussen 0.65 en 1.94


Oh wat naar, hopelijk is het te verhelpen met AB, heel veel sterkte!!!

Emori

Berichten: 13116
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 15:56

Och jakkes elina..
Sterkte, duimpjes draaien voor fenna

cursebreaker

Berichten: 11405
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 15:56

Jeetje wat heftig zeg :(
Schrikwekkende waardes ook wel. Ik hoop dat de AB gaat aanslaan en het 'maar' een ontsteking is met heftige symptomen ipv erfelijke aandoening. Ik ga een kaarsje branden voor jullie. Sterkte.

Myfairytale
Berichten: 5384
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 15:57

Oh nee! ;(
Hopelijk is het de ontsteking en slaat de AB aan.
Veel sterkte!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 15:59

Dat zijn idd zorgwekkende waardes..
Sterkte! Hoe snel zou je verbetering moeten zien bij een ontsteking?

Judass

Berichten: 4827
Geregistreerd: 20-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 16:00

Sterkte zeg, wat een poedersuiker :(:)

Tinkermuts

Berichten: 9383
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 16:01

Och nee toch wat triest, ik duim ook dat de antibiotica z'n werk gaat doen, dikke knuffel voor je mooie meisje

kiki1976

Berichten: 16847
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Hond ziek. Herkent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 16:05

Misschien een domme vraag, maar werkt de ab niet sneller als dit via infuus gaat?

Maar wat een klote uitslag zeg |(

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Hond ziek. Herkent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 16:12

Wat een rot uitslag om te horen maar intraveneus antibiotica met deze waarden , waarom kiest een kliniek hier niet voor?? Via pillen werkt het niet zo snel en dit is toch wel een spoedgeval . Hoe dan ook , ze zullen er redenen voor hebben en ik duim dat het een ontsteking is.

Hannanas
Berichten: 13008
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 16:15

oliebol zeg! Dat valt als een mokerslag.
De waardes zijn niet schrikbarend hoor, met een goed beleid (medicatie, vocht, dieet, fosfaat binders) kan ze nog lang leven met deze waarden (en kan het zelfs nog wel dalen). Ik zou wel als de wiedeweerga je hond 3 dagen 24/7 aan het infuus leggen nu om de gifstoffen eruit te spoelen. (En niet alle klinieken doen dat 24/7. Lingehoeve in lienden wel bijvoorbeeld, medium care).

Is er ook kalium getest? Een laag kalium door nierfalen zou haar zwalkende gang kunnen verklaren.

Hopelijk is het een nierbekken ontsteking. Dan zouden deze waardes best nog eens kunnen gaan verbeteren na 4-6 weken antibiotica. Nierbekkenontsteking heeft echt minimaal zo lang ab nodig. En een week na stoppen nogmaals kweek. Ik zou echt je hond drie dagen laten spoelen intraveneus.

Is er nu ook urine op kweek gezet? Zodat je weet welke bacterie er bezig is, en welke antibiotica er past. Er zijn namelijk genoeg e-coli bijvoorbeeld resistent tegen baytrill of clavubactin.

Heel veel sterkte !

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 16:16

Kabayo schreef:
ThreeFingers schreef:
Ga naar een andere dierenarts!! En laat ook het filmpje zien.
Belangrijk is dat ze eventueel drinkt.. Lasagne voeren is niet echt handig..
Een hond kan vrij lang zonder eten!
Bloed afnemen en een infuus om haar goed door te spoelen.
Succes!

Ik ga ook naar een andere da. Iets eten is beter dan helemaal niks. Drinken wil ze echt niet.


Dit is niet waar...
Probeer dan liever bouillon

Kabayo

Berichten: 13902
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-19 16:16

Hannanas schreef:
oliebol zeg! Dat valt als een mokerslag.
De waardes zijn niet schrikbarend hoor, met een goed beleid (medicatie, vocht, dieet, fosfaat binders) kan ze nog lang leven met deze waarden (en kan het zelfs nog wel dalen). Ik zou wel als de wiedeweerga je hond 3 dagen 24/7 aan het infuus leggen nu om de gifstoffen eruit te spoelen. (En niet alle klinieken doen dat 24/7. Lingehoeve in lienden wel bijvoorbeeld, medium care).

Is er ook kalium getest? Een laag kalium door nierfalen zou haar zwalkende gang kunnen verklaren.

Hopelijk is het een nierbekken ontsteking. Dan zouden deze waardes best nog eens kunnen gaan verbeteren na 4-6 weken antibiotica. Nierbekkenontsteking heeft echt minimaal zo lang ab nodig. En een week na stoppen nogmaals kweek. Ik zou echt je hond drie dagen laten spoelen intraveneus.

Is er nu ook urine op kweek gezet? Zodat je weet welke bacterie er bezig is, en welke antibiotica er past. Er zijn namelijk genoeg e-coli bijvoorbeeld resistent tegen baytrill of clavubactin.

Heel veel sterkte !

Mooie ideeen wel. Een dieet gaat deze hond met deze leeftijd niet redden helaas

Hannanas
Berichten: 13008
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Hond ziek. Herkent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 16:18

Ik heb het niet over genezen, wel over stabiliseren (niet misselijk, stabiele waardes en genoeg energie).
Katten genoeg die hier jaren mee overleven, geldt ook voor honden.

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 16:18

Kabayo schreef:
Heel erg slecht nieuws ;( ;(
Het zijn haar nieren. Op dit moment vergiftigd ze zichzelf. Haar nieren houden er mee op.

Nu zijn het 2 opties
-erfelijke nierproblemen
Einde verhaal. Inslapen
-nierbekontsteking
Dit is te behandelen met antibiotica. Ik haal de antibiotica nu op. Ze heeft morgen ochtend de echo

Kapot ;(

Oh info voor diegene die het intresseert:
Ureum 20. Normaal is tussen 2.5 en 10
Creatonine 292. Normaal is tussen 27 en 133
Fosfor 2.55. Normaal is tussen 0.65 en 1.94


Sterkte!

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 16:20

Ik zou hem ook aan het infuus leggen om te spoelen. Ik heb in oktober mijn 1.5jarige kat verloren aan nierfalen door genetische ziekte, daar kon dierenarts niets aan doen maar anders zou hij ook vochtinfuus gekregen hebben om zoveel mogelijk gifstoffen weg te spoelen.

Veel sterkte

Kabayo

Berichten: 13902
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-19 16:22

Ik vind de tips aardig en behulpzaam. Wil niemand voor het blok stoten. Maar ik laat het even links liggen. Ze is nou eenmaal erg ver heen nu...

AlphaDaemon
Berichten: 542
Geregistreerd: 24-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 16:23

Aaaaw, wat sneu. Heel veel sterkte en beterschap :(:)

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 16:25

Jeetje dat meen je niet! Ik duim heel hard voor jullie! Wat een nachtmerrie. Sterkte meis!!