Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 36 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Mijn arme lieve zena

 
Profiel   

Hallo Bokkers,

's Morgens als ik opsta ga ik altijd als eerste naar mijn cavia. Zo dus ook vanmorgen brokken en drinken hoefde ze niet, dus haar maar een maisblad gegeven maar ook dit liet ze me grotendeels liggen, want ik niet gewoon ben van haar.. Vervolgens maar geprobeerd of ze witlof / komkommer wou voor wat vocht binnen te krijgen, maar dit wou ze wel hebben kieskeurig :+

Vervolgens wilde ik haar hok schoonmaken en zag ik op sommige plekken bloed op de hennep liggen. Meteen dacht ik dit is niet goed, ik was helemaal in paniek want was is er met mijn lieve meisje aan de hand. ;( Onmiddellijk heb ik de dierenarts gebeld en ik kon direct langskomen om 17u00.

Eenmaal bij de dierenarts aangekomen zat ik in de wachtruimte te wachten. Vervolgens kwam een assistente naar ons toe 'hoe het nu ging'. Nogsteeds niet goed dus uiteindelijk heb ik besloten om een foto te laten maken, want ik wou weten wat er met mijn lieve kleine meid aan de hand was. Ongeveer een 15 minuten later komt diezelfde assistente naar me toe zena had namelijk een maagdilatatie. Ze had samen met de dierenarts overlegd of het de moeite was om haar te helpen en de kans was groot dat ze het zou redden. Uiteindelijk heb ik er dus voor gekozen om de kans toch te wagen en te kijken of ze beter zou worden. Ik heb nog even afscheid van haar mogen nemen en vervolgens gaven ze haar een infuus met verschillende soorten medicatie in de hoop dat deze gaan aanslaan. Morgenvroeg moet ik terug bellen naar de dierenarts kijken hoe de nacht is verlopen en of de medicatie zijn werk doet. Het bloed was uiteindelijk de oorzaak van harde keuteltjes omdat ze dus slecht dronk.

Lieve kleine meid ik ben trots op je, hou je sterk! <3 Hopelijk ben je snel weer thuis.

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 23:12 



 
Profiel   

Sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 23:16 



 
Profiel   

Ahhh zielig! Sterkte, ik hoop dat je kleine caav er weer helemaal bovenop komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 23:17 



 
Profiel   

Sterkte! Denk dat ze een goede kans heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 23:18 



 
Profiel   

Dankjulliewel! :)

Kleine update: vanmorgen heb ik de dierenarts terug gebeld om te vragen hoe het vannacht is gegaan met zena. Ze konden me nog niks vertellen want ze waren nog met onderzoeken bezig.

De assistente heeft me zojuist terug gebeld en met zena gaat het helaas niet zo goed. ;( ze plast nog veel bloed, wil niks eten en drinken en ontlast niet.. Ze is gelukkig wel alert want de onderzoeken vind ze niet leuk, verder wil het gas nog niet uit haar maag komen dus hebben ze even andere medicatie gegeven. Ze gaan nu proberen of ze wel wat komkommer wil eten om toch vocht binnen te krijgen.

Tegen de avond moet ik nog eens terug bellen hoe het is gegaan. Maar ze moet sowieso nog 24 uur aan het infuus liggen. Arme meid komop je kunt het, hopelijk sterk je snel aan en mag je snel naar huis! :*

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 13:33 



 
Profiel   

Sterkte met Zena. Klinkt als een kleine vechter!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 13:36 



 
Profiel   

Sterkte, ik hoop dat ze er bovenop komt!

Hoe oud is ze en heb je haar alleen of zit er nu nog eentje thuis

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 13:36 



 
Profiel   

Aaaah, sterkte..

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 13:41 



 
Profiel   

Ach dat is rot! Ga voor jullie duimen, veel sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 14:06 



 
Profiel   

Amber_anne schreef
Sterkte, ik hoop dat ze er bovenop komt!

Hoe oud is ze en heb je haar alleen of zit er nu nog eentje thuis



Ik gok dat ze ongeveer 3,5 a 4 jaar oud is. Nee, ik heb nog een cavia maar ze hebben altijd apart in een kooi gezeten. Deze keuze heb ik uiteindelijk zelf gemaakt omdat mijn andere cavia heel dominant is, ze mocht niet eten, niet in haar buurt komen of ze beet, ze kreeg gewoon geen rust. En ik moet zeggen sinds ze apart zitten zijn ze heel gelukkig en krijgen ze allebei evenveel aandacht.

Maar mocht dit allemaal niet baten en er komt geen verbetering dan hak ik de knoop door en laat ik haar gaan hoe moelijk ik het ook zal vinden. Maar even afwachten wat ze straks zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 15:03 



 
Profiel   

Kleine update: vanmiddag heeft ze een klein stukje wortel gegeten, maar de assistente vond dit helaas nog veel te weinig. Vanavond hebben de assistente en dierenarts beslist om haar via een spuitje pap toe te dienen, dit ging volgens de assistente best goed.

Ik heb wel gevraagd aan de assistente of ze aan zena tekens merkte dat ze 'op' was. Maar dit was volgens de assistente niet het geval. Ze voelde zich alleen nog niet helemaal lekker. Mijn kleine vechter! <3 Morgenvroeg krijgen we nog een telefoontje hoe de nacht is verlopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 22:40 



 
Profiel   

Dankjewel voor jullie lieve berichtjes! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 19:38 



 
Profiel   

Hoe is het nu met Zena?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 19:49 



 
Profiel   

Hoe is het nu

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 19:49 



 
Profiel   

Helaas is de situatie van zena niet verbetert met gisteren volgens de dierenarts en assistente. Bij de opname had ze vandaag wel gras gegeten maar verder ook niet gepoept en geplast. Ik mocht haar vanmiddag gaan ophalen, want ze merkte dat zena best wel wat stress had. Ik heb wel voor 5 dagen antibiotica meegekregen want bij de opname heeft ze er redelijk goed op gereageerd. Eenmaal in de auto op weg naar huis gaf ik haar een blaadje witlof en dat was binnen enkele seconde helemaal op. Vanavond heeft ze thuis maisblad, witlof en hooi gegeten. En ook heel veel keuteltjes gevonden. Dus het gaat weer redelijk de goeie kant op met haar! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 20:54 



 
Profiel   

Super dat het goed gaat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 20:58 



 
Profiel   

Goed bericht *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 08:05 



 
Profiel   

Wat fijn zeg! En geen bloed meer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 08:31 



 
Profiel   

Ik ben zo blij dat ze weer in haar vertrouwde omgeving is, niks beter dan weer terug thuis zijn! :D Nee ze heeft geen bloed meer geplast dus dat is ook weer positief. Verder is ze we weer wat levendiger aan het worden en gaat het met eten ook steeds weer beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-19 01:03 



 
Profiel   

Het beste dat je kunt doen is een dier in zijn vertrouwde omgeving brengen. Dat vergroot de kansen enorm. Sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-19 19:36 



 
Profiel   

Goh zeg, dat was spannend!
Hoe gaat het nu met Zena?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-19 19:46 



 
Profiel   

Morgen de laatste antibiotica en dan is ze helemaal klaar :D Het gaat echt weer de goede kant op met haar. Ze is vrolijk, poept en plast weer normaal, eet weer goed. Ik ben echt trots op mijn kleine vechter! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 14:33 



 
Profiel   

Poeh wat goed zeg!! Ik vond het wel even spannend bij het net doorlezen van het topic.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 16:00 



 
Profiel   

pmarena schreef
Poeh wat goed zeg!! Ik vond het wel even spannend bij het net doorlezen van het topic.


Ik heb inderdaad zelf ook die 2 dagen vol spanning gezeten. Zena at bij de dierenarts amper tot niks, had bloed bij de urine en er zat eigenlijk niet veel leven in haar. En als ik zie hoe ze het nu doet, ben ik super blij dat ik haar geen dagen langer daar heb gelaten want dat had ik mezelf niet vergeven denk ik. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 23:12 



 
Profiel   

Het blijft toch altijd een afweging wat dat betreft :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 08:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 36 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen