nog kune kune varkens eigenaren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
beert
Berichten: 2427
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 14:01

Poekkie schreef:
Ooh kune kune! Zalige diertjes!
Wij hebben ook een tijdje getwijfeld om minivarkentjes te houden maar het hield bij ons op toen de fokker adviseerde om ze de eerste maanden in huis te houden voor ze tammer te krijgen. Papa zag dat niet zo zitten :+
Maar ooit komt er nog wel een groepje!

Waardeloos dat "liefhebbers" dit adviseren. Een kennis had zo ook twee minivarkens gehaald. Ze heeft ze binnen een maand weg gedaan, want ze werd gillend gek. Die dieren horen niet in huis en hebben een mening. Dus als ze niet in de bench willen, dan laten ze dat weten.. heel slecht dat fokkers dat advies geven. Net als varkens alleen plaatsen, terwijl ze soortgenoten nodig hebben.

Mijn zus verkoopt de kunekune-biggen voor een kinderboerderij (vindt ze leuk om te doen). Zij krijgt ook regelmatig aanvragen voor eentje of voor in huis. Daar verkoopt ze de biggen ook niet aan. Alleen per twee als en als mensen weten waar ze aan beginnen.

En intussen krijg ik allemaal schattige foto's van de biggen :-). Hier mochten ze voor het eerst naar buiten en zijn echt nog wel mini.

Afbeelding

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: nog kune kune varkens eigenaren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-19 15:15

idd.

nu,200 kg vind ik wel heel zwaar voor een kune kune.

gok dat mijn grootste zeugje ergens rond een 90 kg zit,de kleinste rond 80 kg,de beer is een jaar en weegt volgens mij nog geen 80 kg,maar zal nog wel wat uitzwaren met de jaren.

hier lopen ze gewoon tussen de honden en paarden,gaat prima!
als er een paard eens gek doet,lopen ze zo vlug of ze kunnen weg.

ook hier idd gewoon achter een stroomdraadje.
toen we ze kochten hebben we gewoon een extra draadje op 20 cm van de grond gespannen en daar blijven ze mooi achter,nooit geen problemen mee.

hier wroeten ze echt niets meer,hebben een ha weide ongeveer.

het eerste jaar hadden de zeugjes op 2 verschillende plekken ergens een 2m² wat omgewoeld,heel miniem,de jaren nadien niets meer,ze grazen hier alleen maar en hebben in de winter ook altijd mooi voldoende gras,wij hebben ze ook nog nooit moeten bijvoeren(behalve nu met de biggen).
alleen de restjes krijgen ze wel(a la knotten van brocoli,wortelschillen,wat oud brood,....) en vinden ze heerlijk!

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38712
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: nog kune kune varkens eigenaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 15:16

Ohh ja zeker! Groentes en fruit vinden ze heerlijk!

Duhelo

Berichten: 28553
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 15:22

tengeltje11 schreef:
idd.

nu,200 kg vind ik wel heel zwaar voor een kune kune.

gok dat mijn grootste zeugje ergens rond een 90 kg zit,de kleinste rond 80 kg,de beer is een jaar en weegt volgens mij nog geen 80 kg,maar zal nog wel wat uitzwaren met de jaren.

hier lopen ze gewoon tussen de honden en paarden,gaat prima!
als er een paard eens gek doet,lopen ze zo vlug of ze kunnen weg.

ook hier idd gewoon achter een stroomdraadje.
toen we ze kochten hebben we gewoon een extra draadje op 20 cm van de grond gespannen en daar blijven ze mooi achter,nooit geen problemen mee.

hier wroeten ze echt niets meer,hebben een ha weide ongeveer.

het eerste jaar hadden de zeugjes op 2 verschillende plekken ergens een 2m² wat omgewoeld,heel miniem,de jaren nadien niets meer,ze grazen hier alleen maar en hebben in de winter ook altijd mooi voldoende gras,wij hebben ze ook nog nooit moeten bijvoeren(behalve nu met de biggen).
alleen de restjes krijgen ze wel(a la knotten van brocoli,wortelschillen,wat oud brood,....) en vinden ze heerlijk!

Moest je ze eens willen uitlenen :D.
Mijn weide heeft behoorlijk grasplekken dat de paarden niet believen. Ipv te maaien is dit mss een optie, maar ik heb geen gras genoeg (en toestemming)voor er jaar rond op te houden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 15:26

My god, een varken in huis... ik moet er niet aan denken :=
Voor het tam maken is dat toch ook helemaal niet nodig? Onze biggen hadden nooit een mens gezien, waren als de dood de eerste weken, maar nu kun je ze prima aaien. Ik merk wel dat ze echt hun 'eigen' mensen hebben. Ze kennen mij, reageren op mijn stem en ze komen ook gewoon bij mij, maar zodra er een vreemde komt is het eng. Ze zijn ook echt slim, zo leuk om te zien <3

Wij hebben geen kune kune, maar göttingers, ook een mini ras. Al vind ik de kune kune's er veel leuker uit zien, moet altijd zo lachen om die koppen _O- Wij hebben ze als cadeau voor de housewarming gekregen, dus eigenlijk ongewenst met varkens opgezadeld. Maar het zijn wel echt leuke diertjes, al hebben we er nu nog 4 en vind ik dat echt te veel, dus mocht iemand nog een leuk stel gecastreerde beertjes zoeken ;)

Hier zitten ze achter een hek van gaaspanelen met een stroomdraadje er voor langs. Wel echt nodig, want als ze ergens door willen beuken ze zich er gewoon door heen, of het nu past of niet :') Wroeten doen die van mij alleen op hun zandstukje en alleen als ze honger hebben. Ik voer ze gewoon allerlei restjes bij en een beetje brok.

Kimmiee_D

Berichten: 1464
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 15:28

Op de kinderboerderij waar ik werk hebben we 5 van deze geweldige varkens lopen. Vorig jaar hebben we 2 toompjes biggen gehad. Heb ik ook een topic op bokt over gemaakt. Helaas zelf foto's van tinypic verwijderd maar bij deze even wat geüpload

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We hadden 1 toom met 10 biggen 7 zeug en 3 beer
en 1 toom 6 beer en 1 zeug


Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38712
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: nog kune kune varkens eigenaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 08:26

Ahhh die kleintjes zijn zooooo schattig!! <3

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: nog kune kune varkens eigenaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 08:37

Geen kune's maar Gottingers. Die zijn kleiner. Denk dat de onze rond 35 kg zitten.deze wroeten wel.we hebben 1 zandvlakte onder de bomen. We zijn 1 x geroepen door de buren , er liepen wilde zwijnen in hun tuin. Sindsdien hebben we een rand betonnet onder langs de wei gemaakt. Ze komen niet tot je knie, maar bielzen balken verzetten ze zo met hun neus.

Schuur_

Berichten: 4883
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 08:37

Haha zitten ze nu de geiten op te jagen?

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 11:39

beatje schreef:
Geen kune's maar Gottingers. Die zijn kleiner. Denk dat de onze rond 35 kg zitten.deze wroeten wel.we hebben 1 zandvlakte onder de bomen. We zijn 1 x geroepen door de buren , er liepen wilde zwijnen in hun tuin. Sindsdien hebben we een rand betonnet onder langs de wei gemaakt. Ze komen niet tot je knie, maar bielzen balken verzetten ze zo met hun neus.


Heb je foto’s?

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: nog kune kune varkens eigenaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 20:10

Ik krijg hier geen foto's geplaatst. Maar het zijn gewoon kleine varkentjes, ik heb een bonte en een zwarte.

Jis_

Berichten: 11593
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 10:58

xJitskee schreef:
My god, een varken in huis... ik moet er niet aan denken :=
Voor het tam maken is dat toch ook helemaal niet nodig? Onze biggen hadden nooit een mens gezien, waren als de dood de eerste weken, maar nu kun je ze prima aaien. Ik merk wel dat ze echt hun 'eigen' mensen hebben. Ze kennen mij, reageren op mijn stem en ze komen ook gewoon bij mij, maar zodra er een vreemde komt is het eng. Ze zijn ook echt slim, zo leuk om te zien <3

Wij hebben geen kune kune, maar göttingers, ook een mini ras. Al vind ik de kune kune's er veel leuker uit zien, moet altijd zo lachen om die koppen _O- Wij hebben ze als cadeau voor de housewarming gekregen, dus eigenlijk ongewenst met varkens opgezadeld. Maar het zijn wel echt leuke diertjes, al hebben we er nu nog 4 en vind ik dat echt te veel, dus mocht iemand nog een leuk stel gecastreerde beertjes zoeken ;)

Hier zitten ze achter een hek van gaaspanelen met een stroomdraadje er voor langs. Wel echt nodig, want als ze ergens door willen beuken ze zich er gewoon door heen, of het nu past of niet :') Wroeten doen die van mij alleen op hun zandstukje en alleen als ze honger hebben. Ik voer ze gewoon allerlei restjes bij en een beetje brok.


Wat idioot zeg, ongevraagd dieren kado doen...

Jis_

Berichten: 11593
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 10:59

Kimmiee_D schreef:
Op de kinderboerderij waar ik werk hebben we 5 van deze geweldige varkens lopen. Vorig jaar hebben we 2 toompjes biggen gehad. Heb ik ook een topic op bokt over gemaakt. Helaas zelf foto's van tinypic verwijderd maar bij deze even wat geüpload

[ [url=m/2A7dO5.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/sVqEzf.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/D4VeVm.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/snmZqz.jpg]Afbeelding[/url] ]

We hadden 1 toom met 10 biggen 7 zeug en 3 beer
en 1 toom 6 beer en 1 zeug

[ Video ]


Stadsboerderij de Vosheuvel! :D

Kimmiee_D

Berichten: 1464
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 16:47

Schuur_ schreef:
Haha zitten ze nu de geiten op te jagen?


Haha nee ze waren gewoon aan het rennen alleen de geiten wisten even niet wat hun overkwam.

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 17:13

Toen ik mijn biggetjes net had was alles over de zeik, briesende paarden, schapen in paniek en luid kakelende kippen. Bigjes trokken zich er niet van aan, zijn ook nooit bang geweest ofzo.
Ze zijn nu denk ik kilo of 40 en 9 maanden. Loeisterk. Ben blij dat ze zo lief zijn. Ze slapen nu samen met schapen in 1 hok. 1 kip is van kippenhok verhuist naar stal en loopt de hele dag achter varkens aan. Eet ook varkensvoer en legt geen ei meer, ook heel bijzonder :)

Ik vind het wel mooi om te zien dat boerderijdieren elkaar uiteindelijk allemaal tolereren

Eefsel2109

Berichten: 1110
Geregistreerd: 24-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 17:15

beert schreef:
Poekkie schreef:
Ooh kune kune! Zalige diertjes!
Wij hebben ook een tijdje getwijfeld om minivarkentjes te houden maar het hield bij ons op toen de fokker adviseerde om ze de eerste maanden in huis te houden voor ze tammer te krijgen. Papa zag dat niet zo zitten :+
Maar ooit komt er nog wel een groepje!

Waardeloos dat "liefhebbers" dit adviseren. Een kennis had zo ook twee minivarkens gehaald. Ze heeft ze binnen een maand weg gedaan, want ze werd gillend gek. Die dieren horen niet in huis en hebben een mening. Dus als ze niet in de bench willen, dan laten ze dat weten.. heel slecht dat fokkers dat advies geven. Net als varkens alleen plaatsen, terwijl ze soortgenoten nodig hebben.

Mijn zus verkoopt de kunekune-biggen voor een kinderboerderij (vindt ze leuk om te doen). Zij krijgt ook regelmatig aanvragen voor eentje of voor in huis. Daar verkoopt ze de biggen ook niet aan. Alleen per twee als en als mensen weten waar ze aan beginnen.

En intussen krijg ik allemaal schattige foto's van de biggen :-). Hier mochten ze voor het eerst naar buiten en zijn echt nog wel mini.

[ [url=m/wgsVPG.jpg]Afbeelding[/url] ]


Leuk dan ken ik je zus! Zelf werk ik op de kinderboerderij in Capelle waar we 2 kune kune varkens hebben bij je zus vandaan. Zelf zijn ze dit jaar voor het eerst moeder geworden <3 en gaat er een big bij die kinderboerderij wonen ;)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Louise74

Berichten: 336
Geregistreerd: 30-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 17:34

Hier 2 geweldige (mini) varkens. Werden op een 2 kamerappartement gehouden in een bench. De mensen hadden het beste met ze voor en zagen gelukkig in dat deze 2 kanjers een beter plekje verdienden. En wat zijn wij blij met ze. Ze kunnen zelf hun hok in en uit en hebben hele erf tot hun beschikking. Lopen ook tussen de paarden en de honden in. Houden ons erf onkruidvrij, grazen met de paarden mee in de wei en wroeten niet. En straks mogen ze heerlijk de eikeltjes opeten die de paarden en honden weer niet mogen hebben. Oh en onze dochter leert ze allemaal kunstjes en ons ventje kreeg zelfs beenbeschermers wij zijn nog steeds helemaal verliefd op de mannen en knuffelen iedere dag met ze.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Beauty26
Berichten: 2036
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Re: nog kune kune varkens eigenaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 18:23

Zelf geen varkentjes, maar ik vind ze erg leuk! Dus lees stilletjes mee voor de leuke foto's! :D :o *\%/*

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 18:35

Louise74 schreef:
Hier 2 geweldige (mini) varkens. Werden op een 2 kamerappartement gehouden in een bench. De mensen hadden het beste met ze voor en zagen gelukkig in dat deze 2 kanjers een beter plekje verdienden. En wat zijn wij blij met ze. Ze kunnen zelf hun hok in en uit en hebben hele erf tot hun beschikking. Lopen ook tussen de paarden en de honden in. Houden ons erf onkruidvrij, grazen met de paarden mee in de wei en wroeten niet. En straks mogen ze heerlijk de eikeltjes opeten die de paarden en honden weer niet mogen hebben. Oh en onze dochter leert ze allemaal kunstjes en ons ventje kreeg zelfs beenbeschermers wij zijn nog steeds helemaal verliefd op de mannen en knuffelen iedere dag met ze.
[ [url=m/tJDD44.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Zz9U9I.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/0JF9gx.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8DGj5A.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat zijn de zelfde als ik heb,enkel denken de mijne dat ze van marsepein zijn en smelten van water....

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 19:18

Door dit topic wil ik ook varkentjes :')
Als je die snoetjes 's morgens ziet, kan je dag toch niet meer stuk. <3

Wat een superleuke foto's allemaal !

Louise74

Berichten: 336
Geregistreerd: 30-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 23:50

beatje schreef:
Dat zijn de zelfde als ik heb,enkel denken de mijne dat ze van marsepein zijn en smelten van water....


Varkens zijn zo grappig. Hier denken ze dat met de regen. Dan duiken ze snel de schuilstal in. Geniet ook van alle verhalen en foto's hier

Veriye

Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: nog kune kune varkens eigenaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 23:54

Houden jullie de varkens gewoon omdat ze leuk zijn, of voor het vlees?

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: nog kune kune varkens eigenaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 00:08

Wij hebben ze vooral om de tuin onkruidvrij te houdenEn ze zijn gewoon zo grappig en geweldigWij eten geen vlees dus alle kippen kalkoenen en varkens vreten enkel mijn portemoinee leeg :o

Louise74, hier smelten ze ook van regen hoor,dan hoor je ineens een krijsje en verdwijnen ze met staart omhoog in een drafje richting stal .En dan hoeven er maar 6 druppels of zo te vallen.

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: nog kune kune varkens eigenaren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-19 10:09

Hier ook gewoon voor de gezelligheid, maar kune kune’s worden oa in Canada gekweekt voor vlees

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 10:20

Nabster schreef:
tengeltje11 schreef:
(nu,ik val wel altijd over het woord 'minivarkentjes',kune's zijn helemaal niet mini


Je noemt ze zelf kune kunetjes.

Ik zag dit even en moest lachen
Ik noem mijn paarden ook pony's maar die zijn ook niet klein :')


Wat een leuke varkentjes zeg, ik kende ze helemaal niet!