Vlooien plaag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Vlooien plaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-19 14:51

Wij hebben 1 hond en 3 katten die momenteel alle 4 met vlooien zitten.
Normaal is 1 behandeling Frontline voldoende om die rotbeesten te vernietigen..

Inmiddels zijn we al 2 pipetten Frontline verder (1 per maand voor de katten, hond mag pas volgende maand weer) plus wassen met vlooienshampoo (Beaphar) .

We zien er genoeg dood gaan..
Maar die ellendelingen blijven overleven..
Omgeving is behandeld, de stoffen bank is al vernieuwd door een lederen bank.. Geen kussens en dekens meer..

Wij wonen in het veld en vermoedelijk komen die rotzakjes mee met de muizen die met regelmaat gevangen worden. Ook al zitten de katten in een kattenren, de muisjes zijn hier niet bepaald slim :P

Nog iemand tips?
Ik ben bang dat we met resistente Frontline vlooien zitten..
Vlooien halsband ben ik geen voorstander van aangezien we een 2 jarige dochter hebben die veel met de dieren knuffelt en aait, plus het gevaar van "ophangen" buiten met spelen.

kiwiwitje

Berichten: 20108
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 14:55

Frontline werkte bij mijn schoonouders ook niet, met als gevolg dat wij 3 katten en 2 honden onder de vlooien bleven houden want de honden namen ze steeds mee hierheen(en wij natuurlijk ook) wij gebruiken voor honden en katten advantage.

Verder alles wat niet gewassen kan inspuiten met flink veel azijn en dan de stoomreiniger erover toen waren we er zo vanaf

Chapeau2002

Berichten: 897
Geregistreerd: 18-03-15
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 14:56

Het enige middel dat bij mijn honden hielp was Stronghold. Ik heb toentertijd ook pipetten Frontline gegeven en dat hielp totaal niet. Na 2 x een pipet Stronghold waren ze compleet schoon.

koenlover

Berichten: 2416
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 14:57

Sowieso wordt door onze dierenarts altijd aangeraden om 3 maanden aan een stuk te behandelen (eventueel met een product dat ook drie maanden werkt zoals bravecto). Veel producten werken namelijk pas als de vlooien bijten dus moet je de larven ook even de tijd geven om uit te komen.

Verder hoor ik steeds meer dat frontline niet voldoende werkt dus ik zou een ander middel (bij de dierenarts) halen.

Kim90

Berichten: 2194
Geregistreerd: 22-12-06
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 15:02

vlokill tabletten mogen in combinatie met pipetten gebruikt worden, die zijn er in doosjes voor honden en voor katten apart en is een kuur. verder kun je qua dieren nu niks gebruiken als ze al met pipet behandeld zijn. edit: vlooienshampoo in combinatie mag eigenlijk ook niet, plus daar was je wat huidvet mee weg en een pipet verspreid zich over het dier dmv de vetlaag. pas op dat je ze niet vergiftigd :o dus een vlooienband tegelijk kan ook niet.

In huis een stoomreiniger gebruiken, de stofzuiger indien met zak een goedkope vlooienband in stoppen of wat vlooienpoeder.
En omgevingsspray had je al gebruikt zie ik.

Ieder dag de dieren met vlooienkam goed uitkammen, dan haal je steeds weer wat weg. meer is er niet te doen ;(
Laatst bijgewerkt door Kim90 op 14-08-19 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Momo94
Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 15:04

Ga eens kijken voor een product zoals bolfo gold en advantage met imidacloprid. Dat werkt namelijk ook afwerend tegen vlooien. Frontline werkt wel, alleen dan moeten vlooien bijten voordat ze dood gaan en het werkt niet afwerend. Jij zoekt een middel dat er voor zorgt dat de vlo überhaupt niet op je dier komt en dat kan alleen met imidacloprid. Dat is het verschil tussen de middelen. Bij frontline komen ze nog wel op het dier en dan bijten ze en dan gaan ze dood en bij de bolfo gold en advantage werkt het middel ook dat ze niet op het dier komen.

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Re: Vlooien plaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-19 15:27

Wij hebben een Australian Shepherd, nu heb ik begrepen dat niet zomaar alle middeltjes geschikt zijn voor hem ivm het mogelijke MDRI 1 gen.

Momo94
Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 15:36

Orsje schreef:
Wij hebben een Australian Shepherd, nu heb ik begrepen dat niet zomaar alle middeltjes geschikt zijn voor hem ivm het mogelijke MDRI 1 gen.


Klopt. Je moet dan geen middel hebben met ivermectine, selamectine, milbemycine, moxidectine, permethrine, flumethrine of delthamethrine.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Vlooien plaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 15:57

Advantage werkt hier prima, frontline werd af geraden.

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:05

Je hebt van beaphar pilletjes die de vlooien steriel maken, dus ze kunnen zich dan niet meer voortplanten.
Zo hebben wij tot 2x toe het tij kunnen keren.

Wat doen de pilletjes, als de vlo prikt, wordt die steriel en kan zich niet meer voortplanten maar ook de poepjes die andere vlooien weer eten, maken ook andere vlooien weer steriel.
Bij jou zou je zo ook buiten een steriele zone realiseren.

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 23:06

Orsje schreef:
Wij hebben een Australian Shepherd, nu heb ik begrepen dat niet zomaar alle middeltjes geschikt zijn voor hem ivm het mogelijke MDRI 1 gen.


Dan ook zeker geen Bravecto gebruiken.

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Re: Vlooien plaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-19 21:32

In ieder geval nog bedankt voor de tips en het meedenken! ;)

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Vlooien plaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 21:34

Hier was een vlooienplaag toen we hier kwamen wonen.
Alles met stronghold behandeld.
De dieren met pipetjes, en het huis zelf met zo'n spuitbus, ik geloof nog wel 1 of 2 x herhaald zodat alles ook echt weg was.
Daarna nooit meer last gehad.

Emma

Berichten: 2080
Geregistreerd: 12-12-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 21:40

cynthiar schreef:
Orsje schreef:
Wij hebben een Australian Shepherd, nu heb ik begrepen dat niet zomaar alle middeltjes geschikt zijn voor hem ivm het mogelijke MDRI 1 gen.


Dan ook zeker geen Bravecto gebruiken.

Naar mijn weten heeft Bravecto geen werking die gerelateerd is aan het MDR1 gen? Heb je dit product al eens geprobeerd Orsje?

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 15:39

Wij hebben een Australian Shepherd, nu heb ik begrepen dat niet zomaar alle middeltjes geschikt zijn voor hem ivm het mogelijke MDRI 1 gen.
[/quote]

Dan ook zeker geen Bravecto gebruiken.[/quote]
Naar mijn weten heeft Bravecto geen werking die gerelateerd is aan het MDR1 gen? Heb je dit product al eens geprobeerd Orsje?[/quote]

Nou ik zou het risico niet willen nemen. Een hoop honden die epilepsie krijgen door Bravecto.

Simoonzel

Berichten: 2200
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Wageningen

Re: Vlooien plaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 15:47

Frontline werkt helaas vaak voor geen meter. Er is heel veel resistentie tegen fipronil.
Bravecto is veilig bevonden bij honden met MDR-1, zou ik me eerlijk gezegd geen zorgen overmaken, maar er zijn genoeg opties op de markt dus je kan altijd iets anders kiezen.

Ga anders naar je dierenarts en vraag voor al je katten voor 2-3 maanden comfortis of credelio mee, ga je huis goed stofzuigen dan ben je er zo vanaf.

Dyphusion
Berichten: 1025
Geregistreerd: 16-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 16:34

Momo94 schreef:
Orsje schreef:
Wij hebben een Australian Shepherd, nu heb ik begrepen dat niet zomaar alle middeltjes geschikt zijn voor hem ivm het mogelijke MDRI 1 gen.


Klopt. Je moet dan geen middel hebben met ivermectine, selamectine, milbemycine, moxidectine, permethrine, flumethrine of delthamethrine.


Dan is het al te laat want dikgedrukte is de werkzame stof in de Beaphar vlooienshampoo.