Geit is opgegeven, weten jullie nog opties?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 11:53

Ik ben het ook eens met bovenstaande. Ik lees een geit wat geen plezier heeft in zijn leven maar elke dag ongemak ervaart. Jullie willen geen afscheid nemen dus gaat koste wat het kost door en tegen elke prijs. Dan ga je naar mijn idee een stap te ver

elise t.

Berichten: 338
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 11:54

Is je geit niet gewoon aan het herkauwen,of zit er iets vast in zijn keel,ze eten natuurlijk alles,en voor de nattere,koude periode kan je eventueel een dekje op doen.jij kent je geit het beste en zal de juiste beslissing nemen als dat nodig is.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 11:56

Ik snap TS heel goed hoor. Het is een dier waar je van houdt, en je wil er alles aan doen om hem nog bij je te kunnen houden.

En als de ene DA hem afschrijft, betekent het niet dat de ander er niks mee kan. Misschien kan een andere DA er wel weer iets mee en kan Niels nog een jaartje leven zonder pijn. Ik hoor genoeg verhalen waar dit aan de orde is, en het beestje nog een extra jaar heeft zonder pijn :j

Thioro

Berichten: 3991
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 11:56

Je kan wel zoeken naar voedsel dat hem goed bevalt en pijnstillers geven maar het is gewoon wel een stokoude bok die meerdere kwalen begint te krijgen.
Alleen zetten is idd geen optie.
Waarschijnlijk heeft hij nog weinig tanden over, of staan ze los en doen ze pijn.
Proppen maken is op zich geen drama zolang hij maar wel voldoende voedsel binnenkrijgt zonder verstoppingen en hij ook nog kan herkauwen.
Dat laatste is wel heel belangrijk, als het herkauwen niet goed gaat zal hij verteringsproblemen en diarree krijgen.

Geiten zijn spijkerharde dieren, als ze tekenen van ongemak of ziekte vertonen zijn ze al ver heen en gaat het vaak snel bergafwaarts.

Probeer hem comfortabel te houden maar bereid je ook voor op een eventueel afscheid. Hij is niet ziek maar op leeftijd en dat begint hem parten te spelen.

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-19 11:59

Onali schreef:
Maar lees je eigen berichten eens terug.

Jullie willen geen afscheid nemen, jullie vinden afzondering zielig.

Ik lees alleen maar wat jullie niet willen.

Beestje is flink bejaard, heeft artrose, mist al kiezen en maakt proppen.
Pijnvrij is hij dus niet.


Als je mijn berichten terug leest geef ik aan dat het 80 % van de tijd goed gaat met de artrose. Dierenarts heeft dat zelf gezegd. Vond hem van de winter te goed om hem in te slapen ondanks de stramheid.

En inderdaad we willen nog geen afscheid nemen, dat komt omdat het nog een hele vrolijke geit is, die nog helemaal het baasje is. Die nu blij met een bolle wang door de wei rent. Niet omdat wij dat niet zouden kunnen, maar omdat het dier mentaal nog niet op is. En als de wang te bol wordt, wordt hij benauwd en dat vinden wij zielig. Dus bellen wij op zondag een dierenarts en nog een andere dierenarts behandeld twee dagen later zijn tanden. En doen wij er alles aan om zijn lichaam dezelfde status te geven als zijn hoofd. En als dat niet lukt dan laten wij hem inslapen. Want we gaan niet wachten totdat hij mentaal instort, maar we gaan hem ook niet opgeven voordat we hebben onderzocht wat mogelijk is. En als 1 dierenarts het niet weet, dan betekent het niet dat niemand anders is die het weet. Daarom dit topic. En daarom morgenochtend een second opinion. En komt daar hetzelfde uit weten we wat er te doen staat. Maar dit topic is dus om te kijken of er mensen met ideeën zijn. Niet om neergesabeld te worden omdat we ons dier niet meteen laten inslapen binnen twee dagen.

Mizora

Berichten: 18097
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 12:02

Ik zou in ieder geval 4x per dag sp gaan voeren. Zelf zou ik beginnen met droog gewogen 15g/10kg lichaamsgewicht per maaltijd (dus 60g/10kg geit per dag), en dat iedere dag ophogen met 5g/10kg per maaltijd totdat je op 40g/10kg zit per maaltijd. Dus 160g/10kg per dag.

Zover ik kan vinden valt sp braaf binnen de marges van wat geiten aan micronutrienten en macronutrienten mogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 12:03

Ik ben het helaas wel een beetje eens met relaxed en onali.
Ook ik lees de geit is hartstikke oud, opgegeven door de dierenarts, artrose, kan eigenlijk niet meer normaal eten. Maar wat ik ook lees is dat je hem nog niet willen missen.
Ik snap het hoor, ik heb 5 jaar geleden mijn steun en toeverlaat kat die het grootste deel van m'n leven bij me geweest is moeten laten gaan, dat doet pijn, dat wou ik ook echt niet maar voor haar had ik geen andere of betere keuze kunnen maken, ik kan er alleen nog steeds om janken.
We hadden haar toen ook nog langer op pijnstillers kunnen zetten om te rekken maar wat heeft iemand daar aan? Helemaal als je dier op zo'n leeftijd is.
Het houd een keer op. Dieren worden helaas niet zo oud als ons mensen, dat weet je als je dieren houd. Dus afscheid nemen of je het nu doet of volgend jaar zal er toch echt aankomen, dan is het alleen nog hoelang blijf je door sukkelen met een fantastisch lieve geit die eigenlijk gewoon aan het eind van z'n leven is aangekomen..
Sterkte, maar denk aan je geitje en niet aan jezelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 12:07

Lily_Fee schreef:
Onali schreef:
Maar lees je eigen berichten eens terug.

Jullie willen geen afscheid nemen, jullie vinden afzondering zielig.

Ik lees alleen maar wat jullie niet willen.

Beestje is flink bejaard, heeft artrose, mist al kiezen en maakt proppen.
Pijnvrij is hij dus niet.


Als je mijn berichten terug leest geef ik aan dat het 80 % van de tijd goed gaat met de artrose. Dierenarts heeft dat zelf gezegd. Vond hem van de winter te goed om hem in te slapen ondanks de stramheid.

En inderdaad we willen nog geen afscheid nemen, dat komt omdat het nog een hele vrolijke geit is, die nog helemaal het baasje is. Die nu blij met een bolle wang door de wei rent. Niet omdat wij dat niet zouden kunnen, maar omdat het dier mentaal nog niet op is. En als de wang te bol wordt, wordt hij benauwd en dat vinden wij zielig. Dus bellen wij op zondag een dierenarts en nog een andere dierenarts behandeld twee dagen later zijn tanden. En doen wij er alles aan om zijn lichaam dezelfde status te geven als zijn hoofd. En als dat niet lukt dan laten wij hem inslapen. Want we gaan niet wachten totdat hij mentaal instort, maar we gaan hem ook niet opgeven voordat we hebben onderzocht wat mogelijk is. En als 1 dierenarts het niet weet, dan betekent het niet dat niemand anders is die het weet. Daarom dit topic. En daarom morgenochtend een second opinion. En komt daar hetzelfde uit weten we wat er te doen staat. Maar dit topic is dus om te kijken of er mensen met ideeën zijn. Niet om neergesabeld te worden omdat we ons dier niet meteen laten inslapen binnen twee dagen.


Maar vergeet niet dat een dierenarts niet zomaar een dier opgeeft hè.
Dat zijn jou eigen woorden in je OP. Dan kan hij mentaal nog wel goed en fit ogen maar als het aan de binnenkant mis is..
Je denkt dat jullie het juiste doen door er continu een dierenarts bij te halen maar denk je dat de geit er blij van word? Elke keer benauwd en dan weer bij de dierenarts, paar dagen goed en weer. Dat is toch geen leven?
Niemand sabeld jou hier neer, iedereen die reageert heeft het beste voor met dieren/jou geit.
Soms kan een (harde) blik van een buitenstaander echt wel helpen tot realisatie.
Ik denk eigenlijk dat jullie heel goed weten wat jullie willen dus daarom begrijp ik niet zo goed wat je met dit topic verder wil bereiken want in mijn ogen ben je vrij duidelijk over hoe je het verder voor je ziet..

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-19 12:11

Thioro schreef:
Je kan wel zoeken naar voedsel dat hem goed bevalt en pijnstillers geven maar het is gewoon wel een stokoude bok die meerdere kwalen begint te krijgen.
Alleen zetten is idd geen optie.
Waarschijnlijk heeft hij nog weinig tanden over, of staan ze los en doen ze pijn.
Proppen maken is op zich geen drama zolang hij maar wel voldoende voedsel binnenkrijgt zonder verstoppingen en hij ook nog kan herkauwen.
Dat laatste is wel heel belangrijk, als het herkauwen niet goed gaat zal hij verteringsproblemen en diarree krijgen.

Geiten zijn spijkerharde dieren, als ze tekenen van ongemak of ziekte vertonen zijn ze al ver heen en gaat het vaak snel bergafwaarts.

Probeer hem comfortabel te houden maar bereid je ook voor op een eventueel afscheid. Hij is niet ziek maar op leeftijd en dat begint hem parten te spelen.


Pepperrr schreef:
Ik snap TS heel goed hoor. Het is een dier waar je van houdt, en je wil er alles aan doen om hem nog bij je te kunnen houden.

En als de ene DA hem afschrijft, betekent het niet dat de ander er niks mee kan. Misschien kan een andere DA er wel weer iets mee en kan Niels nog een jaartje leven zonder pijn. Ik hoor genoeg verhalen waar dit aan de orde is, en het beestje nog een extra jaar heeft zonder pijn :j


Kijk deze reacties heb ik wat aan. Wij weten ook wel dat Niels niet het eeuwige leven heeft en deze mensen dragen opties aan om zijn leven wat dragelijker te maken. Echter geven zij ook aan dat we rekening moeten houden met afscheid nemen omdat het op is. Dank jullie wel voor jullie lieve reacties. Hier krijg ik hoop van. Dat we het goed doen om niet zo maar op te geven. Nergens staat dat we inslapen uitsluiten en nergens staat dat we eindeloos willen door dokteren. Maar dinsdag hebben we te horen gekregen dat onze dierenarts na het behandelen van het gebit het ook niet meer weet. Dus als dat niet helpt dat hij dan denkt aan inslapen. Gisteren woensdag ging het goed, maar vanochtend toch weer een enorme prop. Is het dan zo gek om dit topic te openen? Ben je dan meteen een martelaar? Want daar word ik wel voor uitgemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 12:11

Lily_Fee schreef:
Onali schreef:
Maar lees je eigen berichten eens terug.

Jullie willen geen afscheid nemen, jullie vinden afzondering zielig.

Ik lees alleen maar wat jullie niet willen.

Beestje is flink bejaard, heeft artrose, mist al kiezen en maakt proppen.
Pijnvrij is hij dus niet.


Als je mijn berichten terug leest geef ik aan dat het 80 % van de tijd goed gaat met de artrose. Dierenarts heeft dat zelf gezegd. Vond hem van de winter te goed om hem in te slapen ondanks de stramheid.

En inderdaad we willen nog geen afscheid nemen, dat komt omdat het nog een hele vrolijke geit is, die nog helemaal het baasje is. Die nu blij met een bolle wang door de wei rent. Niet omdat wij dat niet zouden kunnen, maar omdat het dier mentaal nog niet op is. En als de wang te bol wordt, wordt hij benauwd en dat vinden wij zielig. Dus bellen wij op zondag een dierenarts en nog een andere dierenarts behandeld twee dagen later zijn tanden. En doen wij er alles aan om zijn lichaam dezelfde status te geven als zijn hoofd. En als dat niet lukt dan laten wij hem inslapen. Want we gaan niet wachten totdat hij mentaal instort, maar we gaan hem ook niet opgeven voordat we hebben onderzocht wat mogelijk is. En als 1 dierenarts het niet weet, dan betekent het niet dat niemand anders is die het weet. Daarom dit topic. En daarom morgenochtend een second opinion. En komt daar hetzelfde uit weten we wat er te doen staat. Maar dit topic is dus om te kijken of er mensen met ideeën zijn. Niet om neergesabeld te worden omdat we ons dier niet meteen laten inslapen binnen twee dagen.


Nu betrek je het weer op jezelf, niemand sabelt je neer.. :? Iedereen, ook ik, heeft het beste voor met je geit. En het leven wat ie nu heeft, is niet het beste, eerder het slechtste.. :n

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 12:14

Maar het eten kun je oplossen, de artrose niet en vooral wanneer je zo'n dier elke dag ziet lijkt het soms mee te vallen. Bedenk goed dat ook een bok net als paard prooidieren zijn dus laten zien van pijn is vaak wanneer het echt te gek word. En geen afscheid kunnen nemen, ik zeg nergens dat je hem morgen moet afspuiten alleen blijkt uit je woorden echt dat jullie nog geen afscheid willen nemen, jullie goed recht zondermeer maar blijf wel realistisch.

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 12:17

Lily_Fee schreef:
Maar dinsdag hebben we te horen gekregen dat onze dierenarts na het behandelen van het gebit het ook niet meer weet. Dus als dat niet helpt dat hij dan denkt aan inslapen. Gisteren woensdag ging het goed, maar vanochtend toch weer een enorme prop. Is het dan zo gek om dit topic te openen? Ben je dan meteen een martelaar? Want daar word ik wel voor uitgemaakt.



Dus hij heeft 1 goede dag.

Wat voor kwaliteit van leven is dat als hij om de dag de stress van een DA heeft?

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-19 12:20

Annet_Dottie schreef:
Maar vergeet niet dat een dierenarts niet zomaar een dier opgeeft hè.
Dat zijn jou eigen woorden in je OP. Dan kan hij mentaal nog wel goed en fit ogen maar als het aan de binnenkant mis is..
Je denkt dat jullie het juiste doen door er continu een dierenarts bij te halen maar denk je dat de geit er blij van word? Elke keer benauwd en dan weer bij de dierenarts, paar dagen goed en weer. Dat is toch geen leven?
Niemand sabeld jou hier neer, iedereen die reageert heeft het beste voor met dieren/jou geit.
Soms kan een (harde) blik van een buitenstaander echt wel helpen tot realisatie.
Ik denk eigenlijk dat jullie heel goed weten wat jullie willen dus daarom begrijp ik niet zo goed wat je met dit topic verder wil bereiken want in mijn ogen ben je vrij duidelijk over hoe je het verder voor je ziet..


Het doel van het topic was of mensen nog andere opties weten. Nou naast een second opinion en wat andere tips is er geen doorbraak met deze behandeling heeft echt mijn geit geholpen met dit probleem.

Ik vind dat als mensen je een martelaar noemen dat best wel neersabelen. Maar dat is misschien persoonlijk.

Kortom voor mij is het heel duidelijk wat wij moeten doen als de second opinion hetzelfde uitwijst. Daar heeft dit topic aan meegedragen. Ook jouw antwoord helpt daar aan mee. Deze is wat stellig neergezet, maar dat vind ik niet erg. De strekking is in het belang van Niels volgens jou. Het is geen persoonlijke aanval met woorden als martelen of dat ik het oké vind dat dieren pijn hebben. Ik kan best tegen wat harde woorden, maar ik hoef me niet uit te laten maken voor martelaar.

Dus terug te komen op het doel van het topic. Heb jij de tip voor Niels waardoor hij geen proppen meer maakt dan zou ik dat graag weten. :)

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 12:20

Kan je niet eens info inwinnen bij een geitenboerderij ed?
Eens vragen of hun dingen weten als een goede da, voor zowel het advies in artrose en gebit, en juiste voeding die hij nu nodig heeft.

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-19 12:23

Onali schreef:
Lily_Fee schreef:
Maar dinsdag hebben we te horen gekregen dat onze dierenarts na het behandelen van het gebit het ook niet meer weet. Dus als dat niet helpt dat hij dan denkt aan inslapen. Gisteren woensdag ging het goed, maar vanochtend toch weer een enorme prop. Is het dan zo gek om dit topic te openen? Ben je dan meteen een martelaar? Want daar word ik wel voor uitgemaakt.



Dus hij heeft 1 goede dag.

Wat voor kwaliteit van leven is dat als hij om de dag de stress van een DA heeft?


Nou niet, dus daarom dit topic ;) om een definitieve oplossing te vinden of hem in te laten slapen.

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-19 12:25

kiki1976 schreef:
Kan je niet eens info inwinnen bij een geitenboerderij ed?
Eens vragen of hun dingen weten als een goede da, voor zowel het advies in artrose en gebit, en juiste voeding die hij nu nodig heeft.


Dankjewel voor je advies! Ik heb een oud-leerling met een geiten bedrijf ik kan hem zo wel bellen. Wie weet heeft hij een idee. Dankjewel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 12:26

Artrose is dragelijk te maken, tot een bepaalde hoogte. Zelf heb ik mijn oude merrie jaren op duivelsklauw gehad, en in slechte periodes op metacam. Maar steeds werd het weer mooi weer, de winter ging weer voorbij en het voorjaar kwam, kon ze mooi weer gelukkig zijn tot de winter. Op een gegeven moment werd ze ook in de herfst slechter. Toen hebben we gezegd dat we dr voor de nattigheid zouden laten gaan. Ze heeft nog een hele mooie lente en zomer gekend, en voor de herfst en regen en kou zou komen hebben we dr in oktober laten gaan. Die winter had ze anders niet overleefd, het was een natte gladde winter en dan zou haar artrose haar genekt hebben. Dat hebben we haar mooi bespaard!

Liefde is ook loslaten, en als leven lijden wordt is het tijd om te gaan.

Als je kijkt naar de natuur, zonder jullie ingrijpen zou je geit zou al lang verhongert zijn en dus overleden. Misschien is het wel zijn tijd?

Als het echter haalbaar is, de pijn onder controle te houden is, en hij met seniore priores geen honger meer zal kennen kan je het afscheid natuurlijk nog wat langer uitstellen. Maar het leven moet geen lijden worden. Gelukkig zien jullie dat zelf ook in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 12:27

Ik heb je nergens een martelaar genoemd.. :n Door martelen is hier een beetje de uitdrukking als je ergens druk mee bezig bent. Martelen om die auto aan de praat te krijgen, martelen om dat kind aan het eten te krijgen (en nee, daarmee martel je niet het kind zelf :') ), enz..

De strekking van mijn reactie was vooral dat je het beste voor de geit moet willen en dat zijn leven zoals dit nu is dit niet is. Voor het gemak val je echter maar over 1 woord en voel je je alleen maar aangevallen :n

Relaxed schreef:
Eerlijk? Ik vind het enorm egoïstisch om zo door te martelen.. Dit is echt puur en alleen maar eigen belang en de geit heeft hier helemaal niks aan :n Alleen huisvesten vind je zielig, maar dat ie pijn heeft en zijn eten niet kwijt kan vind je ok?

Nee sorry, ik begrijp dit echt niet :n

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 12:27

Heb je al pakken voordroog geprobeerd?
Ik vond het droger dan kuil maar toch ook weer heel anders dan hooi
het leek minder grof en lekker schoon en stofvrij.
Uit zoon pak haal je best veel was een rood pak merk weet ik niet meer ik kan nog voor je opzoeken.
https://www.huisdierengids.nl/ads/jopac ... voordroog/
Laatst bijgewerkt door shilady op 15-08-19 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

StableDoor

Berichten: 1683
Geregistreerd: 23-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 12:28

Ik zou oppassen met hem slobber te geven, het is een herkauwer, geen paard. Hij moet kunnen herkauwen en zijn pens-pH moet goed blijven, anders ga je heel veel problemen krijgen. Ik zou hem ofwel uit zijn leiden verlossen, ofwel hem meenemen naar een kliniek en daar nog om een laatste mening vragen. Maar als ik het zo hoor, denk ik dat inslapen een hele goede keuze zou zijn.

sas66
Berichten: 632
Geregistreerd: 18-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 12:30

Wat een respectabele leeftijd voor je geit. En ik snap je wel hoor dat je alle mogelijkheden bekeken wilt hebben voordat je een hele moeilijke beslissing neemt. Wat al eerder gezegd is, geiten zijn spijkerhard dus houd dat wel in je achterhoofd.

Je zou misschien ook nog bij het kennisnet van Levende Have (forum voor hobbydierhouders) je vraag kunnen stellen of misschien een geitenfokvereniging bellen.

Paardenfann4
Berichten: 1342
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 12:35

Geiten kunnen wel SP eten, dat hebben wij ook wel aan onze geiten gevoerd. Je kan ook grasmix proberen, misschien lukt dat ook wel of grasbrok. Er zijn wel verschillende opties voor geiten ook om genoeg voer te eten. De brokjes kun je eventueel ook weken met wat water zodat het zacht is. Zo kom je wat voer betreft al een heel eind.
Artrose is lastig, een dikke laag stro in het hok is fijn voor hem. Je moet het hem zo comfortabel mogelijk maken. Als de pijn te erg wordt dan zul je hem moeten laten gaan helaas.

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-19 12:36

Shanna schreef:
Artrose is dragelijk te maken, tot een bepaalde hoogte. Zelf heb ik mijn oude merrie jaren op duivelsklauw gehad, en in slechte periodes op metacam. Maar steeds werd het weer mooi weer, de winter ging weer voorbij en het voorjaar kwam, kon ze mooi weer gelukkig zijn tot de winter. Op een gegeven moment werd ze ook in de herfst slechter. Toen hebben we gezegd dat we dr voor de nattigheid zouden laten gaan. Ze heeft nog een hele mooie lente en zomer gekend, en voor de herfst en regen en kou zou komen hebben we dr in oktober laten gaan. Die winter had ze anders niet overleefd, het was een natte gladde winter en dan zou haar artrose haar genekt hebben. Dat hebben we haar mooi bespaard!

Liefde is ook loslaten, en als leven lijden wordt is het tijd om te gaan.

Als je kijkt naar de natuur, zonder jullie ingrijpen zou je geit zou al lang verhongert zijn en dus overleden. Misschien is het wel zijn tijd?

Als het echter haalbaar is, de pijn onder controle te houden is, en hij met seniore priores geen honger meer zal kennen kan je het afscheid natuurlijk nog wat langer uitstellen. Maar het leven moet geen lijden worden. Gelukkig zien jullie dat zelf ook in!


Dankjewel Shanna, ik denk dat deze strekking van je bericht helemaal invult wat ik bedoel. En dat de tijd van gaan inderdaad nu heel dichtbij is. Hopelijk mag het topic tot morgen open blijven staan. Dan kan ik jullie updaten over hoe de second opinion verliep. Voor nu zijn alle tips welkom. Misschien om de onduidelijkheid in de op te verhelderen. We zoeken naar echt een goede oplossing niet een oplossing voor de korte termijn.

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-19 12:38

shilady schreef:
Heb je al pakken voordroog geprobeerd?
Ik vond het droger dan kuil maar toch ook weer heel anders dan hooi
het leek minder grof en lekker schoon en stofvrij.
Uit zoon pak haal je best veel was een rood pak merk weet ik niet meer ik kan nog voor je opzoeken.
https://www.huisdierengids.nl/ads/jopac ... voordroog/


Nee nog nooit gebruikt en ken het nog niet. Kan je er iets meer over vertellen. Want is het makkelijker te kauwen bijvoorbeeld dan gras?

Popstra
Berichten: 13746
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 12:39

Als je een dier voor nu even op lapt wil je over een jaar nog geen afscheid nemen.....
Het blijft moeilijk. Sterkte met hem