Het perfecte oppasadres ( hond) zuid nederland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Het perfecte oppasadres ( hond) zuid nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 15:24

swiffershoeve in Nieuwe Wetering

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Re: Het perfecte oppasadres ( hond) zuid nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-19 18:40

Bedankt iedereen! Bij sommigen per pb gereageerd...verder alles opgezocht..zitten er een aantal bij waarbij ik wel positief ben..dus die zoek ik verder uit...

Nieuwe opties zijn nog altijd welkom

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-19 18:43

Alpha89 schreef:
Echte aanrader: https://animalcarebykelsey.nl/ :) ! Zij verzorgt dieren aan huis en heeft ook uitlaatservice in groepen of individueel. Wellicht een optie?


Zijn hebben helaas geen hondenopvang...

Loiz

Berichten: 5835
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 19:45

Meld je aan bij een Facebook groep van jou ras en plaats daar je bericht, dan heb je veel kans dat je iemand vind die zelf ook een Stabij heeft of heeft gehad! Vind het zelf altijd wel fijn als de oppas het ras al kent.

cursebreaker

Berichten: 11457
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 19:55

Ik kwam onlangs deze site tegen:

https://www.petbnb.nl

Hier staan oppassers op en kun je ook reviews e.d. lezen van honden eigenaren die een hond daar al eerder gebracht hebben bv.

Is dus niet alleen voor honden onder te brengen bij anderen, maar je kunt ook iemand zoeken die bij jou thuis komt bv.

dierenfan
Berichten: 9613
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Het perfecte oppasadres ( hond) zuid nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 20:06

Etten-Leur zit een voormalig boxer fokker hun hebben nu pension van de lindenberg volgens mij geheten. Erg fijn pension!

NdV74
Berichten: 3465
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: West-Brabant

Re: Het perfecte oppasadres ( hond) zuid nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 22:55


nijland

Berichten: 1221
Geregistreerd: 04-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 22:59

Hondenpension hendrik idobambacht

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 23:17

Mri schreef:
swiffershoeve in Nieuwe Wetering


Ik ben bang dat Swiffers Hoeve niet zuidelijk genoeg is... Maar inderdaad: Swiffers Hoeve ik Nieuwe Wetering :j We hebben vorig jaar ook de labrador van Zilfstar hier op Bokt opgevangen tijdens vakantie! En nog veeel meer haha :D

Jenny21
Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 23:31

joey2010 schreef:
Jenny21 schreef:
Nog mensen met goede opties in zuid limburg? Zonder kennels/benches?



De animalfarm in Meerssen.
Daar hebben wij al 2 keer onze hond gebracht.
Ze hebben wel n proefdag om te kijken of je hond sociaal genoeg is. Ze leven hier 24/7 bij elkaar . Geen hokken of benches.


Dank voor je reactie! Goede optie! Ik ga meer info vragen.

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-19 23:39

Denise_Storm schreef:
Mri schreef:
swiffershoeve in Nieuwe Wetering


Ik ben bang dat Swiffers Hoeve niet zuidelijk genoeg is... Maar inderdaad: Swiffers Hoeve ik Nieuwe Wetering :j We hebben vorig jaar ook de labrador van Zilfstar hier op Bokt opgevangen tijdens vakantie! En nog veeel meer haha :D


Ziet er goed uit, maar is inderdaad wel een beetje erg uit de richting...ik hoop iets te vinden wat dichterbij :o

Unbeatable
Berichten: 589
Geregistreerd: 13-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 23:40

Hondenpension Hoogendonck in Strijbeek, 5-10 minuutjes van Breda vandaan. Wij zijn daar zo tevreden!

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-19 23:44

dierenfan schreef:
Etten-Leur zit een voormalig boxer fokker hun hebben nu pension van de lindenberg volgens mij geheten. Erg fijn pension!



Kom er via de site niet achter...weet jij hoe de dagindeling er uit ziet? Hoe vaak komen ze buiten? En s avonds?
Zal ze morgen ook anders ook even bellen..

femkepullens
Berichten: 133
Geregistreerd: 13-05-04

Re: Het perfecte oppasadres ( hond) zuid nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 23:49


dierenfan
Berichten: 9613
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 06:04

Vleddertje1 schreef:
dierenfan schreef:
Etten-Leur zit een voormalig boxer fokker hun hebben nu pension van de lindenberg volgens mij geheten. Erg fijn pension!



Kom er via de site niet achter...weet jij hoe de dagindeling er uit ziet? Hoe vaak komen ze buiten? En s avonds?
Zal ze morgen ook anders ook even bellen..


Idd dan even bellen en zit over dat s avonds maar niet in. Werk al vele jaren in asiel, pension, dagopvang en ja de nachten zijn absoluut langer dan thuis maarrrr overdag gebeurd er zoveel meer dan thuis dat het ook echt nodig is. Wij hebben een proef gedaan met s avonds uitlaten en beviel totaal niet vanuit de honden gezien. Vergeet niet dat uitlaten helemaal niet "even" te doen is en het toch minimaal 2 a 3 uur onrust geeft eer de kennel weer rustig is. Dan houden ze veel te weinig slaap en relax uren over.

Selientje
Berichten: 160
Geregistreerd: 12-05-14

Re: Het perfecte oppasadres ( hond) zuid nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 06:52

Royal Dog Resort in Geleen, Limburg. Weet niet hoe zuidelijk je zoekt?
Honden hebben huiskamers ipv kennels en wordt goed gekeken naar samenstelling. Heel fijn adres!

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-19 07:18

Idd dan even bellen en zit over dat s avonds maar niet in. Werk al vele jaren in asiel, pension, dagopvang en ja de nachten zijn absoluut langer dan thuis maarrrr overdag gebeurd er zoveel meer dan thuis dat het ook echt nodig is. Wij hebben een proef gedaan met s avonds uitlaten en beviel totaal niet vanuit de honden gezien. Vergeet niet dat uitlaten helemaal niet "even" te doen is en het toch minimaal 2 a 3 uur onrust geeft eer de kennel weer rustig is. Dan houden ze veel te weinig slaap en relax uren over.[/quote]

Daarom zoek ik ook iets niet al te groot en enigszins rustig, zodat ze overdag ook gewoon haar rust kan nemen..door de enorme overprikkeling vallen de meeste pensions idd al af...wat betreft savonds...wil ik haar niet gaan dwingen om een buitenkennel ( als die savonds al open is) te gebruiken...ze hoeft geen uur op een wei maar even plassen vind ik wel prettig..

Is een lastige zoektocht maar zijn er zeker wel hoor...

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 10:24

Vleddertje1 schreef:
dierenfan schreef:
Etten-Leur zit een voormalig boxer fokker hun hebben nu pension van de lindenberg volgens mij geheten. Erg fijn pension!



Kom er via de site niet achter...weet jij hoe de dagindeling er uit ziet? Hoe vaak komen ze buiten? En s avonds?
Zal ze morgen ook anders ook even bellen..

Dit is een superfijn pension maar megagroot en dat zocht je niet toch?

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-19 10:40

Kom er via de site niet achter...weet jij hoe de dagindeling er uit ziet? Hoe vaak komen ze buiten? En s avonds?
Zal ze morgen ook anders ook even bellen..[/quote]
Dit is een superfijn pension maar megagroot en dat zocht je niet toch?[/quote]

Nee daar was ik inderdaad ook achtergekomen..ziet er prima uit maar voor mij persoonlijk( of eigenlijk de hond :D ) veel te massaal..

dierenfan
Berichten: 9613
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Het perfecte oppasadres ( hond) zuid nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 16:59

Wat is massaal. Wij kunnen hier 70 a 80 honden kwijt en hebben 5 speelweides. Vorige jaar hetzelfde aantal honden en maar 1 speelweide. Hetzelfde bedrijf maar giga verschil qua tijd op de weide kunnen zijn. Nu wel veel minder aangelijnde wandelingen maar dat doen ze thuis al dagelijks.

Etten-Leur kan best wat honden bergen maarrr kiezen ook voor groepen op speelweides indien mogelijk qua honden en hebben erg veel weides. Dus honden kunnen vaak er uit ;)

melanie0906

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-07-11
Woonplaats: Brabant

Re: Het perfecte oppasadres ( hond) zuid nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 17:03

Walk and care in Oosterhout

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-19 17:07

dierenfan schreef:
Wat is massaal. Wij kunnen hier 70 a 80 honden kwijt en hebben 5 speelweides. Vorige jaar hetzelfde aantal honden en maar 1 speelweide. Hetzelfde bedrijf maar giga verschil qua tijd op de weide kunnen zijn. Nu wel veel minder aangelijnde wandelingen maar dat doen ze thuis al dagelijks.

Etten-Leur kan best wat honden bergen maarrr kiezen ook voor groepen op speelweides indien mogelijk qua honden en hebben erg veel weides. Dus honden kunnen vaak er uit ;)


Gaat er voor mij om dat je met zoveel honden eigenlijk nooit ( buiten de nacht) een rustig moment hebt op de dag...omdat er continu gewisseld wordt van weiden/ groepen enz..heb je minder honden/ kleinere groepen krijg je die rust veel sneller.
En ja natuurlijk is dit ook afhankelijk van de manier waarop men werkt...

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-19 17:19

melanie0906 schreef:
Walk and care in Oosterhout


Ziet er erg goed uit, precies wat ik zoek...nemen helaas geen nieuwe klanten meer aan...

dierenfan
Berichten: 9613
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 19:32

Vleddertje1 schreef:
dierenfan schreef:
Wat is massaal. Wij kunnen hier 70 a 80 honden kwijt en hebben 5 speelweides. Vorige jaar hetzelfde aantal honden en maar 1 speelweide. Hetzelfde bedrijf maar giga verschil qua tijd op de weide kunnen zijn. Nu wel veel minder aangelijnde wandelingen maar dat doen ze thuis al dagelijks.

Etten-Leur kan best wat honden bergen maarrr kiezen ook voor groepen op speelweides indien mogelijk qua honden en hebben erg veel weides. Dus honden kunnen vaak er uit ;)


Gaat er voor mij om dat je met zoveel honden eigenlijk nooit ( buiten de nacht) een rustig moment hebt op de dag...omdat er continu gewisseld wordt van weiden/ groepen enz..heb je minder honden/ kleinere groepen krijg je die rust veel sneller.
En ja natuurlijk is dit ook afhankelijk van de manier waarop men werkt...


Wij hebben 6 afdelingen van maximaal 11 kennels per afdeling. Zodoende is er wel rust te creëren ;) maar als honden moeilijk zelf hun rust nemen dan hebben wij maar 2 geschikte afdelingen voor hun. Een beetje pension let er wel op hoor. Net zoals zeker tot een uur na voeren niets ondernemen met de honden

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-19 20:14

Gaat er voor mij om dat je met zoveel honden eigenlijk nooit ( buiten de nacht) een rustig moment hebt op de dag...omdat er continu gewisseld wordt van weiden/ groepen enz..heb je minder honden/ kleinere groepen krijg je die rust veel sneller.
En ja natuurlijk is dit ook afhankelijk van de manier waarop men werkt...[/quote]

Wij hebben 6 afdelingen van maximaal 11 kennels per afdeling. Zodoende is er wel rust te creëren ;) maar als honden moeilijk zelf hun rust nemen dan hebben wij maar 2 geschikte afdelingen voor hun. Een beetje pension let er wel op hoor. Net zoals zeker tot een uur na voeren niets ondernemen met de honden[/quote]

Dan creëer je idd natuurlijk al veel meer rust...ik heb verder ook niks tegen pension hoor, vroeger voor mijn opleiding veel gewerkt en er zijn hele goede bij...maar ik heb een hyperactieve hond die zodra ze een andere hond ziet of hoort al direct overeind komt, dus om haar rust te bieden is iets meer uitdaging :D