Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Honden graven gaten in de tuin. Hoe afleren?

 
Profiel   

Wij hebben 2 Mechelse Herders die graag gaten graven in het gras.
Heel vervelend want ze ruïneren het hele gazon.
Heeft iemand een idee of en hoe dit af te leren is?
Ze krijgen voldoende beweging en hebben in de tuin een aparte grote zandplek waar ze mogen graven zoveel als ze willen. Maar blijkbaar is dit leuker in het gazon...
Word er moedeloos van.
Hopelijk heeft iemand nog een idee.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 23:12 



 
Profiel   

Mijn ervaring met mijn Groenendaeler herders. Heb al 30 jaar groenendaelers. Iets mag altijd of iets mag nooit. De honden snappen niet dat ze op de zandplek wel mogen graven en in het gazon niet. Zij zien het verschil niet :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 23:28 



 
Profiel   

Ik snap wat je zegt Mieke.

Ze doen het alleen als we er niet bij zijn. Ze weten dat ze niet op het gras mogen. Nooit. Maar als je even niet op let zitten ze er toch op en gaan graven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 23:34 



 
Profiel   

blijven dieren he, of je moet er even flink aan trainen of afzetten met iets..

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 00:20 



 
Profiel   

Nee is nee
Dus ook niet in het zand laten graven. Mijn husky deed het ook als je niet oplette , ik bleef achter het raam staan kijken. Toen hij ging graven heb ik hem gecorrigeerd. Hij doet het nu niet meer (halfjaar oud)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 04:14 



 
Profiel   

Bij ons is er een plek waar alle honden graven. Al 35 jaar lang. Ze weten en wisten allen dat er niet gegraven mocht worden in de tuin. En toch hebben ze het allemaal daar gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 06:15 



 
Profiel   

Jennyj01 schreef
Bij ons is er een plek waar alle honden graven. Al 35 jaar lang. Ze weten en wisten allen dat er niet gegraven mocht worden in de tuin. En toch hebben ze het allemaal daar gedaan.

Ligt er geen schat? :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 06:22 



 
Profiel   

Hier werkte een keutel van de hond zelf in het gat stoppen en dan dicht gooien.

Dan ging het tijden goed en dan was het weer mis en moesten we het opnieuw doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 06:39 



 
Profiel   

Anti-mollengaas onder het gazon. Heb je/krijg je ook geen last meer van mollen en muizen.
Vermoedelijk zitten er trouwens muizen onder je gazon, want die zullen ze wel willen opgraven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 08:19 



 

Het accepteren. Wij hebben 2 hectare land voor de mechelaars en eentje speelt heel graag voor mol. Heeft al minimaal 50 gaten gegraven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 08:46 



 
Profiel   

Onze 25% Mechelaar deed dat als jonge hond ook altijd. En het liefst in net aangeplante heide. :=

Ze is alleen nog gekker op witzand, dus ze kreeg haar eigen witte zandbak. En natuurlijk blijven corrigeren als ze dat deed. Maar we hebben heel wat gaten in de tuin gehad ook. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 08:48 



 
Profiel   

In het vorige huis hebben we het uiteindelijk opgegeven en de hele tuin betegeld. In het nieuwe huis een megabuitenkennel (55m2) en alleen los in de tuin als wij erbij zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 09:18 



 
Profiel   

Onze vorige boxer deed dit ook, tot dat er geen gras meer over was.. om gek van te worden.
Ik bleef binnen kijken door het raam, als hij begon met graven was het direct een flinke tik of 2 op de neus.
Was daar heel makkelijk in en binnen een maand was het over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 09:35 



 
Profiel   

onze honden deden dit ook met momenten in de gazon en tussen de struiken. Heel kordaat eigen keutels ingegooid en terug toegedaan. Even volgehouden om dat bij elke put te doen die ze graafden en zo hebben we het hen uiteindelijk afgeleerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 09:38 



 
Profiel   

Onderzoeken waarom ze het doen?
Onze hond deed het ook, bleek dat hij mentaal te weinig uitdaging kreeg. Hondenspelletjes voor hem gekocht/zelf gemaakt en sindsdien niet meer gegraven

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 10:26 



 
Profiel   

Amy111 schreef
Onze vorige boxer deed dit ook, tot dat er geen gras meer over was.. om gek van te worden.
Ik bleef binnen kijken door het raam, als hij begon met graven was het direct een flinke tik of 2 op de neus.
Was daar heel makkelijk in en binnen een maand was het over.


Jammer dat niemand jou dan twee flinke tikken op de neus gaf! -O-

TS, onze honden graven niet, die van mijn moeder wel. Die maken altijd een begin, en dan vinden die van ons het wel leuk om verder te graven.

Wij hebben een prima oplossing gevonden, wij vullen de gaten met grond. :Y) Misschien niet de oplossing die je zoekt, maar het werkt wél.

En zolang die twee van mijn moeder niet weer een begin maken blijft het ook dicht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 10:35 



 
Profiel   

Kabayo schreef
Jennyj01 schreef
Bij ons is er een plek waar alle honden graven. Al 35 jaar lang. Ze weten en wisten allen dat er niet gegraven mocht worden in de tuin. En toch hebben ze het allemaal daar gedaan.

Ligt er geen schat? :P


Of iets goors :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 11:06 



 
Profiel   

Bedankt voor alle reacties.
Ze graven op veel verschillende plaatsen dus ik denk niet dat er iets ligt. Geen schat helaas.
Ze weten ook dondersgoed dat ze niet op het gras mogen. Als ik in de buurt ben zetten ze er geen stap op.
Probleem is dat je ze soms net even uit het oog verliest en dan is het in 2 minuten raak.
Als wij weg zijn dan zitten ze in een hele grote kennel met voldoende speelruimte.
Stroomdraadje om het gazon werkt super, maar is zo lastig met maaien en er zijn al vaker mensen over gestruikeld.
Ik zal dat van die drollen eens proberen.
Mocht iemand nog meer tips hebben dan hoor ik het graag.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 13:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen