Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 5 [ 104 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Vogel laten prepareren

 

Goedendag!

Ik heb gister een overleden vogel gevonden op stal, max 6 uur overleden. Deze wil ik graag laten opzetten! Dus vogel goed ingepakt in een plastic zakje, en nu ligt er naast slavinken, patat en ijs, ook een vogeltje in de vriezer. ;)


Vraag 1:De vogel is een soort die in NL algemeen voorkomt. Is ook niet beschermd. Volgensmij kan hij dan worden geprepareerd door iemand die niet erkend preperateur is? Iemand een idee hoe dat zit?

Mocht dat het geval zijn, waar zou ik dan terecht kunnen met het vogeltje? Als student is laten prepareren door een erkend preparateur best duur, dus wie weet kan hij geprepareerd worden tijdens een workshop of door een hobbyist. Waardoor ik geld kan besparen, en iemand ervaring kan geven. (Als de wet er geen stokjes door voor steekt.)
vraag 2: hoe kom ik in contact met hobbyisten/workshops. Google maakt me niet veel wijzer. Tevens is het lastig een lijst van erkende preparateurs te vinden m.u.v. prepareren.nl.


Mocht het om 1 of andere reden niet kunnen, dan betaal ik als student de volle mep en ga langs een erkend preparateur. Maar ik kijk graag naar verschillende opties!

Moderatoropmerking:
Vanaf pagina 3 is de preparatie van de vogel (Tapuit) te volgen. Let op dit kunnen schokkende foto's zijn.



Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-10-19 20:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Aangepast op verzoek

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-19 23:18 



 
Profiel   

Als ik me goed herinner heeft Nickeltje hier een opleiding/cursus voor gedaan. Ze kan je vast wel adviseren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-19 23:26 



 

Dan zal ik Nickeltje sowieso een berichtje sturen vandaag! Mocht ze een cursus gedaan hebben, weet ze ongetwijfeld meer :D Dankje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 09:05 



 
Profiel   

Gekke vraag maar waarom zou je dit willen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 09:14 



 
Profiel   

ik zet ook vogels op en zoogdieren haast alle vogels zijn beschermt ook een mus, je vogel opzetten mag alleen met een label aan de poot en geregistreerd mag het.
je mag mij wel een pb doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 09:18 



 

_Nelleke_ schreef
Gekke vraag maar waarom zou je dit willen?

Ieder zijn hobby :D

Ik heb als decoratie thuis ook een haas-schedeltje liggen, en heb momenteel veel veren ;) En ik denk dat een mooie opgezette vogel een aanvulling is! Het fascineerde mij vroeger al toen ik op de middelbare school door de biologielokalen liep :D Prachtig hoe dieren er uit zien, en als je een prachtige vogel kunt conserveren op deze manier ;) Vogeltje is toch al overleden. Anders werd het de container.


taff schreef
ik zet ook vogels op en zoogdieren haast alle vogels zijn beschermt ook een mus, je vogel opzetten mag alleen met een label aan de poot en geregistreerd mag het.
je mag mij wel een pb doen

Dan kan ik ervan uitgaan dat deze ook beschermd is! Ik zal je vandaag even PB'en!



Laatst bijgewerkt door Ods op 28-12-19 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Aanpassing op verzoek...


Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 09:31 



 
Profiel   

is prima ik ben niet zo goed met comp. je kan mij ook vinden op mijn facebook onder diane wiegersma plantinga

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 09:35 



 

Inmiddels via via al diverse informatie binnen gekregen! Top, dames!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 20:45 



 
Profiel   

Fijn dat je al zoveel informatie gekregen hebt! Ik kan je daar helaas niet mee helpen, maar ik blijf wel retenieuwsgierig naar wat voor soort pechvogel er nu bij jou tussen de slavinken, saucijzen en humus ligt. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 21:35 



 

Goede vraag _O- Heb hem nog niet goed bekeken op de details, dus is het nog gissen tussen 3 vogelsoorten. Tjaftjaf, fitis en fluiter.

Voor de tere zieltjes even in spoiler. (Die dit topic vast niet aanklikken, maar afijn) Je ziet twee overleden vogels zonder verwondingen.
Spoiler:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 21:44 



 
Profiel   

Heb verder geen idee wat voor soort ze zijn. Maar ze zijn wel erg mooi. Kan wel iets leuks worden als ze samen zijn opgezet denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 22:04 



 
Profiel   

In welke omgeving zoek je iemand?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 22:08 



 
Profiel   

Prachtige vogeltjes inderdaad. De tjiftjaf heb ik hier wel eens gezien en de fitis volgens mij ook, maar zo mooi geel heb ik ze nog nooit gezien. Ik ga voor de fluiter. Ben benieuwd naar het resultaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 22:19 



 
Profiel   

Mooie diertjes.
Heb je enig idee hoe ze zijn gestorven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 22:25 



 
Profiel   

Ik kan je niet helpen maar vind ze mooi en ook bijzonder dat je ze wilt laten prepareren. Ik heb vandaag met pijn in het hart een prachtige grote libelle de kliko in geworpen nadat ie voor mijn deur het leven had gelaten en toen had ik ook zoiets van ach wat zonde. Laat je het uiteindelijke resultaat hier ook zien?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 22:25 



 

floorsil schreef
Heb verder geen idee wat voor soort ze zijn. Maar ze zijn wel erg mooi. Kan wel iets leuks worden als ze samen zijn opgezet denk ik.

Er ligt helaas 1 in de container, die zag er op het kopje minder goed uit. Was wel een erg tof idee geweest!

Thincla schreef
In welke omgeving zoek je iemand?

In eerste instantie het noorden van NL.

senna21 schreef
Mooie diertjes.
Heb je enig idee hoe ze zijn gestorven?

Tegen het raam gevlogen, (bloed uit de neusgaten, en liggend onder een raam) maar vond het daarom juist frappant dat het er twee waren. Ontzettend zonde. Zie ze liever rondvliegen ;)

Eva1969, ik herken je gevoel. Zonde om overleden dieren zo weg te gooien. Libellen en juffers zijn ook prachtig! Tof dat je het bijzonder vindt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 22:41 



 
Profiel   

[ img ]

dit zijn de grotere kleintjes lukt mij nog niet om hier te plaatsen.
Fernando en Pedro

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-19 08:53 



 

De witte blijft zo leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-19 10:28 



 
Profiel   

Zijn het geen zwaluwen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-19 12:09 



 

Dierenfan, een zwaluw heeft een andere staart ;) En is dus uitgesloten. Moet bekennen dat veel mensen aan een zwaluw denken, maar mijn tante, die in vogels zit, zei direct 'geen zwaluw, want de staart is anders'.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-19 12:46 



 
Profiel   

Kunnen zwaluwen geel zijn? Nooit geweten! Het zijn wel hele mooie vogeltjes zeg :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-19 12:53 



 
Profiel   

Kijk even op facebook 'Dooie taxidermie dieren dingen'.
Alle inheems wild is beschermd, maar je kunt altijd een oproep doen in die groep en kijken wat je via pb verder kunt regelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-19 12:56 



 
Profiel   

niet alle inheemse dieren zijn beschermt.
wel haast alle vogels me uitzondering van kraai fazant sommige ganzen.
veel zoogdieren zijn vrij ree, das, eekhoorn enz.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-19 15:26 



 
Profiel   

taff schreef
niet alle inheemse dieren zijn beschermt.
wel haast alle vogels me uitzondering van kraai fazant sommige ganzen.
veel zoogdieren zijn vrij ree, das, eekhoorn enz.

ik las eenhoorn :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-19 15:28 



 
Profiel   

Danielleeee_ schreef
Kunnen zwaluwen geel zijn? Nooit geweten! Het zijn wel hele mooie vogeltjes zeg :)

Zwaluwen zijn nooit geel.
Ze kunnen zwart met wit zijn, zwart bruin en wit en grijs, maar nooit iets met geel.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-19 15:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 5 [ 104 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen