Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

.

 

.


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-19 23:49 



 
Profiel   

Katten bij elkaar in huis zetten, en feliway friends gebruiken.

Als ze elkaar kennen zal het allemaal wel wat meevallen. Even in de gaten houden en desnoods ingrijpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 00:15 



 
Profiel   

Ik breng mijn kat met vakanties naar me ouders. Die katten snuffelen aan elkaar en dan gaan ze hun eigen gang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 05:22 



 
Profiel   

Zelfde als met vreemde katten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 08:43 



 
Profiel   

Ja hetzelfde als met vreemde katten. Waarom omdat de kat die wel thuis heeft gewoond toch weer ineens zijn of haar domein moet gaan delen met een andere kat. De andere kat wordt in de eerste instantie altijd als indringer gezien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 08:54 



 
Profiel   

Niet zo moeilijk doen en ze gewoon bij elkaar zetten. Gewoon zelf relaxt zijn en doen alsof het heel normaal is, scheelt al zoveel. Dat krampachtige uit elkaar willen houden, levert veel meer stress op voor de katten. Als ze rangorde willen bepalen vooral even laten gaan: dat is voor hun heel natuurlijk en gewoon. Niet teveel als mens denken in zo’n situatie (behalve als het écht uit de hand loopt).

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 08:56 



 

.


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 09:06 



 
Profiel   

ik heb al de katten eigenlijk altijd gewoon zo bij elkaar gezet.
Ik grijp wel in als het te gortig wordt (in de zin van, wat miauwen naar elkaar, eens hissen of blazen, elkaar ontwijken is allemaal geen probleem, effectief in de clinch vliegen krijgen ze beide een correctie van mij (HEY!, platenspuitje, of fysiek uit elkaar halen).

De eerste dagen steek ik de nieuwe in een aparte ruimte als we niet thuis zijn, tot we zien dat het gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 09:12 



 

.


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 09:21 



 
Profiel   

Annet_Dottie schreef
Denise_Storm schreef
Niet zo moeilijk doen en ze gewoon bij elkaar zetten. Gewoon zelf relaxt zijn en doen alsof het heel normaal is, scheelt al zoveel. Dat krampachtige uit elkaar willen houden, levert veel meer stress op voor de katten. Als ze rangorde willen bepalen vooral even laten gaan: dat is voor hun heel natuurlijk en gewoon. Niet teveel als mens denken in zo’n situatie (behalve als het écht uit de hand loopt).


Waar doe ik moeilijk over? Ik vraag het toch gewoon of jullie misschien nog tips hebben :+ krampachtig uit elkaar willen houden heb ik nergens gezegd.
Denise_Storm reageert volgens mij niet op jou persoonlijk maar in het algemeen, op de tips die eerder gegeven werden.
Ik sluit me bij haar aan. Zeker als het maar 3/4 jaar is geweest.

Annet_Dottie schreef
Ja precies, ik ook hoor ik ken het ook niet anders na 2 keer kittens erbij introduceren gewoon bij elkaar zetten.
Maar omdat we ze bewust uit elkaar gehaald hebben en ze nooit de beste maatjes geweest zijn zit ik meer met herkennen katten elkaar na zo'n tijd nog (ze hebben zeker 4,5 jaar samen geleefd voor ze uit elkaar gehaald werden) of moet ik het meer aanpakken alsof het gewoon een nieuwe kat is die er bij komt en dan afwachten.
Ze herkennen elkaar nog wel. Ik denk dat het nu niet anders wordt met die twee, dus ik zou me de moeite van een uitgebreide introductie besparen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 09:24 



 
Profiel   

Niet gelijk bij elkaar zetten!
Ik zou voor een geleidelijke introductie gaan alsof ze elkaar nooit gezien hebben. Dat geeft de beste kans van slagen op een (enigszins) harmonieuze samenleving.

Katten kennen geen rangorde systeem dus ze 'het maar laten uitzoeken' is echt een slecht idee. Verdrietig om te lezen dat zoveel mensen katten zo aan elkaar introduceren...

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 14:19 



 
Profiel   

picobello schreef
Katten kennen geen rangorde systeem dus ze 'het maar laten uitzoeken' is echt een slecht idee. Verdrietig om te lezen dat zoveel mensen katten zo aan elkaar introduceren...
Misschien hebben ‘zoveel mensen’ andere ervaringen? :)*

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 17:07 



 
Profiel   

Bij elkaar zetten in een ruimte waar ze elkaar niet in de weg zitten en ingrijpen indien nodig.

Katten buiten ontmoeten elkaar ook gewoon, zonder langzame introductie en gescheiden ruimtes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 17:20 



 

.


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 17:33 



 
Profiel   

Ik heb 2 jaar geleden mn katten weg moeten doen wegens verhuizing, nu zijn we weer verhuisd en is diegene waar de kat was heeft een zoontje die allergisch is geworden. Ik heb altijd gezegd dat ie welkom is zolang we de ruimte enzo hebben, dus heb hem opgehaald en gewoon binnen losgelaten. Zn vriendje van twee jaar terug heb ik ook weer bij mama opgehaald en die zijn nogsteeds vriendjes <3 dus ook na twee jaar kan t nog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 17:55 



 
Profiel   

Dorien66 schreef
Misschien hebben ‘zoveel mensen’ andere ervaringen? :)*


Daar zul je gelijk in hebben. Zoveel mensen die beweren dat het allemaal geweldig leuk gaat tussen hun katten terwijl de dieren elkaar mijden als de pest of er eentje wegkwijnt. Het meest gehouden huisdier, maar weinig ècht begrepen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-19 03:19 



 
Profiel   

De meerderheid kan het natuurlijk ook hartstikke fout hebben idd. Vroeger dachten ook 'zoveel mensen' dat de aarde plat was....

Ik heb echt nog nooit gehoord over een rangorde bij katten :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-19 04:40 



 

.


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-19 18:53 



 
Profiel   

Katten kennen geen rangorde systeem dus ze 'het maar laten uitzoeken' is echt een slecht idee. Verdrietig om te lezen dat zoveel mensen katten zo aan elkaar introduceren...

Ik hoop dat dit een typefout is Picobello?
Katten hebben wel degelijk een rangorde systeem!!

En bij het introduceren is eigenlijk maar een gouden regel.
Ruimte!!
Zorg voor voldoende kattenbakken, veilige verstop plaatsen en je er als mens inderdaad alleen mee bemoeien als het mis dreigt te gaan.

Bij onderlinge spanning kunnen sommige katten extreem gillen, als de ander dicht in de buurt komt, maar laat je daar niet voor afschrikken.
Even de aandacht voor elkaar doorbreken met afleiding en laat het gaan.
Ik heb ook zo één poesje die eigenlijk gewoon een klein autistje is.
Ze kent te weinig "kats "om naar de andere duidelijk te maken wat ze wel of niet wilt, en daarmee trekt ze dan juist de aandacht van de rest. ( die ze eigenlijk alleen maar van mij wilt )

Alleen als je niet thuis bent en één kat lijkt altijd de pineut te zijn, dan zou ik ze op die momenten wel apart houden........maar ben je thuis??
Ruimte geven en sámen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-19 20:10 



 
Profiel   

Jackson Galaxy heeft een tip waar je ze in twee verschillende ruimtes zet, met iets ertussen, zodat ze elkaar wel kunnen ruiken maar neit zien, en dan met voer steeds dichter bij elkaar krijgt. Niet verder gaan dan ze comfortabel vinden :) en dan op een gegeven moment zorg je dat ze elkaar wel kunnen zien en ruiken, en op zeker moment haal je de barriere weg. Ik heb de kat en de hond op die manier aan elkaar laten wennen, en nooit ruzie gehad, gaat echt heel goed samen.

Je minimaliseert stress en door het voer krijgen ze een positieve associatie met elkaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-19 20:17 



 
Profiel   

Dat is misschien de manier voor (binnen)katten die elkaar niet kennen. Maar de katten waar ts het over heeft, hebben al langere tijd samen geleefd. Totaal andere situatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-19 21:00 



 
Profiel   

Ja, maar ze raden toch aan om ze te introduceren alsof het twee katten zijn die elkaar totaal niet kennen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-19 21:17 



 
Profiel   

Dorien66 schreef
Dat is misschien de manier voor (binnen)katten die elkaar niet kennen. Maar de katten waar ts het over heeft, hebben al langere tijd samen geleefd. Totaal andere situatie.

Dat klopt niet.Ga maar eens 1 kat laten steriliseren en breng hem dan thuis.Voor de katten breng je dan een heel andere kat thuis en breekt soms de hel los.Na drie kwart jaar is de kat die thuis komt een vreemde kat met een totaal andere geur.
Dus gewoon introduceren zoals je met vreemde katten doet.

Zelf zet ik een nieuwe kat altijd op een (veilige)plaats,zoals de badkamer of een slaapkamer met eigen voerbak en kattenbak en van daaruit laat ik ze de boel ontdekken. soms vergt dat een aantal dagen,als ik weg moet zorg ik wel dat de nieuwe kat veilig zit,dus even deur dicht.
Ik heb een samengestelde kattenbende van 8 katten in huis samen met een aantal honden en het gaat hier er relaxt aan toe.Ik heb ook wel een aantal kattenbakken staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-19 21:23 



 
Profiel   

Dierenarts-geur is weer wat anders. Je vergelijkt appels met peren.

Ach, ts heeft niks aan deze discussie. Er zijn verschillende meningen, niet alleen van jou, mij en ‘ze’. Ts zal doen wat zij denkt dat juist is en ik wens haar succes daarmee. Wie weet kunnen die twee nu wel met elkaar leven.
En nu bemoei ik me er niet meer mee :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-19 21:53 



 
Profiel   

Dat een geopereerde word aangevallen komt door de lucht die er om heen hangt en niet omdat ze een dag uit elkaar zijn geweest. Ts , ze konden niet geweldig met elkaar dus dat zal niet veranderen, zoals iemand zei, mogelijkheden om elkaar uit de weg te gaan, voer op twee plekken en twee kattebakken en dan moet het goed gaan, eventueel zo’n feliway steker .
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-19 22:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen