Grijze roodstaart papegaai

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lukasje
Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Grijze roodstaart papegaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 17:00

Och , de duts zal wel even het noorden kwijt zijn. Maar zo ver ben je al dat hij bij jou is.

DJZ

Berichten: 3109
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: Grijze roodstaart papegaai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-19 21:17

Aahh ik had net opa even aan de lijn en de telefoon op luidspreker gezet.. Paco reageerde gelijk op zijn stem en floot terug toen opa zijn fluitje deed <3

Verder heeft hij al wat gegeten, pakt hij een nootje aan en heeft gedronken :) Ook zei hij "koekje" vanmorgen en zit hij met zijn flos te spelen :)
Hij oogt al een stuk minder gespannen en heeft zijn verenkleed al een wasbeurt gegeven :)

Lukasje
Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 21:45

DJZ schreef:
Aahh ik had net opa even aan de lijn en de telefoon op luidspreker gezet.. Paco reageerde gelijk op zijn stem en floot terug toen opa zijn fluitje deed <3

Verder heeft hij al wat gegeten, pakt hij een nootje aan en heeft gedronken :) Ook zei hij "koekje" vanmorgen en zit hij met zijn flos te spelen :)
Hij oogt al een stuk minder gespannen en heeft zijn verenkleed al een wasbeurt gegeven :)


Oh kijk, dat klinkt goed +:)+ . Het komt helemaal in orde!

martichr
Berichten: 1166
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Grijze roodstaart papegaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 15:13

Grijze roodstaarten zijn van nature nogal neurotisch en wennen soms maar langzaam aan dingen.. elke keer als ik die van ons nieuwe zitstokken in de kooi doe durft hij er 2 dagen niet op te zitten.. maar met wat geduld en smeergeld komt het wel goed...

DJZ

Berichten: 3109
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: Grijze roodstaart papegaai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-19 18:58

Ik heb inderdaad wel wat neurotisch gedrag gezien. Maar hij zit zich wel uitgebreid te poetsen als ik thuis kom en in de stoel ga zitten. Ook fluit hij wat bekende melodieën en pakt hij het lekkers aan wat ik hem toestop (stukje banaan, een pindarotsje of een stukje komkommer).
Hij is al niet meer schrikkerig, wanneer ik de stoel iets verschuif of een andere wat onverwachtse beweging maak :)

Britt_xxx
Berichten: 1023
Geregistreerd: 05-03-19
Woonplaats: Rotterdam

Re: Grijze roodstaart papegaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 19:04

Pindarotsje, als in met chocolade? Chocolade is giftig voor vogels. Ik wil niey zeggen dat hij gelijk dood neervalt, maar het is wel ongezond voor ze. Dus dan is die komkommer beter. Just a piece of advice. :P

DJZ

Berichten: 3109
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: Grijze roodstaart papegaai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-19 19:21

Ik bedoelde een pinda nog in zijn verpakking :P

Britt_xxx
Berichten: 1023
Geregistreerd: 05-03-19
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 19:22

Dan heb ik niets gezegd. Veel lekkerder ook, zo'n pinda. :D

martichr
Berichten: 1166
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 15:34

DJZ schreef:
Ik bedoelde een pinda nog in zijn verpakking :P


Pinda's kunnen aflatoxine bevatten, vooral als ze nog in de dop zitten.. ik voer ze daarom nooit als doppinda.. komkommer is ook zo'n dingetje.. net als sla kunnen ze er diarree van krijgen in te grote hoeveelheden.. maar met mate kan het niet veel kwaad, de voedingswaarde is alleen nul..
Probeer eens tropisch fruit, mango , papaya etc en vooral groenten zijn goede voeding.. broccoli, wortels, maar ook Palmnoten (Vit a) en kiemzaad.. hoe gevarieerder hoe beter eigenlijk..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Grijze roodstaart papegaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 15:37

Idd geen doppinda's geven. In plaats daarvan is een druifje een veel gezondere beloning en vinden ze vaak net zo lekker!

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 15:38

Zo lang je pinda's voor menselijke consumptie (A-categorie) koopt, is dat risico op aflatoxine verwaarloosbaar. De humane consumptive wordt beter gecontroleerd daarop.
Als occasioneel snackje kan een keer een doppinda echt geen kwaad (tenzij je vogel al veel te vet is natuurlijk).

DJZ

Berichten: 3109
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: Grijze roodstaart papegaai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-19 17:46

Als doppinda's niet goed voor ze waren.. waarom zit het dan wel in het zadenmengsel speciaal voor papegaaien? :o? Maar hij krijgt ook niet veel daarvan :P Ben allang blij dat hij nu lekker eet en relaxter is :)
Banaantje gaat er wel heel goed in. Andere dingen is hij eigenlijk niet echt gewend.. Opa en oma gaven naast de bovengenoemde extra's nooit iets anders.. ik kan het natuurlijk wel altijd proberen en wortels haal ik zo af en toe ook eens voor de konijnen, dus kan ik dat ook eens proberen :)

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 20:57

Als chips, alchohol, cigaretten en drugs niet goed voor je waren, waarom kan je er dan zo makkelijk aan komen? ;)

Zadenmengsels zitten vol goedkope zooi die lang houdbaar is (ergo zaden en noten). Vroegah dachten ze dat papegaaien vnl zaden aten, wat ze er niet bij bedachten was dat ze ze meestal nog groen uit de doppen knagen in de boom. Wat dus volledig andere samenstellingen heeft dan die honderdjarige droge zaden die in zaadmengsels zitten. In het wild is dat ook lang niet hun enige eten.
Je papegaai mag prima zaden, maar niet als hoofdbestanddeel. Als ze naast zaad geen pellet krijgen (die ze ook daadwerkelijk opeten) of met de pot mee-eten (en dan ook echt gevarieerd, niet enkel aardappel oid) worden ze hartstikke vitamine-deficient met alle problemen vandien.

Nikass

Berichten: 16676
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 22:01

Wij gaven onze GR af en toe een kippenbotje. Ik weet niet meer waar dat goed voor was... (Vogel was vooral de grote liefde van mijn ex)

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 22:50

martichr schreef:
DJZ schreef:
Ik bedoelde een pinda nog in zijn verpakking :P


Pinda's kunnen aflatoxine bevatten, vooral als ze nog in de dop zitten.. ik voer ze daarom nooit als doppinda.. komkommer is ook zo'n dingetje.. net als sla kunnen ze er diarree van krijgen in te grote hoeveelheden.. maar met mate kan het niet veel kwaad, de voedingswaarde is alleen nul..
Probeer eens tropisch fruit, mango , papaya etc en vooral groenten zijn goede voeding.. broccoli, wortels, maar ook [b] Palmnoten[/] (Vit a) en kiemzaad.. hoe gevarieerder hoe beter eigenlijk..


Alsjeblieft geen palm noten er worden zoveel palm noten bomen gekapt en er sterven 1000den oerang oetangs |(

martichr
Berichten: 1166
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 12:36

[
[/quote]

Pinda's kunnen aflatoxine bevatten, vooral als ze nog in de dop zitten.. ik voer ze daarom nooit als doppinda.. komkommer is ook zo'n dingetje.. net als sla kunnen ze er diarree van krijgen in te grote hoeveelheden.. maar met mate kan het niet veel kwaad, de voedingswaarde is alleen nul..
Probeer eens tropisch fruit, mango , papaya etc en vooral groenten zijn goede voeding.. broccoli, wortels, maar ook [b] Palmnoten[/] (Vit a) en kiemzaad.. hoe gevarieerder hoe beter eigenlijk..[/quote]

Alsjeblieft geen palm noten er worden zoveel palm noten bomen gekapt en er sterven 1000den oerang oetangs |([/quote]

Je bedoelt bomen gekapt om palmplantages aan te kunnen leggen neem ik aan … :+
Net als met alle producten kun je ook gewoon verantwoorde palmnoten krijgen..

martichr
Berichten: 1166
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 12:53

DJZ schreef:
Als doppinda's niet goed voor ze waren.. waarom zit het dan wel in het zadenmengsel speciaal voor papegaaien? :o? Maar hij krijgt ook niet veel daarvan :P Ben allang blij dat hij nu lekker eet en relaxter is :)
Banaantje gaat er wel heel goed in. Andere dingen is hij eigenlijk niet echt gewend.. Opa en oma gaven naast de bovengenoemde extra's nooit iets anders.. ik kan het natuurlijk wel altijd proberen en wortels haal ik zo af en toe ook eens voor de konijnen, dus kan ik dat ook eens proberen :)


Kostenoverwegingen .. conservatisme etc..
Grijze Roodstaarten zijn conservatieve eters, als je hem gedeeltelijk kunt omwennen op pellets heb je in de basis al een goede voeding, hij ziet er overigens prima uit op de foto, dat wil echter niet ook meteen zeggen dat de voeding dan goed is

DJZ

Berichten: 3109
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: Grijze roodstaart papegaai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-19 20:14

Hij is pellet voer gewend en eet dit ook gewoon :)

DJZ

Berichten: 3109
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: Grijze roodstaart papegaai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-19 00:46

Even een update over Paco.

Het gaat echt heel goed. Hij is prima gewend, komt gezellig beneden op de stok eten, als ik naast hem kom mijn eigen bakkie 'prut' ga opeten. Hij babbelt en fluit er lekker op los. Rond de klok van 8:00u begint hij met "Paco koekje", "Roep der maar", "joeahh" en "hoppa" te "roepen", in deze volgorde. Dat hoppa heeft hij trouwens gelijk in de eerste week al opgepikt van mij... Mijn opa en oma hebben dit namelijk nooit geroepen :=

Vandaag mocht ik zelfs een aantal keren op zijn koppie kriebelen en ook voor langere tijd <3
https://www.youtube.com/watch?v=21snlHXpcVQ

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: Grijze roodstaart papegaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 08:00

:') je weet nooit wat ze oppikken :') (altijd leuk als je 1x vloekt bij ze en dát is het woord dat ze onthouden).
Ik probeer ondertussen de onze al maaaaanden 'whoopwhoop' en 'Pinda!' te leren maar geen enkele die het oppikt.

Leuk dat het allemaal zo goed gaat!

Lukasje
Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Grijze roodstaart papegaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 17:25

Toffe update! Super dat het zo goed gaat +:)+

DJZ

Berichten: 3109
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: Grijze roodstaart papegaai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-19 18:01

Dank je :D

Hij begint nu ook helemaal mijn vingers af te likken..
En hij lacht met mij mee _O-

DJZ

Berichten: 3109
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: Grijze roodstaart papegaai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-19 18:21


Lukasje
Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 19:08

Oh wat schattig !
Laat je hem ook los of is het daar nog wat te vroeg voor ?

DJZ

Berichten: 3109
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: Grijze roodstaart papegaai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-19 19:21

Hij is na dat ie zijn kooi is ingekomen, nog nooit de kooi uit geweest.. Heb dus werkelijk geen idee wat hij gaat doen en of hij in paniek raakt als hij zijn vleugels strekt.... En zo handtam is ie niet, dat hij op mijn arm komt zitten..