Hernia en verlamming bij duitse herder

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 12:52

BarbaLala schreef:
Typische klachten helaas, voor een Herder. Lang leve het doorfokken.

Op die leeftijd en ook artrose en zenuwproblemen zou ik gaan voor de benchrust en mocht dat niet afdoende zijn dan toch euthanasie.
Daarbij; 9 is echt al oud voor een hond als deze, hoe zuur dat ook is.


Hoe kom je daarbij? Hier meerdere oude DH's gehad die allemaal nog liepen als een kievit en mijn nu 9 jarige herder doet niks onder voor de jonge honden en is verre van oud en loopt zelfs nog in de sport. Mijn bijna 8 jarige doet nog volop pakwerk. :+

9is echt niet oud.

TS heb ervaringen uit de praktijk met hernias weliswaar bij andere rassen maar rust en medicatie doet veel goed. Verder kan ik je langdurig traumeel en Zeel van de firma Heel aanraden.

speurneusc

Berichten: 5363
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 20:29

de duitse herder waar bij ons eerst ene knie kapot was met 10 jarige leeftijd en aan geopereerd en met 11,5 jaar de andere kant, ook aan geholpen is bijna 14 geworden.

Hutcherson

Berichten: 7334
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Hernia en verlamming bij duitse herder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 20:51

Ik lees dat de hond van je moeder is. Wat wil die?

Inney

Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-19 21:53

Hutcherson schreef:
Ik lees dat de hond van je moeder is. Wat wil die?


Mijn moeder is vandaag thuis gekomen. Gelukkig liggen we momenteel op 1 lijn haha en zijn we opties aan het onderzoeken.


Grote verandering vandaag! Ze kwispelt weer!! En vanmiddag toen ik haar buik kriebelde tilde ze ineens 1 van haar achterpoten hoog op. Verder met lopen maakt ze er nog geen aanstalten mee.

Inney

Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-19 22:48

Morgen gaan we voor controle naar de dierenarts. Duimen jullie mee?

saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: Hernia en verlamming bij duitse herder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 22:56

Zeker! Succes!

moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 22:58

Ik duim heel hard mee! Wat moeten jullie blij geweest zijn met een kwispelende hond!

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Hernia en verlamming bij duitse herder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 06:45

Succes vandaag!!

Anoniem

Re: Hernia en verlamming bij duitse herder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 07:55

Wij hebben dit ook gehad, al had die van ons een dubbele hernia.. Omdat de hond niet zelf kon plassen en poepen hebben wij al vrij snel besloten haar in te laten slapen. Alles liever dan urinevergiftiging en de bijbehorende pijnen (ook van de hernia). Heel veel sterkte gewenst! :(:)

Inney

Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-19 20:25

Een update over onze Gaia:

We hebben samen met de dierenartsen besloten het traject aan te gaan zonder operatie. De 1e weken hebben wij 2 keer per week hydrotherapie gedaan. Dit doen wij nu nog 1 keer in de week. Ze vindt het niet leuk en 2 keer was gewoon te veel voor haar.

Hoe staan we er nu voor?

Ze heeft tot vorige week nog een katheter gehad. Toen in overleg die besloten te verwijderen en mocht het plassen niet gaan, zouden we haar helaas moeten laten gaan. Spannende tijd volgde en de avond voor onze afspraak met de dierenarts plaste ze! We gaan nog even door dus.
Op dit moment sleepte ze voor het grootste gedeelte nog met haar achterpoten. Wel beweegt ze deze, maar de kracht mist ze nog om er op te staan.

Oké we gaan verder.. Maar hoelang geef je het? We breken ons hoofd erover, tot ze ineens twee dagen terug zo'n enorm sprong vooruit maakte!!
Ze zet enorme kracht op de poten en met de schoentjes met grip maakt ze hele passen.
Vandaag in de hydro maakt ze ondanks haar spanning ook hele mooie passen. Met haar sterke poot, rechts, veel ook al echt recht op haar voetje. We gaan dus nog even door met onze vrolijke madam!

Als een echte oud Duitse herder piept ze hele verhalen. Ze is enorm vocaal, van spanning, blijdschap etc. Voor de mensen die haar niet kennen lijkt het net alsof er een hele zielige hond in de hydro zit, maar zo is ons meisje gewoon :')

Lukasje
Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hernia en verlamming bij duitse herder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 20:36

Hey, wat een leuke update ! Dat geeft hoop!!

Mariska_28

Berichten: 10499
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Re: Hernia en verlamming bij duitse herder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 20:44

Fijne update!

Inney

Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Re: Hernia en verlamming bij duitse herder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-19 20:48

Het is wel afwachten hoe het straks verder gaat. Ik maak me zorgen om de schade die haar heupjes en rug door deze manier van voortbewegen misschien wel hebben gekregen. Maar dat is voor later zorg. Als ze nog een tijdje lekker hond kan zijn is alles het waard natuurlijk.

saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: Hernia en verlamming bij duitse herder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 00:58

Fijn!
Ik weet hoe blij je kan zijn met een plas/ drol of een klein stapje in de goede richting.
Mijn teckel heeft een soort corset/ spalk gekregen om ervoor te zorgen dat er niet teveel spanning op de ruggengraat kwam te staan idd ivm verkeerd lopen/ bewegen. Hij liep met een enorm bolle rug, waardoor de kans op schade of nieuwe hernia groot was.
Deze heeft hij alleen om/ aan bij (langere) wandelingen.

Inney

Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-20 14:20

Voor de mensen die ons gevolgd hebben nog een update!

Het gaat super met Gaia! Ze loopt al een hele tijd weer, het ging ineens super snel. Ze blijft achter wat instabiel en na een actieve dag is ze ook echt moe en dat merk je in haar lopen.
Maar ze rent, speelt (zo lastig een blije hond toch rustig te houden :+ ) en is gewoon nog steeds helemaal Gaia.

Het belangrijkste is dat ze geen pijn ondervind en alles doet wat ze voorheen deed.
Al gooien we natuurlijk geen balletjes ed mee en moeten we soms voor haar kiezen dat ze even rust moet houden.

Hoe het verder gaat? Geen idee, elke dag is een cadeautje. De hernia kan terug komen, dan is het voor ons oom klaar en wordt ze ingeslapen. Maar daar willen we nu nog niet aan denken.

Ze had al wat schade aan heupjes en ellebogen, maar nog niet zoveel dat ze er last van had. Dat kan nu door de ongunstige manier van voortbewegen tijdens de hernia veranderd zijn maar dat houden we goed in de gaten.

Voor nu genieten we en is ze een blije dame die weer hele dagen haar erf in de gaten houd en geniet van alle aandacht :D

Duran123
Berichten: 1065
Geregistreerd: 02-05-19

Re: Hernia en verlamming bij duitse herder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 15:04

Wat een fijn nieuws! Nog heel veel mooie momenten met elkaar gewenst!

Lukasje
Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 17:36

Wat een geweldige update *\o/*