Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 67 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hernia en verlamming bij duitse herder

 
Profiel   

marleen_usar schreef
Helaas hebben ze een lange wachtlijst bij kreupeldier dus je moet tijdig een afspraak maken.


Dan zijn de andere twee nog altijd een optie.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-19 09:14 



 
Profiel   

heb je fb? moet je daar eens zoeken op de naam Margaret de Leeuw, zij fokt al jaren dh zit fanatiek ook al jaren in de sport en werken met dh, zit in dh organisaties etc. die weet vast wel een goede kliniek/da die dit soort gevallen goed kan aanpakken. Je mag doorgeven dat je dat hebt van speurneusc dan weet ze wel van wie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-19 09:19 



 
Profiel   

Voordat ik een operatie zou overwegen, zou ik zeker eerst de mening van een goede therapeut vragen. Het verhaal van oa Saskiaojan geeft aan dat hier hele goede resultaten mee te behalen zijn.

Maar ook dat heeft uiteraard een prijskaartje. Indien de nodige therapieën je net zoveel gaan kosten als een operatie, doe je dat dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-19 09:37 



 
Profiel   

mcsjelle schreef
Advies combinatie NSAID en gabapentine en orthomanuele therapie.


Onze franse bull van 5 jaar heeft ook een hernia gehad. Hij gilde het uit echt super zielig en kon geen rust vinden. Het werd alleen maar erger. Aantal keer bij de DA geweest. Eerst tramadol gekregen maar dat hielp niks. Daarna naar andere DA gegaan en bovenstaande combinatie pijnstiller + gabapentine en toen ging het meteen een stuk beter. Hij heeft dit wel 4 weken gehad en toen hebben we het langzaam afgebouwd.

Wij dachten echt, dit komt niet meer goed. Dagen heeft hij gegild en gehuild van de pijn maar wonder boven wonder is hij er best goed bovenop gekomen. Jammer genoeg kan hij niet lang spelen. Zodra we met een bal gaan gooien wordt hij erg enthousiast en zien we direct een rondje in zijn vacht op zijn rug omhoog staan. Precies daar zit het probleem.

In ieder geval zou ik de pijnstillers proberen. Benchrust hebben wij niet gedaan. We tilden hem overal op en af maar ja met 18 kilo gaat dat ook nog.

Sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-19 09:55 



 
Profiel   

Amandavd schreef
marleen_usar schreef
Helaas hebben ze een lange wachtlijst bij kreupeldier dus je moet tijdig een afspraak maken.


Dan zijn de andere twee nog altijd een optie.


Daarom ben ik en daar ben ik haar nog steeds dankbaar voor met spoed terecht gekomen bij Iris van Deur. Zij stuurde mij een berichtje toen ik mijn vraag plaatste op het berner forum. Zij heeft dus ook veel ervaring met grote honden.

Pijnstillers heeft Napoleon nooit gehad, maar die had ook geen pijn.
Wel zijn het idd zeer intensieve maanden geweest en dat is met een grote hond nog moeilijker denk ik, napoleon was tilbaar.... Maar het was het waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-19 11:24 



 
Profiel   

Ik wilde via de laptop even uitgebreid op iedereen antwoorden, maar helaas nog geen mogelijkheid toe. Dus even algemeen:

Ik was inderdaad ook al naar therapieën aan het zoeken. Ik denk dat een wachtlijst niet wenselijk is, weet iemand hoe lang deze is?
Verder wonen we in het oosten van het land en willen we, ivm de instabiliteit van Gaia (de hond), liever niet te ver. Hebben jullie nog tips over goede therapeuten daar in de buurt?
Er werd gevraagd of we de therapie wilden doen als deze even duur was als een operatie. Dat is dubbel. Operatie werd vergoed door de verzekering, therapie kunnen we nog weinig over vinden. En de hema verzekering is bar slecht te bereiken. Grote frustratie hierover.
Mochten we voor opetatie kiezen/gekozen hebben komen we door overschreiding verzekeringsgeld sowieso op minimaal 1000 bij betalen uit.

Heeft iemand prijzen van therapie? Mag ook per pb. Kan dat nml niet op elke site terug vinden en toch handige info :D .

Ook nog een vraag of ze de bench gewend is. Gelukkig wel. Vanuit de pup tijd was dat haar veilige plek. Ze voelt zich er comdortabel en heb tot nu toe nog niet het idee dat ze het heel vervelend vind. Wel vind ze het fijn als er iemand is en ze af en toe lekkere knuffels krijgt natuurlijk.

Positief nieuws is dat ze gisteren, met de achterhand in de handdoek, zelf, zonder pijn, haar behoefte heeft gedaan. Dat werkt dus in elk geval nog!

Ook heb ik het gevoel dat haar respons in de pootjes iets sterker wordt en dat ze van haar 'goede' pootje het voetje al soms zelf wat beweegd. Maar goed, kan ook wishfull thinking (seeiing? :+ ) zijn.

Hoelang duurde het voor andere bokkers verschil zagen bij hun hond met (gedeeltelijke) verlamming?

Ik neem trouwens zeker alle tips mee! Dus als ik er niet op gereageerd heb, betekend niet dat ik ze niet ook in overweging neem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-19 12:01 



 
Profiel   

het dierenziekenhuis in Oldenzaal heeft een fijne fysiotherapeut die werkt met zo'n loopband in een bak water. Vooral voor honden met een hernia moet dat erg prettig zijn. Ik zou zowiezo overwegen om fysiotherapie te gaan volgen.

Onze collie van 13 jaar heeft zich in de winter in 2017 verstapt in de sneeuw. Ze wilde spelen, en dat ging mis. Acute hernia. We kregen zo'n leren tuig mee waar je de achterhand mee kon ondersteunen. Zware pijnstillers en 24 uur om te kijken of de zwelling zou verminderen. Dat deed het niet, dus tot ons verdriet
hebben we de hond laten inslapen. Wel met de wetenschap dat een operatie geen optie was en met in ons achterhoofd dat 13 jaar een behoorlijke leeftijd is voor een collie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-19 12:20 



 
Profiel   

Mijn consult bij zowel Iris als kreupeldier waren meen ik rond de 90,- .... de fysiotherapie is 48,- per keer....

Bij napoleon kwam het gevoel heel langzaam terug, dat begon met soort spasme in zijn pootjes en na 2 maanden ging hij weer ongecontroleerd kwispelen, maar dit is denk ik echt per hond verschillend!
Als ik hoor wat jou hond nu al weer “doet”... is dat evht positief en zou ik absoluut voor therapie gaan en niet voor opereren. Eindhoven te veel uit de richting?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-19 12:26 



 
Profiel   

We zijn onder behandeling bij dierenziekenhuis oldenzaal! Moeten aankomende week op controle komen dus dan zullen we de optie therapie ook eens bespreken.

Saskiaojan: oke dus bij jullie duurde het 2 maand voor de verandering op trad? Fijn om te horen dat het weer goed is gekomen!

Misty, wat naar dat je collie alsnog ingeslapen moest worden. 13 is een mooie leeftijd, maae toch voelt het altijd als te snel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-19 12:38 



 
Profiel   

Ik weet niets van hernia’s maar wel van herstel na verlamming bij een zware hond.

Onze Duitse Dog van 80kg is van een compleet verlamde achterhand (ruggenmerginfarct) naar weer zo goed als nieuw gegaan. Je ziet nog wel iets aan hem en hij kan geen uren wandelen maar hij rent, springt en speelt als vanouds.

Wij hebben het Help m Up harnas gebruikt om hem in de benen te helpen:
https://helpemup.com/

Onze hond heeft intern gerevalideerd bij Het Waterhof:
http://www.hetwaterhof.com/

Ik kan hen van harte aanraden! Maar het is een dure oplossing en een eind rijden. Wij hebben alles op alles gezet voor herstel maar onze hond was dan ook pas 2 jaar oud.

Veel wijsheid gewenst!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-19 12:51 



 
Profiel   

Mijn MH heeft een verlamming van de rechter achterpoot gehad, gebeurd na een verkeerde draai.
De eerste dagen is zij ingespoten met corticosteroïden. Zij had ook weinig gevoel.
Dat werd wel wat beter door de spuiten en ik heb volgens mij toen ook nog pillen gehad.
Uit eindelijk ben ik bij de fysio geweest en heb ik geleerd haar poot te masseren en bepaalde oefeningen om alle zenuwen en bloedsomloop te stimuleren, uiteindelijk is het helemaal goed gekomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-19 12:59 



 
Profiel   

Ik zou zeker voor zo een harnas gaan. Zo gek duur is het naast de rest niet en ook gemak voor jezelf om de hond te helpen.

En ik zou voor een speciaal bed/kussen voor in de bench kijken. Toen mijn border collie ouder werd, zag ik het met opstaan. Ze mocht op de bank, had een mand etc, maar lag vaak op de grond. Toen toch een speciaal ding gekocht voor haar gewrichten. Ze was al 15, maar verder gezond en fit als ze eenmaal liep.

Maar zeker gezien de aankomende kou en het vele liggen, zou ik daar naar kijken. Evt in overleg met je dierenarts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-19 14:11 



 
Profiel   

Wat matras betreft back on track is een heel goede. Wij hebben: https://backontrack.com/nl/hondenmatras-27438.html

Ook onze andere hond vindt het een heerlijk matras.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-19 14:23 



 
Profiel   

Selka schreef
Ik weet niets van hernia’s maar wel van herstel na verlamming bij een zware hond.

Onze Duitse Dog van 80kg is van een compleet verlamde achterhand (ruggenmerginfarct) naar weer zo goed als nieuw gegaan. Je ziet nog wel iets aan hem en hij kan geen uren wandelen maar hij rent, springt en speelt als vanouds.

Wij hebben het Help m Up harnas gebruikt om hem in de benen te helpen:
https://helpemup.com/

Onze hond heeft intern gerevalideerd bij Het Waterhof:
http://www.hetwaterhof.com/

Ik kan hen van harte aanraden! Maar het is een dure oplossing en een eind rijden. Wij hebben alles op alles gezet voor herstel maar onze hond was dan ook pas 2 jaar oud.

Veel wijsheid gewenst!

Ik moest ook elke week uur heen en uur terug rijden voor 3 kwartier therapie maar idd het is het waard als je ziet dat je hond ermee geholpen word

Ik heb voor napoleon ook een back on track therapie deken gekocht, helpt ook goed... soort recuptex van bucas.

https://www.agradi.nl/back-on-track-maa ... -zwart.htm
Helemaal als ze nat of koud zijn, dat is niet fijn voor het herstel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-19 14:25 



 
Profiel   

Naast alle tips (oa kreupeldier) zou ik zeker ook fysio met een aquatrainer gaan toepassen.
Suzanne Rodenburg in Epe is de dichtstbijzijnde, zit in Epe op een uurtje rijden.
https://hydrotherapiehond.nl/hydrotherapie/
En in Duitsland
https://fft-physio.de/

En in Duitsland reva fysio
http://tierphysio-muensterland.de/semin ... ebesitzer/

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-19 14:53 



 
Profiel   

Er zijn helaas maar 4 of 5 orthomanuele dierenartsen in Nederland. Dus rijden zal je sowieso moeten. Of ze wachtlijsten hebben zal je zelf even naar moeten informeren bij de betreffende arts.

Meestal kost een eerste consult 90 euro en daar op volgende 70.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-19 15:03 



 
Profiel   

Kleine update:

Het lijkt alsof ze haar staart losser kan dragen en ook wat meer 'draagt'.
Eerder lag hij plat langs haar billen naar beneden, nu verschilt hij van positie, soms iets hoog getilt als ze blij is bijvoorbeeld.

En ik zag haar haar slechte pootje iets optillen, de poot bollen en terug leggen (ik was er aan het kietelen geweest onder haar voetje)
Het was maar 1 keer en leek een verlate reactie op kietelen.

Ik weet niet of het wat betekend, of dat het een spasme ofzo was. Maar heb wel het idee dat ee iets meer kracht in zit. Maar goed we blijven afwachten.

Mijn moeder komt morgenavond thuis en dan gaan we overleggen over hoe en wat.

Bedankt voor alle posts over therapeuten. Die worden zeker meegenomen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-19 14:46 



 
Profiel   

probeer dat eens een paar x er dag te doen, dus 1x reactie dan paar uur later weer.

en maak even een klein dag boekje, wat je doet, wanneer en wat de reactie is en ook dat staartdragen wanneer dat beter ging etc. is ook voor verdere herstel fijn als je even terug kan kijken wat wel ging en wat niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-19 15:19 



 
Profiel   

Zeker dhr. Heukels contacten.
Ze zit verdeeld in het land wij konden met onze hond al na 2 dagen terecht.
Als je dan snel bij een orthomanueel therapeut langs wilt gaan kun je vast snel bij haar terecht.
Veel sterkte! Onze hond was minder heftig en zit in zijn herstel fase maar heeft hem wel een zetje de goede weg op gegeven.
Ga nu zelf verder met accu punctuur en rustig aan revalideren. Hierna maar verder zoeken naar juiste training om hem ook goed te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-19 23:55 



 
Profiel   

Ik vind het zo moeilijk en dubbel.. de afweging: wanneer is het genoeg? Wanneer moet ik verandering zien?

Maar voor nu gaan we nog vechten. Ik waardeer al jullie ervaringen en tips heel erg. Het is zo'n ongrijpbare situatie.


[ img ]

Dame en ik, in 2013.. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-19 07:18 



 
Profiel   

Niet zo snel opgeven en advies inwinnen bij een orthomanueel therapeut. Hernia's duren lang maar je moet wel actie ondernemen, lees de recensies maar eens op fb van genoemde orthomanuele therapeuten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-19 07:39 



 
Profiel   

Wij zijn bijna 2 jaar bezig geweest en alle tijd heb ik naar napoleon gekeken... Die bleef blij, vrolijk, spelen, eten, mee uit willen en de baas van de roedel, dat vertelde mij genoeg. Was hij chagrijnig geworden en niet meer zichzelf dan hadden we er mee gestopt.
Dus kijk naar je hond, die geeft het wel aan op een gegeven ogenblik :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-19 07:47 



 
Profiel   

Jacha heukels of iris van deur even mailen of bellen. Je krijgt vrij snel antwoord en kan vrij snel terecht. Heb daar alle wondertjes zien gebeuren. Veel sterkte met de hond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-19 08:28 



 
Profiel   

Zeker niet te snel opgeven, want het is te behandelen en er is een hele goede kans op herstel mogelijk. En eerlijk? Geld zou bij mij geen ding zijn, als mijn hond maar geholpen wordt.

Wij hadden jaren terug een Leonberger (toen was ik nog klein) die een ongeluk heeft gehad met een rijdende auto. Hij knalde er zijlings tegen aan. Gevolg; nek en rug hernia. Met rust was hij redelijk hersteld, maar bleek altijd heel gevoelig te zijn, met momenten ‘zat het toch verkeerd’.

Op een moment gleed hij uit in de gang, en raakte hij compleet in shock, met als gevolg hartstilstand van de pijn. Mijn moeder heeft hem daar ter plekke gereanimeerd. Hond weer bij, maar verlamde achterhand. We moesten hem uitlaten met een handdoek om zijn middel om zijn poten op te tillen.

Uiteindelijk bij een manueel therapeut gekomen Margriet Koopman. En door middel van meerdere sessies is hij er helemaaal bovenop gekomen. Je kon alleen geen lijn aan zjjn halsband vast maken (liever geen druk op de nek), dus hij liep altijd los.
Uiteindelijk is hij 10 geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-19 08:45 



 
Profiel   

Niet zo snel opgeven hoor, en 8 is nog jong.
Zenuwen en dergelijke hebben ff de tijd nodig.
Trek voor de reva een half jaar uit.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-19 11:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 67 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen