Duitse staanderliefhebbers, verenig jullie!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 14:59

@SergeantRoos, bedankt

Ik ben er inderdaad mee opgegroeid, de eerste DSK van mijn vader was een zwartschimmel die net zo geschimmeld was als de jouwe. Uit haar nestje heb ik mijn eerste eigen hond Kelly gekregen op mijn 11 jaar. Kelly was een bruinschimmel, net hetzelfde van kleuren als de jouwe.

Toen Kelly ongeveer 13 jaar was kocht ik mij Chanouk, mijn eerste DSK met stamboom en met haar heb ik een nestje gefokt, waaruit al mijn volgende honden afstammen. Ik heb indertijd zelf de dekreu mogen kiezen en naast zijn jachtcursus, shows en afstamming wou ik eentje die zo expliciet die stippen had en het wit dus duidelijk te onderscheiden was. En ja, het resultaat was er naar... De pups werden witter. :D

karijn

Berichten: 5400
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Duitse staanderliefhebbers, verenig jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 15:56

Ze zijn allemaal uniek qua kleurenpatroon. En toch zeggen de kinderen hier uit de buurt dat Frits op Stip (hond van ex-buren) lijkt. Stip is net al de laatste hond hier in dit topic grijs bruin. Frits is echt wit bruin.

Manadeluca

Berichten: 1123
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Duitse staanderliefhebbers, verenig jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 16:09

Geen duitse staande, maar toch iets in de buurt, grote munsterlander, ben erg gecharmeerd door dit ras, hij is inmiddels bijna 11. Binnenkort ga ik eens kijken naar een nest duitse staande langharen.

Heb ook nog een engelse setter.

mvdende

Berichten: 5686
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Duitse staanderliefhebbers, verenig jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 16:59

Ik vind het ook wel grappig om te zien dat Skip zn beetje de enigste zwartschimmel is in dit topic.

Toen ik Skip ging kopen had ik keuze uit 2 reuen één bruinschimmel en één zwartschimmel. Uiteindelijk na lang nadenken toch voor de zwartschimmel gegaan, terwijl ik de bruinschimmel eigenlijk mooier vond, maar de zwartschimmel paste kwa bouw en karakter beter bij mij.

Tis geen verkeerde keuze geweest: we hebben echt een goede band samen!

Skip komt van marktplaats af, geen broodfok maar van een jager die er één pup bij wilde voor zn zoon om ook mee te gaan jagen. Het nest bestond uit 8 puppen en dus werden de "overige" 7 verkocht.

Lukasje
Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 17:01

@ SergeantRoos: kwestie van smaak natuurlijk maar ik vind jouw hond dan weer mooier dan een echt platenbonte. De effen bruine zie ik ook liever.

blondies
Berichten: 682
Geregistreerd: 21-03-09

Re: Duitse staanderliefhebbers, verenig jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 21:00

Ik heb nu een volledig bruine langhaar en denk dat als er ooit een volgende komt (natuurlijk heeft mijne het eeuwige leven maar stel dat...) dan zou ik denk ik een donker schimmel willen. Puur omdat hij dan niet exact op mijn huidige hond lijkt hihi. Vind alle kleur samenstellingen bij alle soorten duitse staandes leuk. Het maakt vooral HOE ze getekend zijn en hoe de bouw eronder is :)

Cemlys

Berichten: 14953
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Duitse staanderliefhebbers, verenig jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 21:17

Hier ook een draadje van 10, ontzettende boef al wordt hij af en toe wat rustigerAfbeelding
Hier in zn jonge jaren

SergeantRoos
Berichten: 547
Geregistreerd: 13-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 22:05

Laureas schreef:
@SergeantRoos, bedankt

Ik ben er inderdaad mee opgegroeid, de eerste DSK van mijn vader was een zwartschimmel die net zo geschimmeld was als de jouwe. Uit haar nestje heb ik mijn eerste eigen hond Kelly gekregen op mijn 11 jaar. Kelly was een bruinschimmel, net hetzelfde van kleuren als de jouwe.

Toen Kelly ongeveer 13 jaar was kocht ik mij Chanouk, mijn eerste DSK met stamboom en met haar heb ik een nestje gefokt, waaruit al mijn volgende honden afstammen. Ik heb indertijd zelf de dekreu mogen kiezen en naast zijn jachtcursus, shows en afstamming wou ik eentje die zo expliciet die stippen had en het wit dus duidelijk te onderscheiden was. En ja, het resultaat was er naar... De pups werden witter. :D


Gaaf hoor! Zeker als er uit blijkt te komen wat je graag wilde :D Fok je nu ook nog af en toe nestjes?



@ Cemlys, wat een mooie! Ik vind draadharen altijd een serieuzere uitstraling hebben, kortharen hebben snel (als ze niet aan het jagen zijn) zoiets koddigs waardoor ik ze net niet helemaal serieus kan nemen :+ Heb je ook met hem gejaagd?

Cemlys

Berichten: 14953
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 22:12

SergeantRoos schreef:
Laureas schreef:
@SergeantRoos, bedankt

Ik ben er inderdaad mee opgegroeid, de eerste DSK van mijn vader was een zwartschimmel die net zo geschimmeld was als de jouwe. Uit haar nestje heb ik mijn eerste eigen hond Kelly gekregen op mijn 11 jaar. Kelly was een bruinschimmel, net hetzelfde van kleuren als de jouwe.

Toen Kelly ongeveer 13 jaar was kocht ik mij Chanouk, mijn eerste DSK met stamboom en met haar heb ik een nestje gefokt, waaruit al mijn volgende honden afstammen. Ik heb indertijd zelf de dekreu mogen kiezen en naast zijn jachtcursus, shows en afstamming wou ik eentje die zo expliciet die stippen had en het wit dus duidelijk te onderscheiden was. En ja, het resultaat was er naar... De pups werden witter. :D


Gaaf hoor! Zeker als er uit blijkt te komen wat je graag wilde :D Fok je nu ook nog af en toe nestjes?



@ Cemlys, wat een mooie! Ik vind draadharen altijd een serieuzere uitstraling hebben, kortharen hebben snel (als ze niet aan het jagen zijn) zoiets koddigs waardoor ik ze net niet helemaal serieus kan nemen :+ Heb je ook met hem gejaagd?

Haha klopt al is deze jongen verre van serieus :'). Ik heb niet met hem gejaagd. Hij gaat alleen los op het ongedierte in de schuur

Pastis

Berichten: 241
Geregistreerd: 25-02-11
Woonplaats: Leuven - Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-19 22:14

@Laureas, onze pupjes zijn gefokt bij E. K.uipers. Wat een prachtige honden heb jij zeg! Wij kennen ook een DSK uit het land van oden. Uit het nestje van vorig jaar.

Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 13:28

SergeantRoos schreef:
Gaaf hoor! Zeker als er uit blijkt te komen wat je graag wilde :D Fok je nu ook nog af en toe nestjes?


Neen, ik had me voorgenomen het éénmaal te doen om het ook eens meegemaakt te hebben maar dan wel volledig met alle condities zoals een goede fokker het moet doen, nodige testen en zo van die dingen. Het is ook gebleken dat ik geen goede fokker zou zijn, want ik kon mijn pups zo moeilijk afstaan, dat ik er 5 van de 7 aan familie heb 'verkocht'. :o

Omdat er een hele mooie reu bij in die nest zat die ik bij mijn broer had geplaatst, heb ik die wel helemaal in orde laten zetten als dekreu. Deze reu heeft bij verschillende DSK fokkers nestjes voortgebracht en daardoor kan ik nu nog steeds uit dezelfde bloedlijn een pup kopen bij andere fokkers die ermee verderdoen, ideaal. :D

SergeantRoos
Berichten: 547
Geregistreerd: 13-06-13

Re: Duitse staanderliefhebbers, verenig jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 12:25

Oh dat is wel heel gaaf inderdaad! En ik kan me heel goed voorstellen dat het moeilijk is om ze af te staan, ik zou precies hetzelfde hebben :+

Mijn hond komt binnenkort voor het eerst in mijn studentenhuis logeren, en dan moet hij dus ook voor het eerst mee in het openbaar vervoer. Ben heel benieuwd hoe hij het doet.

Hebben er mensen trouwens tips voor het verharen van de kortharen? Die van ons verhaart best heel veel, maar alle borstels die we tot nu toe gebruikt hebben werken nauwelijks om zijn losse vacht weg te halen, niet zo goed als gewoon met je hand flink aaien. Zijn er borstels die wel goed werken?

karijn

Berichten: 5400
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 15:33

Een stofzuigerborstel :)

Nee, ik moet zeggen dat ik Frits nooit borstel. Wassen ook niet.

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Duitse staanderliefhebbers, verenig jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 16:25

Ik ga jullie volgen! Prachtige honden. Na onze whippet gaan wij zeer waarschijnlijk voor een Duitse staande. :))

Pastis

Berichten: 241
Geregistreerd: 25-02-11
Woonplaats: Leuven - Belgïe

Re: Duitse staanderliefhebbers, verenig jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-19 15:07

Ik heb zo’n handschoen, die ik ook gebruik bij de paarden. Het is een merkloos ding. Ik doe het 1x per week. Wassen doen wij zelden tot nooit, tenzij hij echt in heel erg vieze dingen heeft liggen wroeten

Pirsch is vandaag k.o. Hij is gisteren een hele dag meegegaan op jacht in de Ardennen. Hij heeft wel superflink gewerkt. Als je dan complimenten krijgt over hoe goed de hond het doet, ben ik best wel fier op hem en mijn partner.

Afbeelding

karijn

Berichten: 5400
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Duitse staanderliefhebbers, verenig jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 17:44

Hier ook twee uitgeteld op de bank. De achterste heeft een hockeywedstrijd gefloten en zelf nog eentje gespeeld.
De voorste heeft echt de hele dag niks hoeven te doen.
Afbeelding

Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 19:37

Wie luistert het beste, pup Finley van 4 maandjes of de bijna tienjarige Jassou... rarara

Van ver


Of van dichtbij...

karijn

Berichten: 5400
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Duitse staanderliefhebbers, verenig jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 10:37

Hahaha, heerlijke beesten zijn het toch. En die lolmeter blijft maar uitslaan.

Pastis

Berichten: 241
Geregistreerd: 25-02-11
Woonplaats: Leuven - Belgïe

Re: Duitse staanderliefhebbers, verenig jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-19 18:24

Ze zijn toch altijd enthousiast he :))
Nooit een saaie dat met zo’n duitsie in huis _O-

SergeantRoos
Berichten: 547
Geregistreerd: 13-06-13

Re: Duitse staanderliefhebbers, verenig jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 22:42

Smelt <3 Dat enthousiaste hoofd als hij op je af rent!

karijn

Berichten: 5400
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 09:42

Wat dat betreft, hebben wij een echte Duitser in huis. Graaft kuilen en kan de (Hitler)groet. Dat laatste klinkt heel raar, dat weet ik. Frits heeft rechtsvoor een scheve poot, een aantal zenuwen werkt niet meer en af en toe trekt er een zenuwpijn door zijn poot heen. Dan tilt hij zijn rechterpoot helemaal omhoog. Ziet er dus uit als een groet. Niet aangeleerd dus.
Vanochtend liet ik hem in de tuin, hoor ik een muis piepen en wegrennen. Hij ging er niet eens vol achteraan want zijn "nood" was gewoon echt te groot. Muis blij...

SergeantRoos
Berichten: 547
Geregistreerd: 13-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 11:43

Logeren in m'n studentenhuis bleek geen succes, hij is veel te gestresst zonder mijn ouders. Dus zitten we nu vier dagen eerder dan gepland weer in de trein naar het noorden :+ Enige wat hij wel heel mooi vond waren de bossen, want die heeft hij thuis niet zo...

Afbeelding

Pastis

Berichten: 241
Geregistreerd: 25-02-11
Woonplaats: Leuven - Belgïe

Re: Duitse staanderliefhebbers, verenig jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-19 16:27

Hello bokkers!
Hoe gaat het met jullie racekonijnen aka fletskonten? De onze heeft weer de tijd van z’n leven nu hij weer mee mag gaan jagen :9 Afbeelding

karijn

Berichten: 5400
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Duitse staanderliefhebbers, verenig jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 17:56

Frits was vorige week wat ziekjes. Of weer hosta’s lopen vreten of gewoon last van zijn maag maar hij heeft een paar dagen niet goed gegeten. Nu gaat het weer prima.
Afbeelding

mvdende

Berichten: 5686
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Duitse staanderliefhebbers, verenig jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 09:28

Skip zit momenteel in de opvang want ik ben op vakantie.

Mis hem behoorlijk, maar hij kon echt niet mee deze keer. (Canarische eilanden, dus vliegen. Uitgenodigd door mn ouders ivm 30 jarige huwelijk. Ik geniet er mega van, maar dus wel een weekje zonder Skip)

Ik hoop één deze dagen een update te krijgen hoe Skip het doet.