Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 6 [ 144 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Duitse staanderliefhebbers, verenig jullie!

 
Profiel   

Daar zou ik het ook moeilijk mee hebben om mijn diertjes te missen.. is ook één van de redenen dat ik nooit op vakantie ga. Hopelijk krijg je snel bericht over Skip. In elk geval veel plezier op je vakantie. :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-19 13:43 



 
Profiel   

Hallo! Mag ik ons ook hier melden!

Wij hebben een DSK genaamd Duuk!
Duuk is afgelopen juli bij ons gebracht als herplaatser. Hij was toen 11 maanden oud!

We hebben onze handen vol gehad maar zijn nu heel erg blij met deze knapperd!

We zijn aan het trainen voor de jacht; samen met mijn vader en zijn (even oude) Heidewachtel Dante.
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-19 14:05 



 
Profiel   

Hallo Merel en Duuk, wat goed van jullie om hem in huis te nemen en dat je zo met hem aan de slag gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-19 16:03 



 
Profiel   

Knappe kerel die Duuk. Dante ook. En natuurlijk fijn dat een herplaatser weer een nieuw huisje heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-19 17:45 



 
Profiel   

Oh, een egaal bruine <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-19 17:59 



 
Profiel   

Er zit hier in een asiel in de buurt ook een Duitse staande hond. Tenminste, dat vermoed ik want die hond lijkt sprekend op onze oude hond. Iemand nog een plekje?

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-19 18:23 



 
Profiel   

miccamaaike, heb je ergens een link van Mosca? Dan deel ik het in de facebookgroepen van de DSK liefhebbers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-19 19:15 



 
Profiel   

https://www.facebook.com/48945977442442 ... 00?sfns=mo

Hier staat ze tussen. Kom zo niet op de website dus ik weet niet of ze daar ook bij staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-19 22:35 



 
Profiel   

Dat typen op Bokt via mn telefoon is wel een dingetje

Dankjulliewel. Ik was zelf opzoek naar een heidewachtel maar Duuk kwam op ons pad. Ik was helemaal niet bekend met het ras maar ben inmiddels verkocht <3 wat een heerlijke honden!

Ik vind alle verschillende kleurtjes die hier voorbij komen ook geweldig <3

Duuk is helaas wel 2,5 week In zn flank gegrepen door een andere hond. Eerst hebben ze geprobeerd het dicht te maken met krammen, maar later is hij toch geopereerd om de wond beter te kunnen sluiten, er was een huidflap afgestorven, maar ze konden het nog redelijk sluiten gelukkig.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 00:36 



 

Oh wat een leuk topic! Het blijven zulke mooie honden <3
Wij hebben een langhaar gehad, helaas een par jaar geleden in moeten slapen op een zeer respectabele leeftijd van 14,5. Daarna twee molossers, maar hierna komt er zeker weer een jachthond(je). Ik kijk lekker (stil) mee naar jullie mooie honden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 07:13 



 
Profiel   

Oh arme Duuk :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 07:44 



 
Profiel   

@_merel_ dat is een flinke beet geweest zeg! Wat was er gebeurd? Duuk lijkt sprekend op onze hond! Zoals hij op de eerste foto zit met de oren gespitst en het pootje vragend omhoog, doet die van ons precies hetzelfde <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 16:55 



 
Profiel   

Hoop dat Duuk snel zal herstellen. Volgende week staat de afspraak gepland bij de jachtinstructrice, zij heeft op dit moment en nest langharen, ben zo benieuwd. Al zal ik nu geen pup kunnen nemen, vind ik het toch reuzespannend om te gaan kijken.

Heb altijd de draadharen erg knap gevonden, maar vrees dat dit toch te veel hond voor mij is, heb momenteel een gr Münsterlander en een engelse setter; door de gm ben ik zo hard verkocht aan jachthonden/staande honden. Voor mij de meest complete hond die er bestaat. (geweldig karakter, mega-intelligent, sterke gezondheid, meestal leven ze lang, erg mooi en sportief)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-19 14:31 



 
Profiel   

Ow wat Leuk! hier ook een trotse duiste staande eigenaresse. Hij is nu 2 jaar jong en luisterd naar de naam Kees. Hij is een draadhaar. Mijn ouders hadden er vroeger eentje en die was zo lief met kinderen. Dus nadat mijn kinderetende Jack Russel helaas was overleden gekozen voor een kindvriendelijker exemplaar, wat wel handig is met 3 kids. Kees doet het super met de kids. Er zit geen kwaad in en hij houdt ze goed in de gaten. Jagen doen we niet met hem.... maar eerlijk gezegd... hij gaat elke dag mee het bos in en hij kan blij zijn dat hij bij ons gezinshond mag zijn, want hij heeft alle kenmerken van de duitse staande behalve dat hij dus niet jaagt. :o
Ik ga een foto zoeken

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-19 14:49 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-19 14:55 



 
Profiel   

Mooie hond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-19 15:02 



 
Profiel   

Oke, geen foto nu maar...man zit te slapen op de bank met Frits ondersteboven over zijn benen gedrapeerd en heel kenmerkend de voorpoten omhoog. Ligt doodstil te genieten van alle aandacht.

Kees... heerlijke naam en prachtig dier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-19 19:55 



 
Profiel   

Volgens mij liggen ze zo het allerliefste... met 4 poten in de lucht.

Doen die van jullie ook "pietsjen", of wel met klappertandjes net een beetje in de vel bijten (of pietsjen). Kees doet dat en Josh van mijn ouders deed dat ook.

Vanmorgen heeft de poetsvrouw Kees gered. Ik had na een jaar van geen speeltjes het aangedurft hem een speeltje te kopen.... Uiteraard is die vakkundig gesloopt en meende meneer de pieper op te moeten eten... dat paste dus niet. :+

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 14:16 



 
Profiel   

Klopt, de favoriete slaaphouding van de DSK is op de rug, pootjes omhoog. :D

Haha, zijn speeltje stuk, gelukkig geen verdere schade aan de hond zelf, wat ziet hij er ondeugend uit. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 14:42 



 
Profiel   

Frits heeft geen idee hoe hij moet stoeien. Hij blaft, gromt, springt wat maar echt...wat een kluns.
Apporteren? Hij heeft geen idee. Rent braaf drie keer achter de bal aan en dan is hij alweer afgeleid, laat de bal liggen en gaat wat anders doen.
Hij is wel kampioen in botten verstoppen. Naja bot, hertengewei. Die verstopt hij buiten ergens en kan dan rustig een half jaar dat ding weer tevoorschijn toveren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 17:17 



 
Profiel   

Haha, oei, het tegenovergestelde dan van mijn teefje, Jassou is verslaafd aan apporteren en brengt de bal tot in mijn hand zodat ik zo snel en zo vlug mogelijk opnieuw zou gooien voor haar. Ze komt me regelmatig zelf uitnodigen met haar bal om te spelen. :D

Mijn jongste moet ik nog leren apporteren, momenteel krijgt ze de kans niet om het te leren omdat de oudste het niet kan nalaten de bal zelf te gaan halen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 19:30 



 
Profiel   

Frits is gewoon een aparte. We kennen zijn verleden niet, is gevonden in het bos, heeft vier maanden in het asiel geleefd en stond op de nominatielijst voor een spuitje. Ik zag een advertentie op marktplaats. Mijn man en ik zijn gelijk er naartoe gereden en een half uur later met Frits weer naar huis. Een hele grote gok maar we zagen direct aan hem dat hij een superkarakter heeft. Desondanks heeft hij vanaf dag 1 zich best wel heel voorbeeldig gedragen. Heeft nog nooit het speelgoed van de jongens gepakt, gesloopt of zich misdragen naar de kinderen.
Wel heeft hij wat bijzondere trekjes: hij is bang voor storm en wil dan naar buiten. Hij is bang voor de droger en wil dan het liefst naar buiten tenzij de deur naar de bijkeuken goed dicht zit en hij het niet kan horen. Sinds begin dit jaar vindt hij onweer eng.
Drie jaar geleden heeft hij zomaar ineens de slang van de wasmachine doorgeknaagd (bijkeuken stond blank en een natte hond die uit de kast kwam). Vorig jaar bedacht hij ineens dat hij 's avonds wel naar boven kon. Wilde ineens ook niet meer in de bijkeuken waar hij vanaf dag 1 altijd zonder moeite heeft gelegen als wij naar bed gingen of de deur uit gingen.
Hij is een aantal keer ontsnapt en zo de akkervelden aan de overkant in gevlogen, en zelfs een keer naar de pub gelopen. Als zijn neus werkt, werkt de rest niet meer (lees oren). Is dol op muizenjacht in de tuin (twee keer een kadootje van hem gehad).
Maar het is de grootste allemansvriend. Tenzij hij slaapt, kwispelt hij de hele dag door. We hebben het heel erg getroffen en heel veel mazzel met deze asielhond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 20:42 



 
Profiel   

Die Duitse staandes zijn ook gewoon zo apart

@ gekoppaard: Pirsch hier die kan ook zo pietsjen (ik noem dat kneffelen). Hij kan er ook echt in opgaan. Maar je ziet daarna wel niets, en de huid/vacht is daar dan ook niet nat.

De hond is hier wel reuze in zijn nopjes dit seizoen, mee gaan jagen is toch wel echt zijn ding. Hij kan makkelijk een hele dag meegaan, thuiskomen en nog steeds staan rondspringen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 21:58 



 
Profiel   

Volgens mij zijn alle duitse staanders ook super familie honden. Vind het echt een topras. Kees vond trouwens apporteren eerst ook nooit zo interessant maar nu hij 2 is gaat dat echt beter. Ook zijn neus zie ik hem nu beter gebruiken (vooral toen vandaag de ham openging haha).

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 22:33 



 
Profiel   

Heerlijke beesten!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 23:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 6 [ 144 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen