Woon jij in Tilburg of omgeving hondje vermist

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 19:16

marleen_usar schreef:
18 september liep ze met 2 hondjes op de hei en Diva bleef achter, en toen ze terug liep kon ze haar nergens vinden.Ze liepen daar vaker en ze luisterde altijd goed.Haar vacht groeit dus is nu iets langer.


Hoe kan het dan dat ze weten dat ze in paniek is geraakt van 2 loslopende honden?
Als ze "ineens" weg was dan kan ze dat niet gezien hebben..

Jouw verhaal is anders dan dat de eigenaresse zelf geplaatst heeft..

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 20:31

marleen_usar schreef:
De baas heeft daar aangebeld en een Irakees deed open en er blafte een hond. Toen ze vroeg of hun een hondje hadden gezien stopte het blaffen en deed de man snel de deur dicht.


marleen_usar schreef:
De hond blafte 1 keer en toen was het stil,je kan niet van 1 blaf zeggen het is mijn hond.



Om maar even 1 van de 100 dingen aan te halen die mis zijn met dit verhaal: absoluut gebrek aan consistentie....

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 20:38

beatje schreef:
marleen_usar schreef:
Ja het verhaal klopt, het is op de hei vermist geraakt en het is een pommeriaan.
[ [url=m/URVKKZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is dat het hondje wat iemand opvangt van het hondeforum? Van een maand of 6 denk ik? Die dwergkezen hebben natuurlijk wel handelswaarde.

Dat ben ik. De vorige eigenaresse (mijn schoonma) had het hondje al sinds juli. Plus dat onze Diva nooit geschoren is, zoals op foto van TS.

Avalanche

Berichten: 16063
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Woon jij in Tilburg of omgeving hondje vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 20:48

Rebel Jits, heb je het nu over hetzelfde hondje als wat vermist is?

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 20:52

dit verhaal wordt serieus steeds vager...

KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 20:54

marleen_usar schreef:
De hond blafte 1 keer en toen was het stil,je kan niet van 1 blaf zeggen het is mijn hond.


Echt wel, wij hebben vijf honden en ik hoef ze niet te zien om te horen welke hond blaft.

Ik vraag me af of je niet nu een heksenjacht opent, en als het niet het 'gestolen' hondje blijkt te zijn heb je deze mensen toch enigszins publiekelijk aan de schandpaal genageld.

Blue_Monday
Berichten: 581
Geregistreerd: 28-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 20:58


fohadie
Berichten: 4303
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 21:03

De hond is niet benaderbaar maar wel ineens meegrnomen door een vreemde man?

Het verhaal wordt idd steeds vreemder. Dit is mijn laatste bericht in dit topic, ik heb me genoeg druk gemaakt om niets.

TS, ik hoop dat je de mensen op Broekhoven met rust laat. Kans is groot dat het om een heel ander hondje gaat, ondanks je gevoel. Het rijmt allemaal niet met elkaar.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Woon jij in Tilburg of omgeving hondje vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 21:09

Ik volg het al even maar kan er geen touw aan vastknopen :') omdat ik niet eens een touw kan vinden :')

Ik kom best wel uit de richting en wil altijd graag helpen maar ik durf mijn handen er niet aan te branden _O-

Femke_Tweety

Berichten: 12000
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Woon jij in Tilburg of omgeving hondje vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 21:18

Wazig allemaal.

Klinkt bijna alsof er verwacht wordt dat de hond is meegenomen door bekenden, en dat die hem niet terug willen geven.


Dat lijkt een beetje tussen de regels te staan.
En dan ook nog bekende Nederlander of zoiets?


Vreemd dit.


@Fohadie, fijn dat jij in eerste instantie hulp aanbood.
En ik heb sterk de indruk dat je groot gelijk hebt met terugtrekken nu.
Dit wordt te vreemd allemaal, en ik zou niet tussen persoonlijke sores in willen gaan zitten...

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-19 21:30

Diva is geboren bij vrouw waar ze nu woonde.

Avalanche

Berichten: 16063
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 21:40

Afbeelding

?

Sky_As

Berichten: 4744
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 21:40

marleen_usar schreef:
Diva is geboren bij vrouw waar ze nu woonde.

Je blijft een vaag figuur.
Is het zo moeilijk antwoord te geven op de vragen? Volgens mij is dit gewoon een troltopic

Avalanche

Berichten: 16063
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 21:42

marleen_usar schreef:
Diva is geboren bij vrouw waar ze nu woonde.

Exact welke vraag beantwoord je nu dan?

Nyaleti

Berichten: 6233
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Woon jij in Tilburg of omgeving hondje vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 21:57

Vraag verhaal wel. Toevallig ben ik wel regelmatig in de buurt van de genoemde straat maar wat dan? Dan heb je een vierde persoon die haar misschien heeft zien lopen. Ondanks dat er inderdaad honderden kleine hondjes zijn in die wijk. ("Gevaarlijke" buurt is echt allemaal overdreven. Goede sociale controle is het meer.)
Zul je niet gewoon het op Facebook gooien? In groepen over Tilburg / Broekhoven.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 09:35

Avalanche81 schreef:
marleen_usar schreef:
Diva is geboren bij vrouw waar ze nu woonde.

Exact welke vraag beantwoord je nu dan?

Het hondje wat ik dacht te herkennen is blijkbaar een ander hondje Diva, dat is van rebel jits. Het hondje vd te is ook een dwergkees en heet ook Diva maar is een ander hondje.
Ik denk dat de eigenaar veel in die buurt moet blijven rond hangen, flyeren kan je ook door flyers in brievenbussen te steken,dan kunnen ze de flyers niet verwijderen.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 11:14

Je zal maar zo'n zweeffiguur op je dak krijgen zeg; "je hebt een hond gestolen, dat voel ik met mijn telemagische vermogens, dus het is waar. En dat nieuws ga ik nu verspreiden op het internet".
|o

xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 11:19

Kuggur schreef:
Je zal maar zo'n zweeffiguur op je dak krijgen zeg; "je hebt een hond gestolen, dat voel ik met mijn telemagische vermogens, dus het is waar. En dat nieuws ga ik nu verspreiden op het internet".
|o


Nou, inderdaad. Ik heb niets tegen 'zwevers', bedoel als je er iemand mee kan helpen prima, maar dit gaat voor mij ook drie deuren te ver. Ik denk dat ik ook pislink zou worden als hier iemand aan de deur komt verkondigen dat ik z'n hond heb gestolen. Beetje tactisch zijn als je iets wilt bereiken hoor …

Maar dit slaat echt werkelijk alles. En dan vooral ook het negeren en vermijden van de specifieke vragen terwijl wij juist willen helpen. Maar blijkbaar mogen we niet helpen.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132098
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 11:28

Tsja, op deze manier gaat dat inderdaad helemaal niets worden. Ik heb ook meerdere keren om info gevraagd en er komt niets los. Als iemand gedupeerd is doordat z'n hondje gestolen is zou ik zeker mee willen helpen om het beestje terug te brengen bij z'n baasje want ik weet hoe erg het is om je dier te moeten missen, maar dit is allemaal veel te vaag.

Bovendien ga ik niet bij iemand aan de deur staan op basis van 'gevoel', dat kun je imo. ook echt niet maken want je maakt iemand verdacht zonder enig bewijs te hebben. Moet je niet willen :n

Tieneke

Berichten: 21686
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Woon jij in Tilburg of omgeving hondje vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 12:39

Bovendien riskeer je zelf een klacht
(en terecht) omdat je iemand valselijk beschuldigt en dit dan ook nog eens gaat verspreiden.

Als vaagheid een vak was, kreeg dit topic een 10.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110723
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Woon jij in Tilburg of omgeving hondje vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 12:50

Mijn man heeft ook familie die in de bewuste wijk wonen, maar no way dat die op basis van 'een gevoel' want dat is het en niets meer of minder, gaan helpen om dit vage verhaal uit te pluizen.
Je zou daar maar voor de deur staan. Hoe ga je dat uitleggen? 'Sorry, ik kom even kijken of er hier een keeshond woont, want Marleen_Usar van Bokt heeft het gevoeld? :+ Ze zien je al aankomen.
TS, waarom ga je zelf niet als je er zo zeker van bent?

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Re: Woon jij in Tilburg of omgeving hondje vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 12:59

Ik vraag me gewoon af hoe je kan zien dat er Irakezen wonen. Vraag je dan “dag mijnheer, bent u toevallig Irakees?”. Of is het omdat ze een tintje hadden en de voorspelling had gezegd dat het een Irakees moest zijn?

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 13:38

Cayenne schreef:
TS, waarom ga je zelf niet als je er zo zeker van bent?
Dit vraag ik me ook af.
Ten eerste omdat je aangeeft graag te helpen.
Ten tweede omdat je zeker zegt te weten dat de hond zich op dat specifieke adres bevindt. Wie a zegt moet ook b zeggen. Een ander heeft niet 'gevoeld' dat het beestje daar zit, dus het is nogal idioot om dan van een ander te verwachten dat die op basis van jouw gevoel daar aan gaat bellen.

Je omschrijft deze mensen (dwz: de mensen bij wie aangebeld is) verder zodanig dat ze voor bewoners van de betreffende buurt herkenbaar kunnen zijn. Ik vraag me af of dit wettelijk is toegestaan. Persoonlijk vind ik het in ieder geval ver over de grens om mensen op een openbaar forum te beschuldigen van diefstal zonder daar enig hard bewijs voor te hebben. Had dat via pb afgehandeld, hiermee zet je jezelf niet bepaald neer als integer medium (los van de vraag of die ueberhaupt bestaan - dat is een discussie op zich).

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 13:50

Kuggur schreef:
Je zal maar zo'n zweeffiguur op je dak krijgen zeg; "je hebt een hond gestolen, dat voel ik met mijn telemagische vermogens, dus het is waar. En dat nieuws ga ik nu verspreiden op het internet".
|o

Nou inderdaad.
Mijn hemel.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Woon jij in Tilburg of omgeving hondje vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 17:13

Als er bij mij werd aangebeld met zo'n raar verhaal zou ik ook de deur dicht gooien :')

Ik woon in Tilburg en durf gerust alleen door Broekhoven te fietsen 's avonds, vaak genoeg gedaan, dus het is echt niet zo'n slechte wijk als jij nu denkt. Iedereen kent iedereen daar dus ik zou de hulp aannemen die hier aangeboden is.