Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 12 van de 13 [ 314 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kat krijgt paniek met poepen

 
Profiel   

duurt al zo lang he.
dat trekken met de vacht...dat is het dus

feline hyperesthesie syndroom



lees dit eens door


https://www.daphorst.nl/nl/gezelschapsd ... -syndroom/

vind nog een filmpje van een kat die het heeft.

https://dut.pets-health.com/1044203-fel ... u-treat-it
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 18:27 



 
Profiel   

ellepel schreef
duurt al zo lang he.
dat trekken met de vacht...dat is het dus

feline hyperesthesie syndroom

lees dit eens door


https://www.daphorst.nl/nl/gezelschapsd ... -syndroom/

vind nog een filmpje van een kat die het heeft.

https://dut.pets-health.com/1044203-fel ... u-treat-it


Interessante link, had er nog niet eerder van gehoord.

Maar voordat er verwarring over bestaat, "rolling skin" is ook een algemeen kenmerk van stress. Hoeft dus niet per definitie een specifieke uiting te zijn van dit syndroom. :)

((Waarbij ik me niet uitspreek over of dit syndroom het wel of niet zou kunnen zijn, dat laat ik aan de DA over)) ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 19:22 



 
Profiel   

Die van mij doet dat als hij heel enthousiast wordt. Met naar buiten gaan 's morgens, maar ook als hij op een vogel jaagt of zich achter een bosje verstopt om zijn broertje te kunnen laten schrikken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 19:37 



 

collendoorn schreef
listiglistje schreef
Is het geen jaloezie/aandacht op je kind?

Aangezien ze het de hele tijd bij je in de buurt doet. En een aandachtsdingetje lijkt?

Dit is idd waar de gedragsdeskundige ook aan denkt, maar hoe te doorbreken is nog een hele klus..


Bedenk wel dat jaloezie op een kind en dan steeds weer op vervelende plekken poepen om aandacht te trekken om een behoorlijk complex cognitief proces vraagt. En dat een kattenbrein veel te eenvoudig en primitief werkt om tot zulke ingewikkelde redenaties te komen

Het is een kat, geen mens. Een kat beredeneert dingen niet in dezelfde mate als wij mensen dat doen. Ze handelen vooral op basis van instinct en ervaringen. Wij mensen dichten ze graag, onterecht, allerlei menselijke gevoelens en gedachten toe.

Het lijkt me dus geen waarschijnlijk scenario en ik zou gaan twijfelen aan de deskundigheid van deze gedragsdeskundige.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 20:23 



 
Profiel   

safina schreef
Bedenk wel dat jaloezie op een kind en dan steeds weer op vervelende plekken poepen om aandacht te trekken om een behoorlijk complex cognitief proces vraagt. En dat een kattenbrein veel te eenvoudig en primitief werkt om tot zulke ingewikkelde redenaties te komen

Het is een kat, geen mens. Een kat beredeneert dingen niet in dezelfde mate als wij mensen dat doen. Ze handelen vooral op basis van instinct en ervaringen. Wij mensen dichten ze graag, onterecht, allerlei menselijke gevoelens en gedachten toe.

Het lijkt me dus geen waarschijnlijk scenario en ik zou gaan twijfelen aan de deskundigheid van deze gedragsdeskundige.


Helemaal mee eens!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 20:30 



 
Profiel   

Jessix schreef
Die van mij doet dat als hij heel enthousiast wordt. Met naar buiten gaan 's morgens, maar ook als hij op een vogel jaagt of zich achter een bosje verstopt om zijn broertje te kunnen laten schrikken.

Die van mij inderdaad ook, vooral de paar seconden voor meneer bovenop een muis/vogel/willekeurige andere prooi springt.


safina schreef
Bedenk wel dat jaloezie op een kind en dan steeds weer op vervelende plekken poepen om aandacht te trekken om een behoorlijk complex cognitief proces vraagt. En dat een kattenbrein veel te eenvoudig en primitief werkt om tot zulke ingewikkelde redenaties te komen

Het is een kat, geen mens. Een kat beredeneert dingen niet in dezelfde mate als wij mensen dat doen. Ze handelen vooral op basis van instinct en ervaringen. Wij mensen dichten ze graag, onterecht, allerlei menselijke gevoelens en gedachten toe.

Het lijkt me dus geen waarschijnlijk scenario en ik zou gaan twijfelen aan de deskundigheid van deze gedragsdeskundige.

Vanuit de menselijke redenatie is het inderdaad complex en ingewikkeld.

Maar vanuit het (mogelijke) persectief van kat: in huis is een vreemd mensje erbij, met vreemde geur = indringer, die ook nog is aandacht krijgt van baasje, veel aandacht zelfs, baas is constant gefocussed op indringer. Tel daarbij op de verandering van leefritme in huis, wat ook impact heeft op de gewoontes van katlief. Reactie: Plassen en poepen op ongebruikelijke plekken, zonder duidelijk patroon en zonder duidelijke oorzaak kan dan heel duidelijk wijzen op territorium afbakenen. Gehele verhaal = stress - gevolgd door reactie op.

Bovenstaande is puur ter uitleg omdat ik van mening ben dat de verkorte verklaring "jaloezie" best van toepassing kan zijn op katten maar dat "jaloezie" in dat geval dan niet slaat op hoe wij mensen "jaloezie" zien en ervaren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 20:31 



 
Profiel   

Nou net gesproken maar hij denkt toch echt dat de trigger chouffe is.. niet zozeer joey. Dus nu echt 10 dagen minstens compleet gescheiden houden zodat we kunnen zien of dat verschil geeft. En of ze dan wel weer op de bak durft.

Deze deskundige is via de dierenarts en heeft ook contact met hun en alles komt in haar dossier dus ik geloof wel in zijn deskundigheid. Ik ben zelf waarschijnlijk slechter in het verwoorden dan wanneer hij dat hier zou typen :+

Ik ga even die linkjes lezen daar ben ik wel nieuwschierig naar

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 20:48 



 
Profiel   

ellepel schreef
duurt al zo lang he.
dat trekken met de vacht...dat is het dus

feline hyperesthesie syndroom



lees dit eens door


https://www.daphorst.nl/nl/gezelschapsd ... -syndroom/

vind nog een filmpje van een kat die het heeft.

https://dut.pets-health.com/1044203-fel ... u-treat-it


Even bekeken !! Maar jillz doet alleen die huidtrekkingen zoals je die kat ook ziet doen, en soms rent ze dus heel hard door het huis maar daar blijft het bij, geen idee of het dan ook daaronder valt ?

Nieuwe hoge plek hebben we al gecreëerd alleen dr “oude” plekje is eigenlijk beter ! Maar daar is ze echt nog zelden alsof het haar nu juist stress/angst geeft

Ohja ! Of echt een camera installeren zodat we kunnen zien hoe ze “samen” zijn als wij er dus niet zijn en om jillz dr acties echt goed in beeld te krijgen

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 20:52 



 
Profiel   

Wat krijgt ze nu om rustig te worden? Hoge plekjes, maar ook diverse verstopplekjes kunnen helpen (kartonnen doosjes).

Vind de ontlasting op de foto die je plaatste trouwens ook hard eruit zien en heel veel, maar goeie kans dat ze het lang opgehouden had omdat ze in de badkamer zat.

Zo raar dat wanneer ze op de badkamer zit met kattenbak, zelfs dan nog kiest voor een randje bovenop een douchekabine/bad etc. Kan ze vanuit de badkamer de andere kat nog horen?

Echt zo raar. Met name dat het zo plots was!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 22:12 



 
Profiel   

Enjoy_ schreef
Wat krijgt ze nu om rustig te worden? Hoge plekjes, maar ook diverse verstopplekjes kunnen helpen (kartonnen doosjes).

Vind de ontlasting op de foto die je plaatste trouwens ook hard eruit zien en heel veel, maar goeie kans dat ze het lang opgehouden had omdat ze in de badkamer zat.

Zo raar dat wanneer ze op de badkamer zit met kattenbak, zelfs dan nog kiest voor een randje bovenop een douchekabine/bad etc. Kan ze vanuit de badkamer de andere kat nog horen?

Echt zo raar. Met name dat het zo plots was!


Clomicalm krijgt ze.

Ja het is niet hard hoor maar het zijn echt enorme hopen omdat ze het dus heel lang op houdt. En vanavond heeft ze ook weer naast de kattenbak gepoept (nieuwe plek wel het dichtste bij) en daarna bleef ze onrustig en wilde ze dus eigenlijk bij mijn vriend op schoot gaan zitten plassen dus die was heel snel met haar eraf halen en uiteindelijk op de bak gezet/lokt en toen had ze echt een enorme plas ! Ze houdt het dus echt ook zo op tot ze dus niet anders kan

Ja het begon dus allemaal met diarree .... waar wij dus dachten “dat is het probleem” geen diarree is gewoon poepen op de bak maar helaas werkt het niet zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-19 00:29 



 

Mijn zusje gebruikt om haar hondje zindelijk te maken incontinentiematjes. Misschien voelt dat wat veiliger voor haar? Die kan je bijvoorbeeld naast de bak leggen, of naast de mat waar ze vaak plast.. het zijn wegwerpdingen en ze zijn aan de onderkant “waterdicht”.
Het is dan geen oplossing voor je probleem, maar wellicht helpt het wat..

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-19 09:28 



 
Profiel   

Humpiedumpie schreef
Mijn zusje gebruikt om haar hondje zindelijk te maken incontinentiematjes. Misschien voelt dat wat veiliger voor haar? Die kan je bijvoorbeeld naast de bak leggen, of naast de mat waar ze vaak plast.. het zijn wegwerpdingen en ze zijn aan de onderkant “waterdicht”.
Het is dan geen oplossing voor je probleem, maar wellicht helpt het wat..


Die hebben we idd.. maar er is dus geen plek waar ze vaak haar behoefte doet en op alle stoelen liggen ze nu al een tijdje maar het enige dat ze ermee doet is slopen/spelen

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-19 12:41 



 
Profiel   

Echt even chapeau voor jouw geduld en rust TS!

Ben er mee eens dat het nu echt te lang duurt en het dus zeker een mentaal iets is. Het zou toch zo veel fijner zijn als dieren konden praten, oh dat had ons veel tijd, geld en gedoe bespaard :')

Ik 'hoop' dat er verschil is als je ze uit elkaar houdt, dan heb je in elk geval de reden waarom.

Je kat adopteren/weg doen is zeker geen falen hoor! Zo hebben wij ook ooit een kat weg moeten doen. Hij kon niet tegen alle emoties bij ons in huis. Had ik al verteld volgens mij..

Die kat die weg is, finn, was beste maatjes met een van onze andere katten, sam. Vanaf dag 1 dikke maatjes, sliepen alijd tegen elkaar aan, speelden samen, eten en drinken deden ze samen. Waren niet van elkaar weg te slaan.
Echter, sinds Finn weg is, is Sam op een positieve manier veranderd. Veel relaxter, knuffeliger. We hebben wel nog een andere kat, Benjamin. Zijn absoluut geen dikke maatjes, maar kunnen elkaar wel accepteren en spelen samen.

Het probleem zoeken bij de andere kat is dus best slim om te doen. Het kan namelijk zo zijn dat hij een energie heeft die de andere kat overneemt...

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-19 12:53 



 
Profiel   

Oohh ik durf toch al een paar dagen dit niet te zeggen! Maar ik wil het toch....
wij zijn vorige week vrijdag met de clomicalm begonnen, en nu heeft ze dus vanaf maandag al niks meer in huis gedaan. We moeten haar soms nog wel even helpen, maar dit is al zo fijn **\O/**

En de camera staat geïnstalleerd om te kijken wat ze snachts uitvoeren maar daar is tot nu toe niks anders te zien dan slapen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 21:49 



 
Profiel   

Wat een fijne update! Ik duim voor je dat het doorzet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 22:16 



 
Profiel   

Wat fijn!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 22:17 



 
Profiel   

*\o/* *\o/* *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 23:27 



 
Profiel   

Dat is heel fijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 23:39 



 
Profiel   

Ja zeker weten !! We kregen net even paniek want je ziet dan dat ze iets kwijt moet en dan slaat de stress/paniek toe. En ik deed haar bij/in de bak en maar weg rennen, maar gelukkig met snoepjes is het weer goed gegaan en heeft ze weer gepoept op de bak.
Duimen duimen en nog is duimen

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 23:57 



 
Profiel   

Dat klinkt heel goed, TS! *\o/*
Ik duim met je mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 15:01 



 
Profiel   

Wat goed om te lezen! *\o/* Wat is clomicalm precies? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 20:00 



 
Profiel   

Super!!! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 21:33 



 
Profiel   

Danielleeee_ schreef
Wat goed om te lezen! *\o/* Wat is clomicalm precies? :)

Tricyclisch antidepressivum

Daar kwam ik ook achter dat ik het opzocht op internet :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 23:18 



 
Profiel   

Oh jeeeeeej superfijn!
Eindelijk iets dat de cirkel doorbreekt zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-19 21:33 



 
Profiel   

Jaaa zeker weten!!
Helaas vannacht een ongelukje.. maar we waren zondag avond haar pilletje vergeten en die kreeg ze dus pas gister ochtend en ze deed de hele dag alweer een beetje vreemd, dus daar moeten we echt op gaan letten.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-19 08:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 12 van de 13 [ 314 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen