Kat krijgt paniek met poepen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 15:05

wat sneu.
Maar wat fijn dat je vanmiddag al terecht kan.

Misschien een optie om de kat even tijdelijk in een grote bench te doen, met kleedje en kattenbak erbij.
Het is voor de kat natuurlijk onwijs vervelend, maar voor jullie ook, als zij alles laat lopen.

Sorro

Berichten: 1280
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 15:57

Ik heb een soort gelijk verhaal gehad. Begon met blaasgruis en door speciaal dieet aan de diarree, heel veel medische onderzoeken en zelfs een weekje bij DA gelogeerd kwam er niks uit, medisch in orde.
Toch bleef mij het dwars zitten en hebben we uiteindelijk nogmaals een bloedonderzoek gedaan en bleek hij een hyper schildklier te hebben. Niet heel logisch gezien zijn leeftijd maar hij is er nu voor behandeld en 9 van de 10 dagen gaat het nu goed.

Lukasje
Berichten: 11292
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Kat krijgt paniek met poepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 17:23

Oh je bent dus nu bij de DA. Ik duim!! Want er is duidelijk iets mis. Poes heeft erge pijn of poes heeft neurologisch wat. Arm beestje toch. En ja, ook voor jou helemaal niet fijn :( .

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110719
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Kat krijgt paniek met poepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 17:25

Fijn dat je vandaag nog terecht kon! Hopelijk valt het relatief mee. Arm dier en arme jij :(:)

Mando

Berichten: 15696
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Kat krijgt paniek met poepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 17:40

Sterkte bij de da.

Gowlan
Berichten: 4976
Geregistreerd: 21-04-06

Re: Kat krijgt paniek met poepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 17:48

Ach jeetje, hoop dat ze de oorzaak kunnen vinden en behandelen

Lukasje
Berichten: 11292
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Kat krijgt paniek met poepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 19:57

Heb je al nieuws?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 20:17

Sorro schreef:
Ik heb een soort gelijk verhaal gehad. Begon met blaasgruis en door speciaal dieet aan de diarree, heel veel medische onderzoeken en zelfs een weekje bij DA gelogeerd kwam er niks uit, medisch in orde.
Toch bleef mij het dwars zitten en hebben we uiteindelijk nogmaals een bloedonderzoek gedaan en bleek hij een hyper schildklier te hebben. Niet heel logisch gezien zijn leeftijd maar hij is er nu voor behandeld en 9 van de 10 dagen gaat het nu goed.



Had die van jou ook enorm veel honger? Als in onverzadigbaar? En dan kotsen na het schrokken?

Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Kat krijgt paniek met poepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 20:53

Resistance ik breek even in op je vraag; enorme eetlust is idd een van de belangrijkste symptomen van een te snelle schildklier bij katten evenals gewichtsverlies en hyperactiviteit. Mijn andere kat is vorig jaar aan zijn schildklier geopereerd, het gaat nu heel goed met hem (16 jaar).

Sorro

Berichten: 1280
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 21:05

Resistance schreef:
Sorro schreef:
Ik heb een soort gelijk verhaal gehad. Begon met blaasgruis en door speciaal dieet aan de diarree, heel veel medische onderzoeken en zelfs een weekje bij DA gelogeerd kwam er niks uit, medisch in orde.
Toch bleef mij het dwars zitten en hebben we uiteindelijk nogmaals een bloedonderzoek gedaan en bleek hij een hyper schildklier te hebben. Niet heel logisch gezien zijn leeftijd maar hij is er nu voor behandeld en 9 van de 10 dagen gaat het nu goed.



Had die van jou ook enorm veel honger? Als in onverzadigbaar? En dan kotsen na het schrokken?

Jiro at wel iets méér, maar bij hem was het meer het hypergedrag, enorm veel drinken en plassen in combinatie met afvallen en spierverbranding dat bij mij belletjes liet afgaan. Jiro heeft de i 131 behandeling gehad en sindsdien gaat het dus steeds beter

Charmaine
Berichten: 1415
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Kat krijgt paniek met poepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 21:26

Hoe is het gegaan ts?

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Kat krijgt paniek met poepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 21:30

Hoe is het nu met de poes?

Hevonen

Berichten: 5626
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 21:31

Hoe is het gegaan?

Enjoy_

Berichten: 609
Geregistreerd: 09-06-07
Woonplaats: Heemstede

Re: Kat krijgt paniek met poepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 21:50

Ik weet niet hoe oud of jong de poes is? Wellicht toch pijn in lage rug/heupen? Met poepen en plassen moeten ze hurken.
Ben ook benieuwd. Een kat die urine/ontlasting laat lopen, dat is echt niet goed.

collendoorn

Berichten: 2723
Geregistreerd: 04-04-02
Woonplaats: noord-holland

Re: Kat krijgt paniek met poepen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-19 22:54

Ze is nog maar 3.

De dierenarts kon niks geks vinden, wel was ze erg gespannen en gevoelig bij haar buik en blaas maar geen gekke verstoppingen of iets.
Anaalklieren heeft ze uitgedrukt en voor nu hebben we pijnstillers/ontstekingsremmer (metacam) om te kijken of ze dan wel durft te plassen of poepen op de bak.
Ze is wel zichtbaar vrolijker nu! Dus ze zal zeker pijn hebben, ze heeft alleen nog niet geplast of gepoept. Maar gelukkig dus ook niet buiten de bak.
Conclusie is dus dat we niks verder weten, en we nu donderdag weer contact hebben hoe het gaat.
We proberen haar nu steeds door de bak te laten lopen dmv snoepjes.
Maar zelf erop gaan doet/durft ze nog niet

BigOne
Berichten: 38310
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Kat krijgt paniek met poepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 22:57

Geen koorts? En waarschijnlijk dus geen ontsteking? Vreemd ziektebeeld.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Kat krijgt paniek met poepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 22:59

Wij hebben ook een panieker gehad. Poepte en plaste het hele huis onder. Bleek uiteindelijk na 1000en kosten aan DA bezoeken toch stress te zijn. Bij zijn nieuwe baasjes is hij helemaal gelukkig en happy!

Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Kat krijgt paniek met poepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 23:04

Ja stress kan gekke dingen doen met katten meestal mbt plassen maar ook diarree kan. Kat gehad die zijn levenlang af en toe blaasontsteking had, maar niks te vinden, om gek van te worden duurde weken soms voordat het overging. Was uiteindelijk stress. Heb met hem wel goede resultaten op Calm diet gehad.

collendoorn

Berichten: 2723
Geregistreerd: 04-04-02
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-19 23:13

bigone schreef:
Geen koorts? En waarschijnlijk dus geen ontsteking? Vreemd ziektebeeld.

Nee geen koorts


Pepperrr schreef:
Wij hebben ook een panieker gehad. Poepte en plaste het hele huis onder. Bleek uiteindelijk na 1000en kosten aan DA bezoeken toch stress te zijn. Bij zijn nieuwe baasjes is hij helemaal gelukkig en happy!

Ze vroeg ook idd of er dingen veranderd zijn in huis, maar dat is echt al zeker 5 maanden niet.
Dus ik zou stress zoiets raars vinden. En daarbij is ze hier samen met haar broertje dus ook niet alleen of Iets.

Het blijft iets geks! Ik hoop zo dat ze nu door de pijnstillers geen angst/pijn meer heeft en dat de paniek dus ophoudt.

BigOne
Berichten: 38310
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Kat krijgt paniek met poepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 23:16

Wanneer het niet over is na de medicatie een röntgenfoto laten maken, misschien heeft ze iets ingeslikt.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 23:17

Niet alleen veranderingen kunnen voor stress zorgen hé. Katten voelen alles direct aan. Het was hier puur omdat het thuis niet lekker ging met mam die een burn out had en dat botste wel eens met mijn broertje. Kat voelde dit ook en werd hier MEGA paniekerig van. Tot wel dagen niks eten... Zeg overigens niet zo dst dit bij jullie het geval is... Maar sommige katten zijn zó gevoelig dat het kleinste dingetje al voor stress kan zorgen..

collendoorn

Berichten: 2723
Geregistreerd: 04-04-02
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-19 23:43

bigone schreef:
Wanneer het niet over is na de medicatie een röntgenfoto laten maken, misschien heeft ze iets ingeslikt.

Had ze dat niet kunnen voelen ? Ze had het zelf over dat als dit niet helpt dat we dan bloed moeten trekken.


Pepperrr schreef:
Niet alleen veranderingen kunnen voor stress zorgen hé. Katten voelen alles direct aan. Het was hier puur omdat het thuis niet lekker ging met mam die een burn out had en dat botste wel eens met mijn broertje. Kat voelde dit ook en werd hier MEGA paniekerig van. Tot wel dagen niks eten... Zeg overigens niet zo dst dit bij jullie het geval is... Maar sommige katten zijn zó gevoelig dat het kleinste dingetje al voor stress kan zorgen..

Oké zo had ik het nog niet echt bekeken idd.. heb nog nooit eerder zoiets aan haar gemerkt dat maakt het vooral zo gek.

Het voelt eerder alsof ze die bak nu aan iets “engs” koppelt maarja wat

We gaan het in ieder geval morgen ochtend zien of er iets gebeurd is in huis.

Iemand enig idee hoelang katten hun plas kunnen ophouden ?

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 23:51

Bij ons begon het idd ook vanuit het niets, alsof er op de kattenbak iets was gebeurd waar hij zich dood van geschrokken was...

Wat wij op een gegeven moment gedaan hebben na tig dierenarts bezoeken is een kattengedragskundige ingeschskeld. Dat bevestigde idd onze vermoedens. Misschien ook een tip voor jou om je in te oriënteren mocht je er niet uitkomen :)

Hoop dat er snel wat meer duidelijkheid komt!

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 07:20

collendoorn schreef:
bigone schreef:
Wanneer het niet over is na de medicatie een röntgenfoto laten maken, misschien heeft ze iets ingeslikt.

Had ze dat niet kunnen voelen ? Ze had het zelf over dat als dit niet helpt dat we dan bloed moeten trekken.


Pepperrr schreef:
Niet alleen veranderingen kunnen voor stress zorgen hé. Katten voelen alles direct aan. Het was hier puur omdat het thuis niet lekker ging met mam die een burn out had en dat botste wel eens met mijn broertje. Kat voelde dit ook en werd hier MEGA paniekerig van. Tot wel dagen niks eten... Zeg overigens niet zo dst dit bij jullie het geval is... Maar sommige katten zijn zó gevoelig dat het kleinste dingetje al voor stress kan zorgen..

Oké zo had ik het nog niet echt bekeken idd.. heb nog nooit eerder zoiets aan haar gemerkt dat maakt het vooral zo gek.

Het voelt eerder alsof ze die bak nu aan iets “engs” koppelt maarja wat

We gaan het in ieder geval morgen ochtend zien of er iets gebeurd is in huis.

Iemand enig idee hoelang katten hun plas kunnen ophouden ?



Is het een idee om een paar extra bakken in huis te zetten?? Andere plekken dan normaal, andere bakken ook.
Als ze met de ene bak een slechte ervaring heeft is een andere, andere plek niet ook meteen een slechte ervaring.

collendoorn

Berichten: 2723
Geregistreerd: 04-04-02
Woonplaats: noord-holland

Re: Kat krijgt paniek met poepen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-19 08:28

Andere bak staat al in huis op een compleet andere plek, ze was er gister vanuit de dierenarts wel even een kijkje gaan nemen maar was er ook heel snel weer af.

Kattendeskundige zal ik zeker onthouden als dit aanhoudt.

Vanmorgen zag mijn vriend niks qua plas of poep in huis wel een klein plasje wat op spuug leek maar het rook nergens naar.