Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 42 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Wéér een zieke kat

 
Profiel   

Mijn Sjim is 18. Die gaat niet meer voor de jodium. dat kan ik hem niet meer aandoen. Veel te veel stress. Hij krijgt 2 pilletjes, die geef ik in 1 keer, maar moet ik erg creatief in zijn. Zo eet ie ze niet (door 't voer). Toen eerst verkruimeld en door soupie gedaan. Dat ging paar weken goed. Nu blijkt ie allergisch voor deze pillen. Pillen verkruimel ik, doe het in een eierdopje met klein beetje water, daar weer wat metacam bij en dat in spuitje zodat ik het (nu nog) in zn bekkie kan doen. Mocht dit niet meer gaan laat ik hem gaan. Hij is doof, dement en nu schildklier. Geen probleem maar moet voor allen nog haalbaar zijn. Easypil trok ie letterlijk en figuurlijk zn neus voor op. Kleine schooier...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-19 10:36 



 
Profiel   

We hebben gister de uitslag van het bloedonderzoek gekregen. Helaas is het nog niet goed. Haar waardes zijn nu weer te laag ipv te hoog :\ , dat betekent dat haar schildklier door deze hoeveelheid medicatie te langzaam werkt. Ze was natuurlijk ook behoorlijk snel weer 0,5 kg aangekomen, dus het verbaast ons niet helemaal. Ook is haar gedrag nog steeds niet zoals ze eerst was, ze blijft veel miauwen en is vooral overdag erg onrustig.

Ze kreeg 2x per dag een tabletje met 2,5 (mg?) helaas zijn de tabletjes met 1,25 (mg?) niet leverbaar (ik weet even niet welke hoeveelheid erin zit, maar even voor het idee). Ze gaat nu dus tijdelijk 1x per dag 1 pil van 2,5 (mg?) krijgen, want we mogen de pillen niet breken. Zodra de pillen met 1,25 (mg?) weer leverbaar zijn gaat ze die 2x per dag krijgen. Over 3-4 weken moeten we weer terug komen voor bloedafname, dat gaat dan weer onderzocht worden. Dit gaat net zo lang door totdat haar bloedwaardes goed zijn. We zijn er dus nog niet, maar het gaat zo hopelijk wel de goede kant op!


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 23:18 



 
Profiel   

Kan ook nooit eens echt meezitten hé :(:)

Maar in elk geval is ze al aangekomen, dus de pillen doen het. Alleen wat teveel nu. Maar beter als niks zou ik denken.
Ze ziet er wel goed uit hoor !

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 10:14 



 
Profiel   

Het is vaak lastig de juiste dosering te bepalen van de medicatie dus heel vreemd is het niet dat het nu even naar te laag doorschiet. Hopelijk zitten jullie snel op een stabiele dosering!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 16:46 



 
Profiel   

Bij mijn kat lukte het dus niet met tabletten.
Maar op dieetvoer hing het prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 16:47 



 
Profiel   

Bij die van mij gaat het super nu op de tabletten, drie x bloed geprikt en bij de derde x waren er waarden goed en dus juiste dosering medicijnen

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 16:53 



 
Profiel   

Pillen zijn enorm bitter vandaar het niet breken

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 16:54 



 
Profiel   

Bedankt weer voor alle reacties :j.

Ik hoop heel erg dat de waarde snel goed is. Het lijkt er nu op dat 1x per dag een pil van 2,5 Niet goed werkt. Ze miauwt weer veel meer helaas... haar gewicht blijft wel stabiel op 4,5kg. We hebben volgende week vrijdag weer een afspraak staan bij de dierenarts, dus ik ben benieuwd. Het is wel 'fijn' om te horen dat het vaak even duurt voor de goede dosering is gevonden, dan zijn wij niet de enige die geduld moeten hebben :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-19 12:26 



 
Profiel   

Afgelopen vrijdag is er dus weer bloed geprikt, daar hebben we gister de uitslag van gekregen. Helaas zijn de waardes nu weer te hoog. De medicatie gaat nu weer naar 2x per dag. Helaas zijn de pillen met 1,25mg nog steeds niet leverbaar en we mogen die van 2,5 niet doormidden breken. Volgens de leverancier kunnen ze dan namelijk niet garanderen dat er in allebei de helften evenveel werkzame stof zit.

Over 4 a 5 weken gaan we weer bloedprikken. Als het dan weer niet goed is gaan we misschien over op speciaal voer. Het enige puntje is dan dat ze weer pijnmedicatie moet krijgen tegen de artrose (ze krijgt daar nu speciaal voer voor waar het erg goed op gaat). Dus voorlopig zijn we nog wel even bezig. Ze blijft helaas ook onrustig, maar dat is dus misschien te verklaren door de verhoogde schildklier waardes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-19 09:58 



 
Profiel   

Ik zit ook met smart op die meds te wachten. Mijn kat krijgt zoveel jeuk van die andere. Ik ontkom er niet aan ze te verkruimelen anders krijg ik ze niet binnen. Bloedwaardes check ik maar niet meer. Ik ga nu op gevoel en observatie af. Hij gaat nog redelijk. In januari, als ze leverbaar zijn, andere medicijnen starten. Gaat dat niet zullen we beslissing moeten nemen

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-19 23:22 



 
Profiel   

Hai, wat balen dat je kat nog niet goed is in te regelen.
Ik hoop dat de 1,25 tabletten snel weer verkrijgbaar zijn voor jullie.
Onze kat komt eindelijk aan! Wel ander blaasvoer, want ze is allergisch voor hetgeen ze al jaren heeft gegeten..
d’r kop kaal gekrabt aan de zijkanten, korsten en al. Zo sneu.
Nu injectie en pillen tegen de jeuk. Dat gaat nu goed, we zijn nu aan het afbouwen.
Binnenkort weer prikken voor haar schildklierwaardes, ik ben benieuwd.

Smileydees, ook sterkte met je kat

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-19 01:06 



 
Profiel   

Wat vervelend Smileydees en Sharief :(:). Hopelijk knappen jullie katten weer snel op, echt naar dat zoveel medicatie niet leverbaar is.

Voor als er nog mensen zijn die ons volgen, volgt hier een update:

Wij zijn dinsdag weer bij de dierenarts geweest om bloed te laten prikken. De dierenarts vond Snoopy er goed uit zien. Ze weegt nu rond de 4,8/4,9kg en haar vacht ziet er mooi uit. We krijgen sinds de vorige keer korting op het bloedprikken, omdat Snoopy zo lief is <3. Ik kan haar gewoon zelf vasthouden en ze beweegt niet.

Woensdag was de uitslag er al en die is goed! We hoeven pas over drie maanden weer bloed te laten prikken!! Ik hoop echt dat 2020 een beter jaar wordt dan 2019. Toen hebben we mijn allerliefste Sjaakie in laten slapen Y;(. Laila is ziek geweest en Snoopy is natuurlijk ook ziek geworden. Deze uitslag is in ieder geval een goed begin van het jaar! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 13:10 



 
Profiel   

Fijn om te horen! Hoop dat het een geweldig (katten)jaar wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 13:20 



 
Profiel   

Wat fijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 17:51 



 
Profiel   

Wat een positieve update !
Ik hoop met je mee dat het een geweldig kattenjaar wordt zonder ellende !

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 19:19 



 
Profiel   

Wat fijn dat het nu eindelijk stabiel is! Op naar een mooi jaar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-20 14:29 



 
Profiel   

We zijn ondertussen bijna een halfjaar verder. De snelwerkende schildklier lijkt met de medicatie onder controle! We hebben volgende maand weer bloedonderzoek.

Met de artrose gaat het nu ook goed, Snoopy krijgt nu in plaats van J/D voer (dat zou moeten helpen om de klachten van artrose te verminderen), metacam/meloxidyl. Ze zit op een halve dosis per dag. Dit werkt duidelijk beter dan het speciale voer.

Helaas is er ook minder goed nieuws, ze loopt sinds 9 juni opeens mank :\ (de dag nadat ze 13 jaar is geworden). Ze is gelijk bij de dierenarts geweest en er was eigenlijk niks te vinden... Ze heeft een injectie gekregen met pijnstilling er in. Ze krijgt nu ook weer de volle dosis meloxidyl elke avond. Binnen een week moet er wel verbetering zijn, anders moeten we weer terug komen.

Hieronder staat een filmpje van Snoopy. Ze is gelukkig wel gewoon actief en ze gedraagt zich nog hetzelfde als normaal.

https://vimeo.com/428228865

Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-20 21:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 42 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen