Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 15 [ 366 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wat te doen met deze ontsnapper...

 
Profiel   

Hoi

Ik heb een 8 maand oude husky en eerlijk gezegd ben ik er helemaal klaar mee en zit ik er echt door heen nu.

Al vanaf dag 1 dat ik hem heb komt hij uit de bench. Dan praat ik over een metalen bench. Ik heb er 3 geprobeerd. Een simpele zwarte , een speciale ninja editie anti ontsnappen en een zwaardere metalen. Komt ie uit. Toen een houten bench meubel. Vervreet hij tot de deur uit elkaar valt. Nieuwe metalen deur. Begint ie aan de wanden te kauwen. Hier is hij vroeg of laat ook uit.
Ook een extra verzwaard kippenhok geprobeerd. (Heeele grote is dat) komt ie uit. Ook komt ie uit een paardenbox. Als je hem los doet vervreet hij alles. Trekt vloerbedekking los, kauwt aan plinten en deurposten en aan de deur.

Ik hoor jullie denken . Tanden! Verveling ! Hij doet te weinig!
Tanden zijn allen volledig gewisseld
Verveling lijkt mij onwaarschijnlijk. Er liggen bulten speeltjes , kauwspeeltjes en kauwbotten
Beweging maakt niet uit hoe lang ik loop. 1 of 4 uur. Hij doet het nog. Ik heb ook denkspelletjes zoals een snuffelmat, een voerbal, zo'n ding met houten blokjes waar hij naar voer moet zoeken. Ook verstop ik brokjes in de bench die hij moet zoeken. Werkt niet.

Het maakt niet uit of ik 5 minuten weg ben. Of 4 uur. Soms gaat het 4 uur helemaal goed. Soms na 5 minuten al buiten... Hij zit er enkel snachts in en ongeveer 4 uurtjes overdag. Mijn moeder is veel thuis en ik werk in de nacht (tot 8) en avond (5 tot 8). Avond dienst is hij los want er is wel iemand thuis.

Het is geen verlatingsangst. Hij ligt ook graag vrijwillig in de bench te slapen. Hij jankt of piept niet als je weg gaat. Ook is hij niet over enthousiast als je thuis komt. Gewoon normaal.

Los doen is geen optie. Dan is echt alles kapot. Hij is overigens altijd samen met andere honden (3 stuks) en nooit helemaal alleen.

Hij geeft niks om sambal of anti bijt spray. Hij ramt net zo lang op de bench tot ie los is of kauwt/trekt aan de bench met zijn bek.

Ik krijg nu 2 opties
-muilkorf om en los
-vast maken aan een touw als hij in de bench zit zodat hij er niet uit komt en dus niet beloond word voor het ontsnappen

Ik zit anders (helaas) echt over herplaatsing te denken. Ik kan wel janken en ben er kapot van. Vandaag kon ik hem ook weer van het viaduct plukken....

Ps. Ik woon nu bij iemand in net nu mijn relatie uit is gegaan. Probleem is nu dus nog extra vervelend. Hij heeft het altijd al gedaan en dit is niet van "nu"

Is dit nog te redden en is het puppy eigen? Is dit te trainen? Ik heb bench training gedaan en opgebouwd met de duur. Als hij weet dat ik in de buurt ben (buren , andere ruimte in huis) doet hij dus niks...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-19 20:00 



 
Profiel   

Jeetje Kabayo, ik kan je geen tips geven maar wil je wel heel veel sterkte wensen Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-19 20:03 



 
Profiel   

Alleen 'snachts en overdag 4 uurtjes betekent al snel dat het dier 12 uur per dag in de bench zit. Dat is dus zijn halve leven. Dan ook nog een muilkorf om doen of hem vastbinden, ik word er verdrietig van.
Ik denk dat deze hond meer bodig heeft en veel gelukkiger is in een ander huis. Ik zou de hond herplaatsen, no offence maar dit is triest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-19 20:05 



 
Profiel   

huskies zijn eigenlijk geen huisdieren maar echte sledehonden. soms gaat het wel om ze in huis te houden, maar vaker niet.

is er geen mogelijkheid om hem buiten te houden? in een kennel?
misschien een keer contact opnemen met de rasvereniging, misschien dat zij nog tips hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-19 20:06 



 
Profiel   

Goof schreef
Alleen 'snachts en overdag 4 uurtjes betekent al snel dat het dier 12 uur per dag in de bench zit. Dat is dus zijn halve leven. Dan ook nog een muilkorf om doen of hem vastbinden, ik word er verdrietig van.
Ik denk dat deze hond meer bodig heeft en veel gelukkiger is in een ander huis. Ik zou de hond herplaatsen, no offence maar dit is triest.

Eerder triest voor mij want ik probeer echt alles en niks werkt. Deze tips zijn mij aangedragen door honden kenners en instructeurs van hondenscholen.

Die 12 uur valt best mee vind ik. Alleen een nacht en over de dag ongeveer 4 uur verdeeld. Nooit achter elkaar. In de nacht komt hij er 3x uit. Mijn broer heeft ook nachtdienst en komt 2 uur thuis. Ik haal hem er 4 uur weer uit en mijn vader rond half 6 weer. Niet zo snel oordelen trekken aub

Nena ik kan hem buiten los laten (wonen op een boerderij) maar dan is hij natuurlijk vertrokken :+ Een ren bouwen kan niet want ik heb dus geen woonplek nu. Ben weer tijdelijk bij mijn ouders. Ervaring met slede werk heb ik niet en wil hem ook niet verprutsen

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-19 20:09 



 
Profiel   

Kabayo schreef
Verveling lijkt mij onwaarschijnlijk. Er liggen bulten speeltjes , kauwspeeltjes en kauwbotten


Als die er gewoon liggen, kan een hond zich echt wel vervelen. Kauwbot kan die zich nog wel mee bezighouden, maar andere soorten speeltjes zijn alleen leuk als er mee gegooid wordt of in een trekspelletje ofzo. Daarnaast zijn Husky's echte werkhonden. Waar een andere hond genoeg heeft aan een lange wandeling doorheen hetzelfde parkje, heeft een Husky echt veel meer prikkels nodig om zijn energie kwijt te kunnen. Opgesloten benchtijd zou ik zoveel mogelijk proberen te beperken. Dat is voor een hond gewoon niet fijn. Mijn hond zit heel graag in de bench en ligt daar vaak met deurtje open in te slapen, maar van zodra het deurtje dichtgaat, zie je dat er iets verandert, ze is braaf maar meer op haar hoede en alert. Ze vindt het niet leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-19 20:12 



 
Profiel   

Gini schreef
Kabayo schreef
Verveling lijkt mij onwaarschijnlijk. Er liggen bulten speeltjes , kauwspeeltjes en kauwbotten


Als die er gewoon liggen, kan een hond zich echt wel vervelen. Kauwbot kan die zich nog wel mee bezighouden, maar andere soorten speeltjes zijn alleen leuk als er mee gegooid wordt of in een trekspelletje ofzo. Daarnaast zijn Husky's echte werkhonden. Waar een andere hond genoeg heeft aan een lange wandeling doorheen hetzelfde parkje, heeft een Husky echt veel meer prikkels nodig om zijn energie kwijt te kunnen. Opgesloten benchtijd zou ik zoveel mogelijk proberen te beperken. Dat is voor een hond gewoon niet fijn. Mijn hond zit heel graag in de bench en ligt daar vaak met deurtje open in te slapen, maar van zodra het deurtje dichtgaat, zie je dat er iets verandert, ze is braaf maar meer op haar hoede en alert. Ze vindt het niet leuk.

Het word inderdaad zoveel mogelijk beperkt. Zoals ik zei maakt een wandeling van 1 uur geen verschil met een wandeling van 4 uur (en veel prikkels)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-19 20:13 



 
Profiel   

Persoonlijk denk ik dat zelfs 4 uur voor een jonge Husky een lachertje, misschien als die ouder is dat dat wel gaat. Maar daarvoor ken ik te weinig van het ras zelf, dus daar ga ik verder geen straffe uitspraken over doen.

Kan je haar niet tijdelijk bij iemand onderbrengen? Is puur uitstel natuurlijk, maar dan kan je de definitieve beslissing nemen wanneer je terug in een stabielere situatie zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-19 20:17 



 
Profiel   

Niet banketstaaf bedoeld of zo maar heb je jezelf ingelezen in huskies. Het zijn echte werkhonden met energie voor 20. Dus dat betekend echt km maken met wandelen en dan dan nog op de fiets.
Het zijn echte buitenhonden die enorm veel beweging en uitdaging nodig hebben anders gaan ze zichzelf entertainen. Ik heb een vijftal mensen gekent met huskies in verschillende omstandigheden van een flat tot een boerderij en nog maar 1 familie heeft hem nog steeds. Die hebben hem in een kennel buiten als ze weg zijn en doen verschillende soorten sporten met hem. En alle vijf waren het weglopers, konden eigenlijk nooit los.
Wij hebben een kruising gehad met een husky maar ik wil er echt nooit meer een. Het was een lieve hond maar man wat een werk had je er aan.

Nu ben ik echt geen expert maar dit zijn echt mijn ervaringen met het ras.

Ik weet niet of je het al geprobeerd hebt maar misschien toch eens een kenner mee laten kijken in de manier waarop je hem houd en traint want je kunt natuurlijk wel zeggen dat je er alles aan doet maar is dat dan ook uit het perspectief van de hond. Het is natuurlijk echt heel vervelend dit gedrag maar het komt toch ergens vandaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-19 20:19 



 
Profiel   

Gini schreef
Persoonlijk denk ik dat zelfs 4 uur voor een jonge Husky een lachertje, misschien als die ouder is dat dat wel gaat. Maar daarvoor ken ik te weinig van het ras zelf, dus daar ga ik verder geen straffe uitspraken over doen.

Kan je haar niet tijdelijk bij iemand onderbrengen? Is puur uitstel natuurlijk, maar dan kan je de definitieve beslissing nemen wanneer je terug in een stabielere situatie zit.

Meer kan ik echt niet lopen. Dat is vragen om ED en HD. En moe word ie niet. Heb hem 1x mee genomen op buitenrit. Een rit in draf en stap van 10 km. Nog niet moe he. En nog ontsnappen daarna.

Onderbrengen wil ik niet echt want dan zadel ik iemand anders op met mijn probleem en vervreet hij daar alles. Als je hem niet in de gaten houdt sloopt ie alles.... dat is zo lastig. En een hondenopvang is mij op het moment gewoon te duur (10 euro per dag hier in de omgeving)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-19 20:21 



 
Profiel   

alice0cullen schreef
Niet banketstaaf bedoeld of zo maar heb je jezelf ingelezen in huskies. Het zijn echte werkhonden met energie voor 20. Dus dat betekend echt km maken met wandelen en dan dan nog op de fiets.
Het zijn echte buitenhonden die enorm veel beweging en uitdaging nodig hebben anders gaan ze zichzelf entertainen. Ik heb een vijftal mensen gekent met huskies in verschillende omstandigheden van een flat tot een boerderij en nog maar 1 familie heeft hem nog steeds. Die hebben hem in een kennel buiten als ze weg zijn en doen verschillende soorten sporten met hem. En alle vijf waren het weglopers, konden eigenlijk nooit los.
Wij hebben een kruising gehad met een husky maar ik wil er echt nooit meer een. Het was een lieve hond maar man wat een werk had je er aan.

Nu ben ik echt geen expert maar dit zijn echt mijn ervaringen met het ras.

Ik weet niet of je het al geprobeerd hebt maar misschien toch eens een kenner mee laten kijken in de manier waarop je hem houd en traint want je kunt natuurlijk wel zeggen dat je er alles aan doet maar is dat dan ook uit het perspectief van de hond. Het is natuurlijk echt heel vervelend dit gedrag maar het komt toch ergens vandaan.

Ik heb mij ingelezen. Ik heb dagelijks contact met de Fokker (kenner dus!) En dagelijks contact met mijn hondenschool instructeur die zelf een husky pup heeft en in het verleden altijd huskies heeft gehad. Ik weet dat ze energie voor 20 hebben en ik geef hem heel veel beweging en dingen te doen (Zoals je leest in de OP)

Hij kan altijd los. Hij luistert super. Het is zo'n schat. Hij jaagt ook helemaal niet. Hij ontsnapt alleen altijd....

Zoals jullie weten mag een pup nog helemaal niet fietsen of trek/slede werķ doen!! Ook kan ik gewoon niet meer lopen. Dat is vragen om gezondheids problemen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-19 20:23 



 
Profiel   

Kabayo schreef
Goof schreef
Alleen 'snachts en overdag 4 uurtjes betekent al snel dat het dier 12 uur per dag in de bench zit. Dat is dus zijn halve leven. Dan ook nog een muilkorf om doen of hem vastbinden, ik word er verdrietig van.
Ik denk dat deze hond meer bodig heeft en veel gelukkiger is in een ander huis. Ik zou de hond herplaatsen, no offence maar dit is triest.

Eerder triest voor mij want ik probeer echt alles en niks werkt. Deze tips zijn mij aangedragen door honden kenners en instructeurs van hondenscholen.

Die 12 uur valt best mee vind ik. Alleen een nacht en over de dag ongeveer 4 uur verdeeld. Nooit achter elkaar. In de nacht komt hij er 3x uit. Mijn broer heeft ook nachtdienst en komt 2 uur thuis. Ik haal hem er 4 uur weer uit en mijn vader rond half 6 weer. Niet zo snel oordelen trekken aub

Nena ik kan hem buiten los laten (wonen op een boerderij) maar dan is hij natuurlijk vertrokken :+ Een ren bouwen kan niet want ik heb dus geen woonplek nu. Ben weer tijdelijk bij mijn ouders. Ervaring met slede werk heb ik niet en wil hem ook niet verprutsen


Ik reageer op en oordeel over wat ik lees. Meer niet. 12 uur in een bench is de helft van de dag. De helft van zijn leven. Dat valt niet mee.
Ja, het is ook zielig voor jou, maar het welzijn van de hond staat voorop en je hebt duidelijk een hond die (op dit moment!) niet gelukkig is. Over zielig gesproken; je overweegt serieus een muilkorf of vastbinden?
Komt hij verder los? Met andere honden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-19 20:26 



 
Profiel   

Het eerste wat in mij opkomt is toch wel verveling,het zijn werkhonden en een snuffelmat denk spelletje of speeltjes zijn geen werk.
Ik zou denk ik proberen een sport met je hond te gaan doen.

Ik had een border die in zn pubertijd ook aan de deurposten begon,op de dagen dat hij mee was geweest op buitenrit was het al minder en toen we gingen flyballen is het over gegaan.
Hij had dat gewoon nodig.

Wat me ook niet helemaal duidelijk is is hoe komt hij uit een metalen bench?
Maakt hij de boel kapot of is hij een ster in slotjes openmaken?
In het pension kwam bij ons vroeger een doberman die maakte sloten open en klom over hekken,hij mocht alleen in de overdekte kennels en op zn deur ging een karabijnhaak.

Wel vervelend hoor zo’n situatie.
Hoop dat je een gouden tip hier krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-19 20:26 



 
Profiel   

Goof schreef
Ik reageer op en oordeel over wat ik lees. Meer niet. 12 uur in een bench is de helft van de dag. De helft van zijn leven. Dat valt niet mee.
Ja, het is ook zielig voor jou, maar het welzijn van de hond staat voorop en je hebt duidelijk een hond die (op dit moment!) niet gelukkig is. Over zielig gesproken; je overweegt serieus een muilkorf of vastbinden?
Komt hij verder los? Met andere honden?

Jij maakt er 12 uur van maar het is minder ;)

Hij is hardstikke happy maar niet in de bench. Muilkorf is niks zieligs aan hoor. Hij heeft vandaag chemisch spul opgevreten. Zieliger dat ie dood gaat lijkt mij?? En ik overweeg niks. Het word mij als tip gegeven ;)

De andere uren is hij altijd los met 3 andere honden op een grote boerderij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-19 20:29 



 
Profiel   

Misschien is overplaatsen idd zo slecht nog niet. Maar dan wel naar een eigenaar waar hij buiten mag blijven op een erf ofzo. Huskys zijn geen honden om binnen te houden. Ben je bang voor een wegloper, dan kan je aan een grote kennel of ren denken, maar die keus heb je nu niet vanwege inwonen bij iemand anders.

Maar een husky in een bench? :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-19 20:31 



 
Profiel   

cinniz123 schreef
Het eerste wat in mij opkomt is toch wel verveling,het zijn werkhonden en een snuffelmat denk spelletje of speeltjes zijn geen werk.
Ik zou denk ik proberen een sport met je hond te gaan doen.

Ik had een border die in zn pubertijd ook aan de deurposten begon,op de dagen dat hij mee was geweest op buitenrit was het al minder en toen we gingen flyballen is het over gegaan.
Hij had dat gewoon nodig.

Wat me ook niet helemaal duidelijk is is hoe komt hij uit een metalen bench?
Maakt hij de boel kapot of is hij een ster in slotjes openmaken?
In het pension kwam bij ons vroeger een doberman die maakte sloten open en klom over hekken,hij mocht alleen in de overdekte kennels en op zn deur ging een karabijnhaak.

Wel vervelend hoor zo’n situatie.
Hoop dat je een gouden tip hier krijgt.

Wat voor werk heb jij precies in gedachte bij een pup?

Wij hebben hier 2 jachthonden (Ierse setter en flatcoated) en een rottweiler. Ook allemaal werkhonden maar die doen ook niks hoor in de zin waarvoor ze gefokt zijn. Die scharrelen op de boerderij en meer doen ze niet. En die gedragen zich wel...

Hij trekt aan de zijkanten of deur tot er een kier ontstaat en daar gaat ie door. Of hij kauwt gewoon de spijlen kapot.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-19 20:31 



 
Profiel   

fohadie schreef
Misschien is overplaatsen idd zo slecht nog niet. Maar dan wel naar een eigenaar waar hij buiten mag blijven op een erf ofzo. Huskys zijn geen honden om binnen te houden. Ben je bang voor een wegloper, dan kan je aan een grote kennel of ren denken, maar die keus heb je nu niet vanwege inwonen bij iemand anders.

Maar een husky in een bench? :n

Elke hond kan in een bench hoor . Net zoals elk paardenras in een box kan.

Moet ik hem los laten op een erf zonder omheining als niemand thuis is? Welke husky eigenaar doet dat nou? :+ Deze rassen worden net als raskatten vaak gestolen

In de toekomst wil ik inderdaad een buitenren hebben

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-19 20:33 



 
Profiel   

Zoek een andere baas voor de hond. Hij is overduidelijk niet op z'n plek. Heel sneu maar van wat ik lees hebben jullie beiden weinig echt plezier aan elkaar op het moment. De hond verveelt zich en jij ergert je aan zijn ontsnap- en sloopgedrag. Het is nu eenmaal een dier met een heel eigen karakter en dat werkt gewoon in de situatie niet. Tuurlijk kun je hem opsluiten, vastleggen, in een kennel doen, weet ik wat voor maatregelen nemen, maar dat is niet eerlijk voor de hond. Die heeft daar niet om gevraagd en verdient het niet als 8 maanden oude pup.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-19 20:40 



 
Profiel   

En de bench met tie-wraps dichttrekken? Overal? Zorgen dat hij leert dat in de bench in de bench is? Zodra hij begint te slopen een bakje tegen de bench mikken zodat hij schrikt en stopt?
Ik denk dat als je dit door wilt zetten dat je inderdaad met rigoreuze dingen op de proppen moet komen. Vastbinden met muilkorf en vastbinden in de bench zijn imo echte no-go's, maar dat had je gelukkig zelf ook zo gezien.

En anders inderdaad herplaatsen als het je niet lukt. Dat is ook geen schande hoor :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-19 20:44 



 
Profiel   

Lindsey_99 schreef
Zoek een andere baas voor de hond. Hij is overduidelijk niet op z'n plek. Heel sneu maar van wat ik lees hebben jullie beiden weinig echt plezier aan elkaar op het moment. De hond verveelt zich en jij ergert je aan zijn ontsnap- en sloopgedrag. Het is nu eenmaal een dier met een heel eigen karakter en dat werkt gewoon in de situatie niet. Tuurlijk kun je hem opsluiten, vastleggen, in een kennel doen, weet ik wat voor maatregelen nemen, maar dat is niet eerlijk voor de hond. Die heeft daar niet om gevraagd en verdient het niet als 8 maanden oude pup.

Maar even realistisch he.
Dan zadel ik een nieuwe eigenaar met precies hetzelfde probleem op.

Wat zou IK er aan kunnen doen wat een andere eigenaar ook zou kunnen doen? Ik denk namelijk niet dat een andere eigenaar het er wel uit krijgt. Want de hond doet nu al zoveel om hem moe te krijgen. Behalve fietsen en slede werk maar dat kan en moet ook echt niet kunnen met deze leeftijd

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-19 20:45 



 
Profiel   

Pluttersput schreef
En de bench met tie-wraps dichttrekken? Overal? Zorgen dat hij leert dat in de bench in de bench is? Zodra hij begint te slopen een bakje tegen de bench mikken zodat hij schrikt en stopt?
Ik denk dat als je dit door wilt zetten dat je inderdaad met rigoreuze dingen op de proppen moet komen. Vastbinden met muilkorf en vastbinden in de bench zijn imo echte no-go's, maar dat had je gelukkig zelf ook zo gezien.

En anders inderdaad herplaatsen als het je niet lukt. Dat is ook geen schande hoor :(:)

Ik vind herplaatsen echt heel moeilijk want neem een dier voor het leven en hij is nog zo jong....

Tiewraps heb ik geprobeerd. Hij trekt en ramt zo erg op de bench (hoor ik snachts , als ik even brul houdt hij op) dat die allemaal knappen...

Ik hoop dat er nog een tip van de eeuw is

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-19 20:47 



 
Profiel   

Musketon haken er op klikken? Die kunnen niet breken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-19 20:48 



 
Profiel   

Ik zou in jouw geval het alom bekende advies van niet teveel lopen met een pup loslaten en gaan voor het geestelijk welzijn van je hond. Aan het werk dus. Praat met kenners en vraag hoe zij dit doen. Ik denk net als een aantal van mi j n voorgangers dat je hier niet een standaard ras te pakken hebt waar ook geen standaard oplossingen voor zijn. Dus kan een gemiddelde instructeur je waarschijnlijk niet helpen. Zoek je antwoorden bij de echte kenners dus. Heel veel succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-19 20:49 



 
Profiel   

Kabayo schreef
Lindsey_99 schreef
Zoek een andere baas voor de hond. Hij is overduidelijk niet op z'n plek. Heel sneu maar van wat ik lees hebben jullie beiden weinig echt plezier aan elkaar op het moment. De hond verveelt zich en jij ergert je aan zijn ontsnap- en sloopgedrag. Het is nu eenmaal een dier met een heel eigen karakter en dat werkt gewoon in de situatie niet. Tuurlijk kun je hem opsluiten, vastleggen, in een kennel doen, weet ik wat voor maatregelen nemen, maar dat is niet eerlijk voor de hond. Die heeft daar niet om gevraagd en verdient het niet als 8 maanden oude pup.

Maar even realistisch he.
Dan zadel ik een nieuwe eigenaar met precies hetzelfde probleem op.



Alleen een andere omgeving kan al een verschil zijn. Het is totaal geen feit dat de hond het bij een ander ook doet. (Ook geen feit dat het bij een ander (meteen) over is).

Ik snap je punt dat je een dier voor het leven neemt, maar het geluk en welzijn van je dier staat voorop toch? Ik heb ook wel eens een kat herplaatst, superkut, maar was wel beter voor het dier. Ik heb zelf 2 herplaatshonden, die zitten hier ook beter dan op hun vorige plek. Herplaatsen is geen schande.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-19 20:49 



 
Profiel   

Al eens gekeken naar een plek waar het wel omheind is waar hij even kan ravotten? Bijvoorbeeld een hondenspeeltuin of een omheind wandelgebied.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-19 20:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 15 [ 366 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen