Ervaring hondenfokker antwerpen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sayenti
Berichten: 570
Geregistreerd: 07-08-07
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 10:16

De fokker in Kasterlee zit hier op een 1km van me vandaan. Als je een pup wil die je je hele leven wil blijven herinneren op een negatieve manier zou ik zeggen kopen dan zit je elke Week bij de DA. En misschien na 2wekeb kan je hem laten inslapen.

Heb even bij de DA gewerkt hoeveel honden die daar langs kwamen van deze fokker is de DA erg rijk van geworden deze vullen namelijk het klantenbestand.

Uiteraard zitten er soms goede honden bij. Maar de geen die ik zag ging ik niet blij van worden. Vacht uitval, aanvallen, hartproblemen, darmproblemen. En een berg kosten.

Investeer 100,- meer bij een fokker en je komt in de toekomst veel goedkoper uit.

Heb maandag ook Ellie in de handel gezien in NL. Bezint eer ge begint Zegge wij hier altijd.

Zullen genoeg fokkers zijn die je graag verder helpen.

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 10:17

DatBenIkNou schreef:
Amandavd schreef:

8 weken is ook prima en wettelijk mag het zelfs al met 7 weken.

Bij onze rasvereniging moeten ook gewone leden zich aan de fokregels houden. Zij hebben op de website een pagina met fokkers waarvan je zeker weet dat ze aan alle regels voldoen.


Tussen wat wettelijk mag en wat beste voor de pup en moeder is, zit enig verschil. Dat het mág, betekend niet dat het het beste is.

Ook hier trouwens een jaar op wachtlijst van een fokker gestaan.


Dat zeg ik ook niet maar ik zou nooit een fokker afwijzen omdat ze de pup met 8 weken weg doen ipv 9. Wat er in die 8 weken gebeurd is veel belangrijker dan die ene week extra.

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 10:39

beatje schreef:
http://www.deperrocortes.eu Dit is een goede maltezerfokker.Ze heeft mooie kleine hondjes,loopt veel shows.Dan koop je ook een maltezer zoals die hoort te zijn.


Off topic: wat fijn om te lezen dat dit een goede fokker is. Ik heb een De Perro Cortes Chihuahua, waar ik via kennissen aan ben gekomen en kende de herkomst dus niet. Is wel een mooi en gezond hondje dus dacht al dat hij niet uit de brood fok kwam.

On topic: TS, zeker verder kijken. De extra tijd, moeite en geld haal je er zo uit als je zorgt een gezond en goed gefokte pup te kopen.

7ofhearts

Berichten: 2766
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Re: Ervaring hondenfokker antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 11:44

Alleen zo jammer dat ts zich al even niet meer met haar topic en de reacties daarop bemoeid heeft.
Ik hoop dan ook oprecht dat dit geen koppig zwijgen is met de bedoeling haar zin toch door te zetten.

Heb echt het gevoel dat deze broodfok handel alleen maar groter en groter aan het groeien is.
Zo intens triest.

TS ik veroordeel je niet.
Denk dat er heel veel mensen met oprecht goede bedoelingen en de illegale handel in hun achterhoofd toch nog ongemerkt een misstap maken.
Maar zogenaamde fückers strooien zo met papieren en diploma's van zogenaamde erkende clubs en verenigingen dat je er met open ogen intrapt.
Je denkt de ideale combinatie fokker/ eigenaar gevonden te hebben en komt alsnog bedrogen uit.
Op shows je licht laten schijnen is ook al niet meer heilig.......omdat ook dáár types rondlopen die het een vertellen en laten zien, terwijl er achter de schuifdeur thuis hele andere praktijken plaats vinden.
Als zelfs dierenartsen willes en wetens meedoen aan deze handel ( echt niet alleen die uit het buitenland ) waar moet je dan naar toe en wie kan je dan nog vertrouwen?

Denk inderdaad dat je tegenwoordig veel tijd moet steken in je huiswerk naar een goede fokker en gezond mogelijk eerlijk hondje!!
Ik wens je heel veel succes daarbij en hoop voor jou en je a.s hond dat dat goed uitpakt!!

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Ervaring hondenfokker antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 11:59

Je hebt gelijk Raaf smits,de broodhandel word groter en groter.Veel mensen kijken gewoon naar hun budget en ze willen nu een hond.Een eerlijk is eerlijk bij een goede fokker zijn ze duurder en moet je vaak wachten omdat hondjes nu eenmaal niet als broodjes uit de oven komen rollen.
Daardoor is de broodfokkerij gewoon aantrekkelijk.Bovendien word je langs kennels geleid waar je mag kiezen ipv 1 nestje in een huiskamer.
En mensen vinden dan ook nog dat ze een hondje (redden) ,die heb ik ook al gehoord.

Ik weet niet hoe het in nederland is maar hier in de noordekempen stikt het van de farms. Ik werk voor de DB hier en regelmatig worden er farms leeggehaald,maar ze starten opnieuw.Gewoon een andere naam aanvragen en ze kunnen weer van start gaan.
Vaak mag ook maar een deel honden in beslag genomen worden en mogen ze nog een deel houden.In het asiel zit ook zelden een hond met een belgisch of nl paspoort.Bijna alle honden die binnen komen hebben een buitenlands paspoort.Ze zijn daar of ingekocht en via de broodfok verkocht of anders de andere hype,gered uit het buitenland om hier in het asiel gedumpt te worden omdat ze toch niet zo makkelijk zijn als er altijd geroepen word.

Dit is trouwens geen verwijt naar de ts die zich wel informeert,maar meer over wat er algemeen gebeurt.

xPareltje

Berichten: 941
Geregistreerd: 14-02-18

Re: Ervaring hondenfokker antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-19 12:31

Dankje voor jullie reacties! :o

Ik heb ze helaas nog niet allemaal gelezen maar ik lees ze straks even bij.

Het is dus duidelijk ik ga er niet meer kijken, was ik sowieso na alle recensies en horrorverhalen niet meer van plan.

Nu had ik via de rasvereniging op de 1ste pagina een linkje geplaats van een fokken die aangesloten is bij de rasverening. Alleen zie ik hier niemand iets over zeggen, of lees ik er pal onverheen? :=

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 13:07

xPareltje schreef:
Nu had ik via de rasvereniging op de 1ste pagina een linkje geplaats van een fokken die aangesloten is bij de rasverening. Alleen zie ik hier niemand iets over zeggen, of lees ik er pal onverheen? :=

Het viel me ook al op dat niemand daar op reageerde, Het lijkt een betrouwbaar adres. In elk geval lijkt het erop dat ze maar een soort honden fokken.

Dan nog even over de cocker fokker waarover hier gesproken werd: ik weet wie dat is en zij is geen lid van één van de (drie!) verenigingen. Op haar site staat daar ook helemaal niets over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 13:32

Even thumbs up voor jou TS, omdat je je gevoel gevolgd hebt en niet naar de broodfokker gaat!!! _/-\o_ *\o/* +:)+

Veel plezier met je volgende hondje! :)

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 13:42

Heel goed ts dat je eerst navraagt en dan besluit. Als iedereen dat deed was er heel wat dierenleed minder.

En over die goede recensies: vergeet niet dat als je 1000 pups verkoopt, er gerust 100 kunnen tussen zitten die sterk van nature zijn en probleemloos opgroeien. Je gaat altijd mensen hebben die roepen roepen "onze Blacky komt van daar en is 15 jaar geworden beste hond ooit." Maar die andere 900 zitten wel in oliebol met een zieke hond. Plus die 100 gezonde honden hebben een even grote schijtstart in hun leven gehad als die andere 900, en de enige reden dat ze zo zijn opgegroeid is dat mensen nog steeds op zulke plaatsen pups kopen en geld blijven geven zodat dit soort malafide personen niet failliet gaat.

Ga dus nooit af op enkele goede recensies. En dan weet je nog niet eens hoeveel er door het bedrijf zelf geplaatst zijn.

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 13:54

xPareltje schreef:
Dankje voor jullie reacties! :o

Ik heb ze helaas nog niet allemaal gelezen maar ik lees ze straks even bij.

Het is dus duidelijk ik ga er niet meer kijken, was ik sowieso na alle recensies en horrorverhalen niet meer van plan.

Nu had ik via de rasvereniging op de 1ste pagina een linkje geplaats van een fokken die aangesloten is bij de rasverening. Alleen zie ik hier niemand iets over zeggen, of lees ik er pal onverheen? :=


De Nederlandse? Als je in België woont mag je dan wel pas je pup met 15 weken importeren ivm de Rabiës enting.
https://www.nederlandsemaltezerclub.com/

Hier staan nog meer NL fokkers en die link die ik aan het begin heb gegeven van de Belgische club staan ook een paar fokkers waarmee je contact kan opnemen.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 14:01

Ben je van Belgie of van nederland?Ik ging uit van Belgie omdat je met die broodfok-link aan kwam.Maar Die dinkydiamonds is ook een betrouwbare fokker,ze loopt shows en de hondjes hebben stamboom.
Vraag gewoon eens of je kennis mag komen maken,een betrouwbare fokker wil niet anders dan dat en zal niet zijn hondjes aan de eerste beste verkopen.

justdiesel
Berichten: 4949
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 14:07

sayenti schreef:
De fokker in Kasterlee zit hier op een 1km van me vandaan. Als je een pup wil die je je hele leven wil blijven herinneren op een negatieve manier zou ik zeggen kopen dan zit je elke Week bij de DA. En misschien na 2wekeb kan je hem laten inslapen.

Heb even bij de DA gewerkt hoeveel honden die daar langs kwamen van deze fokker is de DA erg rijk van geworden deze vullen namelijk het klantenbestand.

Uiteraard zitten er soms goede honden bij. Maar de geen die ik zag ging ik niet blij van worden. Vacht uitval, aanvallen, hartproblemen, darmproblemen. En een berg kosten.

Investeer 100,- meer bij een fokker en je komt in de toekomst veel goedkoper uit.

Heb maandag ook Ellie in de handel gezien in NL. Bezint eer ge begint Zegge wij hier altijd.

Zullen genoeg fokkers zijn die je graag verder helpen.


Heel eerlijk vind ik dat zo'n dierenarts er aan mee werkt ook niet kunnen, je zou verwachten dat die in plaats van er rijk van worden iets tegen doet om het te stoppen.

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 14:59

Trouwens, bij dergelijke broodfokkers zijn die positieve recensie's dikwijls door hen zelf gemaakt onder andere accounts. Zodra ze op 2 plekken schreeuwen van broodfok, kan je dat maar beter geloven. Ook al zijn er 150 positieve reviews.

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 15:35

justdiesel schreef:
sayenti schreef:
De fokker in Kasterlee zit hier op een 1km van me vandaan. Als je een pup wil die je je hele leven wil blijven herinneren op een negatieve manier zou ik zeggen kopen dan zit je elke Week bij de DA. En misschien na 2wekeb kan je hem laten inslapen.

Heb even bij de DA gewerkt hoeveel honden die daar langs kwamen van deze fokker is de DA erg rijk van geworden deze vullen namelijk het klantenbestand.

Uiteraard zitten er soms goede honden bij. Maar de geen die ik zag ging ik niet blij van worden. Vacht uitval, aanvallen, hartproblemen, darmproblemen. En een berg kosten.

Investeer 100,- meer bij een fokker en je komt in de toekomst veel goedkoper uit.

Heb maandag ook Ellie in de handel gezien in NL. Bezint eer ge begint Zegge wij hier altijd.

Zullen genoeg fokkers zijn die je graag verder helpen.


Heel eerlijk vind ik dat zo'n dierenarts er aan mee werkt ook niet kunnen, je zou verwachten dat die in plaats van er rijk van worden iets tegen doet om het te stoppen.


Nee dus jij stelt voor dat de DA zieke dieren wegstuurt? Dieren die niet snappen dat ze niet goed gefokt zijn, hun verzorging onthouden als ze ziek zijn?... maar goed, totaal off-topic gaan we ook nu.

Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Ervaring hondenfokker antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 16:17

Wanneer mensen met hun doodzieke pup van die broodfokker aan de deur van de DA staan, wat moet die DA dan doen? Ze doorsturen?? Niet behandelen???

En heus, het is ècht niet makkelijk om een broodfokker aan banden te leggen hoor! We hebben hier in de buurt ook een gehad. Mensen hebben ‘s nachts de illegale transporten uit Polen gefilmd, in het bedrijf under cover gaan filmen , ... Het heeft ruim 2 jaar geduurd en nu zijn ze ook onder een andere naam bezig. Maffia business is het!

justdiesel
Berichten: 4949
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 16:27

Nee natuurlijk niet, een dier geen medische zorg verlenen kan niet.
Ik pakte het op alsof de broodfokker zelf daar met de dieren kwam.
Maar als een broodfokker elke week met een andere pup bij een dierenarts komt zou je toch denken dat die alarm slaat bij instanties.
Al wist ik dan niet dat dat schijnbaar zo moeilijk is.

Anoniem

Re: Ervaring hondenfokker antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 17:10

1 corrupte bende hier in België. Overheid verdiend meer aan btw plichtige broodfokkers dan aan niet btw plichtige hobbyfokkers.

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 17:11

Gelukkig ga je deze puppies mijden.

Zet je gewoon bij een goede fokker met volledig geteste lijnen op de wachtlijst en kies dan uit dat nestje een puppy TS.

xPareltje

Berichten: 941
Geregistreerd: 14-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-19 17:27

Even een update: We hebben contact gehad met de mensen waar in een aantal pagina's geleden een linkje van bij heb gezet. Ze hebben momenteel nog 1 maltezer pup beschikbaar en die is nu 2,5 week.

Verder heeft ze informatie gegeven en mocht de pup over een aantal jaren (wat ik zeker niet hoop) toch om de een of andere reden weg moeten, dan is ze ten alle tijden bereid deze terug te nemen. De prijs zou uiteindelijk op €1700 euro komen.

Maar dan heb je wel een pup met een stamboom en waar de ouders ook van aanwezig zijn + ze is aangesloten bij de rasvereniging. Ze wil ook eerst kennismaken en ook zien of er van beide kanten een klik is, zo niet dan verkoopt ze haar puppy's niet.
Laatst bijgewerkt door xPareltje op 19-10-19 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 17:28

DeMolenhoek schreef:
1 corrupte bende hier in België. Overheid verdiend meer aan btw plichtige broodfokkers dan aan niet btw plichtige hobbyfokkers.

Dat is in nl ook hoor. Maar in beide landen word het verdomd moeilijk gemaakt voor de serieuze fokker en te weinig gecontroleerd bij de broodfokkers.
Neem de 15 weken invoer regel daar hebben ze de hobbyfokker mee,de broodfokker komt met vervalste papieren overal langs.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 17:30

xPareltje schreef:
Even een update: We hebben contact gehad met de mensen waar in een aantal pagina's geleden een linkje van bij heb gezet. Ze hebben momenteel nog 1 maltezer pup beschikbaar en die is nu 2,5 week.

Verder heeft ze informatie gegeven en mocht de pup over een aantal jaren (wat ik zeker niet hoop) toch om de een of andere reden weg moeten, dan is ze ten alle tijden bereid deze terug te nemen. De prijs zou uiteindelijk op €1700 euro komen.

Maar dan heb je wel een pup die met een stamboom en waar de ouders ook van aanwezig zijn + ze is aangesloten bij de rasvereniging. Ze wil ook eerst kennismaken en ook zien of er van beide kanten een klik is, zo niet dan verkoopt ze haar puppy's niet.

Dat zijn de goede fokkers pareltje.Het is natuurlijk een berg geld,maar het was ook maar een nestje van 2 pups he.
ik zou nog wel even vragen naar gezondheids- testen ,als het kan percentage inteelt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 17:30

Er gaat nu een reclamecampagne rond om bij een erkende kweker te kopen. 99% op de lijst is broodfokker. Wordt gesponsord door de Vlaamse overheid en nog wat grote instantie’s..,

Seni

Berichten: 2730
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 17:51

xPareltje schreef:
Even een update: We hebben contact gehad met de mensen waar in een aantal pagina's geleden een linkje van bij heb gezet. Ze hebben momenteel nog 1 maltezer pup beschikbaar en die is nu 2,5 week.

Verder heeft ze informatie gegeven en mocht de pup over een aantal jaren (wat ik zeker niet hoop) toch om de een of andere reden weg moeten, dan is ze ten alle tijden bereid deze terug te nemen. De prijs zou uiteindelijk op €1700 euro komen.

Maar dan heb je wel een pup met een stamboom en waar de ouders ook van aanwezig zijn + ze is aangesloten bij de rasvereniging. Ze wil ook eerst kennismaken en ook zien of er van beide kanten een klik is, zo niet dan verkoopt ze haar puppy's niet.

Dit klinkt netjes. Vraag ook even na of je gezondheidsuitslagen mag inzien :)

Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 17:55

xPareltje schreef:
Even een update: We hebben contact gehad met de mensen waar in een aantal pagina's geleden een linkje van bij heb gezet. Ze hebben momenteel nog 1 maltezer pup beschikbaar en die is nu 2,5 week.

Verder heeft ze informatie gegeven en mocht de pup over een aantal jaren (wat ik zeker niet hoop) toch om de een of andere reden weg moeten, dan is ze ten alle tijden bereid deze terug te nemen. De prijs zou uiteindelijk op €1700 euro komen.

Maar dan heb je wel een pup met een stamboom en waar de ouders ook van aanwezig zijn + ze is aangesloten bij de rasvereniging. Ze wil ook eerst kennismaken en ook zien of er van beide kanten een klik is, zo niet dan verkoopt ze haar puppy's niet.


Dat klinkt super! Goed bezig TS +:)+
(Zoals mijn voorgangers zeggen: even vragen op wat de ouders getest zijn en ook om de resultaten vragen)

Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 17:59

beatje schreef:
Neem de 15 weken invoer regel daar hebben ze de hobbyfokker mee,de broodfokker komt met vervalste papieren overal langs.


Exact !! En bij de Belg/Nl hobbyfokker die met hart en ziel een nestje fokt loopt de pup geen risico.