Ervaring met Canagan honden en kattenvoer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Steppe

Berichten: 2798
Geregistreerd: 15-11-05

Ervaring met Canagan honden en kattenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-15 08:55

Ik wil mijn katten en hond van voer laten veranderen.
Nou kwam ik uit bij Canagan dit is een biologisch voer uit Engeland
Dit voer is granen vrij en heeft daarvoor in de plaats bv zoete aardappel en heeft een hoog vlees gehalte.

Eerst wat geprobeerd en de katten vinden het heerlijk en zoeken de nieuwe brokjes eruit en laten de andere liggen tot ze echt honger hebben dan eten ze die ook wel op.
De hond eet alles dus dit ook.

Reden voor de hond om op ander voer over te gaan is dat hij heel veel poept en hij krijgt 2x per dag eten de hoeveelheid die is voorgeschreven op de zak, en hij poept zeker 3x per dag een behoorlijke hoeveelheid.
Ik kies bewust om niet over te gaan vers vlees dit ivm diverse omstandigheden


Heeft iemand ervaring met dit voer?

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Re: Ervaring met Canagan honden en kattenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 08:58

Prachtig voer. De brok voer ik niet, maar ik heb voor de katten de blikjes van canagan en ze doen het daar ontzéttend goed op. Heb 1 keer een zakje brok (400gram) voor de katten meegenomen en ook hier zijn ze er dol op. Als mijn budget ruimer was, zou ik dit absoluut voeren, ook aan de hond.

Steppe

Berichten: 2798
Geregistreerd: 15-11-05

Re: Ervaring met Canagan honden en kattenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-15 09:03

Leffroi dat het duurder is klopt maar na enig rekenen valt het me mee omdat zoals het er nu voor staat ik minder hoef te voeren om de hond in dezelfde conditie te houden.

Dank je wel voor je reactie.

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Re: Ervaring met Canagan honden en kattenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 09:05

Dat is wel zo hoor. Wellicht dat die stap er ooit wel komt. Maar voor nu staat die van mij op een brok waar hij het ook goed op doet dus dat scheelt wel.

Steppe

Berichten: 2798
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-15 09:05

Even ter aanvulling mijn katten krijgen nu in de ochtend 1 zakje felix met z'n tweeen en 's avond brokjes en voor we naar bed gaan nog een beetje brokjes.
Ik wil de felix omzetten naar blikjes canagan

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Re: Ervaring met Canagan honden en kattenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 09:09

Dat zou ik sowieso doen. Felix is gewoon troep en er zit nauwelijks voedingswaarde in. Canagan is geen gemalen spul, als je die met garnaaltjes hebt zie je ook echt garnaaltjes zitten, echte reepjes kip, echte blokjes ham, echte mosseltjes. Het ruikt zelfs lekker :Y) :')

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Ervaring met Canagan honden en kattenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 09:14

Ik heb mijn honden er een poos op gehad, ze deden het er prima op maar ik vond het toch te prijzig. Echt veel minder voerde ik er niet van, dan werden ze te schraal.
Ik heb een poos de koudgeperste brok van Kjen's gevoerd en ga nu terug naar een geëxtrudeerde omdat mijn honden oprispingen krijgen direct na het eten en dat hadden ze op geëxtrudeerde brok voorheen niet.
Ga More voeren, een brok met een hoog vleespercentage en met alleen natuurlijke toevoegingen maar een stuk voordeliger in prijs dan Canagan. Eens kijken hoe dat gaat bevallen.

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Re: Ervaring met Canagan honden en kattenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 09:27

Odin, ik voer nu More en ben er meer dan tevreden over. De ontlasting is in verhouding nog wel wat veel, maar als je ziet hoe die van mij er uit ziet. Glimt als een spiegeltje, zit lekker in zijn vel, actief en heeft maar weinig brok nodig.

Steppe

Berichten: 2798
Geregistreerd: 15-11-05

Re: Ervaring met Canagan honden en kattenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-15 10:27

Ga ook eens kijken naar More hoe en wat

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Ervaring met Canagan honden en kattenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 23:49

Dat klinkt goed Leffrol!

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Re: Ervaring met Canagan honden en kattenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 09:03

Ik voer het nu al een paar jaar (voorheen was het First Class) en krijg altijd complimenten over hoe hij er uit ziet. Ook van klanten hoor ik veel goeie dingen over More.

Afbeelding

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Ervaring met Canagan honden en kattenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 10:38

Die glimt als een spiegel zeg! Dat zal bij mijn ruwhaar niet lukken maar bij de korthaar hoop ik wel.

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Re: Ervaring met Canagan honden en kattenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 10:52

Nou is dit natuurlijk wel ietswat overdreven dankzij de zon, maar hij glimt echt gaaf.

Ook bij een ruwhaar kun je een bepaalde glans zien. Maardat heeft niet enkel met het voer te maken, ook met vachtonderhoud. Volgens mij moet je ze (laten) plukken?

Maarja, wat voor mijn hond goed werkt is niet direct een garantie dat het voor die van jou ook super werkt, al heb je met More wel gewoon kwalitatief een goed merk. Als ik het budget had voor Canagan brok dan had ik het zeker willen proberen.

Onze katten krijgen dus zo af en toe een blikje canagan en raar, maar waar je ziet ze er gewoon anders van worden. 1 kat is zelf mooier op gewicht gekomen. Dus daar moet ik zeker iets anders voor overwegen. Echt heel erg jammer dat canagan zo prijzig is.

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Ervaring met Canagan honden en kattenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 20:26

Ja, ruwharen moet je (laten) plukken. Ik heb zelf al 25 jaar Belgische Herders en een paar jaar minder de ruwharige variëteit ervan. Heb dus wel wat ervaring met de ruwharige vacht en het plukken ervan. Ik pluk al die tijd mijn honden (na instructie van mijn toenmalige fokker) 2x per jaar zelf.
Hun kleur en vachtstructuur zorgt ervoor dat je geen glans ziet, het weerkaatst ook niet. Maakt niet uit wat ik ze voer, glimmen of glanzen gaan ze niet doen. Desondanks kun je prima voelen of de vacht gezond voelt of niet natuurlijk.

verstijnen
Berichten: 518
Geregistreerd: 17-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 19:22

Hebben mensen nog recent ervaring met Canagan? Ik voer het ook, maar heb het gevoel dat ze ontzettend dik worden van dit voer.

Iemand meer die dit gevoel met mij deelt?