Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 6 [ 146 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ten einde raad, kat wil niet meer op kattenbak!

 
Profiel   

Het zoveelste topic over dit onderwerp......

Ik weet het niet meer, sinds een aantal weken doet onze naaktkat
niets meer op de bak, er is niets veranderd, geen andere bak, geen ander grit,
geen andere leefomstandigheden, gewoon echt helemaal niets!

Voor hem is er duidelijk iets anders, maar wat?

Afgelopen vrijdag ook met hem naar de dierenarts gegaan, want ik
wilde perse pijn uitsluiten. Injectie Novacam gehad, en mee naar huis gekregen,
maar ook dit weekend weigert meneer de bak. Op iedere verdieping heb ik nu
een bak staan. Tevens ook Katkor korrels meegekregen omdat ik zijn urine wil
laten onderzoeken. Momenteel zit ik al vanaf 7 uur paraat voor die ene plas, maar je
raadt het al, meneer doet niks!

Zit zo met mijn handen in het haar! Ben echt super super super dol op mijn lieve vriend, maar mijn hele huis wordt op dit moment vernietigd door iets waar ik mijn vinger niet kan op leggen. Mijn man is inmiddels ook in alle staten, en die wil hem het liefste opzetten :oo ;) :+ grapje he mensen!

Wat zouden jullie doen? Vrijdag was ik €100,- lichter, en ben geen steek verder gekomen, want ik heb niet het idee dat hij nu anders is sinds hij pijnmedicatie krijgt.

Zelf denk ik er nu sterk aan hem om op te geven voor dagopname, voor een blaaspunctie en
een bloedtest.

Iemand nog tips? Ben ook benieuwd of er hier bokkers zijn die ervaring hebben met Telizine of Zylkene. Hoor het heel graag!

*edit* Het zijn open bakken, dus de deksels zijn er vanaf! Bakken staat op de plekken
waar meneer nu zijn behoefte doet. Het enige vreemde vind ik dat hij de laatste tijd veel overal
aan het schrapen is, dat is qua gedrag het enige wat mijn opvalt.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-19 11:38 



 
Profiel   

Hoe oud is je knapperd? Heeft hij altijd open bakken gehad en dezelfde hoeveelheid grid? Misschien een extra dikke laag erin doen ivm het graven en willen verstoppen van z'n poepies?
Dichte bak eens proberen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-19 11:49 



 
Profiel   

tyleysmiley schreef
Hoe oud is je knapperd? Heeft hij altijd open bakken gehad en dezelfde hoeveelheid grid? Misschien een extra dikke laag erin doen ivm het graven en willen verstoppen van z'n poepies?
Dichte bak eens proberen?


Hij is 5 :)

Ja altijd open, en dezelfde hoeveelheid aan grit. Dichte bak, of een deksel heeft hij nooit tof
gevonden, dus daar zijn we direct mee gestopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-19 11:53 



 
Profiel   

Eerste stap is urineonderzoek ivm mogelijk blaasontsteking en/of blaasgruis. Hoe voelde de blaas aan bij de DA?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-19 11:58 



 
Profiel   

GDG schreef
Eerste stap is urineonderzoek ivm mogelijk blaasontsteking en/of blaasgruis. Hoe voelde de blaas aan bij de DA?


Vreemde vind ik dan bij blaasontsteking zijn het kleine plasje toch? Dat is wat
ik overal lees.

Hij is nu mega aan het twijfelen voor die bak met katkor, hoop zo dat ik het
kan opvangen.

Ze kon amper wat doen, hij heeft zelfs een masker gekregen omdat hij veranderde
in een tijger :oo


Laatst bijgewerkt door BloemBloem op 21-10-19 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-19 11:59 



 
Profiel   

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-19 12:00 



 
Profiel   

mijn eerste gedachte is blaasgruis.
heel vervelend probleem dat ze niet meer op de bak gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-19 12:03 



 
Profiel   

dingogirl schreef
mijn eerste gedachte is blaasgruis.
heel vervelend probleem dat ze niet meer op de bak gaan.


Gaan ze daar dan ook van poepen naast de bak? Of zal hij de bak
nu associëren met pijn, en het daarom niet meer doen?

De plassen die ik nu heb gezien waren overigens niet klein
te noemen.


Laatst bijgewerkt door BloemBloem op 21-10-19 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-19 12:05 



 
Profiel   

Is hij de enige kat in huis of moet hij de bak ook met een andere kat delen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-19 12:06 



 
Profiel   

Cayenne schreef
Is hij de enige kat in huis of moet hij de bak ook met een andere kat delen?


Cayenne, hij is de enige :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-19 12:06 



 
Profiel   

Katten houden van de geur van bleek en chloor. Als je de kattenbak schoonmaakt met chloor (dat vinden mijn katten het lekkerst, als ik dweil met chloor gaan ze er op liggen rollen) word de bak weer aantrekkelijk om op te gaan. Het proberen waard om hem er mee schoon te maken dus.

Geen andere plas of poepplekken er in huis mee schoonmaken, want dan blijven ze daar op aan trekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-19 12:10 



 
Profiel   

zorro schreef
Katten houden van de geur van bleek en chloor. Als je de kattenbak schoonmaakt met chloor (dat vinden mijn katten het lekkerst, als ik dweil met chloor gaan ze er op liggen rollen) word de bak weer aantrekkelijk om op te gaan. Het proberen waard om hem er mee schoon te maken dus.

Geen andere plas of poepplekken er in huis mee schoonmaken, want dan blijven ze daar op aan trekken.


Zorro, been there done that, echt ik heb werkelijk alles al geprobeerd, tot aan mottenballen
op zijn voorkeursplekken in huis!

Plekken heb ik overigens eerst behandeld met Biotex en soda, want dat las ik
overal, sinds vrijdag behandel ik het op aanraden van de DA met urine off spray, maar het
lijkt wel of hij op die geur helemaal wil markeren ……..


Laatst bijgewerkt door BloemBloem op 21-10-19 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-19 12:11 



 
Profiel   

zorro schreef
Katten houden van de geur van bleek en chloor. Als je de kattenbak schoonmaakt met chloor (dat vinden mijn katten het lekkerst, als ik dweil met chloor gaan ze er op liggen rollen) word de bak weer aantrekkelijk om op te gaan. Het proberen waard om hem er mee schoon te maken dus.

Geen andere plas of poepplekken er in huis mee schoonmaken, want dan blijven ze daar op aan trekken.


Die fout heb ik ooit eens gemaakt toen een buurtkat het steeds leuk vond om op onze tuintegels te sch*ten.
Ik heb het toen met chloor schoon gemaakt. Dat was niet zo'n slimme zet :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-19 12:12 



 
Profiel   

Pfff als zelfs dat niet werkt... En als je hem gewoon op de bak zet, gaat ie er dan als een haas vandoor of blijft hij even zitten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-19 12:13 



 
Profiel   

zorro schreef
Pfff als zelfs dat niet werkt... En als je hem gewoon op de bak zet, gaat ie er dan als een haas vandoor of blijft hij even zitten?


Ook al gedaan, maar daardoor ben ik ook bang dat ik voor extra
spanning ga zorgen, dus ben er mee gestopt. Hij springt (!) ook nog voor
de pijnmedicatie dan zo weer uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-19 12:15 



 
Profiel   

Wat ontzettend vervelend. Het kan vele oorzaken hebben. Wij hebben een kat gehad die regelmatig blaasontsteking had met als oorzaak stress. Niks te vinden in de blaas, was echt om gek van te worden want hij bleef maar aandrang houden en kleine plasjes doen. Bij hem was waarschijnlijk de reden dat er dan volle katers op de buurt rond liepen, dan raakte hij helemaal van de mik.
Qua oorzaak zou ik hem toch eerst goed na laten kijken, als het stress is kan je meerdere dingen doen bijvoorbeeld speciaal voer Royal canin calm, zylkene e.d.
Blaasontstekingen bij de kat zijn in elk geval super vaak stressgerelateerd en komen heel veel voor.

Om de stank weg te krijgen kan ik je het middel urine-off aanraden, dit breekt namelijk de urine kristallen af wat normale schoonmaakmiddelen niet doen en werkt echt heel goed.

Sterkte ermee, ik weet hoe wanhopig je ervan kunt worden...

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-19 12:16 



 
Profiel   

Anna79 schreef
Wat ontzettend vervelend. Het kan vele oorzaken hebben. Wij hebben een kat gehad die regelmatig blaasontsteking had met als oorzaak stress. Niks te vinden in de blaas, was echt om gek van te worden want hij bleef maar aandrang houden en kleine plasjes doen. Bij hem was waarschijnlijk de reden dat er dan volle katers op de buurt rond liepen, dan raakte hij helemaal van de mik.
Qua oorzaak zou ik hem toch eerst goed na laten kijken, als het stress is kan je meerdere dingen doen bijvoorbeeld speciaal voer Royal canin calm, zylkene e.d.
Blaasontstekingen bij de kat zijn in elk geval super vaak stressgerelateerd en komen heel veel voor.

Om de stank weg te krijgen kan ik je het middel urine-off aanraden, dit breekt namelijk de urine kristallen af wat normale schoonmaakmiddelen niet doen en werkt echt heel goed.

Sterkte ermee, ik weet hoe wanhopig je ervan kunt worden...


Hij pist er met dezelfde bloedgang weer overheen, op nu na dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-19 12:19 



 
Profiel   

Wat klote TS dat niks lijkt te helpen. Nogmaals veel sterkte, ik weet het zo ook niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-19 12:23 



 
Profiel   

Kan je hem niet met bak en al in een bench opsluiten of de wc ?En zelf oorstopjes dan in doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-19 12:25 



 
Profiel   

Vind dat hij nu al heel lang niet geplast heeft, voel eens aan zijn buik waar de blaas zit of het daar voller/harder is. Meestal gaan ze met gruis/verstopping juist heel zielig en heel vaak op de bak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-19 12:28 



 
Profiel   

beatje schreef
Kan je hem niet met bak en al in een bench opsluiten of de wc ?En zelf oorstopjes dan in doen.


De wc is een goede! Ik moet zo nog even weg voor een boodschap, en
dan gaat hij daar maar even zitten. Wil hem zo graag helpen!

Beestje betekend echt heel veel voor me, maar dit moet echt stoppen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-19 12:28 



 
Profiel   

Misschien hier een raad vragen? https://www.facebook.com/degelukkigehuiskat/

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-19 12:29 



 
Profiel   

beatje schreef
Kan je hem niet met bak en al in een bench opsluiten of de wc ?En zelf oorstopjes dan in doen.


Dat zou ik in ieder geval even doen zodat je die urine kan opvangen. Opsluiten verder is misschien niet zo prettig, maar dan kun je stap 1 gaan doen en hopen dat je daaruit een oplossing kan halen voor dit probleem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-19 12:30 



 
Profiel   

bigone schreef
Vind dat hij nu al heel lang niet geplast heeft, voel eens aan zijn buik waar de blaas zit of het daar voller/harder is. Meestal gaan ze met gruis/verstopping juist heel zielig en heel vaak op de bak.


Gisteravond 1830 uur voor het laatst. Onder zijn buik voelt het hard, hij zit
nu keihard te spinnen voor me.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-19 12:32 



 
Profiel   

Princesj schreef
beatje schreef
Kan je hem niet met bak en al in een bench opsluiten of de wc ?En zelf oorstopjes dan in doen.


Dat zou ik in ieder geval even doen zodat je die urine kan opvangen. Opsluiten verder is misschien niet zo prettig, maar dan kun je stap 1 gaan doen en hopen dat je daaruit een oplossing kan halen voor dit probleem.


Ja als ik zo weg moet gaat hij de wc in, het is niet anders.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-19 12:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 6 [ 146 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen