Ten einde raad, kat wil niet meer op kattenbak!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Ten einde raad, kat wil niet meer op kattenbak!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-19 20:51

Ja dat begrijp je goed :-)
Moest wel hoor, maar ik wil graag dat er steriel urine wordt gecheckt. Hij laat het alleen echt allemaal niet toe, vandaar de narcose en ja als hij dan toch onder zeil is heb ik er voor gekozen direct een echo en rontgen te laten maken.

Hevonen

Berichten: 5620
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Ten einde raad, kat wil niet meer op kattenbak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 15:43

Ik vind dat je het fantastisch aanpakt. Het valt niet mee. Ik denk wel dat er echt een medische oorzaak is.

Onze kater deed het soms ook op de bak en heel vaak niet toen hij blaasproblemen had. Niet gezegd natuurlijk dat het bij jouw kat ook zo is, maar het kan heel goed. Veel sterkte!

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-19 20:06

Hevonen schreef:
Ik vind dat je het fantastisch aanpakt. Het valt niet mee. Ik denk wel dat er echt een medische oorzaak is.

Onze kater deed het soms ook op de bak en heel vaak niet toen hij blaasproblemen had. Niet gezegd natuurlijk dat het bij jouw kat ook zo is, maar het kan heel goed. Veel sterkte!


Wat lief! Hou zo van dat beest. Mijn man is alleen zo boos dat hij er ooit in is getrapt om "ja" te zeggen toen we hem zijn gaan kopen :+

Als je een beest hebt dan moet je er voor zorgen PUNT!

Ik wil nu gewoon alles uitsluiten, dus ook stenen. Vandaag is hij weer keurig op de bak gegaan. Deze staat alleen echt pal voor de voordeur, daar ben ik alleen echt zo niet blij mee.

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-19 15:11

Afbeelding

Geloven jullie niet …. sinds ik bij de DA ben geweest gaat meneer weer
netjes op de bak.

Zoals te zien, heb ik geen deurmat meer, en heb ik wat neergezet op de plek waar hij
dus aan het plassen was. Heb zijn bak nu zelfs een stuk weten te verschuiven, kan weer
normaal naar binnen en buiten.

Maar nu twijfel ik helemaal …. heb zomaar onder narcose brengen wil ik
ook niet. De DA gaat mij vandaag terug bellen :=

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Ten einde raad, kat wil niet meer op kattenbak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 18:03

Hopelijk blijft het nu goed gaan!

Hevonen

Berichten: 5620
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Ten einde raad, kat wil niet meer op kattenbak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 19:55

Zou heel fijn zijn. Gedrag doorbreken is altijd lastig, ook als de eventuele oorzaak is weggenomen

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-19 10:08

Gedrag doorbreken is vreselijk moeilijk, maar tot nu toe * klopt heel hard af * gaat het echt
goed. Laat zijn bak mooi nog even in de gang staan. Met de kerst zijn we een week weg, hij ook, en dan hoop ik dat hij bij thuiskomst gewoon weer op zolder zal gaan.


*edit*

Na overleg met DA dan ook besloten om dit nog even af te wachten :) en hem niet
onder narcose te brengen.

Hebben jullie daar nog tips voor? Ik haal nu ook niet alles uit zijn bak, want hij gaat echt mega zijn neus achterna, als hij ook maar iets van plas ruikt dan stapt hij erin.
Laatst bijgewerkt door BloemBloem op 26-11-19 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-19 10:15

Afbeelding

Zo ontspannen werken dit met zo'n heerlijk spinnende vriend
naast me. Ben zó blij dat hij geen pijn meer lijkt te hebben :+:

Princesj

Berichten: 4547
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: Ten einde raad, kat wil niet meer op kattenbak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 10:36

Misschien is het slim om 2 bakken neer te zetten? Eentje wat smoezelig en een lekker frisse bak?

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-19 10:40

Princesj schreef:
Misschien is het slim om 2 bakken neer te zetten? Eentje wat smoezelig en een lekker frisse bak?


Die staan er :) 1 in de hal, en 1 op zolder.

Annick75

Berichten: 1784
Geregistreerd: 16-09-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Ten einde raad, kat wil niet meer op kattenbak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 10:52

Kan zijn dat het gruis wat meer tijd nodig had om goed op te lossen en dat daarna zijn blaas nog wat tijd nodig had om te herstellen van irritatie veroorzaakt door het gruis. Als het lukt om thuis urine op te vangen, zou ik dat voor de zekerheid nog even doen en dat eens laten controleren. Hill's S/D is meestal een tijdelijk voer waarna je kunt overstappen op C/D en daar is ook een stressvariant van. Bij zooplus bestellen, is trouwens vaak wel een stuk goedkoper dan bij de dierenarts.

Steriel urine aftappen, is geloof ik vooral van meerwaarde als er een bacterie in de urine is aangetoond, dan kunnen ze een kweek zetten om te kijken welke bacterie het is en welke antibiotica het beste is. Mijn mannetje heeft dat een paar jaar geleden gehad. Ze dachten aan gruis of stenen, ondanks dieetvoer, maar het bleek een ontsteking te zijn. Nu is mijn oudje echt een mak schaap als het op foto's en echo's aankomt, die gaat gewoon liggen spinnen op de echotafel :+ .

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Ten einde raad, kat wil niet meer op kattenbak!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-19 11:00

Annick, ik ga het urine ook nog een keer opvangen, uiteraard! Mijn kat laat niets toe, echt dat wordt
een monster :oo en zomaar onder narcose ziet mijn DA ook niet zitten, dus nu is advies inderdaad over 2 weken weer eens urine checken.

BigOne
Berichten: 38266
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Ten einde raad, kat wil niet meer op kattenbak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 11:09

Denk dat je het nu goed aanpakt. Weer da en narcose is ook geen pretje en is het wel stress ben je terug bij af. Mooi dat het nu goed gaat en hopen dat het zo blijft. Vraag, heb je ook de indruk dat gedrag veranderd is in die zin dat hij de hoogte opzoekt? Meer op kasten klimt? Wat matter in omgang is?

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Ten einde raad, kat wil niet meer op kattenbak!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-19 11:12

Zijn gedrag was wel anders, hij lag ineens op plekken waar hij nooit lag, echt de hoogte opzoeken heeft hij nooit gedaan. Het is niet bepaald een uitblinker in goed springen :D

Heb nu juist het idee dat hij weer vrolijk is, hij is zelfs weer aan het spelen met
haarelastiekjes :D

Annick75

Berichten: 1784
Geregistreerd: 16-09-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 11:23

Nee, niet alle katten zijn zo schattig en gelaten bij de dierenarts als mijn beertje. Wij moesten er zelf ook vreselijk om lachen. We mochten bij de echo blijven, mijn zus en ik, en uiteindelijk had ik meneer bij de voorpootjes beetje en konden 2 assistentes tegelijk zijn buik scheren. Niks stoers aan mijn kat, maar lief is 'ie wel. :D

BigOne
Berichten: 38266
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Ten einde raad, kat wil niet meer op kattenbak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 12:04

Misschien een vreemde opmerking, laat de bloeddruk eens nameten.

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-19 13:03

bigone schreef:
Misschien een vreemde opmerking, laat de bloeddruk eens nameten.


Want?

Muztang
Berichten: 341
Geregistreerd: 20-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 13:33

Wat lastig zeg. Ik hoop dat er een oorzaak uitkomt waarom hij zo doet.

Heb je al geprobeerd de kattenbakken extra aantrekkelijk te maken door ze goed schoon te maken met een sterk ruikend chloor middel? Daar zijn katten namelijk dol op. De mijne vechten bijna wie er als eerst op mocht als de bak naar chloor stinkt.

Ongelukjes kan je het beste met schoonmaakazijn schoonmaken dat vinden ze juist weer stinken.

BigOne
Berichten: 38266
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 13:36

BloemBloem schreef:
bigone schreef:
Misschien een vreemde opmerking, laat de bloeddruk eens nameten.


Want?

Pb gestuurd .

Maddy_Paola

Berichten: 1330
Geregistreerd: 19-04-17

Re: Ten einde raad, kat wil niet meer op kattenbak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 13:49

Voor nu is t even opgelost lees ik, fijn! Maar waar ik aan dacht is er niet toevallig een buurkat die gezellig bij jou voordeur sproeit/ zijn territorium afbakent? Dat jouw kat daarop reageert?

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-19 14:45

Maddy_Paola schreef:
Voor nu is t even opgelost lees ik, fijn! Maar waar ik aan dacht is er niet toevallig een buurkat die gezellig bij jou voordeur sproeit/ zijn territorium afbakent? Dat jouw kat daarop reageert?


Yep.... de kat van de buren. Dus aan de voorkant ben ik flink aan de poets gegaan. Niet met chloor overigens :D