Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 35 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Zoektocht naar een Aussie!

 
Profiel   

Hoi allemaal!

Aangezien ik door de bomen het bos niet meer, schakel ik jullie hulp in. Sinds begin dit jaar ben ik op zoek naar Australian Shepherd pup. Er is een lichte voorkeur voor de Blue Merle combinatie, maar ik heb liever een gezonde pup. De afgelopen jaren heb ik mij verdiept in dit ras en de genetische aandoeningen, dat is ook de reden dat ik bij een officiële fokker wil die aangesloten is bij de rasvereniging ASCN.

Als de pup oud genoeg is wil ik Agility gaan doen.

Zelf kom ik uit het onderste gedeelte van Zuid-Holland, maar ik heb het er voor over om een afstand te rijden.

Wie kan mij helpen met deze zoektocht?

Liefs! :wave:
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-19 18:53 



 
Profiel   

Als je bereid bent om nog even te wachten: http://www.lunarlites.nl <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-19 19:05 



 
Profiel   

Kijk inderdaad even op de ASCN site. Daar staat heel veel informatie over het ras en de nestjes en inderdaad goed kijken naar de ziektes. Want zoals ieder ras heeft de aus ook een paar erfelijke ziektes.

Maar boven dat is de aus zo’n ontzettend leuk ras. Nu 1,5 een aus teef black tri echt een geweldig dier. Hier op bokt is ook een forum: aussie wie heeft er een! Waar veel fokkers en info te vinden is.

Maar een gezonde aussie is zeer gewild dus vaak is het even wachten op het juiste nest, maar zeker het wachten waard.

Vragen staat altijd vrij ofc :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-19 19:12 



 
Profiel   

Mijn tante fokt Aussies maar zit wel in zuid Limburg Haha :P
Heeft regelmatig een nestje met verschillende kleuren en zijn gezonde dieren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-19 19:16 



 
Profiel   

Hoi hoi,

wat leuk! Op facebook heb je het aussieforum volg je die al?
Staan veel foto's en informatie op.

Mijn aus komt van de huszarstate. Happy tails heb ik een keer een cursus gedaan, erg leerzaam en fokt ook.

En een blue merle combinatie? Merle word niet met merle gekruist i.v.m. blindheid, doofheid etc kijk dus naar een combinatie waar een van de ouder dieren merle is. Succes met je zoektocht!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-19 19:33 



 
Profiel   

Aussiestables uit Lelystad

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-19 19:41 



 
Profiel   

Wij hebben die van ons van een gelegenheistnestje van marktplaats. Ouders waren beide getest op ziektes dus dan maakt voor mij de stamboom iets minder uit. Wel goed opletten, je ziet gauw genoeg of fokkers er over na hebben gedacht (goede tekst, checken de nieuwe situatie voor de pup, zoeken alleen een goed huisje etc) of dat het om broodfokkers gaat. Ook waren bij ons ouderdieren te bezichtigen en we hebben een kerngezonde dame van nu 7 maanden :)! Op Facebook is ook een pagina waar puppy's aangeboden worden (australian shepherd gouden mandje gezocht).

Veel plezier met je toekomstige (W)aussie!


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-19 19:52 



 
Profiel   

De fokker van ons meisje verwacht als het goed is in december een nestje! Met stamboom

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-19 19:58 



 
Profiel   

Something spicy aussies ( Karen Mulders) zit in beerzerveld, je kan eens contact met haar opnemen, dan kan je evt afspreken om irl kennis te maken met het ras. En zei heeft veel contacten. Ik ben via haar ook bij de fokker van mijn aus gekomen, Some kind of magic Aussies in mol ( België). Ik zou me sowieso niet focussen op kleur.. ik zou zo iemand als ik fokker was ook niet serieus nemen.

Be prepaird for this :')
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-19 19:59 



 
Profiel   

noor14 schreef
Mijn tante fokt Aussies maar zit wel in zuid Limburg Haha :P
Heeft regelmatig een nestje met verschillende kleuren en zijn gezonde dieren.


Heb je een website of iets dergelijks?


Jam schreef
Hoi hoi,

wat leuk! Op facebook heb je het aussieforum volg je die al?
Staan veel foto's en informatie op.

Mijn aus komt van de huszarstate. Happy tails heb ik een keer een cursus gedaan, erg leerzaam en fokt ook.

En een blue merle combinatie? Merle word niet met merle gekruist i.v.m. blindheid, doofheid etc kijk dus naar een combinatie waar een van de ouder dieren merle is. Succes met je zoektocht!


Dat laatste bedoelde ik inderdaad :o


Dancer schreef
Aussiestables uit Lelystad


Ik ga eens een kijkje nemen!


candalisa schreef
De fokker van ons meisje verwacht als het goed is in december een nestje! Met stamboom

[ [url=m/0EnfTe.jpg]Afbeelding[/url] ]


En wie is de fokker? Wat een prachtdier! <3


Mossel schreef
Something spicy aussies ( Karen Mulders) zit in beerzerveld, je kan eens contact met haar opnemen, dan kan je evt afspreken om irl kennis te maken met het ras. En zei heeft veel contacten. Ik ben via haar ook bij de fokker van mijn aus gekomen, Some kind of magic Aussies in mol ( België). Ik zou me sowieso niet focussen op kleur.. ik zou zo iemand als ik fokker was ook niet serieus nemen.

Be prepaird for this :')
[ [url=m/j1LGaE.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/TYV0Qe.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een heerlijk dier is het zo te zien! <3


Dankjewel allemaal voor jullie reacties! Ik focus niet op de kleur, dat zou alleen een leuke bijkomstigheid zijn :D

Oh en misschien is dit wel een hele brutale vraag, maar wat hebben jullie gemiddeld betaald voor een pup? Ik zie dat de prijzen soms enorm kunnen verschillen :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-19 09:01 



 
Profiel   

http://jarnicksaussieshome.nl/

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-19 15:08 



 
Profiel   

Waar je op moet letten is dat de fokker ook dingen van jou vraagt. Een goede fokker interesseert zich ook waar de pup terecht gaat komen en wil dus meer weten over je woon- en werksituatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 09:57 



 
Profiel   

Vraag aan thalita talens op facebook ze heeft 2 puppies over die mogen weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-19 21:10 



 
Profiel   

marleen_usar schreef
Vraag aan thalita talens op facebook ze heeft 2 puppies over die mogen weg.

Border Collies ja...

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-19 21:32 



 
Profiel   

Meet Jip! *\o/*
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-19 15:12 



 
Profiel   

Zo te zien heb je een nieuwe aanwinst! Leuk hoor! Dat heb je snel geregeld. Heel veel plezier met Jip!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-19 15:16 



 
Profiel   

Echt???? Je hebt er eentje gevonden *\o/* . Wat is ie mooi <3 .

Wel even meer vertellen he! Waar heb je hem (of haar?) nu zo snel gevonden terwijl je al vanaf begin dit jaar zoekt? Leeftijd? Vertel vertel !!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-19 15:17 



 
Profiel   

Het is een hem en 8 weken oud. Hij komt uit Friesland bij een particulier vandaan. Wel via marktplaats tegengekomen. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-19 15:32 



 
Profiel   

Ah leuk! Zolang de ouders maar goed getest zijn en een stamboom hebben is het vaak wel goed toch? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-19 15:35 



 
Profiel   

De naam deed het al wel vermoeden maar je weet maar nooit ;) . Leuke naam trouwens ook!

En straks meer fotootjes mag hoor :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-19 15:45 



 
Profiel   

dubbel gefeliciteerd! wat een mooi puppie. veel geluk met hem.

Ik heb zelf een halve aussie (vader Heidewachtel) waar ik nog eens een keer een nestje van wil. Iemand nog een mooie reu in de aanbieding (geen merle)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-19 15:50 



 
Profiel   

Als we thuis zijn komt er een uitgebreide puppy spam :D

Hij ligt nu nog op schoot te slapen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-19 15:53 



 
Profiel   

CupCakes_ schreef
Als we thuis zijn komt er een uitgebreide puppy spam :D

Hij ligt nu nog op schoot te slapen.


Zálig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-19 16:07 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-19 09:10 



 
Profiel   

wat is ie mooi!! heerlijk puppie. genieten hoor.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-19 09:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 35 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen