Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 67 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kat pikt hondenmand in.

 
Profiel   

We hebben een poes van 10 jaar oud (1,5 jaar geleden uit t asiel gehaald)
en een hond (labrador) van 3.
Ze zijn echt dikke maatjes. Spelen veel met elkaar en de hond likt de kat helemaal schoon.

De kat gaat ook vaak bij de hond op dr kussen liggen. Super schattig maar ze is het steeds vaker gaan doen. Tot nu het punt dat de kat nergens anders meer ligt dan op t kussen van t hond.
We beginnen aan de hond te merken dat ze het niet altijd meer leuk vind. Ze wil vaak ook dr eigen kussen niet meer op als de kat er ligt. We sturen de kat dan nu steeds van het kussen af want hij is van de hond.
Maar nu gaat ze doelloos rondlopen en ons heel zielig aankijken zo van ik kan nergens liggen. (Los van de bank, dr eigen mand en de stoel)
Ze gaat dan ook heel zielig op de kale vloer liggen zo van oké dan hier maar..

Maar we weten niet zo goed waar we goed aan doen. Krijg echt wel beetje medelijden met dr zo.
[ img ]
Dit is het stel
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-19 21:41 



 
Profiel   

Een 2e kussen kopen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-19 21:42 



 
Profiel   

Heeft de kat verder wel een eigen mand? Anders is het begrijpelijk dat ze een mand wil.

Ik zou ook gewoon de makkelijke weg nemen en nog een mand aanschaffen

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-19 21:45 



 
Profiel   

De poes lijkt duidelijk aan te geven graag op het kussen te liggen maar de hond wil er ook op. Ik vind de bovenstaande reactie dus geen gek idee. Koop 1 of misschien zelfs 2 kussens bij zodat ze beide een lekker plekje hebben.

Hier heb ik 1 grote hond en 1 kleine. In het begin kochten we 1 groot kussen want die was voor de grote hond dachten wij maar daar was het kleintje het niet mee eens. Nu hebben we eigenlijk alleen nog maar grote kussens en beide zijn nu happy.
Wij hebben voor twee honden ook een stuk of vijf manden in ons kleine appartement staan. :') Maar ze zijn er blij mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-19 21:46 



 
Profiel   

Ze heeft zeker dr eigen mand.
Maar ze lag voorheen eigenlijk meestal op de bank.
Voor nog zo'n groot kussen hebben we geen ruimte helaas.
En is het ook niet zo met katten dan ze zo eigenwijs zijn dat een eigen kussen ook niet werkt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-19 21:47 



 
Profiel   

Leuk setje hoor :)

Eerste ingeving zou inderdaad ook zijn om er een kussen bij te kopen en ze naast elkaar te leggen.

Wij hadden hier thuis iets soortgelijks met onze katten. Ze hebben plaatsen genoeg waar ze kunnen liggen (bank, stoelen, matje, diverse manden) maar ze kozen altijd voor hetzelfde mandje. Dus toen nog maar zo'n zelfde mandje erbij gekocht. En sindsdien hoeven ze 'm allebei niet meer en liggen de mandjes werkloos toe te kijken :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-19 21:48 



 
Profiel   

Volgens mij heeft het totaal geen zin om een tweede kussen te kopen, katten willen altijd het kussen van de hond :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-19 21:50 



 
Profiel   

Oscar schreef
Ze hebben plaatsen genoeg waar ze kunnen liggen (bank, stoelen, matje, diverse manden) maar ze kozen altijd voor hetzelfde mandje. Dus toen nog maar zo'n zelfde mandje erbij gekocht. En sindsdien hoeven ze 'm allebei niet meer en liggen de mandjes werkloos toe te kijken :+


:)) Herkenbaar. Alles wat je voor een kat koopt gebruikt-ie niet. Je niks aantrekken van het zielige gedoe van de kat. Er zijn plekjes genoeg waar ze kan liggen, in verschillende maten van comfort. Als ze dan op de grond wil liggen: prima. Lekker zo laten (ik ben dan de trut die er wel een dekentje overheen legt, maar dat hoeft natuurlijk niet...).

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-19 21:51 



 
Profiel   

[ img ]
Ze hebben het nu zo opgelost :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-19 21:52 



 
Profiel   

:Mijn kitten heeft op het kussen van mijn
Labrador gepoept terwijl hij er op lag te slapen. En nu heeft hij hem ook toegeeigend. En mn lab is zo een lafaard die denkt oke dan maar :')
Ik zou er een kussen bij kopen en er naast leggen dat hebben wij ook gedaan.

[ img ]
Op deze foto nog 1 kussen en zonder hoes want die moest dus in de was :7

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-19 21:53 



 
Profiel   

Zet maar een doos neer. Kan woef netjes op zijn kussen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-19 21:53 



 
Profiel   

Inderdaad een kartonnen doos erbij zetten :j
Grote kans dat ie die dan ineens liever wil hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-19 21:55 



 
Profiel   

Oscar schreef
Wij hadden hier thuis iets soortgelijks met onze katten. Ze hebben plaatsen genoeg waar ze kunnen liggen (bank, stoelen, matje, diverse manden) maar ze kozen altijd voor hetzelfde mandje. Dus toen nog maar zo'n zelfde mandje erbij gekocht. En sindsdien hoeven ze 'm allebei niet meer en liggen de mandjes werkloos toe te kijken :+

Precies; ķatten zijn evil.
Het maakt niet uit wat de TS doet; de kat zal er voor zorgen dat ze ontevreden is met wat voor oplossing dan ook, en haar uiterste best doen haar ondergeschikten ( je dacht hopelijk niet dat je haar eigenaar of zelfs "baasje" was...?) zich daar zo schuldig mogelijk over te laten voelen. De OP laat duidelijk zien dat deze kat die techniek perfect beheerst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-19 21:56 



 
Profiel   

Yup, die heeft duidelijk ook personeel :j :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-19 21:59 



 
Profiel   

WesternWay schreef
:Mijn kitten heeft op het kussen van mijn
Labrador gepoept terwijl hij er op lag te slapen. En nu heeft hij hem ook toegeeigend. En mn lab is zo een lafaard die denkt oke dan maar :')
Ik zou er een kussen bij kopen en er naast leggen dat hebben wij ook gedaan.

[ [url=m/ydWRak.jpg]Afbeelding[/url] ]
Op deze foto nog 1 kussen en zonder hoes want die moest dus in de was :7

Awh te schattig <3

Zo'n kussen erbij past helaas echt niet.
En vind ik ook niet helemaal nodig.


[ img ]

[ img ]

Lekker stel is t wel :')

Dr eigen mand lag ze voorheen heel vaak in. Maar sinds hij op de grond moet staan(stond eerst op de poef maar die moest weg voor de box)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-19 21:59 



 
Profiel   

En een radiatormandje?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-19 22:00 



 
Profiel   

Prrrr schreef
En een radiatormandje?


Ben je gek. Daar past de woef toch niet in. 

Want dat het kussen van poes is nu is wel duidelijk  :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-19 22:02 



 
Profiel   

Roosch schreef
Prrrr schreef
En een radiatormandje?


Ben je gek. Daar past de woef toch niet in. 

Want dat het kussen van poes is nu is wel duidelijk  :D

Haha. _O-
Gelukkig heeft de hond in de gang nog een mand :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-19 22:04 



 
Profiel   

Wellicht kan je het mandje van de kat op een andere plek hoog neerzetten? Katten houden er van om op hoge plekjes te liggen en gezien ze voorheen wel in het mandje wilde liggen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-19 22:05 



 
Profiel   

Tja het is nu eenmaal zo dat honden een baas hebben en katten personeel. Is/was hier net zo.
Het plaatje zegt genoeg toch. Hangmandje voor de katten lag nooit iemand in. Kat in de hondemand, en de honden mochten een kleedje :')

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-19 22:24 



 
Profiel   

Hier ook zo'n kat!
Lag de kat eerst op het kussen, durfde de hond er niet bij te gaan liggen. Was de hond eerst, dan deed de kat dat wel, en lagen ze prima samen.
Nu is de hond overleden, en de kat heeft nooit meer op het kussen gelegen.. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-19 22:26 



 
Profiel   

De oplossing is heel erg simpel.
Maar kost je wel een lieve duit. Helaas het is niet anders.

Bestel online een duur design kattenmandje. Besteed geen aandacht aan de kleur of vormgeving.
Zorg ervoor dat je hem online besteld.

Zodra je hem ontvangen heb pak je hem zorgvuldig uit. Zorg dat de doos zoveel mogelijk intact blijft.

Fl*cker het mandje weg en zet de doos neer.

Voila,...de hond heeft z’n kussen weer terug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-19 23:00 



 
Profiel   

Avalanche81 schreef
Volgens mij heeft het totaal geen zin om een tweede kussen te kopen, katten willen altijd het kussen van de hond :')
o

Dit dus :+ katten zijn gekke wezens, hier idem... of kat zit op bank en hond wil dan gaat hond ook rondjes lopen.

That's life.. kat is blijkbaar chef als het gaat om ligplaats indeling.

Oh.... en in de kamer 2 hondepoefen en bench met kussen, kat zit prompt daar waar hond ooknwil, behalve in de bench.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-19 23:03 



 
Profiel   

Snap t wel hoor!
Deze ronde kat heeft bijna formaatje hond :+
Ze zijn zoet zo samen TS!

Als de kat op de hondenmand ligt, en de hond er niet bij komt, komt de kat dan alsnog van de mand af naar de hond toe? Kan natuurlijk ook zo zijn dat je kat de warmte opzoekt en verwacht dat als ze op de mand ligt de hond erbij komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-19 23:11 



 
Profiel   

Wauw dit topic had ik kunnen schrijven. Zaterdag voor de hond een nieuw mandje gekocht aangezien we de andere hond hebben laten gaan en ze samen altijd op een kindermatras lagen. Daar lag poes nooit op. Mandje staat er en werd gelijk ingepikt. Hond stond er sneu bij te kijken. Die heeft de bank wel weer gevonden maar wordt wat oud om dat te springen.
[ img ]
Hoe het bedoeld was


[ img ]
En de realiteit
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-19 23:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 67 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen