Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Hond piept 's nachts + hondenclub gezocht

 

Hallo allemaal,


Ik heb 2 mechelaars. Een reu en en teefje

Enkele weken terug zijn we verhuisd. Eerste paar weken was er niks aan de hand. En sinds een week is de reu begonnen met piepen 's nachts.

Ze zitten als we weg zijn en 's nachts beide in een bench, met een dikke wollen deken. En zitten dan in een geïsoleerde schuur.

Als we thuis zijn leven ze bij ons in huis en een kennel is in aanbouw voor wanneer wij weg zijn(zijn dit gewend)

Eerste paar nachten piepte hij alleen de eerste paar minuten. Als we dan even naar hem toe liepen en zeiden dat hij stil moet zijn. Dan hoorde je hem tot 05.30 niet weer (dan gaat mijn wekker en laat ik ze meteen los)

Sinds een paar dagen piept hij ook 's nachts. Ook dan lopen we naar hem toe, als we het horen. De buren horen het helaas beter.

Nu kwam ik vanavond thuis van een avonddienst. Ze nog even los gelaten, geknuffeld etc en heb ze in de bench gedaan. Maar na 4 x naar beneden te zijn gelopen, lig ik nu op de bank en de honden in hun mand in de woonkamer.

Ik merk aan hem dat het een vorm van verlatingsangst is. En heb gisteren al tegen vriend gezegd dat we moeten gaan kijken voor een oplossing.

Elke nacht op de bank is geen oplossing.

Bij ons op de slaapkamer is absoluut geen optie. Aangezien mijn vriend dat niet wil en hierin wil ik hem ook respecteren.

En los in de woonkamer durf ik niet aan ivm dat de reu deuren en kastjes kan openen. En graag op onderzoek uit gaat. En gek is op aarde eten. Teefje zou wel prima los kunnen.

Daarnaast ben ik ook op zoek naar een leuke club in omgeving twente waar ik met ze appèl en of speuren kan trainen. Heb altijd ipo met ze getraind, maar door meerdere omstandigheden met ze gestopt.

Het zijn beide geen makkelijke honden, dus ervaring met het ras zou fijn zijn.

Elke dag word er een eind met ze gewandeld en geestelijk veel uitgedaagd. Door een operatie 1.5 maand terug, kan ik helaas nog steeds niet met ze fietsen. Dit is te pijnlijk.

Hebben dus ook een zeer onrustige periode achter de rug. En het is op dat vlak ook een zeer gevoelige hond.
De eerste 4.5 jaar heeft hij bij mijn moeder gewoond en is dus ook niet bij mij opgegroeid. En er waren soms onrustige momenten (meer info voor pb)



[ img ]

[ img ]

[ img ]

Ik hoop dat jullie tips hebben.

Groetjes,
[***]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 00:59 



 
Profiel   

Misschien tijdelijk de bench naar de huiskamer verplaatsen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 07:18 



 
Profiel   

Precies dat wilde ik ook voorstellen! Kan je hem niet in de bench in de woonkamer doen? Dan is hij bij jullie, maar kan hij niet slopen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 07:27 



 
Profiel   

Als ze niet de slaapkamer op mogen en liever niet alleen los in de woonkamer, is het dan geen optie om ze het hele huis te geven?

Hond hier slaapt vaak los in huis (soms in de bench om dat nog 'normaal' te laten zijn), dus hij kan liggen waar hij wil (woonkamer, studeerkamer, hal, overloop, badkamer), meestal komt hij dan op de overloop of de studeerkamer liggen, die grenzen aan onze slaapkamer. In de studeerkamer ligt ook een mand.
Hij heeft al geleerd dat hij niet de slaapkamer in mag komen. Maar je merkt toch dat hij er dan voor kiest om een plekje in de buurt te nemen, misschien dat de nabijheid op deze manier ook helpt voor je reu?

(Soms ligt hij ook beneden in zijn mand of op de bank te slapen wanneer ik opsta, maar toch 19 van de 20 keer dan hij op overloop/studeerkamer slaapt).

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 07:34 



 
Profiel   

Als ik het goed lees ga je er steeds heen als hij piept dat klinkt me als piepen werkt want dan komt de baas zo kan het ook aangeleerd gedrag worden.

Hoe lang krijgen ze ook aandacht? Tijdens de avonddienst in de bench even knuffelen en er weer in bench klinkt me ook niet uitdagend. Of was je vriend daarvoor ook thuis?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 07:53 



 
Profiel   

als je iedere keer naar hen toe gaat als ze piepen, beloon je dat gedrag. niet doen dus.
je kan aan je buren uitleggen dat je dit gedrag wilt afleren en dat het kan zijn dat er daardoor in het begin wat overlast kan zijn.
ik zou ze laten piepen en niet meer gaan kijken. wordt het te gek, dan een keer op hen roepen.
de benches in huis zetten zodat ze meer het idee hebben dat ze erbij zijn zou ik wel doen.
zo hebben we het janken/ blaffen van onze jonge hollander jaren geleden ook afgeleerd.( die was overigens altijd binnen.) die wilde in het begin ook niet altijd stil zijn in de bench. 2 weken volgehouden en toen was er niks meer aan de hand als ze 's nachts in de bench moest. succes

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 08:51 



 
Profiel   

Ik ben even hardop aan het denken...... Is er geen teef in de buurt loops? Hier kan de reu ook ontzettend heftig op reageren. Hier piepen sommige reuen ook de hele dag als er een loopse teef in de buurt is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 09:30 



 

Even snel via telefoon. Reden dat we naar hem toelopen is ivm dat de buren al hebben geklaagd. En hebben niet de meest makkelijkste buren, dus houden ze graag te vriend.

1 bench in de woonkamer zou kunnen passen. Maar dan zit ik met het teefje. Die wil ik niet alleen in de schuur hebben of alleen los in huis.

Ze worden hier allebei hetzelfde behandeld.

Vriend was gisteravond thuis. Ik draai alleen avonddiensten, wanneer vriend 's avonds thuis is. Zodat ze zo min mogelijk alleen thuis zijn. Vriend werkt tevens halve dagen, dus ze zijn max. 5 uur alleen.

Elke dag word er ong 2 uur met ze gewandeld. Heb meerdere hersenwerk dingetjes voor ze. Zaterdagen werk ik een ipo spoor met ze uit. En elke dag train ik paar minuten appèl met ze.

Fietsen lukt helaas nog niet.

Gelukkig per 1 december een bbl plek. Dus dan ben ik zelf ook meer thuis. En hoop straks weer een leuke club te vinden.

Ipo is geen optie meer. Gaf de reu achteraf teveel stress. Daarom heb ik hem teruggetrokken, ook al heb ik veel commentaar gekregen omdat het een zeer goede steller was met een onwijs goede beet.

Slopen doet hij niet persé, hij gaat meer op onderzoek uit. Zelfs ronde deurknoppen krijgt hij los :') ontzettende intelligente hond.

Is qua gedrag al enorm bij gedraaid sinds hij bij mij/ons woont en dat we gestopt zijn met de ipo.

Aan het teefje heeft hij natuurlijk ook een goede voorbeeld gelukkig :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 09:41 



 

amies100 schreef
Ik ben even hardop aan het denken...... Is er geen teef in de buurt loops? Hier kan de reu ook ontzettend heftig op reageren. Hier piepen sommige reuen ook de hele dag als er een loopse teef in de buurt is.

Hmm dat zou kunnen. Maar als mijn eigen teef loops is, reageert hij wel veel anders.

Teefje word met 1.5 maand geholpen ivm dat we nu ook in een dorp wonen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 09:42 



 
Profiel   

Ik denk, net als wat moonsparkle zegt, dat als jij thuis komt van werken het ook erg verwarrend is als ze weer voor 'even' eruit mogen en meteen terug erin moeten voor de rest van de nacht. Misschien dat je bij thuiskomst dan ook even wat meer tijd kunt uitrekken om te spelen met ze? Misschien nog wat meer hersenwerk met ze doen, wat ze moe maakt? Al snap ik dat je ook kapot moe bent als je thuis komt en ook graag naar bed wil op een gegeven moment. Een snuffelmat met brokjes geven voor het slapengaan? Of een gevulde Kong of zoiets? Gedroogde snacks waar ze langere tijd mee bezig zijn en ook moe van worden bv.

Ondanks de vervelende buren, zou ik toch proberen om het piepen te negeren en niet elke keer te gaan want dit wordt dadelijk aangeleerd gedrag (als het dat niet nu al is) en dan ben je verder van huis.

Misschien de buren even uitleggen dat je dit wilt proberen, het negeren, en dat het zeker even vervelend zal zijn, maar het misschien wel een oplossing gaat zijn op de langere termijn waar ze dan meer bij gebaat zijn als dat dit gedrag aan blijft houden en erger wordt. Uiteindelijk zijn het jullie honden en tuurlijk wil je de buren te vriend houden, maar imo gaat dat wel maar tot op een bepaalde hoogte. Als jij iets wilt proberen om dit af te leren door bv. het te willen negeren omdat je denkt dat dat beter helpt, zou ik dat bv. wel doen (je kunt ze dan ervan op de hoogte stellen). Maar je zou je niet in een positie moeten wringen (zoals nu dan maar elke keer er naartoe gaan omdat je de buren te vriend wilt houden) voor andere mensen, als je met je honden en hun opvoeding bezig bent. Maar ik snap dat je met die buren in je hoofd zit ja, ik zou dat ook vervelend vinden. Maar als ze, zoals je zegt, sowieso al niet de makkelijkste buren zijn, dan vinden ze altijd wel wat om te zeuren. Is het dit niet, dan straks weer wat anders. Ik zou het ze gewoon uitleggen dat je probeert eraan te werken en klaar en dan doen wat jullie denken dat goed werkt, ook als dat negeren is. Het 'niet negeren' en ernaartoe gaan kun je doen als jij dat wilt, maar je moet het niet doen omdat je geen onenigheid met de buren wilt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 09:52 



 
Profiel   

Dat is natuurlijk wel makkelijk gezegd ,leg het aan de buren uit dat je het aan het leren bent.Maar als je buur bent en niks met honden hebt,is het niet gek dat je s'nachts niet wakker wilt liggen van het gejank of gepiep vd hond van de buren.En 1 nacht is te doen maar naar verscheidene nachten word je slecht gezind.

Ik zou zelf de bench in de kamer proberen en anders gewoon toch in de slaapkamer,moet vriendlief maar even schikken het zijn julie honden tenslotte.En als hij dat goed doet kan je de bench langzaam verschuiven naar de gang en dan in de kamer en zo weer op de plek waar je hem hebben wil. Even terug naar puppy stand.Er zal een reden zijn waarom hij niet op zijn gemak is en vertellen kan hij het helaas niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 10:48 



 
Profiel   

Snap ik beatje. Is ook makkelijker gezegd als gedaan. Maar uiteindelijk is het wel zo dat, zoals ik het lees, TS nu maar naar de hond toegaat telkens omdat de buren vervelend zijn (klinkt niet alsof het echt is wat zij en haar vriend graag zouden doen en dus laat je je leiden door anderen terwijl het om jouw honden en leven gaat en niet dat van een ander) en of je daar dan het probleem mee oplost... Op een gegeven moment kun je best zeggen van ok, we zouden het graag zo en zo willen aanpakken want we hebben het idee dat elke keer naar hem toe gaan het alleen maar versterkt en op de lange termijn niet oplost. En uiteindelijk sta je in je recht om dat ook te doen natuurlijk. Je kunt de buren dan inlichten uit fatsoen maar uiteindelijk ben je niemand wat verplicht. En tuurlijk zou je zo'n drastische manier van omgaan met de buren moeten vermijden, maar het belangrijkste is hier om de situatie met de hond op te lossen. Ik zou er ook niet tegen kunnen als ik een stroeve relatie met de buren had en daar alles aan proberen te doen om ze tegemoet te komen. Maar als ik liever op een andere manier deze situatie zou willen oplossen, door bv. te negeren, dan zou ik dat op een gegeven moment wel doen. Je wilt ook niet dat dit gedrag alleen maar versterkt wordt en hij dadelijk echt de godganse nacht gaat piepen en misschien ook nog straks blaffen erbij.

Maar een bench in huis halen is idd ook nog steeds een optie. Het gaat er uiteindelijk om dat TS doet waar zij en haar vriend zich goed bij voelen. En het is natuurlijk ook kijken wat werkt. Bij de ene hond werkt 'die aanpak' wel en bij de ander moet je verder zoeken op een gegeven moment en meerdere dingen proberen. Zij moeten bepalen op welke manier ze nu willen oefenen/werken aan deze situatie, en niet de buren - hoe makkelijk dat misschien ook gezegd is van mijn kant uit. Misschien zou ik het ook niet doorduwen als ik in zo'n situatie zat, maar met dit soort buren ben ik bang dat je het uiteindelijk nooit goed kunt doen en dan moet je toch op een gegeven moment wel voor je eigen ding kiezen denk ik. Wederom; makkelijker gezegd als gedaan ja. Maar misschien is er toch nog redelijk te praten met de buren, wie weet. Denk dat die het idd net zo graag opgelost hebben, dus misschien dat ze dan wel openstaan voor TS haar manier van oefenen ondanks overlast wat ze er misschien nog even mee zullen hebben, als dat inhoudt dat het wel zou helpen voor alle partijen.


Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 06-11-19 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 10:54 



 
Profiel   

Je geeft aan dat er 2uur pd gewandeld wordt.
Bedoel je dan totaal over de hele dag?

Wat doen ze dan de overige 22u?
Snachts zitten ze in de bench en verder?
Mechelaars zijn natuurlijk honden die zich snel vervelen en uitdaging nodig hebben.

Is er een mogelijkheid om meer te wandelen en dan vooral voor de nacht?

Ik zie ook dat je aangeeft dat je niet een los en een in de bench wil doen want ze worden gelijk behandeld.
Maar honden denken niet waarom hij wel en ik niet.
Ik weet niet of de honden altijd al in een schuur slapen of voorheen binnen maar het kan goed dat dit misschien te veel verandering in een keer geweest is?

Dan nog een tip.
Ik weet niet of de honden veel binnen komen.
En hoe koud de schuur wordt maar houdt er rekening mee dat als het buiten heel koud wordt de honden hun vachthuishouding er niet goed op kunnen instellen als ze en binnen en buiten zitten

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 10:56 



 
Profiel   

cursebreaker schreef
Snap ik beatje. Is ook makkelijker gezegd als gedaan. Maar uiteindelijk is het wel zo dat, zoals ik het lees, TS nu maar naar de hond toegaat telkens omdat de buren vervelend zijn (klinkt niet alsof het echt is wat zij en haar vriend graag zouden doen en dus laat je je leiden door anderen terwijl het om jouw honden en leven gaat en niet dat van een ander) en of je daar dan het probleem mee oplost... Op een gegeven moment kun je best zeggen van ok, we zouden het graag zo en zo willen aanpakken want we hebben het idee dat elke keer naar hem toe gaan het alleen maar versterkt en op de lange termijn niet oplost. En uiteindelijk sta je in je recht om dat ook te doen natuurlijk. Je kunt de buren dan inlichten uit fatsoen maar uiteindelijk ben je niemand wat verplicht. En tuurlijk zou je zo'n drastische manier van omgaan met de buren moeten vermijden, maar het belangrijkste is hier om de situatie met de hond op te lossen. Ik zou er ook niet tegen kunnen als ik een stroeve relatie met de buren had en daar alles aan proberen te doen om ze tegemoet te komen. Maar als ik liever op een andere manier deze situatie zou willen oplossen, door bv. te negeren, dan zou ik dat op een gegeven moment wel doen. Je wilt ook niet dat dit gedrag alleen maar versterkt wordt en hij dadelijk echt de godganse nacht gaat piepen en misschien ook nog straks blaffen erbij.

Maar een bench in huis halen is idd ook nog steeds een optie. Het gaat er uiteindelijk om dat TS doet waar zij en haar vriend zich goed bij voelen. En het is natuurlijk ook kijken wat werkt. Bij de ene hond werkt 'die aanpak' wel en bij de ander moet je verder zoeken op een gegeven moment en meerdere dingen proberen. Zij moeten bepalen op welke manier ze nu willen oefenen/werken aan deze situatie, en niet de buren - hoe makkelijk dat misschien ook gezegd is van mijn kant uit. Misschien zou ik het ook niet doorduwen als ik in zo'n situatie zat, maar met dit soort buren ben ik bang dat je het uiteindelijk nooit goed kunt doen en dan moet je toch op een gegeven moment wel voor je eigen ding kiezen denk ik. Wederom; makkelijker gezegd als gedaan ja. Maar misschien is er toch nog redelijk te praten met de buren, wie weet. Denk dat die het idd net zo graag opgelost hebben, dus misschien dat ze dan wel openstaan voor TS haar manier van oefenen ondanks overlast wat ze er misschien nog even mee zullen hebben, als dat inhoudt dat het wel zou helpen voor alle partijen.

Hoe je het ook went of keert je kan jou probleem niet je buur hun probleem maken.Bovendien ben je met nachtlawaai veroorzaakt door een hond in overtreding. Dan kan vriendlief wel niet willen dat ze binnen slapen,maar soms is het gewoon kiezen of delen.
Ik heb 6 honden,maar die zijn wel mijn probleem,daar moet geen buur van wakker liggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 19:51 



 
Profiel   

beatje schreef
cursebreaker schreef
Snap ik beatje. Is ook makkelijker gezegd als gedaan. Maar uiteindelijk is het wel zo dat, zoals ik het lees, TS nu maar naar de hond toegaat telkens omdat de buren vervelend zijn (klinkt niet alsof het echt is wat zij en haar vriend graag zouden doen en dus laat je je leiden door anderen terwijl het om jouw honden en leven gaat en niet dat van een ander) en of je daar dan het probleem mee oplost... Op een gegeven moment kun je best zeggen van ok, we zouden het graag zo en zo willen aanpakken want we hebben het idee dat elke keer naar hem toe gaan het alleen maar versterkt en op de lange termijn niet oplost. En uiteindelijk sta je in je recht om dat ook te doen natuurlijk. Je kunt de buren dan inlichten uit fatsoen maar uiteindelijk ben je niemand wat verplicht. En tuurlijk zou je zo'n drastische manier van omgaan met de buren moeten vermijden, maar het belangrijkste is hier om de situatie met de hond op te lossen. Ik zou er ook niet tegen kunnen als ik een stroeve relatie met de buren had en daar alles aan proberen te doen om ze tegemoet te komen. Maar als ik liever op een andere manier deze situatie zou willen oplossen, door bv. te negeren, dan zou ik dat op een gegeven moment wel doen. Je wilt ook niet dat dit gedrag alleen maar versterkt wordt en hij dadelijk echt de godganse nacht gaat piepen en misschien ook nog straks blaffen erbij.

Maar een bench in huis halen is idd ook nog steeds een optie. Het gaat er uiteindelijk om dat TS doet waar zij en haar vriend zich goed bij voelen. En het is natuurlijk ook kijken wat werkt. Bij de ene hond werkt 'die aanpak' wel en bij de ander moet je verder zoeken op een gegeven moment en meerdere dingen proberen. Zij moeten bepalen op welke manier ze nu willen oefenen/werken aan deze situatie, en niet de buren - hoe makkelijk dat misschien ook gezegd is van mijn kant uit. Misschien zou ik het ook niet doorduwen als ik in zo'n situatie zat, maar met dit soort buren ben ik bang dat je het uiteindelijk nooit goed kunt doen en dan moet je toch op een gegeven moment wel voor je eigen ding kiezen denk ik. Wederom; makkelijker gezegd als gedaan ja. Maar misschien is er toch nog redelijk te praten met de buren, wie weet. Denk dat die het idd net zo graag opgelost hebben, dus misschien dat ze dan wel openstaan voor TS haar manier van oefenen ondanks overlast wat ze er misschien nog even mee zullen hebben, als dat inhoudt dat het wel zou helpen voor alle partijen.

Hoe je het ook went of keert je kan jou probleem niet je buur hun probleem maken.Bovendien ben je met nachtlawaai veroorzaakt door een hond in overtreding. Dan kan vriendlief wel niet willen dat ze binnen slapen,maar soms is het gewoon kiezen of delen.
Ik heb 6 honden,maar die zijn wel mijn probleem,daar moet geen buur van wakker liggen.


Is in principe niet het probleem van de buren nee en je zit idd met het overlast probleem. Maar je moet ook de mogelijkheid krijgen om het op te lossen en dat hoeft niet perse alleen door ze naar binnen te halen - TS moet ook de mogelijkheid hebben om verschillende opties te proberen als ze dat graag wilt want uiteindelijk is het wel de opvoeding van haar hond waar ze mee bezig is en zou je je door niemand moeten laten dwingen tot het proberen van dingen waar je misschien helemaal niet echt voor openstaat. Mensen die buren met baby's hebben die 's nachts krijsen > moeten de ouders ze dan ook maar met een kussen stil krijgen? Is net zo goed overlast (ok, kromme vergelijking maar toch. Een krijsnde baby elke nacht is als buren zijnde ook echt niet prettig en minstens zo irritant voor veel mensen) En pups die 's nachts in de bench vaak piepen, en nog 100 andere dingen waar mensen zich over kunnen irriteren wat betreft geluid overlast van buren... Situaties als deze hebben vaak ook even de tijd nodig en die tijd moet iemand als TS ook wel krijgen vind ik zodat ze eraan kunnen werken. TS probeert er vanaf het begin al wat aan te doen en de buren meteen tegemoet te komen, want ze gaat meteen elke x naar de hond toe om de buren geen overlast te veroorzaken maar wie weet doet dit meer kwaad als goed (het is sowieso geen lange termijn oplossing) voor haar hond uiteindelijk en komt het gedrag straks 2x zo heftig terug en is het blijvend - moet je de buren Dan eens horen. Er kan best een compromis gesloten worden ondanks dat TS in principe hier niet het probleem van de buren moet maken, maar die vinden het nu sowieso al een probleem. Dan is het toch niet teveel gevraagd als je zou zeggen: goh, sorry als hij nog overlast veroorzaakt op korte termijn, maar we zijn er mee bezig en we proberen dit en dat te doen in de hoop dat het opgelost gaat worden en doen er alles aan om zo min mogelijk overlast te veroorzaken. Je kunt elkaar ook een beetje tegemoet komen als je ziet dat je buren er wel aan werken om de hond te laten ophouden hiermee.

Ik vind het best dubbel. Want ja inderdaad, het moet eigenlijk niet het probleem van je buren zijn. Maar aan de andere kant moet er wel ruimte en mogelijkheid zijn om een situatie op te kunnen lossen (want ze binnen halen > weet je ook niet of dat nu echt de magische oplossing is en misschien zijn er dus wel meerdere methodes nodig die uitgeprobeerd moeten worden voor ze tot een oplossing komen, zoals negeren bv. < maar dan hebben de buren daar idd wel ook weer overlast van. Maar misschien is met een paar dagen negeren wel helemaal weg bv.) en dat geven mensen een ander vaak niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 20:24 



 
Profiel   

Cursebreaker je kan kletsen wat je wilt om je gelijk te willen halen,maar zo werkt het wettelijk gewoon niet.
Een baby word nu eenmaal anders bekeken als een hond ,dus die vergelijking kan je niet maken.Zeker als je geen makkelijke buren hebt kan je zelf veel problemen krijgen en voor je het weet je honden weg doen omdat je overlast veroorzaakt,of met een jaren aanslepende buren ruzie komen te zitten.Dat moet je gewoon niet willen.

Maar ik zal wat dat betreft een rare zijn ,ik wil niet dat andere last van mijn dieren hebben.Pups gaan bij ons gewoon mee naast bed en leren we langzaam aan beneden te blijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 20:33 



 
Profiel   

Ik wil ook niet dat andere last van mijn dieren hebben en dat impliceer ik ook niet in mijn berichten en praat ik ook niet goed hoor (want je laat het nu zo blijken alsof ik dat maar ok vind, dat dieren overlast veroorzaken bij anderen. Ik probeer er zelf ook alles aan te doen dat wij zelf, onze dieren en ons kind geen overlast veroorzaakt bij de buren). En zo hebben wij het met onze pup ook gedaan idd met slapen 's nachts en toen ze naar de bench onder ging heeft ze geen moment gepiept ook bv. - en dat voor een herder, die bekend staan om piepen haha. Maar een pup zoiets aanleren als onder alleen slapen is ook weer wat anders als de situatie van TS waarin de hond al ongewenst gedrag vertoont (al komt het principe, de methode waarop je het doet wel op hetzelfde neer ja door eerst met de bench in de slaapkamer te starten en dan terug naar onder proberen) wat zij misschien nu al aan't bevestigen is. Dat heb je met een beetje pech misschien niet zo 1,2,3 opgelost en dan vind ik het niet raar als je daar gewoon even normaal over probeert te praten met de buren.

En ik zeg ook helemaal niet dat ze een jarenlange buren ruzie moet gaan ontlokken en weet ik wat allemaal - zoals ik ook al aan gaf; ik zou me ook hartstikke rot voelen als ik, of mijn dieren, overlast zou veroorzaken en proberen dit gewoon zo snel mogelijk op te lossen. Maar wat TS nu doet, om inderdaad al de buren meteen tegemoet te komen zodat de hond stil blijft, kan op langere termijn ook zorgen dat het een blijvend probleem gaat worden omdat ze elke keer beloont in principe als hij piept. Ik vind het niet raar als je probeert te praten hierover samen en dat je aangeeft; we zijn ermee bezig en we willen het heel graag oplossen omdat we het rot vinden dat jullie overlast ervan hebben. Maar dan ben ik misschien gewoon heel anders daarin. Als ik in deze situatie zou zitten, was ik bv. gaan praten en had ik gehoopt dat ze begrip zouden hebben en zouden erkennen dat ik er wat aan probeer te doen omdat ik ook geen overlast wil veroorzaken. En meer als je best doen kun je niet he? Ik snap dat het voor de buren irritant is, dat het wettelijk gezien niet mag, maar als de hond piept nu piept hij en als TS er hard aan werkt om het op te lossen... meer kan ze ook niet doen. Als de vriend de hond niet binnen wil, zul je toch naar andere opties moeten kijken. Dan kun je wel over die bench in de slaapkamer bezig blijven, maar als de vriend dat niet wil houdt het ook op natuurlijk. Dat is iets wat ze onderling zelf moeten beslissen. Maar in dat geval, zal er toch gekeken moeten worden naar een andere oplossing/methode om uit te proberen.

Maar @TS, je zegt in de woonkamer wil ik op langere termijn niet? ivm dat hij gaat slopen enz. Is een stuk afzetten met ren panelen dan geen optie bv? En dan zou je voor een paar nachten bv. onder kunnen slapen wat je nu dan doet en dan proberen terug naar boven te gaan als hij slaapt (net zo opbouwen als dat veel mensen dat bv. idd met een pup ook doen) Als de buren idd zo moeilijk zijn, is negeren als hij piept in de schuur ben ik bang geen optie meer nee want als je een volhardende hond hebt (en zeker omdat je nu natuurlijk ook elke keer naar 'm toe gaat dan) duurt het soms wel even voor ze rustig worden en dan staan de buren alweer aan je deur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 20:44 



 

cursebreaker schreef
Ik denk, net als wat moonsparkle zegt, dat als jij thuis komt van werken het ook erg verwarrend is als ze weer voor 'even' eruit mogen en meteen terug erin moeten voor de rest van de nacht. Misschien dat je bij thuiskomst dan ook even wat meer tijd kunt uitrekken om te spelen met ze? Misschien nog wat meer hersenwerk met ze doen, wat ze moe maakt? Al snap ik dat je ook kapot moe bent als je thuis komt en ook graag naar bed wil op een gegeven moment. Een snuffelmat met brokjes geven voor het slapengaan? Of een gevulde Kong of zoiets? Gedroogde snacks waar ze langere tijd mee bezig zijn en ook moe van worden bv.

Ondanks de vervelende buren, zou ik toch proberen om het piepen te negeren en niet elke keer te gaan want dit wordt dadelijk aangeleerd gedrag (als het dat niet nu al is) en dan ben je verder van huis.

Misschien de buren even uitleggen dat je dit wilt proberen, het negeren, en dat het zeker even vervelend zal zijn, maar het misschien wel een oplossing gaat zijn op de langere termijn waar ze dan meer bij gebaat zijn als dat dit gedrag aan blijft houden en erger wordt. Uiteindelijk zijn het jullie honden en tuurlijk wil je de buren te vriend houden, maar imo gaat dat wel maar tot op een bepaalde hoogte. Als jij iets wilt proberen om dit af te leren door bv. het te willen negeren omdat je denkt dat dat beter helpt, zou ik dat bv. wel doen (je kunt ze dan ervan op de hoogte stellen). Maar je zou je niet in een positie moeten wringen (zoals nu dan maar elke keer er naartoe gaan omdat je de buren te vriend wilt houden) voor andere mensen, als je met je honden en hun opvoeding bezig bent. Maar ik snap dat je met die buren in je hoofd zit ja, ik zou dat ook vervelend vinden. Maar als ze, zoals je zegt, sowieso al niet de makkelijkste buren zijn, dan vinden ze altijd wel wat om te zeuren. Is het dit niet, dan straks weer wat anders. Ik zou het ze gewoon uitleggen dat je probeert eraan te werken en klaar en dan doen wat jullie denken dat goed werkt, ook als dat negeren is. Het 'niet negeren' en ernaartoe gaan kun je doen als jij dat wilt, maar je moet het niet doen omdat je geen onenigheid met de buren wilt.

Na een avonddienst komen ze er altijd nog ruim een half uur eruit.

Ik wring mij niet in allerlei bochten om buren te vriend te houden. Maar vind zelf een goede nachtrust ook fijn.

Buren vinden het ook al niet leuk, waar de kennel komt te staan. Want ze zitten zomers daar altijd (aan hun kant dan) en ze willen de honden niet ruiken… Nu doen de honden inprincipe hun grote behoefte niet in de kennel. Maar als het wel het geval is, word dit bij thuiskomt meteen opgeruimd.

beatje schreef
Dat is natuurlijk wel makkelijk gezegd ,leg het aan de buren uit dat je het aan het leren bent.Maar als je buur bent en niks met honden hebt,is het niet gek dat je s'nachts niet wakker wilt liggen van het gejank of gepiep vd hond van de buren.En 1 nacht is te doen maar naar verscheidene nachten word je slecht gezind.

Ik zou zelf de bench in de kamer proberen en anders gewoon toch in de slaapkamer,moet vriendlief maar even schikken het zijn julie honden tenslotte.En als hij dat goed doet kan je de bench langzaam verschuiven naar de gang en dan in de kamer en zo weer op de plek waar je hem hebben wil. Even terug naar puppy stand.Er zal een reden zijn waarom hij niet op zijn gemak is en vertellen kan hij het helaas niet.


Het zijn mijn honden, ik heb ze al langer in mijn bezit dan mijn vriend. Vriend komt van de boerderij af en die is gewend dat honden helemaal niet in huis mogen komen. Dus in goed overleg zijn we het eens geworden, dat ze wel in huis mogen. Maar niet boven of op de bank.

japielover schreef
Je geeft aan dat er 2uur pd gewandeld wordt.
Bedoel je dan totaal over de hele dag?

Wat doen ze dan de overige 22u?
Snachts zitten ze in de bench en verder?
Mechelaars zijn natuurlijk honden die zich snel vervelen en uitdaging nodig hebben.

Is er een mogelijkheid om meer te wandelen en dan vooral voor de nacht?

Ik zie ook dat je aangeeft dat je niet een los en een in de bench wil doen want ze worden gelijk behandeld.
Maar honden denken niet waarom hij wel en ik niet.
Ik weet niet of de honden altijd al in een schuur slapen of voorheen binnen maar het kan goed dat dit misschien te veel verandering in een keer geweest is?

Dan nog een tip.
Ik weet niet of de honden veel binnen komen.
En hoe koud de schuur wordt maar houdt er rekening mee dat als het buiten heel koud wordt de honden hun vachthuishouding er niet goed op kunnen instellen als ze en binnen en buiten zitten

2 uur wandelen exclusief de korte uitlaatrondjes. Dus dan ga ik ook echt met ze het bos in. En lopen ze beide aan een 10 meter lijn.

Daarnaast train ik elke dag kort appél, doe hersenwerk met ze. Momenteel helpen ze vriend mee in de tuin (vooral in de weg lopen :’) ) Probeer ze altijd wel te betrekken met dingen wat ik doe. Vooral de reu heeft hier behoefte aan. Teef is wat zelfstandiger.

En hoop in de toekomst een leuke gehoorzaamheid/appél club te vinden, waar ik welkom ben :+


beatje schreef
Cursebreaker je kan kletsen wat je wilt om je gelijk te willen halen,maar zo werkt het wettelijk gewoon niet.
Een baby word nu eenmaal anders bekeken als een hond ,dus die vergelijking kan je niet maken.Zeker als je geen makkelijke buren hebt kan je zelf veel problemen krijgen en voor je het weet je honden weg doen omdat je overlast veroorzaakt,of met een jaren aanslepende buren ruzie komen te zitten.Dat moet je gewoon niet willen.

Maar ik zal wat dat betreft een rare zijn ,ik wil niet dat andere last van mijn dieren hebben.
Pups gaan bij ons gewoon mee naast bed en leren we langzaam aan beneden te blijven.


Deze mening deel ik met je. Maar ik wil ook geen oorlog met mijn vriend.

cursebreaker schreef
Ik wil ook niet dat andere last van mijn dieren hebben en dat impliceer ik ook niet in mijn berichten en praat ik ook niet goed hoor (want je laat het nu zo blijken alsof ik dat maar ok vind, dat dieren overlast veroorzaken bij anderen. Ik probeer er zelf ook alles aan te doen dat wij zelf, onze dieren en ons kind geen overlast veroorzaakt bij de buren). En zo hebben wij het met onze pup ook gedaan idd met slapen 's nachts en toen ze naar de bench onder ging heeft ze geen moment gepiept ook bv. - en dat voor een herder, die bekend staan om piepen haha. Maar een pup zoiets aanleren als onder alleen slapen is ook weer wat anders als de situatie van TS waarin de hond al ongewenst gedrag vertoont (al komt het principe, de methode waarop je het doet wel op hetzelfde neer ja door eerst met de bench in de slaapkamer te starten en dan terug naar onder proberen) wat zij misschien nu al aan't bevestigen is. Dat heb je met een beetje pech misschien niet zo 1,2,3 opgelost en dan vind ik het niet raar als je daar gewoon even normaal over probeert te praten met de buren.

En ik zeg ook helemaal niet dat ze een jarenlange buren ruzie moet gaan ontlokken en weet ik wat allemaal - zoals ik ook al aan gaf; ik zou me ook hartstikke rot voelen als ik, of mijn dieren, overlast zou veroorzaken en proberen dit gewoon zo snel mogelijk op te lossen. Maar wat TS nu doet, om inderdaad al de buren meteen tegemoet te komen zodat de hond stil blijft, kan op langere termijn ook zorgen dat het een blijvend probleem gaat worden omdat ze elke keer beloont in principe als hij piept. Ik vind het niet raar als je probeert te praten hierover samen en dat je aangeeft; we zijn ermee bezig en we willen het heel graag oplossen omdat we het rot vinden dat jullie overlast ervan hebben. Maar dan ben ik misschien gewoon heel anders daarin. Als ik in deze situatie zou zitten, was ik bv. gaan praten en had ik gehoopt dat ze begrip zouden hebben en zouden erkennen dat ik er wat aan probeer te doen omdat ik ook geen overlast wil veroorzaken. En meer als je best doen kun je niet he? Ik snap dat het voor de buren irritant is, dat het wettelijk gezien niet mag, maar als de hond piept nu piept hij en als TS er hard aan werkt om het op te lossen... meer kan ze ook niet doen. Als de vriend de hond niet binnen wil, zul je toch naar andere opties moeten kijken. Dan kun je wel over die bench in de slaapkamer bezig blijven, maar als de vriend dat niet wil houdt het ook op natuurlijk. Dat is iets wat ze onderling zelf moeten beslissen. Maar in dat geval, zal er toch gekeken moeten worden naar een andere oplossing/methode om uit te proberen.

Maar @TS, je zegt in de woonkamer wil ik op langere termijn niet? ivm dat hij gaat slopen enz. Is een stuk afzetten met ren panelen dan geen optie bv? En dan zou je voor een paar nachten bv. onder kunnen slapen wat je nu dan doet en dan proberen terug naar boven te gaan als hij slaapt (net zo opbouwen als dat veel mensen dat bv. idd met een pup ook doen) Als de buren idd zo moeilijk zijn, is negeren als hij piept in de schuur ben ik bang geen optie meer nee want als je een volhardende hond hebt (en zeker omdat je nu natuurlijk ook elke keer naar 'm toe gaat dan) duurt het soms wel even voor ze rustig worden en dan staan de buren alweer aan je deur.

Jarenlange burenruzie zal het sowieso niet worden, hopen binnen 2.5 jaar weer terug te keren naar de boerderij. Zijn bezig om toestemming te krijgen om een oude varkensstal om te bouwen naar woning.

Maar een volhardende hond is het sowieso, merk ik met meer dingen. Kan soms een leuke uitdaging zijn, maar in dit geval niet.





Maar een update :D

Vriend was behoorlijk geschrokken, dat ik hele nacht op de bank heb geslapen :’) Overdag is er dus niks aan de hand in de bench. Dan hoor je de reu niet. Maar zodra het donker word, begint hij dus veel stress te vertonen --> Oorzaak, geen idee.

Dus vriend kwam er zelf mee om toch te proberen om ze beide los te laten ’s nachts in huis. Kussens allemaal van de bank, breekbare dingen uit vensterbank/van tafeltje. Lampje aan en deurklink naar beneden gezet. Vriend wil ze absoluut niet boven hebben.

En de hele nacht hebben wij rustig kunnen slapen. Gister ochtend toen wij om 05.30 beneden kwamen, lagen ze beide heerlijk op de bank := Maar niks gesloopt :D Afgelopen nacht stoelen op de bank gelegd en ze lagen vanochtend beide keurig in hun mand.

En overlegd dat als ze brokken krijgen ’s avonds, hierna nog een poosje in de bench moeten blijven. Tot de reu stil is. Pas als hij enkele minuten stil is, mag hij er weer uit. Zo hopen wij dat hij doorkrijgt, dat hij er alleen uit mag wanneer hij stil is. En we dit zo oprekken tot max. 3.5 uur.

Nu ben ik alleen nog opzoek naar een leuke hondenclub omgeving Twente/Achterhoek :D Wil binnenkort sowieso een cursus mantrailen gaan volgen, maar dit is maar tijdelijk
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-19 15:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen