Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 51 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Huisdier ideeën, hulp gezocht!!!

 
Profiel   

Lieve blokkers!

Ik heb jullie hulp nodig.

Jaren heb ik cavia's in huis gehad en aangezien de laatste helaas overleden is ben ik momenteel beest loos :')

Al langer zit ik er over na te denken om eens iets anders in huis te nemen. Maar nu komt het, ik weet niet wat.

Ik wil graag iets knuffelbaars, dat uit zichzelf op schoot komt. Een hond valt af, werken beide fulltime. Wat overigens ook invloed heeft op dierkeuze, het moet zich overdag wel kunnen vermaken.

Zelf zou ik graag een kat willen, maar manlief vind dat een no go. Dus die optie valt voor nu ook af.

Konijnen heb ik ook aan zitten denken. Maar het is de bedoeling dat ik deze ook weer buiten neem en bovendien vind ik een konijn (wel samen) in een hok binnen een beetje sneu. Ze zouden dan wel los mogen zodra we thuis zijn maar toch. Grootste deel van de dag zitten ze dan opgesloten.

Cavia's zijn ook nog steeds wel een optie maar een keer wat anders is ook leuk.

Heb zelf al aan vogels zitten denken. Maar wat zou dan handig zijn.

Kortom, ik heb geen idee meer. Misschien dat jullie bokkers nog een geniaal idee hebben als huisdier? Iets waar ik nog niet aan gedacht heb?
Misschien is mijn ideale huisdier wel niet te vinden, zou natuurlijk ook nog goed kunnen.

Wie helpt mij?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-19 21:51 



 
Profiel   

Misschien beetje gek en niet waar je als eerst aan denkt, maar verdiep je eens in Afrikaanse witbuik egeltjes. Hele leuke dieren wat met verzorging wel mee valt. Wel even in verdiepen natuurlijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-19 21:57 



 
Profiel   

Tamme ratjes?
Kunnen ontzettend tam worden, dan komen ze zelf op schoot zitten en ze zijn ze erg knuffelbaar. Ze raken echt aan 'hun mens' gehecht maar kunnen zich ook prima zelf vermaken, mits hun kooi groot genoeg is en je ze in een groepje (minimaal 2 a 3) houd.
Het enige nadeel wat mij betreft is dat ze niet zo oud worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-19 21:59 



 
Profiel   

_SnowBall schreef
Misschien beetje gek en niet waar je als eerst aan denkt, maar verdiep je eens in Afrikaanse witbuik egeltjes. Hele leuke dieren wat met verzorging wel mee valt. Wel even in verdiepen natuurlijk


Thanks, moet ik me eerst even in verdiepen inderdaad haha. Lijkt me wel leuk! Geen standaard huis tuin en keuken huisdier hihi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-19 22:00 



 
Profiel   

Pindakaa7 schreef
Tamme ratjes?
Kunnen ontzettend tam worden, dan komen ze zelf op schoot zitten en ze zijn ze erg knuffelbaar. Ze raken echt aan 'hun mens' gehecht maar kunnen zich ook prima zelf vermaken, mits hun kooi groot genoeg is en je ze in een groepje (minimaal 2 a 3) houd.
Het enige nadeel wat mij betreft is dat ze niet zo oud worden.


Zou ook een idee kunnen zijn. Loop ik er alleen een beetje tegenaan dat je ratten snel ruikt. Tenminste, de mensen die ik ken die ratten hadden kon je altijd goed ruiken dat er ratten waren.

Daar ben ik dan zelf een beetje huiverig voor :x

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-19 22:02 



 
Profiel   

Waarom wil je man geen kat?

De mijne wou dat eerst ook niet. Maar hij is helemaal om door de Britse kortharen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-19 22:04 



 
Profiel   

san4nie schreef
Waarom wil je man geen kat?

De mijne wou dat eerst ook niet. Maar hij is helemaal om door de Britse kortharen.


Dat weet ie zelf niet eens. :')
Vraag het hem elke keer maar hij kan nog steeds niet met een goede reden komen om het niet te doen.
Behalve dan dat ie ze niet op schoot wil omdat ie dan nagels in z'n been krijgt -O-

Tips om hem over te halen mogen natuurlijk ook :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-19 22:06 



 
Profiel   

Ja dat is wel waar, zeker met mannen.. Ik ruim bij mijn vouwtjes elke dag even snel de poepjes en natte plekjes op, ze zijn redelijk zindelijk dus dat is vrij snel gedaan. Één keer in de week alles goed schoon, dat is wel wat meer werk bij mijn Furet Tower XL. Als er een hangmatje nat is gaat die direct in de was. Zo ruik je ze (bijna) niet. Maar om het zo bij te houden, daar moet je maar net zin in hebben natuurlijk haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-19 22:12 



 
Profiel   

Koekeroekus schreef
san4nie schreef
Waarom wil je man geen kat?

De mijne wou dat eerst ook niet. Maar hij is helemaal om door de Britse kortharen.


Dat weet ie zelf niet eens. :')
Vraag het hem elke keer maar hij kan nog steeds niet met een goede reden komen om het niet te doen.
Behalve dan dat ie ze niet op schoot wil omdat ie dan nagels in z'n been krijgt -O-

Tips om hem over te halen mogen natuurlijk ook :')


Het verschilt natuurlijk per kat of ze op schoot komen.
Wat verschillende rassen laten zien? Misschien helpt dat. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-19 22:13 



 
Profiel   

Koekeroekus schreef
_SnowBall schreef
Misschien beetje gek en niet waar je als eerst aan denkt, maar verdiep je eens in Afrikaanse witbuik egeltjes. Hele leuke dieren wat met verzorging wel mee valt. Wel even in verdiepen natuurlijk


Thanks, moet ik me eerst even in verdiepen inderdaad haha. Lijkt me wel leuk! Geen standaard huis tuin en keuken huisdier hihi.


Ik heb 2 witbuik egels gehad. De ene was sociaal. De andere rolde zich gelijk op zodra je maar in de buurt kwam. En die stekels voelen echt niet prettig als ze zo opgezet zijn.
Dit zijn echt dieren waar je echt eerst heel veel over moet lezen en voorbereiden. Ze moeten altijd tussen bepaalde temperaturen gehouden worden anders gaan ze in winterrust en dat is vaak fataal. Ze zijn over het algemeen solitair. Je moet niet bang zijn om insekten te voeren.
Heel eerlijk, ik zou ze niet zo gauw adviseren aan mensen die nog nooit exoten heeft gehad.
Ze kunnen echt heel leuk zijn, maar het zijn niet de makkelijkste dieren om te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-19 22:35 



 
Profiel   

_SnowBall schreef
Misschien beetje gek en niet waar je als eerst aan denkt, maar verdiep je eens in Afrikaanse witbuik egeltjes. Hele leuke dieren wat met verzorging wel mee valt. Wel even in verdiepen natuurlijk


Deze zijn zooo leuk!! Alleen vaak qua voer lastig, eten vooral insecten, dus als je daar kriebelig voor bent is dat wel een ding. Overigens ook niet geschikt voor op je kamer, ze moeten een warmtebron hebben en ze stinken :=

Ik heb zelf afrikaanse reuzenslakken. Erg makkelijk en goedkooo qua onderhoud (behalve terrarium, die was wel duur :') ). Iets minder knuffelig, maar zéér interessante dieren!! En ze eten vooral groente en fruit, dus wat je overhoudt van het avondeten gooi je gewoon in het hok (mits vers en onbewerkt, groenten uit een potje zit zout in bijv. dus das niet zo handig...)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-19 22:49 



 
Profiel   

Een fret? Je ruikt ze wel maar na castratie is dit een heel stuk minder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-19 22:52 



 
Profiel   

Een baardagaam?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-19 22:55 



 
Profiel   

rockwitch schreef
Koekeroekus schreef

Thanks, moet ik me eerst even in verdiepen inderdaad haha. Lijkt me wel leuk! Geen standaard huis tuin en keuken huisdier hihi.


Ik heb 2 witbuik egels gehad. De ene was sociaal. De andere rolde zich gelijk op zodra je maar in de buurt kwam. En die stekels voelen echt niet prettig als ze zo opgezet zijn.
Dit zijn echt dieren waar je echt eerst heel veel over moet lezen en voorbereiden. Ze moeten altijd tussen bepaalde temperaturen gehouden worden anders gaan ze in winterrust en dat is vaak fataal. Ze zijn over het algemeen solitair. Je moet niet bang zijn om insekten te voeren.
Heel eerlijk, ik zou ze niet zo gauw adviseren aan mensen die nog nooit exoten heeft gehad.
Ze kunnen echt heel leuk zijn, maar het zijn niet de makkelijkste dieren om te houden.


Karakterverschil heb je wel bij elk huisdier. De ene kat is de ander ook niet. Wel zijn het idd dieren waar je van tevoren je goed voor moet inlezen. Daarnaast zijn het wel hele leuke beestjes hoor

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-19 23:01 



 
Profiel   

Ze zijn absoluut leuk. Maar wel nachtactief dus overdag zal je ze niet veel zien. Die van mij kwamen pas hun bed uit als wij zo'n beetje naar bed gingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-19 23:08 



 
Profiel   

Japanse kwartels? Soort kleine dikke kipjes. Ik heb er twee, en ze zijn zo tam. Heel gezellig ook, komen altijd even buurten en je kan ze oppakken (niet hun hobby, maar ze pokken dan alleen wat geirriteerd. :P)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-19 23:16 



 
Profiel   

Hmm als ik dit zo lees zijn de witbuik egels niet echt handig voor ons dan.
inderdaad nog nooit exoten gehad. Maargoed, eens moet de eerste keer zijn. Insecten voeren ed vind ik niet zo erg.

De optie slakken lijkt me dan weer niks haha. Het moet wel een beetje actief zijn haha.

Fretten zou ook nog kunnen, maar die hebben een mega hok nodig toch. Geen idee of dat past.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-19 23:20 



 
Profiel   

Britt_xxx schreef
Japanse kwartels? Soort kleine dikke kipjes. Ik heb er twee, en ze zijn zo tam. Heel gezellig ook, komen altijd even buurten en je kan ze oppakken (niet hun hobby, maar ze pokken dan alleen wat geirriteerd. :P)


Haha! Kwartels in huis? Heb er wel eens aan gedacht om die bij de konijnen in te doen buiten.
Tamme kip is dan miss ook nog een optie :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-19 23:21 



 
Profiel   

2 valkparkieten. Hebben ze elkaar als jullie weg zijn. Zijn gezellig, kletsen en kan je goed tam krijgen.
Kijk eens in het topic van Cayenne

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-19 23:25 



 
Profiel   

Koekeroekus schreef
Britt_xxx schreef
Japanse kwartels? Soort kleine dikke kipjes. Ik heb er twee, en ze zijn zo tam. Heel gezellig ook, komen altijd even buurten en je kan ze oppakken (niet hun hobby, maar ze pokken dan alleen wat geirriteerd. :P)


Haha! Kwartels in huis? Heb er wel eens aan gedacht om die bij de konijnen in te doen buiten.
Tamme kip is dan miss ook nog een optie :')


Ik heb een hele tamme Chinese dwerg kwartel gehad. Die zat op schoot en kon je lekker onder het kinnentje kroelen. De 2 die ik nu in huis heb zijn verre van tam....

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-19 23:52 



 
Profiel   

Tamme kwartels lijken me ook wel wat wilt iemand die ze heeft me wat info pben? Maken ze veel herrie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-19 23:54 



 
Profiel   

kleine egeltenrec, is geen egel, ziet eruit als een mini egel, heeft stekels maar prikken niet, vinden buikje kroelen heerlijk en zacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-19 00:09 



 
Profiel   

Ik zou ook een fretje zeggen. Mijn tante heeft er jaren gehad. Zat in een redelijk smalle kooi maar met 4 verdiepingen. Een voordeel. Ze zijn zindelijk op een kattenbak :D dus makkelijk te poetsen. Die van mijn tante liepen ook los in huis. En bij mooi weer gingen ze aan een tuigje met een lange lijn de tuin in. Konden ze heerlijk buiten lopen. Met hun eerste fretje kon je zelfs gaan wandelen zoals met een hond!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-19 00:46 



 
Profiel   

Ik zou als ik geen honden had een papagaai willen die kan praten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-19 02:30 



 
Profiel   

Indien je toch konijnen neemt dan is een hokje idd niet goed. ik zou adviseren om informatie op internet te zoeken over de hoeveelheid permanente ruimte die ze beschikbaar moeten hebben (en daar nog iets overheen gaan). Ik heb er zelf 4 die in groepen van 2 een eigen kamer hebben, houden van knuffelen en komen altijd aangerend als ze ons horen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-19 02:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 51 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen