Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 6 [ 129 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Welke ras voor mijn zusje?

 
Profiel   

Ikzelf ben voor de Russische Toy gegaan. Super leuke hondjes maar er is maar 1 fokker van in heel Nederland geloof ik. :j Misschien toch wel interessant om naar te kijken of het wat voor jullie is?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 09:02 



 
Profiel   

Yaemyn schreef
Ikzelf ben voor de Russische Toy gegaan. Super leuke hondjes maar er is maar 1 fokker van in heel Nederland geloof ik. :j Misschien toch wel interessant om naar te kijken of het wat voor jullie is?


Alternatief zou dan ook de engelse toy terrier kunnen zijn misschien? (weet niet wat de karakter verschillen zijn, engelse toy lijkt iets groter wel). Of de dwergpinscher.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 09:16 



 
Profiel   

Sanniej_ schreef
Ik ben gek op onze Franse Bulldogs.
Echter zitten er ook veel nadelen aan dit ras en moet je dus goed kijken voor je wat koopt en in je portemonnee durven te graaien.

Het zijn echte grappen makers, in voor een goede wandeling, maar ook uren luieren is ook prima.
Heel erg sociaal en graag onder de mensen. Nog niet eerder een hond gehad die zo graag bij de baas ook blijft (veel contact,altijd blij,knuffelbaar)
Tevens ook kortharig.

Mocht je het overwegen lees je dan wel goed in over het ras.


Wij hebben 2 franse bulldog herplaatsers, en ik ben helemaal verliefd op dit ras. Als ik chagrijnig opsta of thuis kom, hun maken je dag weer goed.

Wel moet je er bij dit ras goed opletten dat je een gezonde bull koopt want er zijn veel broodfok hondjes in omloop!

Alleen trainbaar? Het is lastig ze echt kunstjes te leren vind ik, wij zijn zelf al blij met de commando's die erin zitten zoals blijf, zit en klaar. Maar ik moet geen high five verwachten of "speel dood".. weet niet of TS dit zoekt?


Laatst bijgewerkt door Wiwabalia op 13-11-19 09:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 09:22 



 
Profiel   

Just curious, waarom is het asiel geen optie? Zou het overigens nooit opdringen hoor maar toch zie ik afentoe jonge (ras)hondjes voorbij komen die prima geschikt zouden zijn hiervoor. Snap ook dat de kans niet groot is dat je perse in een asiel slaagt, maar kijken kan altijd.

Ik hoop in elk geval dat jullie zullen slagen, heel lief dat je ouders dat doen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 09:24 



 
Profiel   

lifaya schreef
Just curious, waarom is het asiel geen optie? Zou het overigens nooit opdringen hoor maar toch zie ik afentoe jonge (ras)hondjes voorbij komen die prima geschikt zouden zijn hiervoor. Snap ook dat de kans niet groot is dat je perse in een asiel slaagt, maar kijken kan altijd.

Ik hoop in elk geval dat jullie zullen slagen, heel lief dat je ouders dat doen...

Klopt bij ons in het asiel worden ook wel eens pups binnen gebracht,vaak inbeslagname van broodfok en soms een oeps nestje.Bij de oepsnestjes weet je enkel vaak niet wie de vader is.We hebben is een heel nest jacks x stafford gehad ,dat waren best heel wat handjes vol.Hebben er van dat nest ook wel terug gekregen,mensen die er enthousiast aan begonnen maar ze toch niet aankonden toen ze rond het jaar gingen.

Heel eerlijk gezegd zou ik als ik de Ts was ook voor een rashondje gaan.Zou wel eens bij zus horen wat zei nu een leuk ras vind,ze zal toch wel een voorkeur hebben voor iets denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 10:16 



 
Profiel   

beatje schreef
lifaya schreef
Just curious, waarom is het asiel geen optie? Zou het overigens nooit opdringen hoor maar toch zie ik afentoe jonge (ras)hondjes voorbij komen die prima geschikt zouden zijn hiervoor. Snap ook dat de kans niet groot is dat je perse in een asiel slaagt, maar kijken kan altijd.

Ik hoop in elk geval dat jullie zullen slagen, heel lief dat je ouders dat doen...

Klopt bij ons in het asiel worden ook wel eens pups binnen gebracht,vaak inbeslagname van broodfok en soms een oeps nestje.Bij de oepsnestjes weet je enkel vaak niet wie de vader is.We hebben is een heel nest jacks x stafford gehad ,dat waren best heel wat handjes vol.Hebben er van dat nest ook wel terug gekregen,mensen die er enthousiast aan begonnen maar ze toch niet aankonden toen ze rond het jaar gingen.

Heel eerlijk gezegd zou ik als ik de Ts was ook voor een rashondje gaan.Zou wel eens bij zus horen wat zei nu een leuk ras vind,ze zal toch wel een voorkeur hebben voor iets denk ik.

Inderdaad, is hier in het asiel ook eens geweest. Een inbeslagname met echt een heleboel super mooie raspuppy's.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 11:18 



 
Profiel   

CalipsoLover schreef
beatje schreef
[quote="lifaya"
Just curious, waarom is het asiel geen optie? Zou het overigens nooit opdringen hoor maar toch zie ik afentoe jonge (ras)hondjes voorbij komen die prima geschikt zouden zijn hiervoor. Snap ook dat de kans niet groot is dat je perse in een asiel slaagt, maar kijken kan altijd.

Ik hoop in elk geval dat jullie zullen slagen, heel lief dat je ouders dat doen...
[/quote
Klopt bij ons in het asiel worden ook wel eens pups binnen gebracht,vaak inbeslagname van broodfok en soms een oeps nestje.Bij de oepsnestjes weet je enkel vaak niet wie de vader is.We hebben is een heel nest jacks x stafford gehad ,dat waren best heel wat handjes vol.Hebben er van dat nest ook wel terug gekregen,mensen die er enthousiast aan begonnen maar ze toch niet aankonden toen ze rond het jaar gingen.

Heel eerlijk gezegd zou ik als ik de Ts was ook voor een rashondje gaan.Zou wel eens bij zus horen wat zei nu een leuk ras vind,ze zal toch wel een voorkeur hebben voor iets denk ik.

Inderdaad, is hier in het asiel ook eens geweest. Een inbeslagname met echt een heleboel super mooie raspuppy's.

in ene asiel zul je dus echt nooit raspuppy's vinden en volwassen rashonden ook zeer zelden. De puppy's die je in het asiel vind zijn nestoverschot van broodfokkers en ijn helemaal geen rashonden. In het beste geval zijn het look alikes. Maar ik ken ook verhalen van nesten pups dat border collies zouden zijn, en pups zagen er zo oo uit, maar pups bleven groeien en groeien en groeien. Later uitgekomen dat er barzoi! in zat.
Look a likes zijn vaak ook anders van karakter dan echte rashonden. Ik heb 1 border uit het asiel, als 4 maan oude puppy. en die is weldegelijk anders van gedrag dan mijn rashonden.
Bij ene rashond is het algemene karakter in 99% van de gevallen in te schatten op voorhand. zeker bij ene goede fokker die de pups niet op uiterlijk laat uitkiezen, zullen de fokkers al een deel van het karakter kunnen inschatten (tuurlijk speelt erna opvoeding ook ene grote rol)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 11:32 



 
Profiel   

lifaya schreef
Just curious, waarom is het asiel geen optie? Zou het overigens nooit opdringen hoor maar toch zie ik afentoe jonge (ras)hondjes voorbij komen die prima geschikt zouden zijn hiervoor. Snap ook dat de kans niet groot is dat je perse in een asiel slaagt, maar kijken kan altijd.

Ik hoop in elk geval dat jullie zullen slagen, heel lief dat je ouders dat doen...


Ik houd al zeker een jaar de asielen in onze buurt in de gaten en kom echt maar heel zelden een hond tegen zonder herder/stafford/ pitbull bloed die niet behoorlijk (hond) agressief is. Echt geen keer zag ik een hond van handzaam formaat zonder duidelijke problemen (dus wel kunnen met andere honden / katten en kinderen, voor mij een basisvoorwaarde). Wel echt jammer hoor want het liefste ging ik ook voor een asieldier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 12:31 



 
Profiel   

troi schreef
lifaya schreef
Just curious, waarom is het asiel geen optie? Zou het overigens nooit opdringen hoor maar toch zie ik afentoe jonge (ras)hondjes voorbij komen die prima geschikt zouden zijn hiervoor. Snap ook dat de kans niet groot is dat je perse in een asiel slaagt, maar kijken kan altijd.

Ik hoop in elk geval dat jullie zullen slagen, heel lief dat je ouders dat doen...


Ik houd al zeker een jaar de asielen in onze buurt in de gaten en kom echt maar heel zelden een hond tegen zonder herder/stafford/ pitbull bloed die niet behoorlijk (hond) agressief is. Echt geen keer zag ik een hond van handzaam formaat zonder duidelijke problemen (dus wel kunnen met andere honden / katten en kinderen, voor mij een basisvoorwaarde). Wel echt jammer hoor want het liefste ging ik ook voor een asieldier!


Als je weet wat je wil kun je herplaatsers via rasverenigingen overwegen. Veel rasverenigingen willen voorkomen dat dieren in asiels belanden en springen in de bres.

Asiel is mij ook niet 'gelukt', ik ben voor een buitenlandertje gegaan (zat wel in NL in de opvang). Ik zag ook absoluut geen heil in een herder, staff, pitbull... Klein en handzaam en goed onder controle te houden door mij was echt essentieel voor mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 12:39 



 
Profiel   

troi schreef
lifaya schreef
Just curious, waarom is het asiel geen optie? Zou het overigens nooit opdringen hoor maar toch zie ik afentoe jonge (ras)hondjes voorbij komen die prima geschikt zouden zijn hiervoor. Snap ook dat de kans niet groot is dat je perse in een asiel slaagt, maar kijken kan altijd.

Ik hoop in elk geval dat jullie zullen slagen, heel lief dat je ouders dat doen...


Ik houd al zeker een jaar de asielen in onze buurt in de gaten en kom echt maar heel zelden een hond tegen zonder herder/stafford/ pitbull bloed die niet behoorlijk (hond) agressief is. Echt geen keer zag ik een hond van handzaam formaat zonder duidelijke problemen (dus wel kunnen met andere honden / katten en kinderen, voor mij een basisvoorwaarde). Wel echt jammer hoor want het liefste ging ik ook voor een asieldier!

Kleine handzame hondjes zitten er best wel regelmatig.Veel jackjes ,maltezers of wat er naast gelegen heeft,bulletjes ook wel en niet vergeten chi's.Je kan aan de honden in het asiel zien wat er mode is aan rashonden. Het grootste deel zijn wel staffords/pitbuls en allerlei kruisingen daarvan ook steeds meer kangal achtige honden .

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 12:47 



 
Profiel   

Ik vind Markiesjes ontzettend leuk. Die zijn sociaal, leergierig, niet te groot en vooral ook erg lief. Zijn ook sportieve hondjes.
Wat ook in mij opkomt zijn kooikerhondjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 13:06 



 
Profiel   

Met kooiker moet je veel geluk hebben, het ras is best lastig en niet erg sociaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 14:01 



 
Profiel   

Rakkie123 schreef
Er worden veel teckels aangeraden, ja, heel erg leuke honden maar moeilijk trainbaar, vaak krengen met anderen en vaak snibbig, los lopen, daar moet je veel geluk mee hebben.
Ze zijn niet erg trainbaar en de meesten doe je er ook helemaal geen plezier mee.
Voor dit doel, totaal ongeschikt.
( wat natuurlijk niet wil zeggen dat er geen uitzondering op de regel is )

troi schreef
Ik volg! Wij zijn ook op zoek naar een hondje met (Grotendeels) die eigenschappen!

Wij hebben alleen geen eisen aan de grootte.


Dan heb je wel heel veel keuze!

Wil je een jachthond, die dus vaak wel een jachtneus hebben, dus voor buiten goed afgericht moeten zijn.
Maar speuren met hen is een feest.

De veedrijvers en houders zijn vaak wat scherper, moet je bij een goede fokker zitten.

Ik zou voor de middenslag honden gaan, labradoodle, labrador, friese stabij ( uit een goed nest, ouders moeten stabiel zijn ) leuke kruisingen waar je de ouders van kunt zien.


Dan zal ik wel verschrikkelijk veel geluk hebben gehad als ik dat zo lees, want mijn teckeltje is zó sociaal, kan echt met iedereen. En dat zijn bijna alle teckels die bij mijn fokster vandaan komen. Ik kan haar voor iedereen aanraden. Mijn eerste teckel, maar zeker niet mijn laatste. En ik zat wel een beetje in dezelfde situatie als de zus van TS.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 14:17 



 
Profiel   

Dan zou ik naar die specifieke fokker gaan voor een teckel!
En dan wil ik tzt ook de naam, want ik zou er vanwege het jachtinstinct niet aan beginnen....de meeste teckels die ik ken zijn slecht trainbaar en kun je niet vrij los laten lopen omdat ze constant in de jachtmodus zijn.
Maar wat jij schetst, zou het intresant maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 14:35 



 
Profiel   

Is de boerenfox al genoemd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 15:03 



 
Profiel   

Rakkie123 schreef
Dan zou ik naar die specifieke fokker gaan voor een teckel!
En dan wil ik tzt ook de naam, want ik zou er vanwege het jachtinstinct niet aan beginnen....de meeste teckels die ik ken zijn slecht trainbaar en kun je niet vrij los laten lopen omdat ze constant in de jachtmodus zijn.
Maar wat jij schetst, zou het intresant maken.


Die van mij gaat gewoon los in de polder, tuurlijk maakt ie soms een sprintje, maar als ik dan zeg 'daag Woes!', weet ie niet hoe snel hij terug moet komen, ik ben toch leuker dan het eerste de beste konijntje.
En ik wil in pb best de naam geven van mijn fokster, kan me geen liever mens bedenken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 16:30 



 
Profiel   

Misty12 schreef
Ik vind Markiesjes ontzettend leuk. Die zijn sociaal, leergierig, niet te groot en vooral ook erg lief. Zijn ook sportieve hondjes.
Wat ook in mij opkomt zijn kooikerhondjes.

Markiesjes zijn idd heel erg lief en sociaal :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 17:07 



 
Profiel   

Misschien een cocker uit jachtlijnen? Ik ken er een aantal en ze zijn allemaal even leuk en sociaal. Ze zijn klein maar zeker stevig. Ik zou bij 2 mechelse herders niet te kleine hondjes zetten, ook onbedoeld een tijdens spel zijn ze wat kwetsbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 17:14 



 
Profiel   

Cocker is geweldig.
Maar heeft geen korte vacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 17:41 



 
Profiel   

Markiesje is zeker leuk, maar zou niet zo snel bij mechelaars zetten.
Heb echt wel een sociale herder die netjes met een kleinere hond speelt maar vind haar toch te lomp voor zoiets kleins als een Markiesje

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 19:17 



 
Profiel   

Wij hebben een kruising Vlinderhondje/Jack Russel. Zalig hondje, superlief, altijd enthousiast om te wandelen of iets te leren, maar geniet evenveelvan heerlijk knuffelen in de zetel. Luistert heel goed. Ze verliest wel wat haar, maar haarvacht is onderhoudsarm, ik borstel haar 1x per week/2 weken. Is ook heel sociaal naar andere honden,aar het JR gedeelte zorgt voor net dat btje meer zelfvertrouwen, ze staat haar mannetje (vrouwtje )

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 20:29 



 
Profiel   

Yaemyn schreef
Ikzelf ben voor de Russische Toy gegaan. Super leuke hondjes maar er is maar 1 fokker van in heel Nederland geloof ik. :j Misschien toch wel interessant om naar te kijken of het wat voor jullie is?

Die zijn toch langharig? Of vergis ik me? Cairn terriër is net wat soepeler dan JR. Grappige hondjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 08:30 



 
Profiel   

luuntje schreef
Cocker is geweldig.
Maar heeft geen korte vacht.


De werklijn ziet er echt anders uit dan de showlijn. Werk lijnen hebben alleen in de broek wat langer haar
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 10:27 



 
Profiel   

Sjong dank je wel.

Ts wat voor karakter valt je zus op bij een hond?
Zelfstandig, baasgericht, eigenwijs?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 10:32 



 
Profiel   

Bij ons op de hondenschool komt er een Border terriër die echt heel leuk is. Heel sociaal en werkwillig. Denk dat dat in jullie situatie wel zou kunnen passen. Succes!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 10:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 6 [ 129 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen