Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 50 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Hond zeer ziek, suikerziekte

 
Profiel   

NatasjavE schreef
Ja...dat is tenminste bij mensen zo. Maar ik kan me goed voorstellen dat dat bij honden ook zo is.


Klopt! Ik ben helaas een goed voorbeeld ervan ;(
Als mijn medicatie niet voldoet aan mijn suiker dan heb ik binnen een scheet weer een blaasontsteking.
Mijn medicatie gaat daarom steeds met een 1/2 pil om hoog.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 17:54 



 
Profiel   

Ik heb 2 katten met suikerziekte en hoewel je wel er mee leert omgaan te spuiten op uur en tijd zou ik persoonlijk gezien de leeftijd van je hond er nog even goed over nadenken.
Ik weet niet of ik de keuze van gaan spuiten bij een oudere hond zou maken....

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 18:00 



 
Profiel   

paddington schreef
NatasjavE schreef
Ja...dat is tenminste bij mensen zo. Maar ik kan me goed voorstellen dat dat bij honden ook zo is.


Klopt! Ik ben helaas een goed voorbeeld ervan ;(
Als mijn medicatie niet voldoet aan mijn suiker dan heb ik binnen een scheet weer een blaasontsteking.
Mijn medicatie gaat daarom steeds met een 1/2 pil om hoog.

Wat Natasja volgens mij vooral bedoeld is dat er bij een infectie o.a. cortisol vrij komt wat er voor zorgt dat je bloedsuiker stijgt. Ik ben te lang uit de diergeneeskunde om het zeker te weten, maar ik kan me bijna niet voorstellen dat dit bij dieren anders is dan bij mensen. Alhoewel een hoge blds idd wel, iig bij mensen, een kans op infectie verhoogt. En dan kom je een beetje in een cirkeltje als je die waardes niet onder controle krijgt..

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 18:06 



 
Profiel   

Allereerst sterkte met de hond. Zo naar om ze zo ziek te zien.
Onze hond is helaas ook ziek, we wachten op de uitslag van de biopten, maar waarschijnlijk heeft hij maagkanker. Totaal iets anders, maar misschien heb je er wel iets aan. Onze hond was erg misselijk en heeft 5 dagen niet kunnen eten. Hij krijgt nu oa. Cerenia tegen het braken. Cerenia schijnt ook de eetlust op te wekken, misschien is dat iets om met de dierenarts te overleggen. Als jullie hond een ontsteking heeft, is antibiotica dan niet nodig? En eventueel een pijnstiller? Pijnstiller kan ook met een injectie, dan wordt de maag niet extra belast. Onze hond krijgt Onsior.
Ons hondje voelt zich nu, met alle medicatie die hij krijgt, nu weer helemaal top. Ik snap dat je niet direct afscheid van je hond wilt nemen als er nog enigszins hoop is op verbetering. Onze hond hebben we met een infuus en met Royal Canin Recovery voer weer op de been gekregen. Met suikerziekte heb ik verder geen ervaring, dus misschien mogen deze medicijnen niet of dat voer niet, maar overleggen met de dierenarts kan altijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 18:13 



 
Profiel   

@ blacky, Ja dat is inderdaad wat ik bedoel.

Maarrr te veel suiker in de urine kan ook weer een blaasontsteking veroorzaken. Dus wat Paddington zegt klopt ook weer.

Oh...sorry...dat laatste zeg je ook :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 18:15 



 
Profiel   

Ja klopt dames dat is ook wat ik bedoel :+

Voor een mens is het al pijnlijk en lastig laat staan voor een dier die niets kan aan geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 18:24 



 
Profiel   

BaileyMix schreef
mvdende schreef
Heb je vers vlees geprobeerd?

Blikjes vlees?

Gekookte kip?

Kaas, worst enz?

Als ze alleen nog maar "snoep" wil eten, zal ik haar de komende dagen lekker verwennen en vol stoppen met snoep. Misschien kun je dan toch nog insuline spuiten en heel misschien gaat ze dan ook weer haar normale eten eten.

Wil ze echt helemaal niets meer?

Dan zou ik als het mijn hond zou zijn een sterke pijnstiller in spuiten en kijken of ze daar comfortabel op is. Dan heb je misschien nog een paar dagen de tijd om afscheid van haar te nemen.

12,5 is oud voor zn hond en ik denk persoonlijk dat het voor haar beter is als ze ingeslapen wordt.


Dankjewel voor je reactie.

Vers heeft ze helaas nooit gelust. Zat zelf te denken om Carnibest te proberen? Blikjes wil ze ook niet. Kip gaat m'n moeder vanavond en anders ik morgen proberen met rijst.

Wat ze vrijdag at was gekookt eitje, kipworstje, stukjes rookworst en een bepaald soort vissnoepje van de kat. Ook heeft ze wel twee dagen natvoer gegeten, alleen geen brok.

Ben ook bang teveel verschillende dingen nu te gaan proberen, dat dat ook niet goed voor d'r is?


Ik denk dat het het belangrijkste nu is DAT ze eet en niet WAT ze eet.

Zoals ik begrijp kan je alleen insuline spuiten als ze iets eet. Dan maakt het voor nu ff niets uit wat ze eet, want na het eten kan je insuline spuiten.

Natvoer is helemaal niet erg. Er is ook kwalitatief goed natvoer te koop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 18:32 



 
Profiel   

Hond van mijn ouders kreeg op 10 jarige leeftijd suiker ziekte. Het bloed prikken om de waarde te bepalen vond ze verschrikkelijk. Na een aantal weken toch geprikt te hebben, is er in overleg met de dierenarts besloten om het gemiddelde te pakken en dat altijd te spuiten.

Uiteindelijk is de hond 15,5 jaar geworden. Ging op die manier met spuiten eigenlijk erg goed. Wel heel goed erom denken dat je altijd rond hetzelfde tijdstip eten geeft.

Helaas heeft ze ook een aantal keer een hypo gehad. Dan spoten we toch ondanks dat ze niet gegeten had. Dat bleek altijd nog beter dan niet of minder te spuiten. Ze was gek op ham en dan kregen ze haar meestal wel weer aan het eten. Soms zat er dan tussen het spuiten en het eten wel een paar uur, maar ze knapte uiteindelijk toch altijd weer op.

Het kan dus zeker nog, maar vergt wel tijd en inspanning. Mijn ouders konden niet zomaar even weg. Ze moesten er altijd rekening mee houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 18:39 



 
Profiel   

Ik heb wel ervaring met suikerziekte bij een kat. Ontstekingen in het lichaam, zoals blaasontsteking zorgen voor een hogere waarde.
Ik meet zelf de bloedwaarde, want als deze te hard zakt, wil een dier vaak ook niet meer eten. En niet eten, betekent weinig kunnen spuiten.
Ben je begonnen met een voorzichtige dosis te spuiten? Wij zijn uitgegaan van de minimale waarde per kg lichaamsgewicht en dan naar beneden afgegrond.
Het duurt een paar weken, voordat het dier goed is ingesteld en dat gaat met ups en downs. Succes in ieder geval.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 18:41 



 
Profiel   

Miiej schreef
BaileyMix schreef
Ketoacidose kende ik nog helemaal niet, bedankt. Ik neem het morgen mee naar de DA.

Dwangvoeren lijkt me zo heftig voor haar, weet niet of ik haar dat aan wil doen. Ze is erg gevoelig.


Klinkt misschien raar maar freestyle libre aanbrengen bij haar tot ze een beetje herstelt/ingesteld is? Kan je dmv scannen haar suiker meten en makkelijker meer insuline geven. https://www.freestylelibre.nl. Heb het wel is vaker bij dieren voor zien komen. (Ik heb overigens zelf diabetes).

Klinkt zeker niet raar, sterker nog: sinds kort doen ze dit ook bij katten!
Maar, bij katten moeten ze elke 2 weken vervangen worden onder een roesje, ik weet niet hoe dit zit met honden :\

Het klinkt allemaal erg heftig voor jullie hond, eten voor de insuline gift is wel noodzakelijk, want anders kunnen ze makkelijk in een hypo schieten. Zelf testen is wel fijn, maar dit is allemaal zo ineens zo drastisch zowel voor jullie als de hond :\

Ik heb zelf een kat met diabetes, bij katten spreek je niet over nuchter testen, maar over een pré waarde: dus de waarde die gemeten wordt alvorens je insuline spuit. Ik weet niet wanneer caninsulin op z'n sterkst werkt bij honden? Bij katten is dit na 4 uur, dan test je de laagste waarde.

Al met al klinkt het erg heftig, sterkte hiermee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 18:52 



 
Profiel   

Bedankt voor het meedenken en alle antwoorden. Allemaal goed om mee te nemen en aan de dierenarts voor te leggen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 23:44 



 
Profiel   

Al nieuws?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-19 17:38 



 
Profiel   

Bedankt voor het meedenken allemaal. Ze is vanavond helaas ingeslapen, ze was echt op Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 21:14 



 
Profiel   

Heel veel sterkte

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 21:18 



 
Profiel   

Ah heel veel sterkte.. :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 21:19 



 
Profiel   

:(:) heel veel sterkte

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 21:26 



 
Profiel   

Heel veel sterkte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 21:45 



 
Profiel   

Wat verdrietig, heel veel sterkte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 22:14 



 
Profiel   

Oh wat verdrietig. Je hebt je best gedaan voor haar.
Heel veel sterkte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 23:59 



 
Profiel   

Ahh.. Heel veel sterkte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 06:02 



 
Profiel   

sterkte

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 10:06 



 
Profiel   

Sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 10:37 



 
Profiel   

Veel sterkte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 11:12 



 
Profiel   

Veel sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 12:39 



 
Profiel   

Oooh :( . Veel sterkte! Y;(
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 12:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 50 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen