Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Dierenpolitie bellen of niet

 
Profiel   

Sinds mei dit jaar heeft mijn buurman een golden retriever pup, het beestje zal nu denk ik zo'n 8/9 maanden oud zijn. In het begin ging het prima, hoorde hem af en toe blaffen maar goed ik heb zelf ook een hond dus ik zie dat door de vingers.

Helaas heeft de buurman veel problemen, oa psychisch en gebruikt drugs en drank.
De hond zit dag en nacht buiten, ook met het koude weer. Hij kan wel in een schuurtje maar die is niet overal dicht en niet geïsoleerd. Kussens bijt het beestje kapot uit verveling. Overal liggen drollen in de tuin en spullen kapot door de hond. Als ik voorbij loop achter dan piept hij heel erg om een beetje aandacht. Hij is ook een tijdje mager geweest, kreeg toen weinig eten. De bouwvakkers van mijn andere buurman hebben toen melding gemaakt en de hond af en toe brok gegeven.
Die andere buurman heeft ook de zus van de buurman gebeld omdat het niet goed gaat en toen heeft hij alle poep wel opgeruimd en de hond eten gegeven maar het lijkt nu weer terug bij af.
Is dit voldoende om te bellen naar de dierenpolitie? En ergens vind ik het lastig om te bellen omdat het de buurman is, heb verder goed contact met hem.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 20:05 



 
Profiel   

Ja, als de situatie echt zo is als jij beschrijft mag je gerust bellen!


Laatst bijgewerkt door Petrichor op 11-11-19 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 20:08 



 
Profiel   

Je kunt het altijd melden, zij zullen beoordelen wat nodig is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 20:08 



 
Profiel   

Heb je zelf wel eens met de buurman gesproken ? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 20:09 



 
Profiel   

En met de buurman gaan praten, is dat een optie? Misschien kunnen jullie een beetje "samen" voor de hond zorgen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 20:12 



 
Profiel   

heen gaan, is wel weer de tijd nu dat het weer wat slechter gaat met mensen die het moeilijk hebben.
bel aan,vraag hoe het met hem gaat en dat het je op valt dat het met de hond ook niet zo goed gaat.
kan best zijn dat hij wel open staat voor wat hulp.
ofmde andere buurman opzoeken en daar mee overleggen wat te doen, die heeft al eerder contact gehad toch?

heb vroeger ook zo een buurman gehad, had ook een golden retriever.
daar hebben ze de buurman heel verward uit huis gehaald en de hond is naar het asiel gegaan.
zou er wel werk van maken :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 20:30 



 
Profiel   

Ja ik heb de buurman meerdere malen gesproken, advies gegeven en ook mijn andere buurman heeft meerdere malen geprobeerd om de buurman overal in te betrekken (wij ook trouwens) maar helaas doet de buurman er niks mee en op een gegeven moment houd het op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 20:49 



 
Profiel   

is ook zo hoor, hij moet gewoon wel goed voor zijn hond zorgen.
dan zou ik wel melding maken bij de dierenbescherming

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 20:52 



 
Profiel   

Als je al meermaals hebt geprobeerd de buurman erbij te betrekken zonder dat het werkte zou ik inderdaad nu melding maken bij de dierenbescherming.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 20:53 



 
Profiel   

Bij de dierenbescherming of dierenpolitie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 20:55 



 
Profiel   

Ja hoor, bellen. Ik heb gister nog melding gemaakt, gewoon doen. Wel even specifiek vragen dat ze niet zeggen van wie de melding afkomstig is.
Bij mij was het ook iemand uit de buurt met psych klachten die niet goed voor het dier zorgde. Bleek ze zijn opgenomen en buren zouden voor het dier zorgen maar dit was niet naar behoren gebeurd.


Laatst bijgewerkt door Summerdreams op 11-11-19 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 20:56 



 
Profiel   

En ondertussen geen eten drinken geven of de poep opruimen anders kunnen ze niets.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 20:56 



 
Profiel   

Elke keer als het met de buurman slecht(er) gaat is dat dus duidelijk te zien aan de hond. Er zal dus niet alleen naar het welzijn van de hond gekeken moeten worden, maar ook de buurman heeft (meer) hulp nodig.
Als waarschuwingssignaal is de hond daarmee nuttig voor de buitenwereld, maar dat is voor de hond geen goed bestaan. Om wel als zo'n signaal te kunnen functioneren zal er veel eerder ingegrepen moeten kunnen worden en is een vorm van regelmatig langskomende begeleiding op zijn minst noodzakelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 20:57 



 
Profiel   

Maflinger_S schreef
Als je al meermaals hebt geprobeerd de buurman erbij te betrekken zonder dat het werkte zou ik inderdaad nu melding maken bij de dierenbescherming.


Dit dus :) succes ts, erg lastig. Ik zou het niet aan kunnen zien

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 21:56 



 
Profiel   

Ach arme hond.. Ik zou ook gelijk melding maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 22:05 



 
Profiel   

Ik ga morgen een melding maken, vind het zelf heel erg moeilijk omdat ik de buurman gewoon mag maar ik doe het voor de hond omdat die niet voor zichzelf op kan komen. :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 22:33 



 
Profiel   

Dat is een prima redenatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 22:43 



 
Profiel   

Ach jeetje arm besie.
Blaadjes vallen vd bomen en dan merk je dat sommige mensen daar minder tegen kunnen. Maar moet niet ten koste gaan van dierenwelzijn. Ik zou ook aangifte doen.
Hou je ons op de hoogte?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 22:47 



 
Profiel   

Even benieuwd of je al een melding hebt gemaakt. Hoop dat je je gehoord voelt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-19 16:02 



 
Profiel   

Ik heb een melding gemaakt

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-19 21:36 



 
Profiel   

Heel goed maar wel een beetje spannend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-19 21:36 



 
Profiel   

Ja ik heb er ook lang tegen aan gehikt..

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-19 21:37 



 
Profiel   

Wat knap van je! Snap heel goed dat dit iets is wat je liever over slaat!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-19 21:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen