Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Katten oppas tijdens vakantie

 
Profiel   

Hoi!

Ik vroeg me af of er bokkers in dezelfde situatie zijn, en hoe jullie dit dan oplossen.

Ik woon niet in de buurt van mijn vrienden, ken mijn buren of andere mensen uit de straat niet en ik woon helemaal alleen. Ik heb 2 katten en als ik een weekendje weg ga is er altijd wel iemand bereidt om even één dag naar mijn huis te rijden om de katten te verzorgen (de vrijdag en zondag doe ik dan zelf). Nu ga ik voor het eerst op vakantie sinds ik hier in mijn eentje woon, en ik wil niet aan mijn vrienden vragen om elke dag naar mijn huis te moeten rijden voor mijn dieren. Ik zit dus te denken aan een katten oppas ofzo, maar dat is in principe dan ook iemand die je helemaal niet kent die je toch de sleutel van je huis moet geven.

Hoe doen jullie dat?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 15:27 



 
Profiel   

Vriendinnetje van mijn zusje.

Heb je geen collega met kinderen? Of vrienden met jonge meiden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 15:29 



 
Profiel   

katten in een pension doen ? niet mij favo-oplossing maar als er echt niks is.
Er zijn wel sites voor mensen die zich aanbieden als oppas voor dieren/je huis tijdens vakanties. Dat is wellicht een optie?? Een kennis had zo een fijn persoon voor haar boerderij met paarden/honden/katten

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 15:33 



 
Profiel   

Waar woon je? In den haag hebben we een organisatie die dit doet, daar wordt je dan lid van en dan komt iemand dagelijks je katten verzorgen. https://www.kattenzorg-denhaag.nl/

Ook iemand die je niet kent, maar 1 van mijn vriendinnen gebruikt dit wel eens en is heel tevreden.
Ze heeft ook wel eens cat in a flat gebruikt, was ze ook tevreden over. Ik red het tot nu toe met bekende die het leuk vinden paar dagen in mijn huis te zitten of dagelijks langs te komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 15:34 



 
Profiel   

Ik breng ze naar een pension hier in de buurt. Bevalt prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 15:35 



 
Profiel   

Je kan natuurlijk een oproepje plaatsen (hier, marktplaats, Facebook, een dierenoppassite) spreek gewoon eens af met degene die zich aanbied en kijk of het klikt. Zo niet, kan je altijd zeggen dat er nog iemand anders is die dichterbij woont bijvoorbeeld ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 15:37 



 
Profiel   

Geen familie die gratis een vakantie wil en zo op jouw katten kan passen?

Er zijn op Facebook ook groepen voor huizen / dierenoppassers, dan logeren die in jouw huis en passen op je dieren.

En anders heb je bijv Pawshake.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 15:39 



 
Profiel   

https://www.pawshake.nl

Tada :) betrouwbare petsitters in je buurt met Recensies!

Kosten varierend van 7,50-10,00 voor dagelijks huisbezoek of wat meer als het bij een petsitter thuis is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 15:48 



 
Profiel   

Ik pas wel eens op katten via Pawshake.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 15:50 



 
Profiel   

Ik ga niet op vakantie daardoor :=
Kennissen weten me altijd via via te vinden... ik pas altijd op voor anderen.
Ik zou dus een rondvraag doen of een pension opzoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 15:52 



 
Profiel   

Pawshake proma oplossing. Wel prijzig!

Wij hebben geluk met een buurmeisje die het prachtig vind om te doen! *\o/* Wij geven haar 10 euro per week (ze is 12).

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 15:56 



 
Profiel   

Op Facebook is ook een huizen oppas site, waarbij ook vaak op dieren gepast moet/mag worden. Ik ga op die manier binnenkort ook 5 dagen naar Praag om op katten daar te passen. Met gesloten portemonnee.

Via een officiële oppas kan natuurlijk ook, kost dan wel weer wat. Hier in Groningen zit oppas voor de kat. Zij doen eerst een intake en dan kan je bespreken hoe en wat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 15:59 



 
Profiel   

Hier meerdere oplossingen gehad. Buren (beter een goede buur dan een verre vriend! ) , Huizenoppas, pension, familie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 16:03 



 
Profiel   

Katten naar een dierenpension misschien een optie?

Ik werk zelf in een dierenpension en ondanks dat het voor veel mensen zwaar valt om hun honden/katten achter te laten (wat ik natuurlijk begrijp!) hebben de dieren zelf vaak ook even vakantie. Het afscheid verloopt bij sommige wat zwaar maar ook de dieren draaien meestal na 1 of 2 dagen weer bij. Waar ik werk hebben we voor de katten een ‘woonkamer’ met toegang tot een buitenverblijf, ook hebben wij losse hokjes maar deze zijn echt alleen voor ‘nood’. De ruimte is voor geen een kat eigen territorium, tuurlijk laten sommige weten dat ze er zijn dmv blazen/slaan maar echt vechten niet. Sommige pensions hebben wel alleen maar deze losse hokjes dus daar zou je even naar moeten kijken wat eventueel je voorkeur heeft.

Mocht je dit overwegen kan je altijd even bellen naar pensions, de meeste staan open voor een rondleiding.
Ik weet niet welke data je gaat maar de beschikbaarheid in het hoogseizoen (alle vakanties) gaat hard achteruit vanaf nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 16:06 



 
Profiel   

Wij hebben goede ervaringen met een oppas die in de buurt woont en voor een kleine vergoeding dagelijks langskomt (die dame is helaas verhuisd). Zou ik zo weer doen.

Eerdere buren hebben we het wel eens een weekendje gevraagd maar dat vond ik voor een week toch te veel. Misschien dat we het onze huidige buren wel kunnen vragen. Hebben voor hen al eens op de tuin gepast en voelt toch prettiger als het van twee kanten komt, dat je ook eens wat terug kan doen :).

Naar een pension zou ik met die van ons echt nooit of te nimmer willen. De poes is al beledigd genoeg dat haar personeel afwezig is, als ze dan ook nog van huis moet... (beestje blijft gerust anderhalf uur luidkeels krijsen als we naar de dierenarts gaan - pas terug thuis kalmeert ze). Andersom hebben wij wel regelmatig een logéetje die daar geen enkel probleem mee heeft. Dat zul je zelf het best kunnen inschatten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 16:29 



 
Profiel   

Wanneer wij met vakantie gaan komt er iemand (vrienden, familie) in huis wonen. Via via hebben we nou in we buurt ook een dametje gevonden die tegen betaling langs komt om de dieren te verzorgen. Dat vind ik een prima oplossing wanneer de honden ook met ons mee zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 16:50 



 
Profiel   

Ik heb mijn broer met zijn kinderen in huis gehad toen ik op vakantie ging om de katten te doen. Heb dat liever dan een vreemde en hij vond het ook nog super.

Ik heb wel geluk hoor want ik kan de hele straat vragen en heb 2 broers en familie in de buurt:)

Ipv een pension zou 1 van je vrienden/familie je kat niet in huis kunnen nemen of bij jou in huis?

Niet op vakantie daardoor vind ik zo'n zonde. Yolo :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 16:51 



 
Profiel   

Ik heb een kat van 20 die niet teveel in 1 x mag eten. Bij mij komt iemand van een kattenoppasbedrijfje. Bevalt prima. Moet wel tijdig reserveren want het is al 2x gebeurd dat we eerder terug moesten omdat de kattenoppas vol zat.
Als ik ooit een nieuwe kat neem, laat ik hem wel enten en kan ie in een pension.
Lijkt me ook wel fijn om thuis te komen in een schoon huis en niet meteen te moeten stofzuigen en dweilen
Ik heb wel een camera op de eetplek van de kat staan (dit weet de oppas) en kan de kat ook toespreken vanaf m’n telefoon. Dat is echt geinig. Kat kijkt in de camera en miauwt terug

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 17:02 



 
Profiel   

Ik maak gebruik van iemand van het oppasbedrijf pawshake. Bevalt prima

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 17:13 



 
Profiel   

Die van ons gaan naar een katten hotel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 17:20 



 
Profiel   

Ik ga eind van de maand een weekend weg en dacht even op pawshake te kijken. Er is geen optie om katten oppas aan te klikken, alleen honden

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 17:22 



 
Profiel   

Ik ga komend weekend 3 dagen weg. Mijn ex collega die een paar straten verderop woont komt ze doen. En ik heb ook mijn buurmeisje die ik kan vragen maar toevallig kan ze niet dit weekend. Als beide niet kunnen ga ik niet weg. Ik heb eerst oppas geregeld en toen pas geboekt.

Ik had al eerder kennis gemaakt met de buren zodat je elkaar een beetje kent en dan gevraagd of ze willen oppassen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 17:45 



 
Profiel   

Ik heb ook een kattenoppas voor mijn katten. Bevalt me echt prima! Nu voel ik me niet schuldig tijdens mijn vakanties tegenover bekenden dat ze én de katten moeten voeren ook de kattenbak moeten verschonen en elke dag even stofzuigen, want de oppas krijgt er gewoon voor betaald.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 17:49 



 
Profiel   

Pawshake, mensen die aan het verbouwen zijn en niet in hun huis kunnen wonen, briefje ophangen in faculteit diergeneeskunde wil ook nog eens werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 17:50 



 
Profiel   

Mijn katten hebben altijd in pension gezeten, een oppas in huis vind ik zelf helemaal niks eerlijk gezegd. Katten hebben het altijd super gedaan
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 17:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen