Katten oppas tijdens vakantie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FleurVP
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 19:31

Geen katten, wel ervaring met oppas aan huis voor de paarden (ze doet ook katten en honden). Op basis van goede reviews en keertje kennis maken durfde ik het prima aan en heel goed bevallen. Ze heeft ook een contract met dat ze ons adres niet aan de sleutel hangt enzo, heel netjes geregeld.
Ik heb camera's hangen (ook voor als we zelf hele dag zijn werken). En vond het ook wel fijn idee dat er iemand op 5 min afstand was met een sleutel voor als ik daar iets op zag. Naast dat de oppas 2 keer per dag kwam keek ik dan ook nog paar keer via de camera of alles oké was.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 21:38

Ik ben zelf katten oppas aan huis en mijn ervaring is dat baasjes dat fijner vinden dan de kat naar een pension brengen. Kat kan gewoon zijn ding doen in zijn eigen huis en hebben zo geen extra stress.

Gewoon een gesprekje houden met een oppas die je op het oog hebt en kijken hoe de kat reageert. Als het voor jullie allebei goed voelt gewoon een keertje proberen ipv gelijk een hele vakantie.

igor001
Berichten: 1478
Geregistreerd: 08-01-06

Re: Katten oppas tijdens vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 21:54

Een paravet studiegenootje van mij heeft een dierenpension aan huis. Ze heeft ook een kattenkamer en buitenren voor pensionkatten. Ook heeft ze een hondenuitlaatservice. Misschien dat ze dan ook wel 1x per dag langs kan gaan om de kat te checken en voeren. Voor honden moet ze immers ook op pad.

Ik weet niet waar je vandaan komt? Ze woont in Haringhuizen.

Thioro

Berichten: 3989
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 21:56

Als ik langere tijd wegga (langer dan 3 dagen) vraag ik het aan collega's of vrienden als die in de buurt wonen.
De katten hebben een distributeur voor eten en water en kunnen (in de zomer) binnen en buiten naargelang het hen blieft.
Het is een beetje een ondankbare taak vermits mijn katten weglopen voor onbekenden dus gewoon kijken of het huis niet afgebrand is, de distributeur nog vol genoeg zit en of ze toevallig een kat zien lopen :+ .
Levert de oppas van dienst een doos chocolade op :P .

Voor kortere tripjes (weekends) komt er niemand. Distributeur houdt het 3 dagen vol als ze beetje normaal eten.

Bevalt prima.