Welk ras voor licht allergische vriend?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lukasje
Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Welk ras voor licht allergische vriend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 13:11

Ow, is ie mee naar kantoor vandaag? Zo te zien voert hij er wel niet veel uit ;)

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-19 11:59

Nope haha! Lekker slapen, wandelen, spelen, slapen. Zijn zelfs naar een (rustige) lunchroom geweest met 'm, ook daar viel hij in slaap :D

Wat wel lastig is, hij krabt/ graaft 's avonds af en toe in de bench. We weten niet zo goed wat we hiermee moeten. Drie avonden terug hebben we geprobeerd juist vlak voor het slapen gaan een langere wandeling te maken in de hoop dat hij lekker moe zou zijn, maar dit werd een hele onrustige nacht. Eergister hebben we juist eerder op de avond wat verder gewandeld, en vlak voor het slapen gaan echt 10 minuutjes naar buiten alleen voor plassen/ poepen. Maakte niet heel veel verschil. Hij vindt de bench verder best wel prima volgens mij, gaat er makkelijk in en 's ochtends als je beneden komt kan je rustig even wat anders doen want hij blijft gewoon rustig in zijn bench liggen. Als je de bench open doet blijft hij ook gewoon rustig liggen, dan langzaam overeind, lekker uitrekken dan dan komt hij eruit. Lijkt dus niet dat hij echt een hekel aan heeft, en hij is het bij de fokker ook gewend.

Op den duur mag hij gewoon los in de berging, maar we hebben een probleempje met de afstelling van de vloerverwarming waardoor het in de berging heel heet wordt als je de deur naar de keuken dicht doet. Dus dat is nu nog geen optie. Helemaal los in huis 's nachts durf ik niet i.v.m. snoeren, de bank, etc. Vloerverwarming wordt binnenkort gefixt, maar alsnog vinden we het wel prettig dat hij gewoon in de bench kan slapen. Mocht hij eens ergens gaan logeren of mee op vakantie gaan of whatever.

Wat zegt hij met het krabben/ graven? Ik lees verschillende dingen, of hij heeft teveel energie (maar na die lange wandeling vlak voor het slapen gaan zou je zeggen van niet?) of hij 'graaft' een slaapplek? We hebben op dit moment niks op de grond liggen omdat hij daar ook echt helemaal los op gaat, maar ga vanavond toch even proberen het vetbed en een handdoek ofzo in de bench te leggen. Als hij een holletje wil graven kan hij dat doen? Enige is dat hij alles wat je in de bench legt, helemaal opzij duwt totdat hij op het ijzer ligt -O- Wat zou een goed avondritme zijn? Wilde vanavond proberen: rond 22u een laatste rondje wandelen en daarna lekker druk spelen tot hij helemaal moe is, dan in de bench en gaan slapen. Hebben zondag weer les met hem dus overleg het dan ook even met de coach, benieuwd wat zij zegt.

Lukasje
Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Welk ras voor licht allergische vriend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 12:09

Dat graven interpreteer ik als een holletje willen maken, een slaapplekje creëeren. Dat doen mijn 2 honden ook, vooral de windhond. Dabben, krabben, dekentje tussen de tanden nemen en verleggen, rond draaien en dan uiteindelijk gaan liggen. Ik zou zeggen, maak je geen zorgen hoor, ik denk dat hij zijn bench als zijn stekje ziet.

kiwiwitje

Berichten: 20107
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 12:10

Heb er hier 2 die dat ook doen. Die proberen hun bed op te schudden zeg maar. dus die hebben op hun kussen nog losse fleece kleden of dekens :)

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Re: Welk ras voor licht allergische vriend?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-19 12:17

Ah oke :-) Fijn om te horen. Dan leg ik vanavond weer het vetbed en een kleedje of handdoek in z'n bench en moet hij daar z'n ding maar mee doen! Het klinkt zo onrustig, alsof hij niet op z'n gemak is ofzo terwijl hij eigenlijk best heel chill is verder in de bench.

meggiemeg

Berichten: 12220
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Welk ras voor licht allergische vriend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 12:23

Hier kunnen zo ook heel fanatiek bezig zijn voordat het kussen/vetbed of waar ze dan ook op willen gaan liggen. De ene keer is het een paar rondjes lopen op de plek, de andere keer wordt er heel fanatiek gekrabd totdat het vetbed op een hoopje ligt en ze er niet eens meer op passen, de andere keer is het hele ritueel geweest en gaan ze vervolgens op de bank liggen (daar lopen ze overigens geen rondjes of krabben ze...) Wat me altijd wel opvalt is dat ze hier nooit blij zijn als ik de boel heb gewassen en de kussens lekker heb opgeklopt, dan zijn ze erg druk met de boel weer zo te krijgen als dat ze het zelf willen hebben.

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 17:16

Hoe gaat het nu ? :)

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-20 17:48

Goed! Helemaal 0 allergische reactie, ook m’n mega allergische schoonzus reageert helemaal niet op hem. Dus die gaat nooit meer weg <3

Zijn echt dol op hem, hij is echt zoooooo leuk! Giga knuffelkont maar ook megaspeels op z’n tijd. Loopt lekker los op het erf als we met de paarden ofzo bezig zijn, hij is echt helemaal chill in en om het huis. Wel hebben we nog privéles met hem, het angstige zit er nog wel in en op die momenten is het moeilijk om contact te krijgen en om hem te kalmeren. Hij neemt dan ook echt geen snoepje ofzo aan, gewoon 0 aandacht bij ons. Als we bijvoorbeeld een nieuwe route doen en er komt een hond ineens blaffend op ‘m af, dan veroorzaakt dat echt een vluchtreactie. Eerder bleef hij heel lang hangen, dit gaat nu al steeds sneller weg gelukkig. Dit heeft ook even tijd nodig, gaat elke week weer stukje beter. We komen nu in ieder geval overal waar we willen :Y) maar boos worden of meetrekken werkt gewoon niet bij hem, veel geduld en veel spannende dingen oefenen wel. We gaan dus regelmatig met hem naar koffietentjes, de markt, familiebezoekjes, etc. en dat gaat heel goed. Kantoor is z’n tweede huis, daar vliegt ‘ie de kamer rond om te spelen met de collega’s :D
Voor nu dus focus op contact tijdens spannende momenten en netjes meelopen aan de riem, in angstige momenten of als hij heel enthousiast is trekt hij behoorlijk. Maar ook hier zet hij hele grote stappen!

Wat wel vervelend is, de laatste dagen jankt hij weer voor het slapen gaan. Hij vindt de bench helemaal niet vervelend, gaat er heel makkelijk in, maar hij wil gewoon niet dat je bij hem weggaat. Hij raakt helemaal over z’n toeren als je hem een kwartier laat janken, maar als je er even bij gaat zitten gaat hij rustig liggen en hoor je hem vervolgens de hele nacht niet weer. Dus hier moeten we weer even een weg in vinden. Heb een babyfoon waarmee ik hem in de gaten kan houden als hij alleen thuis is, en vandaag was hij bijna 4u alleen en dan jankt hij niet, gaat ‘ie rustig liggen. Hij jankt alleen als hij weet dat we bijvoorbeeld op het erf of boven zijn. Lijkt verlatingsangst denk ik? Hoewel alleen thuis dus prima gaat maar als wij thuis zijn moet en zal hij bij ons zijn.

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-20 17:52

Waren een weekendje naar zee, dat vond 'ie helemaal geweldig! Echte Waterhond!
Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Stripe000
Berichten: 585
Geregistreerd: 02-06-15

Re: Welk ras voor licht allergische vriend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 17:58

Hij is echt ontzettend leuk!

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-20 18:00

Ja he <3 hij wordt wel binnenkort getrimd, z’n vacht zal er wel anders uit gaan zien maar blijft vast net zo’n mooi hondje als nu :D

Eowyn3003
Berichten: 2223
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: Le Sud de la France

Re: Welk ras voor licht allergische vriend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 18:03

Ik volg het topic al een tijdje, en word helemaal blij van je update. Wat een leuke hond, en supergoed dat je vriend geen allergische reactie ondervindt! :D Ik denk dat hij een heel fijn huisje heeft gevonden. :j

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 18:04

Ik wil voor altijd nog aussies maar hij geeft zin in krulletjes :D
Wel leuk om te zien hoe goed het gaat en dat jullie op zijn tempo werken. Oh er is ook een puppy2020 topic met veel niet 2020puppy's dus altijd welkom :D

owens-mama

Berichten: 1049
Geregistreerd: 13-01-09

Re: Welk ras voor licht allergische vriend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 18:18

Ik heb een labradoodle, hij is inmiddels bijna 12 jaar oud. Maar hij verhaart dus wel. Ik scheer hem zelf meerdere malen per jaar. En nou heeft de dierenarts ons verteld dat bij deze honden ADHD vaak voor komt. Helaas die van ons ook. Heeft zelfs op deze leeftijd nog steeds geen rust in de kont. Hij is verder super lief en aanhankelijk. Luistert goed. Maar vind geen rust.. hij zou op medicijnen kunnen Ritalin. Maar bij een overdosering is het dodelijk.

dierenfan
Berichten: 9610
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 04:11

owens-mama schreef:
Ik heb een labradoodle, hij is inmiddels bijna 12 jaar oud. Maar hij verhaart dus wel. Ik scheer hem zelf meerdere malen per jaar. En nou heeft de dierenarts ons verteld dat bij deze honden ADHD vaak voor komt. Helaas die van ons ook. Heeft zelfs op deze leeftijd nog steeds geen rust in de kont. Hij is verder super lief en aanhankelijk. Luistert goed. Maar vind geen rust.. hij zou op medicijnen kunnen Ritalin. Maar bij een overdosering is het dodelijk.


Tussen niets geven en ritalin zitten nog minstens 1000 andere opties op natuurlijke basis die fantastisch werken bij verreweg de meeste honden. Bijvoorbeeld de tranquil /rust van het merk Puur

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 07:48

Mloes schreef:
Wat wel lastig is, hij krabt/ graaft 's avonds af en toe in de bench. We weten niet zo goed wat we hiermee moeten. Drie avonden terug hebben we geprobeerd juist vlak voor het slapen gaan een langere wandeling te maken in de hoop dat hij lekker moe zou zijn, maar dit werd een hele onrustige nacht.

Ik lees verschillende dingen, of hij heeft teveel energie (maar na die lange wandeling vlak voor het slapen gaan zou je zeggen van niet?) of hij 'graaft' een slaapplek?

Wilde vanavond proberen: rond 22u een laatste rondje wandelen en daarna lekker druk spelen tot hij helemaal moe is, dan in de bench en gaan slapen.


Mloes schreef:
Wat wel vervelend is, de laatste dagen jankt hij weer voor het slapen gaan. Hij raakt helemaal over z’n toeren als je hem een kwartier laat janken, maar als je er even bij gaat zitten gaat hij rustig liggen en hoor je hem vervolgens de hele nacht niet weer. Hij jankt alleen als hij weet dat we bijvoorbeeld op het erf of boven zijn. Lijkt verlatingsangst denk ik?


Als ik deze signalen op een rijtje zet, denk ik meteen aan overprikkeling door stress/opwinding. Dit wordt vaak zichtbaar in de avond, als een hond meer indrukken heeft opgedaan dan hij kan verwerken ('het emmertje loopt over') en dan gaan ze zich juist drukker gedragen (graven, janken, niet kunnen slapen).

Een extra aanwijzing daarvoor is dat hij wel in slaap valt als jij even bij hem gaat zitten en hem puur met jouw rustige aanwezigheid kalmeert. Dat is voor hem een moment om prikkels kwijt te raken.

In plaats van meer wandelen en druk spelen zou je kunnen onderzoeken wat minder (lang) wandelen, minder nieuwe situaties en meer kalmerende activiteiten voor hem kunnen betekenen.

Activiteiten om te kalmeren en 'het emmertje te legen' kunnen zijn: voldoende kwalitatief slapen (veruit de belangrijkste), kauwen, snuffelen (denk aan een snuffelwandeling waarbij hij route en tijdsduur bepaalt, de rest van de dag alleen nog 'poep- en plasrondjes') of kleine, korte hersenwerkjes/zoekspelletjes in huis, hier bestaat o.a. een site over), doseren van activiteiten die stress of opwinding veroorzaken en rust creëeren voor het slapen gaan.

Ik zou heel benieuwd zijn naar het effect!
Laatst bijgewerkt door Wijslander op 22-01-20 08:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Raamzicht
Berichten: 1370
Geregistreerd: 11-01-13

Re: Welk ras voor licht allergische vriend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 08:09

Wat een leuke foto's, ziet er echt uit als zo'n lieverd! Zo fijn voor jullie dat het gelukt is en dat jullie zo goed met hem bezig zijn! ❤️

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 08:49

owens-mama schreef:
Ik heb een labradoodle, hij is inmiddels bijna 12 jaar oud. Maar hij verhaart dus wel. Ik scheer hem zelf meerdere malen per jaar. En nou heeft de dierenarts ons verteld dat bij deze honden ADHD vaak voor komt. Helaas die van ons ook. Heeft zelfs op deze leeftijd nog steeds geen rust in de kont. Hij is verder super lief en aanhankelijk. Luistert goed. Maar vind geen rust.. hij zou op medicijnen kunnen Ritalin. Maar bij een overdosering is het dodelijk.


Als hij verhaart is hij misschien 'gewoon' labrador x poedel? Die verharen vaak nog wel. Terugkruisen op poedel geeft over het algemeen niet-verharende. Wij (mijn ouders) hebben er eentje die niet verhaart. Wordt 4x per jaar getrimd om de vacht kort te houden, maar we vinden nooit haren in huis - ja, een enkele keer een los haartje als hij ergens achter is blijven hangen met zijn staart ;)

Verder vind ik 'adhd' nogal extreem klinken. Labradoodles staan erom bekend dat ze druk en soms lomp zijn. Dat is niet 'adhd', dat is gewoon druk en snel overprikkeld. Waarom die labels nou zo nodig zijn... Ik vind ze bij kinderen al ellendig...
Voeding kan daar debet aan zijn, maar ook gewoon een teveel aan prikkels of een tekort aan kaders.
Die van ons kan ook héél druk zijn. Dan negeer ik hem gewoon tot hij afkoelt, de prikkels weg zijn en dan is hij prima relaxed en rustig. In het bos elke dag even zijn ei kwijt, dan rent hij rustig een half uur rondjes met andere honden. En daarna is hij thuis hartstikke rustig.

Mijn eigen hond is véél drukker (podengo), omdat die zich niet goed laat kaderen/ begrenzen in zijn drukke gedrag. Maar die is minder lomp en dus vinden mensen het minder 'adhd' ogen. Het IS ook geen adhd, maar grandioze overprikkeling en hoe gevoeliger de hond, hoe meer ze over het algemeen zullen reageren.

Geen aanval op jou overigens, maar een dierenarts die het label adhd op een hond plakt, vind ik wel ver gaan...

Als je eea wil ondersteunen, ga dan zeker niet zomaar aan de ritalin, er is op natuurlijke basis veel mogelijk, waaronder inderdaad producten van Puur of op de hond gemengde bach bloesems of cbd olie. En kijk ook eens naar het dieet. Klinkt misschien nóg zweveriger voor sommigen, maar er zijn 'verwarmende' en 'verkoelende' vlees en vis soorten en verwarmend kan druk maken, terwijl verkoelend ze rustiger kan maken. Mijn hond doet het bijv veel beter op bijvoorbeeld oceaanvis dan op wild - en nee, hij heeft geen allergie voor wild ;)

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-20 11:19

Wijslander schreef:
Mloes schreef:
Wat wel lastig is, hij krabt/ graaft 's avonds af en toe in de bench. We weten niet zo goed wat we hiermee moeten. Drie avonden terug hebben we geprobeerd juist vlak voor het slapen gaan een langere wandeling te maken in de hoop dat hij lekker moe zou zijn, maar dit werd een hele onrustige nacht.

Ik lees verschillende dingen, of hij heeft teveel energie (maar na die lange wandeling vlak voor het slapen gaan zou je zeggen van niet?) of hij 'graaft' een slaapplek?

Wilde vanavond proberen: rond 22u een laatste rondje wandelen en daarna lekker druk spelen tot hij helemaal moe is, dan in de bench en gaan slapen.


Mloes schreef:
Wat wel vervelend is, de laatste dagen jankt hij weer voor het slapen gaan. Hij raakt helemaal over z’n toeren als je hem een kwartier laat janken, maar als je er even bij gaat zitten gaat hij rustig liggen en hoor je hem vervolgens de hele nacht niet weer. Hij jankt alleen als hij weet dat we bijvoorbeeld op het erf of boven zijn. Lijkt verlatingsangst denk ik?


Als ik deze signalen op een rijtje zet, denk ik meteen aan overprikkeling door stress/opwinding. Dit wordt vaak zichtbaar in de avond, als een hond meer indrukken heeft opgedaan dan hij kan verwerken ('het emmertje loopt over') en dan gaan ze zich juist drukker gedragen (graven, janken, niet kunnen slapen).

Een extra aanwijzing daarvoor is dat hij wel in slaap valt als jij even bij hem gaat zitten en hem puur met jouw rustige aanwezigheid kalmeert. Dat is voor hem een moment om prikkels kwijt te raken.

In plaats van meer wandelen en druk spelen zou je kunnen onderzoeken wat minder (lang) wandelen, minder nieuwe situaties en meer kalmerende activiteiten voor hem kunnen betekenen.

Activiteiten om te kalmeren en 'het emmertje te legen' kunnen zijn: voldoende kwalitatief slapen (veruit de belangrijkste), kauwen, snuffelen (denk aan een snuffelwandeling waarbij hij route en tijdsduur bepaalt, de rest van de dag alleen nog 'poep- en plasrondjes') of kleine, korte hersenwerkjes/zoekspelletjes in huis, hier bestaat o.a. een site over), doseren van activiteiten die stress of opwinding veroorzaken en rust creëeren voor het slapen gaan.

Ik zou heel benieuwd zijn naar het effect!


Dank voor het meedenken! We hebben afgelopen nacht weer wat anders geprobeerd en het lijkt toch iets anders te zijn:
We hebben Bobbie vanaf begin in de bench op de slaapkamer gehad, toen overloop, toen gang, toen keuken. Einddoel was de berging, maar we hadden wat problemen met de afstelling van de vloerverwarming waardoor het in de berging heel warm werd. Daarom heeft hij de laatste weken altijd in de bench in de keuken geslapen, maar sinds een paar dagen zijn we weer richting berging aan het verplaatsen. En daar zat toch het probleem.. We hadden de bench op de drempel berging - keuken staan, en dat gaf dus het gejank. Misschien toch iets op de tocht in de deuropening, of niet fijn genoeg met keuken voor, berging achter? Geen idee. Vannacht de bench weer in de keuken gezet en er was niks aan de hand. Heerlijk geslapen en we hebben 'm niet gehoord. Dus even kijken hoe we rustig richting berging kunnen verplaatsen, we gaan nu ook oefenen dat hij alleen in de berging blijft als we even weg zijn. Had gister de webcam op de berging gericht en hij ligt grootste deel van de tijd uit zichzelf in de berging maar dan is de deur richting keuken wel open. Hij vindt de bench an sich echt geen probleem, gaat er 's avonds zonder problemen in en 's ochtends rekt 'ie zich eerst uitgebreid uit voordat hij uit de bench komt, dat was ook ons doel. Zodat hij in de bench wil als het nodig is, bijvoorbeeld met weekendjes weg/ vakanties. Nu de berging qua temperatuur in orde is zou het mooi zijn dat hij 's nachts in de berging slaapt, en dan gewoon met de bench open zodat hij kan kiezen. Maar hele kleine stapjes is met hem echt het sleutelwoord zijn we wel achter! Een uur alleen laten in de berging met de deur dicht zou ik echt niet aandurven, eerst maar eens een paar minuutjes aankijken. Maar vanuit die rust hebben we al heel veel kunnen uitbouwen dus alle vertrouwen :D

V.w.b. het krabben/ graven waar ik eerder over sprak, dit doet hij voor het slapen gaan en heel soms 's nachts nog een keer maar hij lijkt dan toch echt een nestje te maken; alles moet opzij zodat hij lekker op het koude ijzer kan liggen.

En wat betreft nieuwe dingen, we ondernemen veel met hem maar de hondentrainer zegt altijd maximaal om de dag iets nieuws/ spannends proberen en dat houden we ook aan (denk dat we om de dag iets nieuws niet eens redden eigenlijk). We hebben ook vaak genoeg dagen waarop we niks spannends/ nieuws ondernemen, waarbij ik de hele dag bij hem thuis ben en we ons vaste rondje wandelen en bij de paarden bezig zijn. Hij slaapt overdag ook echt veel en hij heeft altijd een bot waar hij heel druk mee is als hij niet slaapt. Mag je altijd een bot aanbieden eigenlijk? Snuffelwandeling klinkt wel heel leuk, dat ga ik eens proberen in het bos binnenkort! En wat is de site voor zoekspelletjes in huis? Geef 'm nu regelmatig een kong met brokjes, maar verder dan dat komen we nog niet eigenlijk :Y)

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-20 11:21

Vandaag weer mee naar kantoor!


Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20107
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Welk ras voor licht allergische vriend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 11:27

Wat super dat het zo goed gaat! Wij hebben hier altijd kauwsnacks liggen behalve als we weg zijn :)

meggiemeg

Berichten: 12220
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 11:27

Een bot vinden de meesten wel leuk en lekker, het is goed voor ze om zo lekker bezig te zijn, geeft afleiding en ontspanning. Fijn dat het zo goed gaat, ook dat je vriend geen allergie klachten heeft!

Sellyxx

Berichten: 1202
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 11:46

Mloes schreef:
Waren een weekendje naar zee, dat vond 'ie helemaal geweldig! Echte Waterhond!
[ [url=m/Oos5ZD.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/IhgWlq.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/lWYQwH.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/UfYCJx.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/4ZEnLC.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ik smélt van die foto op het strand. <3 Of die eerste, lekker doorweekt in de auto, en dan alleen zo'n bruin neusje, héerlijk :')

Heel fijn dat jullie een hond hebben gevonden waar je vriend niet allergisch voor is en dan ook nog eens zo'n knapperd. :D

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 12:31

Fijn dat het intussen al zo goed gaat! Een voor de hond comfortabele slaapplek is inderdaad heel belangrijk. De plek, de temperatuur, de veiligheid (vanuit de hond gezien)... Het mooiste is natuurlijk als ze zelf de keuze hebben waar ze gaan slapen, maar misschien is dat ook wel het plan als hij de bench snapt?

De site: https://hersenwerkvoorhonden.nl/ met verwijzingen naar social media. Op fb zijn er ook groepen waar spelletjes en tips uitgewisseld worden.

Hier hebben ze niet 24/7 iets te kauwen, maar wel dagelijks (ze kiezen dan zelf hun snack uit) en naar behoefte krijgen ze iets extra's.

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-20 12:43

Wijslander schreef:
Fijn dat het intussen al zo goed gaat! Een voor de hond comfortabele slaapplek is inderdaad heel belangrijk. De plek, de temperatuur, de veiligheid (vanuit de hond gezien)... Het mooiste is natuurlijk als ze zelf de keuze hebben waar ze gaan slapen, maar misschien is dat ook wel het plan als hij de bench snapt?


Inderdaad is dat het idee, 's nachts gewoon los in de berging met de bench open. Berging is best ruim, denk 5 bij 4? Staat weinig in, grote kastenwand, en verder zijn water- en voerbak en dan dus straks de open bench. Volgens mij een prima ruimte voor een hond om rustig te slapen? En tijdens het weekendje weg heeft hij heel rustig in de bench geslapen, die hadden we dan wel op de slaapkamer staan maar was helemaal niks aan de hand. Dat is het doel wat we beoogden inderdaad - dat hij gewoon prima in de bench kan slapen mocht het nodig zijn.

Site ga ik even bekijken, thanks!
V.w.b. 24/7 iets te kauwen aanbieden, dat hebben we nu dus wel (of, in ieder geval de hele dag door).. Hij kauwt niet aan één stuk door, nu ligt hij bijvoorbeeld alweer eventjes rustig te slapen en laat hij z'n botjes met rust. Las wel ergens dat je aan de poep ook kan zien of je teveel bot voert, dat houd ik ook in de gaten.