Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 10 [ 233 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Welk ras voor licht allergische vriend?

 
Profiel   

Hoi,

We zijn ons aan het oriënteren op een puppy! Nu is mijn vriend licht allergisch, en we willen wel graag dat de hond gewoon bij ons binnen in huis kan zijn zonder dat mijn vriend benauwd wordt ;) We zoeken gewoon een lieve hond, hoeft niks speciaals qua uiterlijk, papieren, of whatever. Gewoon een lief gezinslid. Meest logische na wat googlen: de labradoodle of de goldendoodle. Gister zijn we bij een labradoodle pup wezen kijken (f1-kruising, dus een gokje), en het leek heel goed te gaan .. Totdat we een uurtje of wat thuis waren en vriend tóch last van branderige ogen kreeg.

Nu lees je zoveel tegenstrijdige berichten.. Van: hypoallergene honden bestaan niet, tot: f3 labradoodle of goldendoodles zijn voor 98% hypoallergeen.

Is hier iemand met een f3-labradoodle of goldendoodle waar we eens zouden mogen knuffelen (omgeving Deventer)? En is deze check goed genoeg? Als hij na een tijdje knuffelen en in zijn ogen wrijven geen reactie heeft, geeft dat enige garantie dat het dan goed gaat?

Oftewel, wat is wijsheid? We willen echt heel graag een hond, zoals gezegd gewoon een lieve, 'simpele' huishond waar we lekker veel mee op pad gaan. Maar ik vind het ook wel een risicootje.. Een pup in huis halen om na een paar maand te concluderen dat vriend er toch allergisch op reageert zou wel echt een drama zijn |(

Willen jullie eens meedenken?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 15:56 



 
Profiel   

Denk dat er eenvoudig géén garantie is helaas.... tóch uitproberen blijft enige optie.

Maar denk dat "uitproberen" bij een fokker niet mogelijk is.
Misschien kun je een dergelijk fokker vragen om een volwassen hond die bv F3 is tijdelijk in huis mag voor je een puppy daar aanschaft ???? bv een hond met pensioen die daar nog woont
Met risico op ellende....of gewoon uit je hoofd zetten

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 16:05 



 
Profiel   

Ik zou het niet doen.
Mijn schoonouders fokken honden en hebben al een paar keer meegemaakt dat de pup terug kwam omdat of man of vrouw of een van de kinderen toch allergischer bleek dan gedacht. Dan zit de fokker weer met een hond en de familie met een verdrietig gezin omdat de hond toch weg moet vanwege allergie.

Of je zou mensen moeten kennen waarvan je de hond een paar weken kan lenen, bijv. mensen die op vakantie gaan en jullie een week of 2 oppassen....

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 16:07 



 
Profiel   

x_Jeanine_x schreef
Ik zou het niet doen.
Mijn schoonouders fokken honden en hebben al een paar keer meegemaakt dat de pup terug kwam omdat of man of vrouw of een van de kinderen toch allergischer bleek dan gedacht. Dan zit de fokker weer met een hond en de familie met een verdrietig gezin omdat de hond toch weg moet vanwege allergie.

Of je zou mensen moeten kennen waarvan je de hond een paar weken kan lenen, bijv. mensen die op vakantie gaan en jullie een week of 2 oppassen....


Nee dit zou ik ook echt heel erg vinden, je hecht je toch aan zo'n beestje. En voor het beestje is het natuurlijk ook heel sneu :(

Probleem is een beetje, stel: we vinden een hond waar we op kunnen passen (ik ken bijvoorbeeld iemand met een terriër, daarover lees je ook dat deze hypoallergeen zouden kunnen zijn). Dat gaat goed. Is dat dan garantie dat als we een terriër-pup aanschaffen, het ook goed gaat?

Lastig lastig. Toch de Chinese Naakthond maar vrees ik :D
Pff maar zou het wel heel erg jammer vinden hoor, dat we geen hond kunnen nemen. We wonen nu mooi buitenaf, alle ruimte voor een hond. Maar een hond alleen buiten en in de schuur vind ik ook weer geen optie. Zo'n hond hoort er dan ook echt bij wat mij betreft, dus gezellig in de woonkamer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 16:12 



 
Profiel   

Je kan ook een grote poedel proberen (dagje poedel knuffelen bedoel ik). De australian labradoodle van een vriendin verliest alsnog haren, goed te zien op zwarte stof en kleding en aan stof onder meubels. Wij hebben gekozen voor een poedel gezien we een stoere, vrolijke en actieve huishond zochten en deze blijkt 0,0 haren te verliezen. De laatste jaren zie je veel kruising Poedels met rare vachten of een vreemde bouw, terwijl een echte Poedel mijns inziens leuker is.
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 16:36 



 
Profiel   

Ik zou inderdaad eens bij Poedels gaan kijken, waarom een labradoodle?
[ img ]
[ img ]

Bij veel fokkers mag je rustig eens kennis komen maken met het ras, en ik denk ook bij veel liefhebbers :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 16:38 



 
Profiel   

Ja, waarom geen poedel ? Waarom het risico van een labradoodle (of iets gelijkaardig) en daar dan nog een smak meer voor betalen?

Is je vriend allergisch voor de huidschilfers, want dan gaat geen enkel ras lukken vrees ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 16:44 



 
Profiel   

Of een Chinese naakthond?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 16:44 



 
Profiel   

Slikt hij nu medicatie?

Ik ben licht allergisch voor katten, ik had geen branderige ogen maar veel hoesten, zware hoestbuien, veel niezen, veel dicht zitten, maar wij hadden al drie katten. Daarnaast bleek ik ook allergisch te zijn voor schimmels en huisstofmijt. Nu slik ik medicatie, desloratadine, en nergens meer last van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 16:48 



 
Profiel   

Is het speeksel of haren waarvoor je vriend allergisch is? Mijn vriendin is voor het speeksel allergisch en alleen van bepaalde rassen. Boxer krijgt ze bv al heel vlug brandende ogen en hoofdpijn van.

Nu hebben we om te testen een paar verschillende rassen van familie in huis gehad. Wonderbaarlijk reageert ze heel goed op shelties. We hebben er eentje 2 weken in huis gehad. Dus die hebben we nu een aangeschaft die ook uit dezelfde bloedlijnen komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 17:41 



 
Profiel   

Je zou eens kennis kunnen maken met waterhonden. De meeste mensen met hondenallergie hebben geen last van deze honden. Ze verharen niet en moeten regelmatig worden geschoren. Wel wat extra onderhoud en qua karakter moet het net zijn wat je zoekt. Wij zijn er in ieder geval heel gelukkig mee (Spanjaard en Italiaan in huis).

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 17:48 



 
Profiel   

Is het een allergie voor de haren, huidschilfers of speeksel? Als het voor de huidschilfers is dan maakt het niet uit of een hond haren verliest of niet.

Als je zekerheid wil hebben dat een hond geen haren verliest dan is een poedel of een waterhond een keus met meer zekerheid dan een labradoodle.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 17:59 



 
Profiel   

Esplendido schreef
Is het een allergie voor de haren, huidschilfers of speeksel? Als het voor de huidschilfers is dan maakt het niet uit of een hond haren verliest of niet.

Als je zekerheid wil hebben dat een hond geen haren verliest dan is een poedel of een waterhond een keus met meer zekerheid dan een labradoodle.


Hoe test je dit, waar hij allergisch op reageert?

Poedel had ik altijd een ander beeld bij haha! Zo'n opgeschoren dier, dat is echt niet mijn type hond. Maar xdesix, jouwe is wel echt leuk! Ik ga eens kijken of we ergens poedels kunnen knuffelen.

Waterhond ga ik me ook in verdiepen.
Dank voor het meedenken zover!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 20:19 



 
Profiel   

Mloes schreef
Poedel had ik altijd een ander beeld bij haha! Zo'n opgeschoren dier, dat is echt niet mijn type hond. Maar xdesix, jouwe is wel echt leuk! Ik ga eens kijken of we ergens poedels kunnen knuffelen.


Oh een poedel kan je erg sportief trimmen hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 20:30 



 
Profiel   

Mloes schreef
Esplendido schreef
Is het een allergie voor de haren, huidschilfers of speeksel? Als het voor de huidschilfers is dan maakt het niet uit of een hond haren verliest of niet.

Als je zekerheid wil hebben dat een hond geen haren verliest dan is een poedel of een waterhond een keus met meer zekerheid dan een labradoodle.


Hoe test je dit, waar hij allergisch op reageert?

Poedel had ik altijd een ander beeld bij haha! Zo'n opgeschoren dier, dat is echt niet mijn type hond. Maar xdesix, jouwe is wel echt leuk! Ik ga eens kijken of we ergens poedels kunnen knuffelen.

Waterhond ga ik me ook in verdiepen.
Dank voor het meedenken zover!


Het mooie is dat je kan doen met een poedel wat je wil, ik vind korte snoeten mooi maar lang laten is ook een optie. Je kan ze zo kort of lang laten groeien als je wil, gevolg van een lange vacht is natuurlijk wel meer onderhoud.
Je hebt geen haren in huis, maar moet wel om de paar maanden (laten) trimmen. Veel poedeleigenaren doen dat zelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 20:33 



 
Profiel   

dat opgeschoren kiest de eigenaar natuurlijk zelf voor. In ieder geval ga ik met degenen mee die een volle poedel aanraden ipv de kruising met een labrador of golden.
Als de allergie van de haren komt is dat ras toch de beste keuze....en bovendien; koningspoedels zijn best stoere honden hoor....mits je ze niet in dat show patroontje scheert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 20:34 



 
Profiel   

Ik zit idd te googlen, je kan ze best stoer laten haha!
Ik ben opgegroeid met Bernersennenhonden dus das ook gewoon een heel andere hond dan een poedel. Even schakelen :-) (het liefst koos ik een Berner of Sint Bernard of Newfoundlander, ik houd echt van lomp en veel haar haha)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 20:40 



 
Profiel   

Een Amerikaanse hairless terrier hele zachte enthousiaste honden met veel energie maar ook gek op kroelen!
[ img ]

Of een konings poedel?

[ img ]

Ook het proberen waard.

Ik zou zeggen kom gerust eens langs voor een bakkie koffie en knuffelen


Laatst bijgewerkt door Indi_Vito op 13-11-19 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 20:46 



 
Profiel   

Ik ken een fokker in de buurt van deventer met koningspoedels. Mocht je daar eens willen testen. echter hebben zij ook wel andere hondjes.. dus dat is misschien wat lastiger echt uitsluiten.

Mijn nichtje in wierden heeft een trimsalon in Wierden en zelf ook 2 koningspoedels. Maar ook daar in die ruimte komen andere honden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 20:47 



 
Profiel   

Mloes schreef
Ik zit idd te googlen, je kan ze best stoer laten haha!
Ik ben opgegroeid met Bernersennenhonden dus das ook gewoon een heel andere hond dan een poedel. Even schakelen :-) (het liefst koos ik een Berner of Sint Bernard of Newfoundlander, ik houd echt van lomp en veel haar haha)


Mijn oudste word altijd voor bouvier "uitgescholden" als die iets langer in het haar zit :Y)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 20:51 



 
Profiel   

@Indi_vito: zo'n terrier is niet ons type hond denk ik. We zoeken wel echt een grote hond. Heb jij ook een koningspoedel? Dan zouden we wel eens willen langskomen :-)

@eloya: welke fokker is dat? Ook altijd goed om eens te benaderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 20:51 



 
Profiel   

Overigens hebben mijn ouders enkel koningspoedels in huis (wel ook een maine coon kat), daar mag je zeker eens komen kijken. Is wel in Valkenswaard. Ze fokken kleinschalig en hebben nu 6 weken oude pupsels liggen.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 20:53 



 
Profiel   

Azmay schreef
Mloes schreef
Ik zit idd te googlen, je kan ze best stoer laten haha!
Ik ben opgegroeid met Bernersennenhonden dus das ook gewoon een heel andere hond dan een poedel. Even schakelen :-) (het liefst koos ik een Berner of Sint Bernard of Newfoundlander, ik houd echt van lomp en veel haar haha)


Mijn oudste word altijd voor bouvier "uitgescholden" als die iets langer in het haar zit :Y)

[ [url=m/eVRBVP.jpg]Afbeelding[/url] ]



Aghh ja dit vind ik een mooie hond! Maar je ziet wel veel verschil als je googlet, qua type poedel, bouw, spits koppie, manier van trimmen.. Zo'n wat 'wildere' krullenbol vind ik wel wat :D

Maar ook met poedels dus alsnog de belangrijke check of hij erop reageert.. Het leek zo'n goeie kerel en nu dit.. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 20:54 



 
Profiel   

Mloes schreef
@Indi_vito: zo'n terrier is niet ons type hond denk ik. We zoeken wel echt een grote hond. Heb jij ook een koningspoedel? Dan zouden we wel eens willen langskomen :-)

@eloya: welke fokker is dat? Ook altijd goed om eens te benaderen.


Wij wonen in oude tonge je bent van harte welkom om met onze koningspoedel te komen knuffelen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 20:55 



 
Profiel   

Azmay schreef
Overigens hebben mijn ouders enkel koningspoedels in huis (wel ook een maine coon kat), daar mag je zeker eens komen kijken. Is wel in Valkenswaard. Ze fokken kleinschalig en hebben nu 6 weken oude pupsels liggen.
[ [url=m/de8Fuh.jpg]Afbeelding[/url] ]


Cute!! Valkenswaard is wel echt een heel eind voor ons, zou dan graag wel wat vaker willen komen kijken/ kennismaken.. Ga het iig onthouden, thanks!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 20:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 10 [ 233 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen