Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 8 [ 183 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Poesje aan komen lopen in paniek

 

Ik houd jullie zeker op de hoogte.

Ze is heel erg aanhankelijk, ontzettend schatje en ook gek op mijn kids, een ontzettend pluspunt aangezien mijn eigen katten zich niet laten aaien door de kids.

Heb haar nog even goed nagevoeld/gecheckt, die bult mag ik gewoon aankomen, voelt als bot.
Denk dat ze eerder vandaag er iets op reageerde omdat die vrouw met de chipreader haar in ene oppakte en ze probeerde weg te komen, dat was ook de enige reactie, als ik er nu aan zit is dat geen enkel probleem.
Maar als ik haar rug aai is ze ook echt graatmager, kan elk botje voelen.

Maar ik laat haar sowieso maandag even checken bij de dierenarts, vlooien heb ik niet kunnen vinden gelukkig.

Nu even marktplaats afstruinen voor een extra kattenbak, heb haar nu nog in de schuur waar ze lekker mag bijkomen, lekker warm mandje voor dr gemaakt en dan zondag eens voorzichtig introduceren bij de andere katten.

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 21:00 



 
Profiel   

Agossie, ze ziet er lief uit !

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 21:04 



 
Profiel   

Maar, hecht je nou niet te veel aan het diertje. Ze is van iemand die haar waarschijnlijk heel erg mist. Prima dat je haar opvangt, maar waarschijnlijk wordt ze snel opgehaald.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 09:30 



 
Profiel   

Wat fijn dat er zulke goede mensen zijn zoals jij! Lief van je dat ze mag blijven. Als ik zo hoor dat de poes zo mager is, lijkt mij dat de eigenaar zich niet gaat melden. We zullen zien. Hopelijk is de bult niet iets ergs. Mooi dat ze jouw kindjes leuk vindt.!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 10:02 



 

Tallie1979 schreef
Maar, hecht je nou niet te veel aan het diertje. Ze is van iemand die haar waarschijnlijk heel erg mist. Prima dat je haar opvangt, maar waarschijnlijk wordt ze snel opgehaald.

Ik hoop echt van harte dat iemand haar heel erg mist en ze weer herenigd worden, laat dat voorop staan.
Eerlijk is eerlijk als deze niet was aan komen lopen had ik geen kat erbij genomen, en nee deze is niet van mij maar kan het niet over mijn hart verkrijgen dat beestje aan zijn lot over te laten.

Dus we zien wel hoe het loopt, mijn bericht is op Facebook al heel veel gedeeld, heel aantal buren die kennissen etc al gevraagd hebben/groepsapp hebben ingezet maar nog geen enkele reactie.

Hopelijk een oud vrouwtje zonder internet waarbij ze ontsnapt is of iets in die trant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 10:28 



 
Profiel   

Ik heb niet alles gelezen, dus weet niet of iemand dit al genoemd had, maar is het niet de punt van het borstbeen wat je voelt? Die kan als een hard puntig uitsteeksel aanvoelen als hij naar zogenaamd buiten geklapt staan. Kan geen kwaad. Zo fijn dat je haar opvangt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 10:37 



 
Profiel   

Er worden genoeg dieren gedumpt, TS heeft in elk geval haar best gedaan om de eigenaar te vinden. Via het asiel zou wel mijn persoonlijke voorkeur hebben. Dan hebben de eventuele eigenaren 2 weken de tijd om zich te melden, daarna is ze officieel van jou. Mocht de eigenaar zich later melden, is het aan jou de keus of je haar nog teruggeeft.
Dierenarts check lijkt me sowieso een goed idee, ik zou haar ook laten chippen dan! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 10:55 



 

SassyMoon schreef
Ik heb niet alles gelezen, dus weet niet of iemand dit al genoemd had, maar is het niet de punt van het borstbeen wat je voelt? Die kan als een hard puntig uitsteeksel aanvoelen als hij naar zogenaamd buiten geklapt staan. Kan geen kwaad. Zo fijn dat je haar opvangt.

Heb het idee van wel, voelt echt als bot, maar dat zal de dierenarts ongetwijfeld maandag kunnen bevestigen of niet, ze is wel heel mager, op haar rug voel ik ook elk botje uitsteken.


antje_vip schreef
Er worden genoeg dieren gedumpt, TS heeft in elk geval haar best gedaan om de eigenaar te vinden. Via het asiel zou wel mijn persoonlijke voorkeur hebben. Dan hebben de eventuele eigenaren 2 weken de tijd om zich te melden, daarna is ze officieel van jou. Mocht de eigenaar zich later melden, is het aan jou de keus of je haar nog teruggeeft.
Dierenarts check lijkt me sowieso een goed idee, ik zou haar ook laten chippen dan! :)

Heb ik inderdaad over zitten twijfelen gisteren, maar toch die keuze niet gemaakt aangezien ik dan wel adoptiekosten moet betalen, ze zouden haar dan wel al reserveren voor mij.
Maar asiel zit al bommetjevol en vind het sneu dat het diertje van hot naar her gesleept wordt, beestje was helemaal kapot.
En nu loop ik ook wel risico dat ik er veel kosten aan krijg maar die neem ik voor lief, eerst maar eens zien of iemand de eigenaar is.
Laat haar maandag ook nog niet chippen aangezien ik straks die kosten maak en voor hetzelfde geld komt er die dag erna iemand waar het katje van is.
Als er niemand voor komt laat ik haar sowieso chippen uiteraard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 11:46 



 
Profiel   

DonDon schreef
Wat fijn dat er zulke goede mensen zijn zoals jij! Lief van je dat ze mag blijven. Als ik zo hoor dat de poes zo mager is, lijkt mij dat de eigenaar zich niet gaat melden. We zullen zien. Hopelijk is de bult niet iets ergs. Mooi dat ze jouw kindjes leuk vindt.!

De poes kan van huis zijn weggelopen, zijn gaan zwerven en daardoor mager geworden zijn. Wil niet zeggen dat de eigenaar iets te verwijten valt of dat hij haar niet meer terug zou willen.
TS, goed bezig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 15:29 



 
Profiel   

Ik volg mee! :)
Hier hetzelfde verhaal alleen dan met een kleintje van 5 weekjes jong. Zat hier ook in paniek heel hard te miauwen.

Ik ben benieuwd of iemand zich gaat melden

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 16:13 



 
Profiel   

Nicky1963 schreef
DonDon schreef
Wat fijn dat er zulke goede mensen zijn zoals jij! Lief van je dat ze mag blijven. Als ik zo hoor dat de poes zo mager is, lijkt mij dat de eigenaar zich niet gaat melden. We zullen zien. Hopelijk is de bult niet iets ergs. Mooi dat ze jouw kindjes leuk vindt.!

De poes kan van huis zijn weggelopen, zijn gaan zwerven en daardoor mager geworden zijn. Wil niet zeggen dat de eigenaar iets te verwijten valt of dat hij haar niet meer terug zou willen.
TS, goed bezig!


Idd.

Kat kan ook nog wat onder de leden hebben waardoor ze zo mager is.

Kat is nog niet zolang geleden ergens in de buurt komen wonen en is toen verdwaald

Allemaal dingen die nog zouden kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 16:44 



 
Profiel   

Ik zou inderdaad ook nog wachten met de introductie aan de al aanwezige katten, minimaal een week na het ontwormen. De meeste wormen en eitjes komen op dag 3-4 na het ontwormen er uit, maar kan ook nog tot een week later zijn, ligt een beetje aan het merk. TS welk ontwormingsmiddel heb jij gebruikt?

Ik zou met de brok ook overschakelen naar een meer voedzaam type, ik zie brokjes met verschillende kleurtjes op de foto, dat zijn niet de meest voedzame soorten, ondanks dat ze van een bekend merk of duur zijn.

Kijk eens op zooplus.nl, daar kun je voor hele redelijke prijzen toch echt kwaliteitsbrok krijgen. Zelf voer ik Purizon Als brok, maar ook Nutrivet is bijvoorbeeld een hoog kwaliteit brok in betaalbare klasse.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 17:57 



 

Ik zou haar eerst laten checken en daarna pas evt bij je andere katten laten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 18:51 



 
Profiel   

Wat super dat je haar opvang verleent. Dwaalpoes zijn is zo zielig.
Ik ging 4 maand geleden met mijn kat in een kattenkorfje naar de dierenarts. Ik was erg voorzichtig en toch viel mijn mandje open. En poes liep het 50 hectare bos in.
Ik wist meteen die is weg.

Ik heb gehuild gehuild dat wil je niet weten. 5 dagen lang 3x per dag naar dat bos gaan zoeken.
In vogelvlucht was het maar 1 km. Echter kende poes de weg niet dus thuis komen hoe dan?
Maar ik had dus niet het idee dat ze nog op die plek zat.

Op dag 5 om half 4 s'ochtends stond ze naast mijn slaapkamer raam ze had de weg terug gevonden.
Ik was zo blij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 19:27 



 

Daphara schreef
Ik zou inderdaad ook nog wachten met de introductie aan de al aanwezige katten, minimaal een week na het ontwormen. De meeste wormen en eitjes komen op dag 3-4 na het ontwormen er uit, maar kan ook nog tot een week later zijn, ligt een beetje aan het merk. TS welk ontwormingsmiddel heb jij gebruikt?

Ik zou met de brok ook overschakelen naar een meer voedzaam type, ik zie brokjes met verschillende kleurtjes op de foto, dat zijn niet de meest voedzame soorten, ondanks dat ze van een bekend merk of duur zijn.

Kijk eens op zooplus.nl, daar kun je voor hele redelijke prijzen toch echt kwaliteitsbrok krijgen. Zelf voer ik Purizon Als brok, maar ook Nutrivet is bijvoorbeeld een hoog kwaliteit brok in betaalbare klasse.

Dank je wel voor de tips.
Merk wormmiddel is beaphar, zal zo nog ff de bijsluiter nalezen.

De brokjes van de foto heeft ze 2x gehad, nu krijgt ze brokjes van perfect fit.
Maar is het niet zo dat het slecht is om haar gelijk vol in het voer te zetten?
Voor de maag ofzo, net als met paarden.

Ik laat haar dan sowieso tot maandag even apart van mijn katten, even afwachten wat de dierenarts zegt en of ze wat onder de leden heeft of niet.


kitobeer schreef
Wat super dat je haar opvang verleent. Dwaalpoes zijn is zo zielig.
Ik ging 4 maand geleden met mijn kat in een kattenkorfje naar de dierenarts. Ik was erg voorzichtig en toch viel mijn mandje open. En poes liep het 50 hectare bos in.
Ik wist meteen die is weg.

Ik heb gehuild gehuild dat wil je niet weten. 5 dagen lang 3x per dag naar dat bos gaan zoeken.
In vogelvlucht was het maar 1 km. Echter kende poes de weg niet dus thuis komen hoe dan?
Maar ik had dus niet het idee dat ze nog op die plek zat.

Op dag 5 om half 4 s'ochtends stond ze naast mijn slaapkamer raam ze had de weg terug gevonden.
Ik was zo blij.

Ow nee, kan ik mij voorstellen dat je dan heel verdrietig bent.
Heb 1 van mijn katten ook wel eens een nacht zoek gehad, was toen al in paniek, gelukkig stond hij er weer de volgende dag.


Bedankt allemaal voor de lieve berichtjes en tips!
Nog steeds geen enkele reactie gehad maar we wachten gewoon even af.
Eigenaar heeft een jaar de tijd om zich te melden voordat ik haar mijn eigen mag toezeggen.

En je weet idd niet wat er gebeurd is, misschien van een oud vrouwtje zonder internet, misschien net verhuisd en ontsnapt/verdwaald, misschien meegelift onder de motorkap van een auto...
Blijft gissen, weet wel dat ze nu goede zorg krijgt, hoop dat als het baasje zich meld het een lief baasje is die haar erg mist.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 20:50 



 

Dat buikje vult zich al lekker, ook haar rug voelt al minder botterig aan *\o/*

[ img ]

En voor de rest geniet ze heerlijk van alle aandacht

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 21:40 



 
Profiel   

Is die bult die je voelt niet gewoon haar borstbeen als ze zo mager is? :o?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 22:25 



 
Profiel   

Zou haar ook nogmaals op chip laten controleren.

Hond van mijn dochter was weg gelopen van vakantoe oppas. Zeer oud beestje en doof en ietwat dement. Was richting dorp gelopen en opgemerkt. Dierenambu erbij en geen chip . Terwijl ze echt wel een heeft. Je kunt hem zelfs voelen met aaien.
Gelukkig een enorm toeval dat iemand zich er mee bemoeide die dacht dat hij haar s middags dus gezien had bij de oppas, gebeld en bingo. Gelukkig.
Wel kosten moeten betalen .
Later bij de da dus wel kunnen chip lezen

Fijn dat ze bij jou mag zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 22:45 



 
Profiel   

Dat bot heeft mijn kat ook. Het onderste botje van zijn borstbeen is omgeklapt toen hij een keer is misgesprongen.
Dit was zijn röntgenfoto:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 22:49 



 

Dat ziet er wel naar uit daihyo, heeft hij daar geen last van dan?

Ik laat haar maandag sowieso helemaal nachecken dus ga er vanuit dat ze ook wel voor de zekerheid kijken of ze echt geen chip heeft, maar anders vraag ik het ze nogmaals.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 23:49 



 
Profiel   

Wat lief dat ze zo goed wordt opgevangen! Fijn om te lezen dat mensen dat nog doen.

Bij ons zijn 2 katten verdwenen en stiekem hoop ik dat ze ergens een prima plekje hebben waar ze alle liefde krijgen die ze verdienen. Al ben ik na 2 jaar nog steeds verdrietig en zou ik dolblij zijn als we telefoon krijgen dat ze zijn gevonden!

Hopelijk komt deze situatie ook gewoon weer op zijn pootjes terecht :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 23:57 



 
Profiel   

TS, je bent goed bezig!
Toevallig kwam ik op Facebook laatst zo'n katje tegen, die vermist was. Nu weet ik niet meer wie dat postte, was een oud stalgenootje van me, maar ben haar naam kwijt! Dus ik ben op Amivedi gaan zoeken, en het poesje wat zij kwijt is, is niet de poes die bij jou is aan komen lopen.
Op Amivedi kun je trouwens zelf ook zoeken naar vermiste katten bij jou in de buurt... misschien staat ze er wel tussen?
Zo niet.. hoop ik dat ze bij jou kan blijven :-) (y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 00:11 



 
Profiel   

Romy1234 schreef
Dat ziet er wel naar uit daihyo, heeft hij daar geen last van dan?

Ik laat haar maandag sowieso helemaal nachecken dus ga er vanuit dat ze ook wel voor de zekerheid kijken of ze echt geen chip heeft, maar anders vraag ik het ze nogmaals.

Soms met oppakken. Maar volgens mij is het redelijk aan het inkapselen nu. Hij speelt en kliert gewoon, dus zolang hij niet opgepakt wordt heeft hij er volgens mij geen last van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 00:32 



 

Dabo schreef
TS, je bent goed bezig!
Toevallig kwam ik op Facebook laatst zo'n katje tegen, die vermist was. Nu weet ik niet meer wie dat postte, was een oud stalgenootje van me, maar ben haar naam kwijt! Dus ik ben op Amivedi gaan zoeken, en het poesje wat zij kwijt is, is niet de poes die bij jou is aan komen lopen.
Op Amivedi kun je trouwens zelf ook zoeken naar vermiste katten bij jou in de buurt... misschien staat ze er wel tussen?
Zo niet.. hoop ik dat ze bij jou kan blijven :-) (y)

Jammer dat het niet haar katje is, zou toch een mooi verhaal wezen, via bokt terug gevonden :D

Heb voordat ik haar aangemeld bij amivedi inderdaad al gekeken of ze er niet al tussen stond maar helaas, heb ook een mail van amivedi gehad dat ze in hun database geen match gevonden hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 10:33 



 

Veraaaaah schreef
Wat lief dat ze zo goed wordt opgevangen! Fijn om te lezen dat mensen dat nog doen.

Bij ons zijn 2 katten verdwenen en stiekem hoop ik dat ze ergens een prima plekje hebben waar ze alle liefde krijgen die ze verdienen. Al ben ik na 2 jaar nog steeds verdrietig en zou ik dolblij zijn als we telefoon krijgen dat ze zijn gevonden!

Hopelijk komt deze situatie ook gewoon weer op zijn pootjes terecht :D

Ow nee, ook gewoon alle 2 verdwenen :(
Dat is toch ook wel bizar of niet
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 10:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 8 [ 183 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen