Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 8 [ 183 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Poesje aan komen lopen in paniek

 
Profiel   

Beaphar is niet echt topkwaliteit ontworming. Je hebt kans dat ze daarmee niet van de wormen af komt, dus hou het goed in de gaten. Zelf gebruik ik altijd Milbemax of panacur voor de katten in mijn groep en 1x in het voorjaar stronghold of adventix om ze minder aantrekkelijk te maken voor eventuele vlooien in de tuin. (Afkloppen al 4 jaar geen vlo meer gehad).

Perfect fit is inderdaad al een iets wat betere brok. Je kunt iets wat ondervoede katten (dus niet die de dood in de ogen kijken) meteen gewone voedzame brok geven, maar dan kleine porties per keer of in een anti schok bakje. Let op dat ze ook genoeg natvoer krijgt, zodat ze niet verstopt raakt of last krijgt van dikke ontlasting.
Kleine beetjes per keer en hoe vaker verdeeld, hoe fijner voor haar spijsvertering. Het mooie aan katten is dat ze redelijk snel weer kunnen bijkomen van een achterstand door ziekte of ondervoeding.

Helaas kan een dierenarts niet altijd aan de buitenkant zien of een kat iets onder de leden heeft, dan is bloedworm nodig en dat is ook zonde van je geld als ze toch niets mankeert. De meeste infectie ziekten bij katten hebben een incubatietijd van 3-10 dagen, dus ik zou adviseren om haar minimaal 7-10 dagen apart te houden van de anderen. Ik denk dat je dierenarts het daar vast mee eens zal zijn.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 15:29 



 

Helaas nog laten checken bij de dierenarts, ze hadden een spoedgeval dus afspraak is naar woensdag verplaatst.

Ze ziet er wel al goed uit moet ik zeggen, heb haar nu even in huis zonder mijn eigen katten maar wel even bang in het begin, nu is het goed en wil ze alleen maar aandacht <3
Kan zelf geen wormen of vlooien ontdekken dus durf het wel aan, die van mij zijn ook recent ontwormd en ontvlooid.


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 11:16 



 
Profiel   

Wat een leukerdje...ben benieuwd hoe ze opknapt na een hoop aandacht liefde etc.
Hopelijk geen narigheden bij de DA...

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 11:54 



 

Nou kom net terug van de dierenarts, helemaal gezond, alleen iets oormijt waar ze gelijk voor behandeld is.
Die knobbel is het uiteinde van het borstbeen en zo goed voelbaar omdat ze zo dun was, voel het nu ook al minder due knobbel.
Kreeg complimenten hoe goed ze er al uit zag vergeleken met hoe ik haar vond.

Zeiden ook wel dar dit echt een huiskatje is en geen boerderijkat aangezien ze zo lief is.
Ze liet ook alles wel toe, opgevenment stribbelde ze wel tegen maar niet krabben of bijten ofzo.
Ook het reismandje was wel prima, in het begin wel miauwen maar later helemaal op haar gemakje
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 11:00 



 
Profiel   

Hebben ze nog een chip kunnen vinden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 11:03 



 

Wel gecheckt maar echt geen chip helaas, hun hebben zelf ook geen melding gehad van iemand die een kat kwijt is en op deze lijkt.

Ze zeiden wel al, ga er maar vanuit dat ze bij jou blijft, maar ik wacht het nog even een tijdje af en dan pas laat ik haar chippen.

Ze heeft wel al een naam gekregen: slippertje!
Mijn andere katten heten sneaker en gympie dus vond het wel toepasselijk.
Pumpy dacht ik eerst ook nog aan

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 11:12 



 
Profiel   

Peeptoe!
Leuk ts! En wat lief dat je zo goed voor haar zorgt, het is wel een dotje hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 11:34 



 
Profiel   

Oh wat een opluchting dat ze helemaal oke is +:)+ !

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 13:42 



 
Profiel   

Misschien heb ik er over heen gelezen maar heb je haar wel op amivedi gezet?
Daar zou ik kijken als ik mn kat kwijt was..
Goed dat je je over haar ontfermt hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 14:00 



 

WesternWay schreef
Misschien heb ik er over heen gelezen maar heb je haar wel op amivedi gezet?
Daar zou ik kijken als ik mn kat kwijt was..
Goed dat je je over haar ontfermt hoor!

Jazeker, gelijk volgende dag al gedaan maar helaas nog geen reacties.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 14:09 



 
Profiel   

Slippertje :') gympie en sneaker _O- _O-
You make my day **\O/**

Ik hoop dat ze bij jou haar forever home heeft gevonden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 14:35 



 

Haha ja sneaker was als eerste, was nog een kitten en heel sneaky aan het doen en gek op mijn sneakers dus vandaar.
Gympie is er later bijgekomen ook als kitten en gek op mijn gympies _O-
Dus mooi toepasselijk.

Deze moet eigenlijk zelf haar naam bevestigen, kijken of ze gekker op mijn slippers of pumps is }:) :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 15:51 



 
Profiel   

Nou, een slippertje is ze al, want eigenlijk was ze helemaal niet gepland en van een ander :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 18:33 



 
Profiel   

“Boots” is ook nog een leuke optie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 18:36 



 

Xyris schreef
Nou, een slippertje is ze al, want eigenlijk was ze helemaal niet gepland en van een ander :')

Dat is zeker waar _O-


Daphara schreef
“Boots” is ook nog een leuke optie!

Vind ik ook leuk, maar meer een naam voor een katertje. :)

Nog steeds geen eigenaar gevonden, gok dat ze toch best wel eens een boerderijkatje kan zijn, ze is namelijk niet zindelijk helaas :(
Nu moet ik zeggen dat wij een pee wee bak hebben met houtkorrels, en las ook dat niet elke kat daar gek op is, dus nu maar even iets anders, een bak met zand.

Ook merk ik dat ze wat bangig is, mij vertrouwt ze wel maar de rest om haar heen niet zo, met de andere katten gaat eigenlijk wel oké samen, indien te dichtbij wordt er wat geblazen maar dat is het ook.

Gisteren haar even op schoot genomen waar ze heerlijk genoot van een massage :))

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 11:40 



 
Profiel   

2 van de 3 katten hier zijn zwevers. 1 als kitten binnen die de bak pas snapte na zand. En daarna kon ie zo over op alles wat we gehad hebben aan korrels. En ook zo over op de Peewee. Zijn moeder ging gelijk op de bak met gewone korrels en ook daarna zonder moeite over op de peewee. :)

Als ze een baasje heeft is het natuurlijk top als die zich meld, maar anders zit ze bij jou volgens mij heerlijk <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 11:58 



 
Profiel   

Het zou zomaar kunnen idd, wij hadden ook boerderij katten bij de boer.
Tam buitenshuis en heel selectief tam maar deden ook buiten hun behoeftes dus niet zindelijk.
Onderling wisselden de katten ook wel eens van huis als ze ruzie hadden en verjaagd werden _O-
Ik stond altijd klaar met eten :')

Mijn pleegkittens krijgen als bakvulling altijd houten korrels mee en mijn eigen katten hebben dat fijne klomp vormende grit.
Alles loopt door elkaar en ze hebben het liefste fijn grit als ze kunnen kiezen. Die hout dingen vind ik nog stinken ook

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 12:04 



 
Profiel   

LukieBradley schreef
Het zou zomaar kunnen idd, wij hadden ook boerderij katten bij de boer.
Tam buitenshuis en heel selectief tam maar deden ook buiten hun behoeftes dus niet zindelijk.
Onderling wisselden de katten ook wel eens van huis als ze ruzie hadden en verjaagd werden _O-
Ik stond altijd klaar met eten :')

Mijn pleegkittens krijgen als bakvulling altijd houten korrels mee en mijn eigen katten hebben dat fijne klomp vormende grit.
Alles loopt door elkaar en ze hebben het liefste fijn grit als ze kunnen kiezen. Die hout dingen vind ik nog stinken ook

Ik vind die van peewee ook stinken. Maar ik heb ze van de cranenbroek (die overigens 2 euro duurder geworden zijn in een jaar.. ) en die ruik ik bijna niet..

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 12:13 



 
Profiel   

Ik vind niet dat je er alles aan doet om de eigenaar terug te vinden. Asiel is namelijk stap nummer 1 vind ik. Als mensen hun dier kwijt zijn, is het asiel vaak ook de plek waar ze dit gaan melden. Dat je dan adoptiekosten moet betalen is toch niet zo erg als het echt zo een fijne kat is? Maar dan heb je de eigenaar tenminste echt de kans gegeven zijn geliefde huisdier terug te kunnen vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 12:15 



 
Profiel   

Je kan het asiel je nr geven zodat als een eigenaar zich meldt, zij contact met je opnemen. Misschien heeft ts dat gedaan?
Asiel zit vol genoeg dus is dan een mooie oplossing lijkt me.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 12:17 



 

Gini schreef
Ik vind niet dat je er alles aan doet om de eigenaar terug te vinden. Asiel is namelijk stap nummer 1 vind ik. Als mensen hun dier kwijt zijn, is het asiel vaak ook de plek waar ze dit gaan melden. Dat je dan adoptiekosten moet betalen is toch niet zo erg als het echt zo een fijne kat is? Maar dan heb je de eigenaar tenminste echt de kans gegeven zijn geliefde huisdier terug te kunnen vinden.

En waar baseer jij dat op?
Het asiel is op de hoogte, in overleg met hun besloten om het katje hier thuis te houden omdat ze al overvol zitten en hun het ook prettiger voor het katje leek, daarbij hebben hun mij ook gemeld dat de medische kosten dan wel voor mij zijn en die neem ik dan ook op mij.
Ik heb het asiel gemaild met beschrijving en foto’s van de kat die ze daar in hun database opslaan dus ook als daar de eigenaar zich meld wordt ik gebeld door het asiel.
Voor de rest staat het katje op amevidi, verschillende facebookgroepen, gedeeld via meerdere buurtapps, bij de dierenarts bekend mocht iemand zich daar melden, wat moet ik nog meer doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 12:26 



 
Profiel   

Klopt, ik was te snel. Ik had gelezen tot aan het 'asiel doe ik liever niet'-bericht. Mijn excuses, TS!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 12:28 



 
Profiel   

Je hebt genoeg gedaan, gewoon van genieten en mocht er zich nog wel een eigenaar melden is slippertje in ieder geval een gezonde weldoorvoede kat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 12:31 



 

bigone schreef
Je hebt genoeg gedaan, gewoon van genieten en mocht er zich nog wel een eigenaar melden is slippertje in ieder geval een gezonde weldoorvoede kat.

Haha ja dat zeker, ze schrokt gelukkig niet meer zo, eet nu verdeeld over de dag haar brokjes i.p.v. gelijk hele bakje leeg eten _O-


Gini schreef
Klopt, ik was te snel. Ik had gelezen tot aan het 'asiel doe ik liever niet'-bericht. Mijn excuses, TS!

Excuses aanvaard :)

kiwiwitje schreef
2 van de 3 katten hier zijn zwevers. 1 als kitten binnen die de bak pas snapte na zand. En daarna kon ie zo over op alles wat we gehad hebben aan korrels. En ook zo over op de Peewee. Zijn moeder ging gelijk op de bak met gewone korrels en ook daarna zonder moeite over op de peewee. :)

Als ze een baasje heeft is het natuurlijk top als die zich meld, maar anders zit ze bij jou volgens mij heerlijk <3

Dat geeft hoop, ik hoop dat ze wel op zand wil, moet ook nog een kattenbak erbij aanschaffen, ik heb nu een proffesorische bak gemaakt met het zand en daarnaast staat de pee wee bak ook nog.
Misschien ook handig om dan gelijk kattengrit te halen zodat als ze het snapt kan overstappen daarop en dan langzaam aan korrels erdoor doen.
Wij hebben trouwens niet de houtkorrels van pee wee zelf, vond ik inderdaad ook best stinken, deze zijn beter :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 12:33 



 
Profiel   

Bij mij is het ooit ook zo gegaan. Alleen was die van ons bezig met bevallen toen ze aanklopte :')
Nooit de eigenaar gevonden. Na n tijdje hoop je stiekem ook dat die niet meer komt.. := Is nu al bijna 10 jaar geleden en ze is echt mn baby <3 haar dochter hebben we ook gehouden en de 2 andere kittens heeft mijn zus genomen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 12:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 8 [ 183 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen