Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 8 [ 183 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Poesje aan komen lopen in paniek

 

[ img ]

Gisteren hoorde ik in onze tuin een kat heel hard miauwen, in paniek, dus dacht dat het onze eigen kat was in de boom ofzo.

En daar kwam ze tevoorschijn, en heeft de hele dag in onze tuin luid miauwend rond gehangen, uiteindelijk wat brokjes gegeven want ze had erge honger, viel echt aan op eten.
Buurvrouw appte al of het onze kat was, liep ook bij hun in de tuin.
In de buurtapp met een paar straten is ze ook niet bekend, oproep op Facebook en groepen ook geen baasje gevonden.

Wel iemand die een chipapparaat heeft maar diertje heeft geen chip.

Ze is nu bij ons in de schuur met water, brokjes en kattenbak en ben nu aan het wachten tot het dierenopvangcentrum terug belt aangezien de Dierenambulance hier niks mee doet.

Ze is wel bang maar met geduld super aanhankelijk en kan haar ook oppakken, blijkt ze een hele dikke botachtige bult op haar buik te hebben.

Duimen jullie met mij mee voor een goede afloop?
Mocht er niemand voor komen mag ze gewoon lekker blijven maar kan haar nu niet in huis doen ivm drukke kids en mijn eigen katten.

(Al ben ik stiekem wel al een beetje verliefd <3 )


[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 13:34 



 
Profiel   

Fijn dat je haar opvangt!

Maar een botachtige bult op de buik klinkt wel erg vreemd >;) .

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 13:36 



 
Profiel   

Die botachtige bult, kun je die heen en weer bewegen? Kan ook een abces zijn dat ze daarom zo miauwt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 13:37 



 
Profiel   

Heb je haar al aangemeld op Amivedi?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 13:37 



 
Profiel   

Misschien even vermelden welke plaats je haar gevonden hebt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 13:40 



 

Prairy schreef
Misschien even vermelden welke plaats je haar gevonden hebt :)

Staat overal wel bij waar ik het online gezet heb, maar in Tubbergen

bigone schreef
Die botachtige bult, kun je die heen en weer bewegen? Kan ook een abces zijn dat ze daarom zo miauwt.

Heb ik nog niet geprobeerd, deed haar wel pijn toen ik het aanraakte dus heb het maar even zo gelaten.


Tallie1979 schreef
Heb je haar al aangemeld op Amivedi?

Nee nog niet, goede tip, ga ik gelijk even doen zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 13:42 



 
Profiel   

hier doen ze eerst melding op facebook.
komt er niemand dan krijgt de kat een zwerfbandje om?
zou nog even contact opnemen met de dierenambulance waarom ze dat niet doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 13:44 



 

Volgens de Dierenambulance is dat omdat er geen nood is, volgens hun moest ik het asiel bellen maar diegene die daar over gaat was momenteel niet aanwezig dus moet nog terug gebeld worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 13:51 



 

Bult kan ik niet bewegen, is echt hard, net bot dat zo vergroeid is ofzo.
Ze is wel al wat meer op haar gemak, heb haar een plekje gemaakt waar ze kan liggen wat ze ook doet en net even tijdje met haar geknuffeld wat ze heel graag doet.
Ze is wel heel aandoenlijk <3
En heel erg mager, boten steken aan alle kanten uit ;(
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 14:12 



 
Profiel   

Fijn dat ze nu in ieder geval even een warm plekje, eten, drinken en liefde heeft :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 14:16 



 

Wat moet ik nou?
Asiel wil hem zo op komen halen maar mijn gevoel zegt blijf maar lekker bij mij.

Maar ik zit wat krap bij kas, mijn spaarpotje heb ik voor mijn eigen dieren maar dit beestje moet wel echt naar de dierenarts om die bult te checken.

Wat zouden jullie doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 14:44 



 
Profiel   

Lief dat je haar opvangt. Ze zal je extra dankbaar zijn als je haar ontwormt en ontvlooit.
Edit: Als je geen geld hebt om haar de nodige zorg te geven, kies dan voor het asiel. Daar krijgt ze alles wat ze nodig heeft en komt ze misschien zelfs al snel bij haar eigen baas terug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 14:46 



 
Profiel   

Meegeven en vragen dat ze je op de hoogte willen houden omdat je haar graag een goed tehuis wil geven wanneer de eigenaar zich niet meld, al je gegevens opschrijven en meegeven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 14:46 



 

Ik heb toch asiel weer gebeld maar ze zijn al onderweg om haar op te halen.
Maar daar krijgt ze de medische zorg en kan ik mij laten inschrijven on haar te adopteren.
Maar heb eigenlijk een beetje spijt dat ik haar laat ophalen :(

Had dierenarts al geïnformeerd naar de kosten en leek wel mee te vallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 14:52 



 
Profiel   

Romy1234 schreef
Ik heb toch asiel weer gebeld maar ze zijn al onderweg om haar op te halen.
Maar daar krijgt ze de medische zorg en kan ik mij laten inschrijven on haar te adopteren.
Maar heb eigenlijk een beetje spijt dat ik haar laat ophalen :(

Had dierenarts al geïnformeerd naar de kosten en leek wel mee te vallen.


Komt wel goed. Je kunt haar altijd adopteren, overleg het even met de medewerkers, wie weet krijg je een streepje voor :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 14:54 



 
Profiel   

Maar je weet niet wat die bult is, voor hetzelfde geld zit er wel een operatie met de nodige kosten aan vast.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 14:54 



 
Profiel   

Even overleggen, wellicht kan ze wel gewoon bij jou blijven.
Waarom meegeven als het niet goed voelt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 14:56 



 

Ze blijft nog!!! *\o/*
Even overlegd met asiel (dat al bomvol zit) en Dierenambulance en hun vinden het een prima idee dat ze hier blijft.
Ga gelijk even afspraak met de dierenarts maken om haar te laten checken en ontvlooien en ontwormen.

Mooiste zou zijn dat iemand zich meld waarvan het diertje is en heel blij is maar als dat niet zo is mag ze blijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 15:08 



 
Profiel   

Is ze niet krols, omdat ze zo miauwde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 15:11 



 
Profiel   

Super dat ze kan blijven! Erg lief van je.

Zit de bult achterin op de buik? Een kennis van mij had een kat met een botje achterin dat in plaats van recht naar achter naar beneden was gegroeid. Heeft er nooit last van gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 15:20 



 

Ketly schreef
Super dat ze kan blijven! Erg lief van je.

Zit de bult achterin op de buik? Een kennis van mij had een kat met een botje achterin dat in plaats van recht naar achter naar beneden was gegroeid. Heeft er nooit last van gehad.

Nee zit meer richting de voorpootjes als achter.
Dierenarts even gebeld, vandaag word lastig om nog een afspraak te maken, maandag wordt dat dus.
Ze adviseerde mij wel om te ontwormen, dachten dat ze daar nog wel eens die bult van kon hebben, dus dat ga ik zo gelijk even ophalen.
marleen_usar schreef
Is ze niet krols, omdat ze zo miauwde.

Nee denk ik niet, dit klonk echt als paniek, en achterkant is schoon en droog, meestal zie je het anders wel.

Nu ze wat bijgekomen is miauwt ze ook niet zoveel meer.
En ze had ook geen oog voor mijn eigen katten, ook al zijn die beide gecastreerd _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 15:25 



 
Profiel   

Dat heb ik ook wel eens gehad dat een kat paniekerig aan het miauwen was in een maisveld rechtover mijn deur. Heb ik hem naar me toe gelokt en ik kon hem zo oppakken, buren kwamen me vertellen dat hij onder hun auto ook al zo had zitten miauwen. Hij heeft toen een week nodig gehad om te bekomen en hij had een plekje bovenop een kast in mijn stal daarvoor uitgekozen. Daar bleef hij bijna heel de tijd in een bolletje liggen en zijn voerbakje stond bij hem. Bij de dierenarts bleek hij geen chip te hebben en hij is mogen blijven van mij, na een oproep via facebook groepen van mijn buurt. Volgens mij hadden ze hem uit de auto gegooid en miauwde hij omdat hij verloren was.

Leuk detail, ik was net zelf een kat verloren en had overal flyers in de bussen gestoken en omhoog gehangen.. die kat is nooit teruggekomen maar de kat die ik voor mijn deur vond had wel dezelfde kleur.. vreemd toeval of iemand die mijn flyer gezien had en dacht dat ik wel een leuke thuis zou geweest zijn voor zijn kat. :roll:

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 15:36 



 

Agosh dat is wel lief! :)
We zullen wel zien hier, ze is iig al ontvlooid en ontwormd en komt helemaal blij naar me toe zodra ze mij ziet.
Lag net zo in coma dat ze niet eens doorhad dat ik er was, zal wel moe zijn, en dan ook nog met die koude nachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 16:30 



 
Profiel   

Oh wat lief alweer van je dat ze mag blijven! Met een warme plek, volop eten en een aai zal ze zich al aardig beter voelen. Hopelijk valt het maandag bij de DA allemaal mee met haar.
Je houdt ons toch op de hoogte?

Stiekem hoop ik al jaren dat hier een kat komt aangewandeld en die dan in de stal haar mandje vindt maar ik vermoed dat mijn hond daar een stokje voor steekt >;) .

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 19:04 



 
Profiel   

Toen ik mijn kat als 6-maanden oud kitten ophaalde had ze ook een "bult" net achter de voorpoten. Dit bleek uiteindelijk gewoon het einde van haar ribbenkast te zijn. Ze was zo mager (niet de beste start gehad) waardoor die extra goed te voelen was. Ik vond het gewoon eng eraan te komen. Eenmaal goed doorvoed was het over.
Let wel: Mijn kat had er geen last van of pijn aan als je eraan kwam. Aangezien je beschrijft dat die "van jou" dat wel heeft is er kans dat er meer aan de hand is en doe je er goed aan dat je even langs de dierenarts gaat.

Ik ben in ieder geval blij te horen dat hij/zij bij jou nu in ieder geval een goede plek heeft waar hij/zij goed verzorgd wordt
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 20:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 8 [ 183 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen