Poesje aan komen lopen in paniek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ellepel

Berichten: 47336
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 08:47

misschien dat dat ook net de reden is waarom ze buiten liep?
dat ze onzindelijk is om wat voor reden dan ook?

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Poesje aan komen lopen in paniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 09:13

Gut als je dichtbij Tilburg zou wonen kwam ik een kattenbak brengen :(:)

marleen_usar

Berichten: 24653
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 09:41

Zit je niet in een Facebook groep waar je een bak kan vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 10:44

Cayenne schreef:
Idd uitkijken dat die wond niet gaat ontsteken. Wonden door nagels staan daar helaas nogal bekend om.

Ja ik check sowieso elke keer de wond, en zolang die open is smeer ik er honingzalf op.


Eilish schreef:
Is ze al gecontroleerd op blaasontsteking? Of andere mogelijke medische oorzaken voor het plassen naast de bak?

Nee volgens mij niet want dat moet met de urine toch?
Ze heeft een check up bij de da gehad en daar is ze gezond verklaart maar denk niet dat ze daar op hebben gecontroleerd.


ellepel schreef:
misschien dat dat ook net de reden is waarom ze buiten liep?
dat ze onzindelijk is om wat voor reden dan ook?

Ja dat zou zomaar kunnen maar ik gok eerder dat ze van de boerderij ergens komt en op een of andere manier de weg is kwijt geraakt, maarja dat zullen we denk ik nooit te weten komen.


LukieBradley schreef:
Gut als je dichtbij Tilburg zou wonen kwam ik een kattenbak brengen :(:)

Super lief :)


marleen_usar schreef:
Zit je niet in een Facebook groep waar je een bak kan vragen.

Heb ik al gedaan maar nog geen reactie erop gehad helaas.

girlyggirl

Berichten: 3094
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Re: Poesje aan komen lopen in paniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 10:55

Geen honingzalf smeren bij katten! Vinden ze heerlijk en blijven dus likken idd. Even nagels van andere knippen nu zo met kennis maken. En als ze vast ergens plast juist daar voorlopig de kattenbak zetten!

girlyggirl

Berichten: 3094
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Re: Poesje aan komen lopen in paniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 10:57

je kunt ook bij de dieren winkel even een "calming collar" van beaphar halen, werkt prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 11:33

girlyggirl schreef:
Geen honingzalf smeren bij katten! Vinden ze heerlijk en blijven dus likken idd. Even nagels van andere knippen nu zo met kennis maken. En als ze vast ergens plast juist daar voorlopig de kattenbak zetten!

Ahh oké dat wist ik niet, vandaar dus dat de wond groter geworden is, dan laat ik die zalf weg vanaf nu.


Heb de kattenbak inderdaad sinds gisteren op de plek gezet waar ze elke keer plast.
Dat ik gisteravond naar bed wou zag ik haar op de mat en wou ze poepen dus heb haar snel opgepakt en op de bak gezet maar ze was al klaar natuurlijk.
Vanochtend zag ik wel dat er een kat op die bak gezeten heeft, mat is droog maar het kan net zo goed 1 van de andere katten geweest zijn, al zijn die eigenlijk wel heel trouw aan hun eigen pee wee bak.

BigOne
Berichten: 38221
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Poesje aan komen lopen in paniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 12:29

Ik zag dat je in Tubbergen woont, misschien Ekkelenkamp in Denekamp voor kattenbak en extra grit?? Weet dat mijn schoonzus hier op zondag wel eens heenging vroeger.
Zou voor heel fijn grit gaan, zonder luchtje want dat lijkt het meest op zand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 13:12

bigone schreef:
Ik zag dat je in Tubbergen woont, misschien Ekkelenkamp in Denekamp voor kattenbak en extra grit?? Weet dat mijn schoonzus hier op zondag wel eens heenging vroeger.
Zou voor heel fijn grit gaan, zonder luchtje want dat lijkt het meest op zand.

Bedankt voor je tip, ik heb op marktplaats een kattenbak gevonden in Borne via een dierenwinkel dus hoop die morgenochtend op te halen, kan dan gelijk daar ook grit halen en vraag hun om advies welke het beste te gebruiken, zie dat ze ook de houtkorrels hebben die ik voor de andere katten gebruik dus gelijk daar wat van meenemen.
Zit niet heel ver van stal vandaan dus kan ik gelijk doorrijden.

Ze zijn vandaag helaas niet open namelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 23:08

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Afbeelding

Ze heeft gepoept op dr bak!

Pluisje8

Berichten: 169
Geregistreerd: 30-06-12

Re: Poesje aan komen lopen in paniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 23:11

*\o/* *\o/*

Anoniem

Re: Poesje aan komen lopen in paniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 23:12

Ik ben net zo blij als toen mijn zoontje voor het eerst een plasje op zijn potje deed _O-

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 01:52

Romy1234 schreef:
Ik ben net zo blij als toen mijn zoontje voor het eerst een plasje op zijn potje deed _O-


:') maar die kon nog een luier om!

Gefeliciteerd! *\o/*

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Poesje aan komen lopen in paniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 09:20

Duidelijk schijt aan coolbue :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 10:01

friendly schreef:
Duidelijk schijt aan coolbue :')

_O- _O- haha maar dan ook echt he


Xyris schreef:
Romy1234 schreef:
Ik ben net zo blij als toen mijn zoontje voor het eerst een plasje op zijn potje deed _O-


:') maar die kon nog een luier om!

Gefeliciteerd! *\o/*

Gelukkig wel haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 13:45

Kattenbak en fijn grit gekocht, heb het grit met het zand gemengd en van te voren even gepoetst met wat bleek.

Hopelijk gaat het goed komende week, we hebben besloten de katten gewoon bij elkaar te laten, op het ongelukje eerder deze week na gaat het prima en overdag zijn die van ons toch buiten.
Oppas houdt het in de gaten en doet desnoods slippertje apart zetten, wij zitten in de buurt dus ga wel even een keer kijken sowieso.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 13:55

*\o/*

Soms doen ze ook even de rangorde bepalen natuurlijk, bij mij loopt alles door elkaar qua karakter en met nieuwe pleegkitten vermengd zich dat automatisch erbij
Soms mept er eentje en is het wat kibbelen. Laatst had mijn kater van nota bene zijn eigen zusje een klap gehad zoals altijd en een vette diepe kras op zijn neus.
Ging altijd goed en toen niet, pech voor hem dus :') gewoon goed in de gaten houden

Anoniem

Re: Poesje aan komen lopen in paniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 14:35

Ja klopt, onze andere kat krijgt soms ook nog wel eens een snauw van de baas in huis.

Dat slippertje een mep kreeg gebeurde ook bij het voerbakje, ze was iets te bijdehand en dat moet je bij sneaker niet doen, want hij is de baas :)

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Poesje aan komen lopen in paniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 14:56

Van de broer en zijn zusje heb in steevast nagels geknipt nu :') die dingen zijn vlijmscherp en slopen alles en elkaar _O- scheelt wel ontzettend veel al zeg ik het zeld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 19:24

Als ik van sneaker zijn nagels wil knippen moet je wel zelfmoordneigingen hebben _O-
Eerder wel gedaan maar dat beest is zo loeisterk, mijn man hield hem met overhandschoenen en een handdoek vast en ik probeerde zijn nagels te knippen wat heel vaak niet eens lukte :oo

Bij gympie doen we ook niet meer maar die haalt dan ook nooit uit...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Poesje aan komen lopen in paniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 23:43

Sneaker, Gympie en Slipper, hoe kom je erop? :D

Muztang
Berichten: 341
Geregistreerd: 20-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 14:01

Wat fijn dat er nog mensen zijn die om dieren geven en ze zo goed opvangen. Hier ook zo'n zelfde verhaal. Katje liep al ruim een maand rond en de dierenambulance was al eens geweest op aandringen van een buurman. Ze hebben toen een bandje om gedaan met ik ben een zwerfer en een tel nr. maar daar was natuurlijk niets uitgekomen. Ze had ook geen chip. Buurman had weer gebeld en de ambulance zeiden dat hij haar zelf maar moest houden. Hij heeft een grote hond die niet met katten kon, dus dat was geen optie. Kon haar helaas zelf ook niet houden want ze ging niet zo goed met andere katten. Uiteindelijk hebben wij haar zelf bij een stichting gebracht met gastgezinnen. Ze mankeerde een hoop en de dierenarts schatte in dat ze zeker een jaar al op straat liep. Maar ze was zo lief dus wel ooit huiskat geweest. Ze is ook heel lief voor kinderen. Inmiddels is ze al gereserveerd voor een goed huisje.

Anoniem

Re: Poesje aan komen lopen in paniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 17:48

Fijn dat die dan ook een goed huisje krijgt :j

Met slippertje gaat het goed, ze is nu wel goed zindelijk, niks meer buiten de bak gedaan gelukkig.
Ben er niet geweest deze week maar hoor vd oppas dat ze eigenlijk bijna alleen maar onder de bank zit wat mij wel zorgen baart.
Doe ik hier haar wel goed aan?
Wil haar het beste geven, of is het een kwestie van wennen?

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 19:36

Sommige katten hebben even tijd nodig, er zijn zelfs katten die pas na maanden helemaal op hun plekje zijn en blijven wegkruipen. Ik zou gewoon zorgen dat ze rust en stabiliteit heeft zover mogelijk (niet teveel verschillende mensen over de vloer en het liefst zo min mogelijk andere dieren en kinderen). Ze inderdaad haar eigen plekje heeft, uit het zicht van de andere katten kan eten/drinken/poepen, 4 kattenbakken wordt ook aangeraden zodat ze nooit gedonder kunnen krijgen over wie op welke bak moet en probeer uit te vinden of er geen staring contest gaande is tussen de katten.

Soms lijkt alles koek en ei, maar blijken ze elkaar gedurende langere tijd constant aan te staren. Dat is heel intimiderend voor katten en maakt dat ze niet kunnen settelen.

Verder heb je bijvoorbeeld feliway, zo'n ding dat je in het stopcontact stopt. Dit schijnt bij sommige katten wel te werken.

Verder, vooral positieve associaties maken met alles. Als ze onder de bank vandaan komt, gelijk belonen met een snoepje of een spelletje, aandacht, wat ze ook maar fijn vind. Maar ga niet dwingen, want dat werkt zeker bij katten erg averechts.

Het kan ook gewoon zijn dat het binnen zitten nogal een heftige ervaring voor haar is. Als ze inderdaad een boerderijkat is is alles natuurlijk nieuw. Denk alleen wel dat het zaak is dat je met bovenstaande punten snel begint (met name het belonen) om te voorkomen dat dit gedrag een gewoonte wordt.

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 22:34

Dank je wel voor je fijne en lieve reactie, hier heb ik echt wat aan.
Baalde van de slechte timing dat wij nu net een midweek weg zijn maar is niet anders.
Morgenmiddag weer lekker thuis, is ook wel veel voor haar in korte tijd.
In ene in een huis met 2 vreemde katten, 2 kleine drukke kinderen, vreemde geuren, alles...

Kreeg van iemand een aanbod die haar wel wou overnemen als ze tam was maar ga ik niet doen, weer nieuwe omgeving en alles, ze heeft al zoveel meegemaakt in een korte tijd.
Dat was ook de reden waarom ik haar niet naar het asiel wou brengen.

Hoop dat ze morgen weer tevoorschijn komt als ik thuis ben en haar een positieve draai kan geven, dat ze snel doorheeft dat ik haar een stabiel leven kan geven met alles wat ze nodig heeft.