Poesje aan komen lopen in paniek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boheme

Berichten: 2104
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Re: Poesje aan komen lopen in paniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 22:47

Maak je niet druk om het verstoppen. Wij gingen verhuizen en nnamen onze katten mee, de grijze heeft 5 weken onder de bank gewoond, kwam alleen eten en zijn behoefte doen. De andere 2 waren met 2 weken onder de bank vandaan.

Anoniem

Re: Poesje aan komen lopen in paniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 10:16

Fijn om te horen, ik ben dit gewoon niet gewend met mijn andere katten, die hebben zich nooit verstopt.

Gisteren terug gekomen van midweekje weg, slippertje onder de bank maar toen savonds de kinderen in bed lagen kwam ze tevoorschijn, en volgens mij was ze heel blij :D
Heeft bijna de hele avond bij me op de bank gezeten, mijn man vind ze nog wel eng trouwens _O-

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ze is nu mooi op gewicht, glimt mooi, voel die bobbel ook niet zo erg meer.
Volgende week weer controle bij de dierenarts.

Wel sneu gisteren voor mijn andere katten, sneaker wou heel erg graag op schoot (doet ie altijd als wij weg geweest zijn, wat knuffeltijd inhalen), sprong op schoot, zag slippertje, begon te blazen en smeerde hem en heeft zich hele avond in de keuken gehouden, voelde mij wel erg schuldig :(

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 10:19

Ah gossie, sneaker went wel joh!
Momenteel lopen er bij mij 5 en ze proppen zich gewoon allemaal bij mij en zijn niet zo verlegen maar die kennen elkaar.
Wel neem ik de oudste vaak speciaal apart om even te knuffelen.

Ik vind slippertje steeds mooier worden :D

Mijn pleegkittens zitten meestal los in het begin ook overal onder en achter maar went vanzelf

Anoniem

Re: Poesje aan komen lopen in paniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 10:25

Ja zal vast wel wennen maar vond het zo sneu voor hem, hij is zo gewend even lekker uitgebreid te knuffelen met mij terwijl hij normaal niet zo knuffelig is, dus beetje schuldgevoel dat ik hem die kans niet geef en slippertje ‘voortrek’.

Normaal heb ik sneaker alleen zo liggen, laatst kwam gympie (de rode) er ook bij, super gezellig haha.
Afbeelding

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 10:54

Leuke beestjes zeg!

Wat betreft Slippertje en haar bank. Hier heb ik een poes die letterlijk enkel tevoorschijn komt als ik alleen ben of als mijn vriend heel stil op de bank zit (te lezen ofzo). Zij is nu 13 en heeft dit eigenlijk altijd al zo gedaan. Toen ze jonger was, was ze wel iets brutaler, maar alsnog erg eenkennig en geen "gewone" schootpoes. Bij ons woont die poes in het voorhuis, is dikke vriendjes met 1 vd andere 2 katten, maar kan de 2de niet uitstaan. Mijn kamer is haar domein, en daar is het ineens een heel aanhankelijk praatgraag katje dat geregeld haar aandacht op komt eisen. Ze gaat er dan trouwens precies zo bij zitten/liggen als op de 3 laatste foto's van Slippertje, met precies diezelfde blik. Wij noemen het altijd standje "prinses".

Gok een beetje dat het niet alleen wennen is, maar ook gewoon een beetje haar karakter. Wat natuurlijk niets geeft, als ze overduidelijk verder op haar plek is en het goed heeft. Die poes van mij maak ik echt niet blij met teveel prikkels. We hebben het een tijdje nog geprobeerd te oefenen, om te kijken of het puur wennen was, maar mevrouw was het er absoluut niet mee eens. Terwijl nu, met haar (voornamelijk overdag) zo goed als volledige afwezigheid (onder het bed, in de kast, achter een doos) en 's avonds haar praatjes en aandachtmomentjes, ze gewoon een heel blij en lief katje is dat duidelijk haar aandacht komt halen wanneer zij dat wil. Wij als mensen dienen ons daar dan maar op aan te passen. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 22:46

Kijk dit dan <3 *\o/*

Afbeelding

Alleen gympie bleef op een stoel in de buurt maar heel hard blazen naar slippertje, hadden een ander voerbakje voor zijn neus gezeten maar moest hij niks van weten, alleen maar slippertje in de gaten houden.

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Poesje aan komen lopen in paniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 22:48

Ahh das fijn! Bijzonder hoor.

Heb je meerdere plekken waar ze kunnen eten? Apart van elkaar? Dat helpt vaak ook. Als ze dan samen in een bak besluite te zitten moeten ze het maar uitzoeken :p.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Poesje aan komen lopen in paniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 22:51

Dat is een hele aardige schoencollectie zo. Het wachten is op pantoffel.

(Slippertje is wel echt een hele leukerd zo te zien.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 09:13

Maflinger_S schreef:
Dat is een hele aardige schoencollectie zo. Het wachten is op pantoffel.

(Slippertje is wel echt een hele leukerd zo te zien.)

Haha ja pantoffeltje is ook leuk maar ik denk dat mijn collectie hier toch echt stopt... alhoewel met een goede sale weet je het nooit _O-


Xyris schreef:
Ahh das fijn! Bijzonder hoor.

Heb je meerdere plekken waar ze kunnen eten? Apart van elkaar? Dat helpt vaak ook. Als ze dan samen in een bak besluite te zitten moeten ze het maar uitzoeken :p.


Ja meerdere plekken inderdaad, gympie en sneaker eten altijd wel uit 1 bak met 2 vakjes en voor slippertje heb ik een stuk verderop staan maar denk dat die dit leuker vond }:) gympie pesten.

Anoniem

Re: Poesje aan komen lopen in paniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 11:26

Slippertje heeft weer check up gehad, 1 oortje nog heel iets vies maar geen oormijt.

Kwam daar aan, rent ze mij in ene snel weg en verstopt zich, nog heel gedoe om haar te vangen maar wel gelukt.

En ze is ruim 200 gram zwaarder geworden, zag er heel goed uit, ook de wond door mijn andere kat aangericht zag er top uit.

Lukasje
Berichten: 11259
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Poesje aan komen lopen in paniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 13:23

+:)+

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: Poesje aan komen lopen in paniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 09:01

Oh wat fijn dat het zo goed met haar gaat! Mijn katten hebben in het begin ook een aantal weken zich verstopt. Dat heeft gewoon tijd nodig!

Anoniem

Re: Poesje aan komen lopen in paniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 16:29

:):) *\%/*
Afbeelding

(Vertel ik er maar niet bij dat 1 sec na deze foto gympie uithaalde naar slippertje _O- )

Het gaat wel oké zo, gympie heeft nog steeds moeite met de komst van slippertje, slippertje trekt zich er niet heel veel van aan gelukkig.
Ze laat zichzelf langzaam aan steeds ietsjes vaker zien maar nog wel bang.
Savonds geen probleem, ze lijkt wel heel snel bang als je gelijk haar koppie wilt aaien dus begin op haar rug en dan meteen daarna is haar koppie ook geen probleem meer.

Anoniem

Re: Poesje aan komen lopen in paniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 16:32

Die Slipper heeft een gouden mandje gevonden bij jou. Leuk, TS, je updates maken me blij!

Mando

Berichten: 15694
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Poesje aan komen lopen in paniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 16:45

Wat een fijne updates.
Komt echt wel goed.

PimxBotje

Berichten: 442
Geregistreerd: 22-11-16

Re: Poesje aan komen lopen in paniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 16:48

leuk te lezen hoor je bent een goed mens.

Anoniem

Re: Poesje aan komen lopen in paniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 17:28

Wat een lieve reacties :o
Doet mij heel veel :j

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Poesje aan komen lopen in paniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 19:13

Aaaah met zijn drietjes <3

thequeensmum
Berichten: 3530
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Poesje aan komen lopen in paniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 21:02

Wat boft die Slipper met jou, jij hebt echt een gouden hart

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 23:12

Alweer een tijdje geleden maar wil jullie toch nog graag een update geven over slippertje.

Ze doet het super, zit eigenlijk bijna nooit meer onder de bank, overdag als de kids er zijn is ze meestal op zolder maar wil zich ook wel eens beneden vertonen.
Als de kids er niet zijn is ze standaard graag in de buurt, mooi zindelijk nu ook met de houtkorrels.

Nooit een reactie gehad van iemand die haar mist, gok dat ze ergens van een boerderij ofzo komt.
Wel al paar keer goed Krols geweest (was even vergeten hoe irritant dat was -O- ), met de andere katten gaat ook prima, soms een keer iets blazen naar elkaar.

Ga toch wel een afspraak bij de dierenarts maken haar te laten helpen en gelijk ook te chippen.

En het is ook erg gezellig elke avond bij vrouwtje te liggen, en als die geen aandacht genoeg geeft bij mannetje haha

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Selina

Berichten: 14292
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Poesje aan komen lopen in paniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 23:20

Wat een unieke vlek, op haar neus. Wat een schatje!

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Poesje aan komen lopen in paniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 23:23

Wat een leukerd is het toch. Jullie boffen maar met elkaar.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 23:25

Wat fijn om te horen dat Slippertje een blijvertje is! Ze heeft echt haar eigen personeel uitgezocht. <3

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 07:49

De kat van mijn moeder zit ook graag op zolder. Niet omdat hij angstig is maar puur omdat hij dat leuk vind.

Anoniem

Re: Poesje aan komen lopen in paniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 08:52

Gelukkig is ze goed krols geweest. Anders had ze misschien een slippertje gemaakt. ;)

Het is leuk om te lezen dat het zo goed gaat en ze een fijn huisje bij je heeft.