Katten poten schoon maken

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Martje80
Berichten: 5851
Geregistreerd: 13-06-07

Katten poten schoon maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-19 17:40

Ja nou ja . Onze kat is nogal nieuwschierig. De weg voor ons huis werd opnieuw geasfalteerd. Afgelopen vrijdag is er een hechtlaag op gekomen en za geasfalteerd. Nou zijn we vergeten om hem binnen te houden vrijdag. Onze andere kat mijd elk vreemd gebeuren en enge geluiden, naar deze is zo'n oud wijf die alles moet zien en mee maken...
En nu zijn zijn pootjes dus geasfalteerd.. naja met hechtlaag spul dus....
Dat plakt dus enorm. Hele huis er onder, meubels en bed.
Inmiddels is het dus droog(gelukkig) maar zit het vast onder en tussen zijn pootjes. Er af peuteren vind ie niet zo leuk want de haartjes zitten er tussen.
Iemand enige tips hoe je dit weker kunt maken zonder poes al te veel te plagen? Het is wel vrij van de kussentjes , dat kon ik er nog aardig van af trekken, maar in de haartjes zit het echt muurvast.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Martje80 op 18-11-19 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6687
Geregistreerd: 28-08-12

Re: Katten poten schoon maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 17:41

Oeh jeetje, dit lijkt me erg naar (vooral voor de kat)! :(
Persoonlijk zou ik hiermee naar de dierenarts (gaan en/of bellen) en niet zomaar zelf met allerlei middeltjes aanrommelen...

Nynkster

Berichten: 5335
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 17:41

Oei.. Zou denk ik ermee naar DA en onder roesje proberen alles eraf te knippen, wassen, peuteren. Maar wij hebben ook geen lieve/makke kat dus die zou dit sowieso niet oke vinden als we het zelf deden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 17:42

Oooohhhh ben je mooi klaar mee :') _O-

Ik zou denken dat het er wel vrij snel uitslijt als ie gewoon buiten loopt? Eruit knippen misschien?

rayoow

Berichten: 3462
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: Katten poten schoon maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 17:44

Ik zou het eruit laten scheten/knippen. Kan bij een trimmer als de kat handelbaar is. Anders bij de dierenarts onder een roesje

Martje80
Berichten: 5851
Geregistreerd: 13-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-19 17:44

Het is niet zo dat ie er pijn aan heeft hoor. Hooguit wat ongemak maar de pootjes zijn niet rood of gezwollen ofzo en hij loopt er gewoon op. Het is ook "mooi" vlak gelopen. Ik dacht ook het slijt er vanzelf wel tussenuit en ik probeer er wel steeds wat tussenuit te peuteren maar dat vind ie niet leuk ivm de haren. En anders moet ie idd maar onder een roesje geholpen worden. Zonder gaat niet. Tis een echte rooie..

Martje80
Berichten: 5851
Geregistreerd: 13-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-19 17:45

Relaxed schreef:
Oooohhhh ben je mooi klaar mee :') _O-

Ik zou denken dat het er wel vrij snel uitslijt als ie gewoon buiten loopt? Eruit knippen misschien?


Dacht ik ook wel idd. Kijk het nog eventjes aan hoe het zich op lost.

Ja en daar ben je idd mooi klaar mee...werkelijk o-ve-ral...

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 17:49

rayoow schreef:
Ik zou het eruit laten scheten/knippen

Hier moest ik zo hard om lachen...

rayoow

Berichten: 3462
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 17:49

luxx schreef:
rayoow schreef:
Ik zou het eruit laten scheten/knippen

Hier moest ik zo hard om lachen...


Typgebrek :') sorry

Sintara

Berichten: 7463
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Katten poten schoon maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 17:54

De foto is wel hilarisch _O- .
Maar ik denk dat je er inderdaad toch mee naar de dierenarts zou moeten als het niet snel loskomt.. Het is nou niet bepaald steriel daaronder en het is hard genoeg spul om de huid eronder kapot te schuren.

Tancreda4

Berichten: 24116
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 18:07

Oh oeps...

Ook in zou naar de DA gaan. Nu misschien nog geen irritatie maar dat kan er wel onder ontstaan en heb je weinig zicht op onder je er niet onder kunt kijken. En daarnaast wordt verwijderen dan nog pijnlijker. Het eraf knagen if likken lijkt mij ook niet handig... Succes!!
Laatst bijgewerkt door Tancreda4 op 18-11-19 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

raket

Berichten: 4097
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Katten poten schoon maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 18:10

Ik zou zoete olie proberen, dat kan geen kwaad en eventueel de dierenarts bellen voor info.
Meest ranzige dingen heb ik met zoete olie van patienten kunnen peuteren. Soms gebruik ik vaseline, maar dat moet langer inwerken.

Renske_W

Berichten: 13847
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 18:12

Ik zou idd ook naar de dierenarts gaan.
Wat Tancreda ook al zegt, nu heeft ze er misschien nog geen last van.
Maar dat kan zo gebeuren.
En ik heb er een beetje een hard hoofd in dat het eraf slijt. :=

Sas_Mon

Berichten: 1638
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Re: Katten poten schoon maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 18:18

Lost dat spul niet op in benzine? Meen ooit zoeits gehoord te hebben. Toen lieten ze een heel blok asfalt in een bak benzine voor een paar uur en viel het hele blok in zand en gravel uit elkaar. Dat de asfalt was opgelost in de benzine. Google anders eens waarin asfalt oplost? Omdat het relatief kleine stukjes zijn zal het sneller oplossen dan een heel blok... ik zou het wel googlen voor je het probeert maar als het werkt is het minder invasive dan knippen/scheren. Succes in ieder geval!

rayoow

Berichten: 3462
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 18:20

Sas_Mon schreef:
Lost dat spul niet op in benzine? Meen ooit zoeits gehoord te hebben. Toen lieten ze een heel blok asfalt in een bak benzine voor een paar uur en viel het hele blok in zand en gravel uit elkaar. Dat de asfalt was opgelost in de benzine. Google anders eens waarin asfalt oplost? Omdat het relatief kleine stukjes zijn zal het sneller oplossen dan een heel blok... ik zou het wel googlen voor je het probeert maar als het werkt is het minder invasive dan knippen/scheren. Succes in ieder geval!


Maar dan moet vervolgens de kat wel weer gewassen worden. Of toch deels. Benzine in de vacht is ook niet heel gezond

cursebreaker

Berichten: 11557
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 18:21

O wat rot is dit zeg!

Ik zou idd ook naar de DA gaan (die zullen zoiets denk ik ook wel al eerder hebben gezien). Grote kans dit de huid wat eronder zit enorm gaat irriteren en broeien - dus ik zou ook niet zomaar met een of ander huis tuin keuken middeltje eraan gaan want je weet niet hoe de huid eraan toe is eronder en je wilt het niet erger maken. Is echt rotzooi wat nu aan d'r vast zit en dat ga je ben ik bang niet 1,2,3 eraf krijgen (zal wel even voor nodig zijn en denk niet dat er veel katten zijn die dat rustig laten gebeuren, want het zal waarschijnlijk ook wel pijn doen als het goed vast zit) en dan is het met een roesje misschien wat makkelijker, veiliger en pijnlozer.

Weissjee

Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 18:23

Wij hebben op vakantie ooit over een net geasfalteerde weg gereden en op de auto, fietsendrager en fietsen allemaal teer oid gekregen. Wij hebben dar eraf gekregen met behulp van wd40. Nu weet ik niet of dat prettig/goed voor een kat is. Maar misschien heb je er wat aan ;). Als het net zo vast zit als bij ons op de spullen dan lijkt mij scheren ook geen fijne optie.

fohadie
Berichten: 4316
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 18:32

Ik kan helaas niet kopieren en plakken, maar als je googelt vind je een topic van een hond met hetzelfde probleem, ook op Bokt.nl. in dit topic wordt roomboter aangeraden en anders idd laten slijten en steeds kleine stukjes eruit knippen.

Moest stiekum wel lachen om je post TS. Maar lijkt me ook vreselijk als het hele huis onder zit.

Martje80
Berichten: 5851
Geregistreerd: 13-06-07

Re: Katten poten schoon maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-19 18:38

Poes in benzine weken lijkt me ook geen gezonde optie en denk ook niet dat ie daar vrijwillig aan mee werkt. Ik kijk nog eventjes aan en anders is denk ik de kortste klap de dierenarts...
Hij is niet zo geduldig dus even ergens in weken wordt lastig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 18:39

Ik moest echt heel hard lachen om je foto _O- Maar wat een ellende om eraf te krijgen. Ik zou denk langs de DA gaan voor een roesje, dat werkt denk sowieso het makkelijkste... kat zal idd niet braaf blijven zitten om te weken met de pootjes.

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Re: Katten poten schoon maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 18:49

Toen ik het topic aanklikte verwachte ik een foto van een kat in de blubber, maar jouw kat legt de lat toch een flink stukkie hoger zeg.

Die van mij is een keer door kit gelopen, ook zo'n verhaal. Ik heb het er destijds verspreid over een aantal dagen uitgeknipt, waarbij ik meteen ook moet vermelden dat deze kat echt zo'n beetje alles toelaat wat ik doe. Was het bij onze andere kat geweest en had hij het er niet zelf afgelopen dan was ik er denk ik ook mee naar een DA gegaan.

Sterkte zeg!

Silenna

Berichten: 2987
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Katten poten schoon maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 18:56

Dierenartsassistente hier, ik zou hier zeker even mee langs je praktijk gaan morgen :j
Dit slijt hoogstwaarschijnlijk heeeel langzaam (als het al echt slijt) en kan de dunne huid tussen de pootjes echt flink gaan irriteren waardoor het gaat broeien of wondjes ontstaan.
Liever uit voorzorg alvast, dan wachten tot er echt problemen van komen :j

DeBuurvrouw
Berichten: 506
Geregistreerd: 04-07-12

Re: Katten poten schoon maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 19:09

Die hechtlaag noemen ze Kleef, iets wat je nu dus wel snapt waarom ze dat zo noemen...

Kleef kan je verwijderen met diesel.
Heb je een ouwe lap? Die dan in de diesel dopen en zo proberen de pootjes te poetsen.

Het is echt rotgoed dat Kleef.

marleen_88

Berichten: 14118
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 19:11

Oef, wat een domme actie van je poes.
Ik had ook naar de DA gegaan, je weet nooit wat huis tuin en keukenmiddeltjes aanrichten.

Veronica2
Berichten: 2702
Geregistreerd: 26-08-13

Re: Katten poten schoon maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 19:15

Dus er ligt nu ergens een asfaltlaag met kattenpootjes?

Teer was ik altijd van mijn handen met wetties, die doekjes om je handen mee te wassen zonder water. En anders inderdaad maar even bij de dierenarts laten doen.