Verhuizing en introduceren van nieuwe hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
melcior
Berichten: 281
Geregistreerd: 27-07-08

Verhuizing en introduceren van nieuwe hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-19 22:33

Ik zou graag wat hulp aan tips ontvangen voor het volgende.. Ik heb 2 rode poezen van 8 jaar het zijn 2 zusjes van elkaar.. Nu krijg ik 2 dec de sleutel van mijn nieuwe huurwoning..  

Maar nu het volgende mijn broer heeft een hond een Friese stabij x Benner sennen van 1,5 jaar is katten gewend en heeft er respect voor.. 

Deze hond moet daar weg i.v.m dat hun er onvoldoende tijd en aandacht voor hebben.. Nu heb ik gezegd dat ze wel bij ons mag komen wonen.. Als het goed gaat met de katten want die zijn voor mij het belangrijkste.. 

Maar wat is nu wijsheid v.w.b de verhuizing de katten zijn geen hond gewend.. Moet ik de katten eerst laten wennen aan het nieuwe huis en daarna aan de hond.. Of de hond katten etc tegelijk verhuizen en gebruik maken van de chaos die er dan toch al heerst.. Een katje van mijn andere broer hebben ze uiteindelijk ook geaccepteerd die af en toe bij ons komt logeren i.v.m vakantie van hun.. Dus ze kunnen andere dieren accepteren ;)

Ben benieuwd of jullie tips hebben voor mij hoe dit het beste aan te pakken voor de gezusters en voor de hond..  

Alvast hartelijk bedankt

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 13:40

Ik zou niet alles tegelijk doen, katten zijn best gevoelig voor veranderingen.
Eerst zorgen dat de katten wat rust hebben gevonden in het nieuwe huis en dan pas de hond halen.

Misschien kun je wel al zorgen dat ze de geuren van elkaar kunnen opnemen dmv een dekentje ofzo ?

Wennii

Berichten: 2310
Geregistreerd: 29-04-09

Re: Verhuizing en introduceren van nieuwe hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 14:12

Ja dat tweede is denk ik wel een goeie sunshine, als je voordat er ook maar 1 dier daar komt zorgt dat alle geuren al ergens aanwezig zijn, hebben de katten hun geurtjes al in het nieuwe huis en is de hondgeur al niet meer helemaal vreemd. Dat (lijkt mij dan) hoort dan alvast bij het nieuwe huis.
Zou voordat hond komt inderdaad wel de katten even de tijd gunnen om wat te wennen (als dat qua tijd mogelijk is, anders misschien sws even aparte kamers in het begin?)

Olle

Berichten: 2726
Geregistreerd: 30-03-05

Re: Verhuizing en introduceren van nieuwe hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 14:17

Ik heb weinig ervaring met katten, maar ik zou juist eerder alles in één keer doen.
De hond hoort dan bij het huis en dus bij de verandering.

Natuurlijk wel van belang dat de hond niet jaagt op de katten )

dierenfan
Berichten: 9613
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Verhuizing en introduceren van nieuwe hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 22:46

Zou persoonlijk ook alles tegelijk doen. Idd toch al chaos dan valt het misschien amper op. Ligt er beetje aan hoe de hond is richting katten. Is de hond bench gewend zodat de katten ook regelmatig rust hebben mocht hij erg bezig zijn met de katten?

Amber_anne

Berichten: 6915
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Verhuizing en introduceren van nieuwe hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 22:55

Ik zou met katten niet alles tegelijk doen. Rustig stal voor stap. Het advies van een dekentje lijkt me een goede.

wend2009

Berichten: 148
Geregistreerd: 07-02-14

Re: Verhuizing en introduceren van nieuwe hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 23:03

Ik zou het in een keer doen.
Misschien voor die tijd de hond al een paar keer op bezoek laten komen.
Als de hond echt niet jaagt en de katten de ruimte hebben lijkt mij dat dat moet kunnen.
Wat je kan doen is zorgen dat de hond een eigen plek heeft.
En de katten lekker een hoge krabpaal

melcior
Berichten: 281
Geregistreerd: 27-07-08

Re: Verhuizing en introduceren van nieuwe hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-19 23:42

Dank allemaal

De hond is katten gewend mijn broer heeft ook 2 katten en zij heeft er eerder respect voor dan dat ze gaat jagen.. Er is ruimte om een kamer voor de katten boven te maken.. Maar de hond kent ook de bench en die ga ik ook gebruiken als ik weg ga en ze ergens niet mee naar toe kan.. Krabpaal heb ik van rond de 1,80 denk ik.. dus de gezusters kunnen hoog zitten als ze willen..

Moet alleen nog een voerplekje bedenken voor de gezusters die op hoogte is i.v.m speciaal nierdieet wat de poezenbeesten krijgen..

PrincesjJarig

Berichten: 4547
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: Verhuizing en introduceren van nieuwe hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 12:56

Is het een optie dat de hond nu alvast op visite komt? Of dat je een paar uurtjes oppast?