Electrische deken voor de katten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Electrische deken voor de katten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-19 00:53

Ik vroeg mij af of er mensen zijn die een gewone electrische deken voor de kat (of hond) gebruiken. Dus een die je normaal op je bed zou leggen.

Mijn 2 oudste katten zijn inmiddels 14 en de jongste 10, 's nschts slapen de katten in de bijkeuken, met toegang tot de keuken, schuur en tuin.
De reden dat ze daar slapen is ter bevordering van mijn eigen nachtrust. Een van katten is heel druk en maakte daarbij gewoon veel kabaal, zeker als hij niet bij me kan komen en ik wil geen katten op m'n slaapkamer. Ik heb ze dus van af het begin af aan dat we in dit huis wonen, ze aangeleerd daar te slapen 's nachts.
Maar goed, ze worden een dagje ouder (en niet rustiger :') ) en merk dat ze het 's winters niet zo fijn vinden om de keuken in te gaan en dat begrijp ik goed. Het is er koud...

Nu kan ik bv 3 kleine warmte dekentjes kopen, maar dan ben ik meer kwijt dan 1 grote die mensen gebruiken. De deken kan op de vloer van de keuken of bijkeuken liggen en in de ochtend opgeruimd worden.
Dus vroeg me af of dit kan en of mensen hier ervaring mee hebben?

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 00:56

Let er wel op dat ze best brandgevaarlijk zijn en niet bedoeld om dag en nacht aan te hebben. Ik lig er zelf ook de hele nacht op snachts, maar ik ben er dan zelf bij als hij in brand vliegt en voor je katten ben je dan te laat. Wel eens gekeken naar een cosy cave van snoozer? Deze zijn heerlijk dik, hoog en met wol dus sowieso warm, en kunnen er eventueel ook nog inliggen. Mijn hond die een koukleum is ligt er altijd in maar de katten zijn er gek op en pakken iedere kans om erin te liggen

tienus63

Berichten: 12076
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 00:59

Ik zou geen elektrische deken bij huisdieren gebruiken. Ivm brandgevaar en of kortsluiting.
Dan een kruik erbij leggen of zo.
Dekentje of mandje op stuk piepschuim/karton is ook al aangenamer, of zo’n kattenhutje.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-19 01:02

Ja, dat is inderdaad wat ik er wel eng aan vind :\ Heb er zelf ook totaal geen ervaring mee, gezien ik het nooit koud heb in bed.
Zou je er bv een stopcontact tussen kunnen zetten die direct uitschakeld bij oververhitting? Geen idee of zo iets bestaat hoor :+
Of bv een timer, waarbij je hem bv 'n uur aan en weer 'n uur uit, aan, uit etc?

Ze hebben meerdere dikke mandjes en best kans dat ze het helemaal niet koud hebben, waarschijnlijk meer mijn beleving, mar katten houden ook wel echt van warmte.
Omdat ze een koude nacht afgeven, heb ik een paar losse kussentjes in de keuken gelegd, daar is het nog het beste geïsoleerd, dus niet echt koud, maar he zowel daar, als in de bijkeuken natuur steen, dus wel een koude vloer...

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Electrische deken voor de katten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-19 01:04

Een kruik of bv een matje wat je in de magnetron kan opwarmen is ook wel een idee, maar die zijn tegen de ochtend wel weer helemaal afgekoeld en juist dan is het op z'n frist :\

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 01:17

Mijn katten slapen gewoon in de huiskamer maar vonden het toch wel wat fris dus ik heb warme hokjes voor ze gemaakt. Kartonnen doos, niet te hoog, wel breed genoeg voor ze om samen in te slapen (doen ze graag), opening erin gemaakt en verder warme dekens erin en dikke dekens eroverheen (deels ook over de opening). Isoleert als een malle en wordt heerlijk warm als ze erin liggen. Ze liggen er zo graag in dat ik ze soms nog amper zie :+ .

Niet op de grond zetten natuurlijk want dan trekt de kou enorm op.

Brainless

Berichten: 29737
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 01:19


LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 01:20

Mijn katten lossen dit op door op het aquarium te liggen lekker warm :')
Neem een aquarium! Ziet er nog leuk uit ook :')

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 01:35

LukieBradley schreef:
Mijn katten lossen dit op door op het aquarium te liggen lekker warm :')
Neem een aquarium! Ziet er nog leuk uit ook :')


Foto. :')

Nyaleti

Berichten: 6141
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Electrische deken voor de katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 01:41

Elektrische deken kan echt heel erg warm worden en zou ik niet de hele nacht aan laten staan. Met een tijdschakelaar is het wel een goede oplossing! Blijft lang warm dus zet het bv 2 uur aan en laat het daarna uit.
Je hebt ook een elektrisch fleece dekentje voor jezelf op de bank, dat is misschien praktischer omdat er wel iets omheen moet zitten en je niet direct op de deken moet liggen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Electrische deken voor de katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 01:46

Wij leggen een kruik onder een deken en dit is in de ochtend nog lauw. Kat weet dit zeer goed en gaat er gelijk op liggen.

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Electrische deken voor de katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 01:55

Ik zou ook voor een goede kruik gaan. Eventueel meerdere natuurlijk. En heb je de optie het allemaal op een kastje oid te fabriceren? Want op de grond is wel erg koud inderdaad.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 07:03

Nirvana_ schreef:
LukieBradley schreef:
Mijn katten lossen dit op door op het aquarium te liggen lekker warm :')
Neem een aquarium! Ziet er nog leuk uit ook :')


Foto. :')



Afbeelding

Werkt prima :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 07:15

Je zou ook een warmtelamp op kunnen hangen als je wil dat het de hele nacht warm blijft. Kunnen ze zelf kiezen of ze er onder gaan liggen of niet en je zit niet met de snoeren want die kan je gewoon hoger hangen.

iirrssjjee

Berichten: 5937
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 07:20

LukieBradley schreef:
Mijn katten lossen dit op door op het aquarium te liggen lekker warm :')
Neem een aquarium! Ziet er nog leuk uit ook :')


Hier ook zo een. :+

Afbeelding

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Electrische deken voor de katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 07:38

Warmtelamp lijkt me idd een goedenoplossing!

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 08:50

of een electrische kachel met een tijdschakelaar dat het af en toe aan gaat en het er zo warm blijft?

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Re: Electrische deken voor de katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 09:01

Ik denk ook dat een mensen elektrische deken niet werkt. Want als ik hem in bed aan doe maar geen dekbed erover, dan wordt m’n bed niet warm. Daarvoor moet echt het dekbed erover.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 09:07

Voor 5 euro heb ik er 1 voor dieren bij Alie express,mijn hondje is een kouwkleum.

Mando

Berichten: 15693
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 09:08

Ik zou het model voor mensen niet gebruiken, wat als ze gaan trappelen met hun nageltjes uit dan beschadigd het.
Zou inderdaad eerder een pittenzak erbij leggen en in iedergeval van de vloer af dus een kastje oid maken. Kan ook van die kratjes kopen dan stapelen dan hoef je zelf niet te stunten met iets.

craiester

Berichten: 617
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 09:09

Oppassen met Electrische deken hoor. Bij ons had de kat er eens op geplast en het deken is in brand gevlogen. Geeft enorm veel rook dus eer je het door hebt kan er al veel rook ontwikkeling zijn hoor.
Dan zou ik ook voor een warmtelamp kiezen.
En veel dozen gevuld met fleece. Katten houden zich dan wel warm hoor

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 09:19

De veterinaire modellen kun je prima 24/24 aan houden. Ze gebruiken zeer weinig stroom, zijn waterdicht en ontzettend goed beschermd.

Elektrische dekens voor mensen zou ik niet gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 09:34

marleen_usar schreef:
Voor 5 euro heb ik er 1 voor dieren bij Alie express,mijn hondje is een kouwkleum.

Toch niet iets elektrisch? Wat je daar koopt hoeft niet te voldoen aan de veiligheidseisen die we hier in Nederland hebben hè. Je wil met je dieren toch geen risico lopen voor een paar euro.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-19 09:48

Wat een reacties al!

Vroeger had ik een aquarium, maar daar is geen plek meer voor. En in de bijkeuken is het ook wel erg koud :+

De katten kunnen helaas niet in de woonkamer 's nachts, want dan lopen ze alsnog in het hele huis en gebruiken ze de bank als krappaal :+

Ze slapen dus met name in de bijkeuken, daar staat een hoge kast met kistjes waar fleece dekens in liggen en ze hebben een krabton met slaapplaatsen.
Afbeelding
De bijkeuken heeft geen geïsoleerd dak, het staat wel op de planning, maar sowieso deze winter niet.

Ik had vannacht dus kussentjes in de keuken gelegd, wel op de grond en toen ik vanmorgen beneden kwam lag de dame van 10 er heerlijk op te slapen. Even zien of ik dat kan omtoveren naar een mandje.
De baas van de groep zat op de verwarming, die was natuurlijk aangesprongen vannacht met de kou (staat op 17 graden) en m'n diabeet lag in het onderste mandje op de kast.
Eigenlijk zaggen ze er prima comfortabel uit :o
Ik denk dat ik gewoon eens een kruik ga proberen! En als dat wat is, kunnen er meerdere volgen :)

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Electrische deken voor de katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 09:59

ALs je al een elektrisch deken neemt zou ik zeker een speciale voor dieren nemen. Kat die een plasje doet erop en je hebt een groot probleem.
Verder zou ik gewoon werken met dekentjes en hokjes. Neem enkele leuke kartondozen, doe daar een warm fleecedekentje erin, en daar zullen ze met veel plezier gaan inliggen.
Of van die isomoboxen, die zijn mooi van grootte, als daar een kat in gaat liggen hebben ze binnen no time warm.