Hond (niet de mijne) voor mijn neus aangereden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Hond (niet de mijne) voor mijn neus aangereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 00:42

Als mijn 40 kilo aan hond iets doet waar ik het echt niet mee eens ben kan die ook een goeie tik krijgen hoor. Hij heeft een periode gehad waar die zat te grommen naar voorbijkomende honden die hem niet aanstonden. Dit was met twee keer opgelost, en behalve een gekrenkt ego heeft meneer er niks aan overgehouden hoor.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33795
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Hond (niet de mijne) voor mijn neus aangereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 00:47

Onze hond rende de oprit af om vervolgens de straat uit te rennen, links de hoek om en dan eerste afslag weer links. Want daar was de vuilnisopslag van een bungalow park. En dan alles vreten en naar binnen schrokken. Kreeg ze ook een tik. Ook omdat ze best aangereden zou kunnen worden daar. :n

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Re: Hond (niet de mijne) voor mijn neus aangereden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-19 01:03

Iedereen heeft zijn eigen manier van handelen. Ik had geen behoefte om te gaan helpen zoeken of wat dan ook, aangezien ik voor mijn/onze eigen veiligheid ging. Langsgaan om te vragen hoe het is heb ik ook geen behoefte aan, om eerder genoemde redenen. Iedereen gaat anders met dingen om.

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 01:09

Ik vind het wel raar dat je maar blijft herhalen, als die auto er niet was waren wij gegrepen etc. Je bent niet gegrepen. Punt. Je weet niet hoe het is gelopen zonder de aanrijding.

Ik vind het een harde les voor de eigenaren. Met hopelijk een sisser als einde.. En hopelijk gaan ze voortaan aanlijnen. Kleine moeite lijkt me. Of gaan ze naar een losloopgebied. Ze mogen ook wel zwaarder bestraft worden als ze boa's gaan negeren.

Ik zou na een poosje wel even aanbellen om te vragen hoe het is afgelopen, beetje menselijk. Met ook de melding dat het een grote impact heeft op jou. Mogen ze best weten. Desnoods met iemand samen, en weg lopen zodra ze beginnen te wijzen met een vingertje. Of ze treffen op straat. Ook erg vreemd als er geen enkel woord over wordt gesproken

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 01:23

Jester_ schreef:
Tja en die waarschuwing, hoe serieus nemen mensen die. Ik heb de politie ook al eens op de stoep gehad want ik zou mijn hond hebben mishandeld. The queen herself lag te slapen in haar troon, ja ik heb haar een tik verkocht omdat ze niet luisterde, mag dat niet? Die mensen komen dus op iemand zijn melding af waar ik mijn hond zou hebben afgeranseld. Het was letterlijk 1 tik op zijn kop. De politie ziet dan ook heus wel dat dat onzin is. Daar heb ik ook een waarschuwing voorr gekregen, maar dan krijgt die de. Volgende kewr weer een tiks hoor als ie niet luisters. Zo'n bezoek en waarschuwing stelt echt niks voor

Hoe ? Jij had toch die perfect luisterende hond die los op straat kon lopen?Honden die perfect luisteren hoef je niet te slaan dus ik snap die aanklacht wel wat dat betreft.
De Ts hoeft verder niks,als ze hun hond aan de lijn hadden gehad had er niks gebeurt.Dat de ts daar toevallig haar hond uit liet en dat hun loslopende hond naar de ts ging en daarbij aangereden werd,dat is hun eigen schuld en niemand anders.

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-19 01:23

Cioccolato schreef:
Ik vind het wel raar dat je maar blijft herhalen, als die auto er niet was waren wij gegrepen etc. Je bent niet gegrepen. Punt. Je weet niet hoe het is gelopen zonder de aanrijding.

Ik vind het een harde les voor de eigenaren. Met hopelijk een sisser als einde.. En hopelijk gaan ze voortaan aanlijnen. Kleine moeite lijkt me. Of gaan ze naar een losloopgebied. Ze mogen ook wel zwaarder bestraft worden als ze boa's gaan negeren.

Ik zou na een poosje wel even aanbellen om te vragen hoe het is afgelopen, beetje menselijk. Met ook de melding dat het een grote impact heeft op jou. Mogen ze best weten. Desnoods met iemand samen, en weg lopen zodra ze beginnen te wijzen met een vingertje. Of ze treffen op straat. Ook erg vreemd als er geen enkel woord over wordt gesproken



Dat weet ik wel, want de vorige keer heb ik een van de twee honden van mijn hond af moeten schoppen, terwijl die man de andere hond moest grijpen. Omdat een Kees een dikke kraag heeft had ze toen geen verwondingen. Die keer vlogen ze ook zonder te waarschuwen meteen bovenop mijn hond, en beet die ene dus ook meteen. Die ander kon die man nog net vastgrijpen, die liep dichterbij hem. Dus ik ben er vrij zeker van dat dit weer een soortgelijk incident geweest zou zijn.

Als ik ze toevallig tegenkom op straat zal ik er uiteraard naar vragen. Maar ik ga er niet aanbellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 08:01

Jester_ schreef:
Tja en die waarschuwing, hoe serieus nemen mensen die. Ik heb de politie ook al eens op de stoep gehad want ik zou mijn hond hebben mishandeld. The queen herself lag te slapen in haar troon, ja ik heb haar een tik verkocht omdat ze niet luisterde, mag dat niet? Die mensen komen dus op iemand zijn melding af waar ik mijn hond zou hebben afgeranseld. Het was letterlijk 1 tik op zijn kop. De politie ziet dan ook heus wel dat dat onzin is. Daar heb ik ook een waarschuwing voorr gekregen, maar dan krijgt die de. Volgende kewr weer een tiks hoor als ie niet luisters. Zo'n bezoek en waarschuwing stelt echt niks voor

Jij bevestigt in dit topic wel de vooroordelen die er zijn over eigenaren van het soort hond dat jij hebt.

Waarschuwingen, wie neemt dat nou serieus? Hond los in aanlijngebied, want hij luistert zogenaamd perfect. Politie aan de deur omdat je hem blijkbaar zo hebt behandeld dat iemand het nodig vond een melding te maken, maar nee, was alleen een tik, want oeps, hij luistert toch niet altijd perfect.

juval

Berichten: 13210
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Hond (niet de mijne) voor mijn neus aangereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 09:49

maar vind je dan dat de politie op iedereen moet worden afgestuurd die zijn hond (of kind of paard) corrigeert met een tik?

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 09:55

juval schreef:
maar vind je dan dat de politie op iedereen moet worden afgestuurd die zijn hond (of kind of paard) corrigeert met een tik?

Nee alleen op mensen die hun dieren NIET corrigeren terwijl ze anderen lastig vallen/aanvallen.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 10:17

juval schreef:
maar vind je dan dat de politie op iedereen moet worden afgestuurd die zijn hond (of kind of paard) corrigeert met een tik?

Wat de 1 een tik noemt noemt de ander slaan. Dat blijft de visie van het eigen verhaal.

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 11:21

Ik zie niet waarom ts bij die mensen langs zou moeten gaan, ze was getuige, geen dader en behalve dat ze het heeft zien gebeuren is ze helemaal niet betrokken geweest bij die aanrijding.

Ik ben zelf ook getuige geweest bij enkele aanrijdingen en ongelukken, daarvan kende ik de betrokkenen niet en we hebben ook geen gegevens uitgewisseld ofzo (op zo'n moment ben je met heel andere dingen bezig) en verder contact zoals het vertellen van mijn kant van het verhaal van wat ik had gezien ging via de hulpdiensten als ambulance en politie. Nooit meer wat van die mensen gehoord.

Ts weet toevallig waar ze wonen, maar ze vinden elkaar onderling niet eens aardig, waarom zou ze langs gaan. Moet ze dan liegen 'ja jammer van je hond' terwijl ze diep van binnen gewoon blij is dat die hond haar eigen hond nu geen pijn (meer) kan doen?

*edit, laatste zin is een aanname, dat is hoe ik zelf zou denken als het om een dier zou gaan dat de mijne steeds wil aanvallen.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 11:31

juval schreef:
maar vind je dan dat de politie op iedereen moet worden afgestuurd die zijn hond (of kind of paard) corrigeert met een tik?


Het feit dat iemand melding bij de politie maakt, doet mij aannemen dat het wel meer is dan een tik. Tenzij het een buurman is waarmee je al jarenlang in een soort vete zit, kan ik me namelijk inderdaad niet voorstellen dat iemand de politie belt wanneer het een klein tikje op het hoofd was.

Storm

Berichten: 20841
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 11:57

Gini schreef:
Het feit dat iemand melding bij de politie maakt, doet mij aannemen dat het wel meer is dan een tik. Tenzij het een buurman is waarmee je al jarenlang in een soort vete zit, kan ik me namelijk inderdaad niet voorstellen dat iemand de politie belt wanneer het een klein tikje op het hoofd was.


Sommige mensen zijn gewoon raar.
Oude buurvrouw van mijn ouders stuurde de politie op ons af omdat onze hond over het tuinhekje was gesprongen, haar tuin in was gelopen, en zijn snuit in haar kruis had gedrukt toen ze stond te tuinieren. :')

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 13:34

Storm schreef:
Gini schreef:
Het feit dat iemand melding bij de politie maakt, doet mij aannemen dat het wel meer is dan een tik. Tenzij het een buurman is waarmee je al jarenlang in een soort vete zit, kan ik me namelijk inderdaad niet voorstellen dat iemand de politie belt wanneer het een klein tikje op het hoofd was.


Sommige mensen zijn gewoon raar.
Oude buurvrouw van mijn ouders stuurde de politie op ons af omdat onze hond over het tuinhekje was gesprongen, haar tuin in was gelopen, en zijn snuit in haar kruis had gedrukt toen ze stond te tuinieren. :')


Haha _O- o jee niet de snuit! Die politie zal ook wel gedacht hebben, waar gaat dit over?

Snap TS ook helemaal voor, je hebt geen verplichting en die mensen zitten er waarschijnlijk ook helemaal niet op te wachten dat je langs komt.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 13:50

Raamzicht schreef:
Of misschirn moet je je hond grwoon geen tik voor zijn kop meer verkopen?


Mijn hond moet luisteren. Ik heb een stafford en anders krijg je weer het gezeik dat hij niet goed opgevoed is. Ik zou mijn hond nooit mishandelen maar als hij achter een kat aan wil bijv krijgt ie gewoon een tik van luisteren en klaar.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 13:54

Ik zal wel aso zijn ja. Ik had een keer met 30 graden mijn cabrio met dak los in de schaduw geparkeerd om even een broodje te halen en dan naar het strand te gaan. Amper 5 minuten. Kwam er ook politie aan, had ook een melding gehad van een oververhitte hond in een auto.

Ja vandaar dat ik zulke meldingen niet heel serieus neem, er word te pas en te onpas meldingen gemaakt


En nogmaals: hoe denk je dat een hond leert luisteren? Ik hen haar al 2 jaar geen tik hoeven verkopen nee en nu luistert ie perfect ja

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 13:55

Haarbal schreef:
Cioccolato schreef:
Ik vind het wel raar dat je maar blijft herhalen, als die auto er niet was waren wij gegrepen etc. Je bent niet gegrepen. Punt. Je weet niet hoe het is gelopen zonder de aanrijding.

Ik vind het een harde les voor de eigenaren. Met hopelijk een sisser als einde.. En hopelijk gaan ze voortaan aanlijnen. Kleine moeite lijkt me. Of gaan ze naar een losloopgebied. Ze mogen ook wel zwaarder bestraft worden als ze boa's gaan negeren.

Ik zou na een poosje wel even aanbellen om te vragen hoe het is afgelopen, beetje menselijk. Met ook de melding dat het een grote impact heeft op jou. Mogen ze best weten. Desnoods met iemand samen, en weg lopen zodra ze beginnen te wijzen met een vingertje. Of ze treffen op straat. Ook erg vreemd als er geen enkel woord over wordt gesproken



Dat weet ik wel, want de vorige keer heb ik een van de twee honden van mijn hond af moeten schoppen, terwijl die man de andere hond moest grijpen. Omdat een Kees een dikke kraag heeft had ze toen geen verwondingen. Die keer vlogen ze ook zonder te waarschuwen meteen bovenop mijn hond, en beet die ene dus ook meteen. Die ander kon die man nog net vastgrijpen, die liep dichterbij hem. Dus ik ben er vrij zeker van dat dit weer een soortgelijk incident geweest zou zijn.

Als ik ze toevallig tegenkom op straat zal ik er uiteraard naar vragen. Maar ik ga er niet aanbellen.



Je weet het niet. Punt. Niemand weet het want het is niet gebeurd. Je hebt een vermoeden. En dat is heel anders en moet je heel anders verwoorden.
Als ik toch eens in de toekomst kon kijken.. Zou makkelijk zijn. Maar helaas. Ik kan het niet en jij ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 14:08

juval schreef:
maar vind je dan dat de politie op iedereen moet worden afgestuurd die zijn hond (of kind of paard) corrigeert met een tik?

Dat hangt geheel van de tik af. In sommige gevallen zeker wel ja. Maar zoals Gini zegt, tenzij er al iets gaande is zoals een burenruzie, zal iemand niet snel om een tikje melding maken bij de politie.

Maar ik herinner me een aflevering van RamBam die undercover ging bij hondenscholen, en dat vond ik persoonlijk schokkend en walgelijk. Dat is blijkbaar normaal in sommige kringen. Als je geweld en pijn nodig heb om je hond ( of kind of paard) onder controle te houden, moet je er gewoon niet aan beginnen.

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 14:12

Jester_ schreef:
Ik zal wel aso zijn ja. Ik had een keer met 30 graden mijn cabrio met dak los in de schaduw geparkeerd om even een broodje te halen en dan naar het strand te gaan. Amper 5 minuten. Kwam er ook politie aan, had ook een melding gehad van een oververhitte hond in een auto.

Ja vandaar dat ik zulke meldingen niet heel serieus neem, er word te pas en te onpas meldingen gemaakt


En nogmaals: hoe denk je dat een hond leert luisteren? Ik hen haar al 2 jaar geen tik hoeven verkopen nee en nu luistert ie perfect ja

Misschien heb je het niet door hoor, maar dit topic gaat over TS en niet over jou. Dus misschien zou je even willen stoppen met constant alles op jezelf betrekken.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 14:12

Jester_ schreef:
Ik zal wel aso zijn ja. Ik had een keer met 30 graden mijn cabrio met dak los in de schaduw geparkeerd om even een broodje te halen en dan naar het strand te gaan. Amper 5 minuten. Kwam er ook politie aan, had ook een melding gehad van een oververhitte hond in een auto.


Hoeveel honden al het leven gelaten hebben omdat baasje echt maar 5 minuten weg is, dat wil je niet weten. Ik kan het alleen maar toejuichen dat mensen dit vaker en meer gaan melden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 14:22

Cioccolato schreef:
Haarbal schreef:



Dat weet ik wel, want de vorige keer heb ik een van de twee honden van mijn hond af moeten schoppen, terwijl die man de andere hond moest grijpen. Omdat een Kees een dikke kraag heeft had ze toen geen verwondingen. Die keer vlogen ze ook zonder te waarschuwen meteen bovenop mijn hond, en beet die ene dus ook meteen. Die ander kon die man nog net vastgrijpen, die liep dichterbij hem. Dus ik ben er vrij zeker van dat dit weer een soortgelijk incident geweest zou zijn.

Als ik ze toevallig tegenkom op straat zal ik er uiteraard naar vragen. Maar ik ga er niet aanbellen.



Je weet het niet. Punt. Niemand weet het want het is niet gebeurd. Je hebt een vermoeden. En dat is heel anders en moet je heel anders verwoorden.
Als ik toch eens in de toekomst kon kijken.. Zou makkelijk zijn. Maar helaas. Ik kan het niet en jij ook niet.

Wat een gemierenneuk. Dit is Bokt, geen rechtszaal, ze mag het verwoorden zoals ze wil. Ze kan prima inschatten wat er naar alle waarschijnlijkheid gebeurd zou zijn.

roekes

Berichten: 755
Geregistreerd: 05-04-14
Woonplaats: Drenthe

Re: Hond (niet de mijne) voor mijn neus aangereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 14:26

Ik ben erg benieuwd of je al weet of de hond de aanrijding heeft overleeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 14:49

Jester_ schreef:
Ik zal wel aso zijn ja. Ik had een keer met 30 graden mijn cabrio met dak los in de schaduw geparkeerd om even een broodje te halen en dan naar het strand te gaan. Amper 5 minuten. Kwam er ook politie aan, had ook een melding gehad van een oververhitte hond in een auto.


Duidelijk geen flauw benul van hoe een hondenlichaam werkt en hoe snel het tot tientallen graden op loopt in een auto. Ook in de schaduw. Ik had je ruit ingeslagen, niet eens een melding gemaakt. :evaw:

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 14:49

naomiiiii schreef:
Jester_ schreef:
Ik zal wel aso zijn ja. Ik had een keer met 30 graden mijn cabrio met dak los in de schaduw geparkeerd om even een broodje te halen en dan naar het strand te gaan. Amper 5 minuten. Kwam er ook politie aan, had ook een melding gehad van een oververhitte hond in een auto.


Duidelijk geen flauw benul van hoe een hondenlichaam werkt en hoe snel het tot tientallen graden op loopt in een auto. Ook in de schaduw. Ik had je ruit ingeslagen, niet eens een melding gemaakt. :evaw:


Lieve schat het dak was eraf!! Hoeveel meer ventilatie wil je hebben :')

Storm

Berichten: 20841
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Hond (niet de mijne) voor mijn neus aangereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 15:18

Oh God :')