Hond (niet de mijne) voor mijn neus aangereden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 10:00

:(
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-05-23 10:04, in het totaal 3 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41627
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 10:05

Djali schreef:
Ik vind het persoonlijk wel erg dat je het gemeld hebt bij de politie.

Je hond verliezen op die manier kan al behoorlijk traumatiserend zijn, en als je dan nog op het matje geroepen wordt bij de politie, terwijl er letterlijk niks gebeurd is die avond,... ik zou er niet vrolijk van worden.

Sterker nog, in al mijn verdriet zou ik als eigenaar nog denken dat jij beter had doorgelopen met je hondje, zodat dat spanningsmoment, twijfelopbouw niet zolang geduurd had.

Wat géén verwijt is naar jou TS, voor jou is dit ook heel erg :(

Maar ik probeer gewoon te denken aan de eigenaars die hun hond mogelijk kwijt zijn.

Hopelijk heeft hij het toch overleefd en hebben ze er een goede les aan geleerd.

Pardon? Een aanrijding moet altijd gemeld worden!

En niks gebeurd? De hond is aangereden, degene die de hond aanreed is door gereden. Noem dat maar niks gebeurd zijn.

Wel echt een goed voorbeeld van victim blaming, deze post :n.

Anoniem

Re: Hond (niet de mijne) voor mijn neus aangereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 10:10

Rustig San, ik dacht dat ze een melding gemaakt had ivm de loslopende honden, als een soort van klacht. Geen aangifte van de aanrijding.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 10:11

Djali schreef:
Ik vind het persoonlijk wel erg dat je het gemeld hebt bij de politie.

Je hond verliezen op die manier kan al behoorlijk traumatiserend zijn, en als je dan nog op het matje geroepen wordt bij de politie, terwijl er letterlijk niks gebeurd is die avond,... ik zou er niet vrolijk van worden.

Sterker nog, in al mijn verdriet zou ik als eigenaar nog denken dat jij beter had doorgelopen met je hondje, zodat dat spanningsmoment, twijfelopbouw niet zolang geduurd had.

Wat géén verwijt is naar jou TS, voor jou is dit ook heel erg :(

Maar ik probeer gewoon te denken aan de eigenaars die hun hond mogelijk kwijt zijn.

Hopelijk heeft hij het toch overleefd en hebben ze er een goede les aan geleerd.

TO wordt al langer geterroriseerd door die honden, ook nadat ze er een keer een BOA op afgestuurd heeft. De eigenaar is dus hardleers en ik heb geen medelijden met hem. Zou zeker deze gelegenheid aangrijpen om nogmaals politie op hem af te sturen. Hopelijk gaat ie z'n toekomstige honden wél netjes opvoeden en aanlijnen.

Orchid

Berichten: 1783
Geregistreerd: 20-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 10:28

Djali schreef:
Ik vind het persoonlijk wel erg dat je het gemeld hebt bij de politie.

Je hond verliezen op die manier kan al behoorlijk traumatiserend zijn, en als je dan nog op het matje geroepen wordt bij de politie, terwijl er letterlijk niks gebeurd is die avond,... ik zou er niet vrolijk van worden.

Sterker nog, in al mijn verdriet zou ik als eigenaar nog denken dat jij beter had doorgelopen met je hondje, zodat dat spanningsmoment, twijfelopbouw niet zolang geduurd had.

Wat géén verwijt is naar jou TS, voor jou is dit ook heel erg :(

Maar ik probeer gewoon te denken aan de eigenaars die hun hond mogelijk kwijt zijn.

Hopelijk heeft hij het toch overleefd en hebben ze er een goede les aan geleerd.


Misschien moet je niet jezelf met deze eigenaren vergelijken. Met alle verdriet en emotie die dit voor jou zal opwekken had je toch ook juist zulke gevaarlijke situaties voor je eigen en andere dieren voorkomen?
Dat deze eigenaren dit wel zelf opzoeken levert nu eenmaal deze nare consequenties. Heel goed om de politie hierbij te betrekken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41627
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 10:41

Djali schreef:
Rustig San, ik dacht dat ze een melding gemaakt had ivm de loslopende honden, als een soort van klacht. Geen aangifte van de aanrijding.

Ook. En terecht. Die honden mogen niet los. Ze hebben al eerder een waarschuwing gehad.

xPabloBokt

Berichten: 9424
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Hond (niet de mijne) voor mijn neus aangereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 10:58

Vind het nogal raar om hier een soort van vingertje te wijzen naar TS. De enige die een vingertje verdienen zijn de eigenaren van die honden, die willens en wetens hun honden laten loslopen ondanks meerdere signalen en waarschuwingen dat dit tot problemen leidt. Het is vreselijk voor die hond zelf, maar de eigenaren hebben hier zelf schuld aan. Niet de TS en ook niet hoe ze gereageerd heeft op het incident. Vind het top dat ze het bij de politie gemeld heeft. Deze eigenaren zijn koppig en hardleers genoeg geweest dat een dier er nu de dupe van wordt. Dat mogen ze best voelen.

iirrssjjee

Berichten: 5938
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Hond (niet de mijne) voor mijn neus aangereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 11:34

Het is sowieso al van de zotte dat jij op de klok moet kijken wanneer jij wel of niet je hond uit kan laten omdat je bang bent dat je ze tegenkomt....

Ik zou ook niet aanbellen. Kans lijkt me aanwezig dat ze jou gaan beschuldigen van de aanrijding, omdat jij daar liep met jouw hond.....

Ik hoop dat je het zelf een plekje kan gaan geven, en dat het uiteinselijk meevalt en de hond gewoon weer vrolijk rondloopt. En dat daarnaast de eigenaren ervan hebben geleerd en de honden gewoon aan de lijn doen....

CalipsoLover

Berichten: 5565
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 11:38

xPabloBokt schreef:
Vind het nogal raar om hier een soort van vingertje te wijzen naar TS. De enige die een vingertje verdienen zijn de eigenaren van die honden, die willens en wetens hun honden laten loslopen ondanks meerdere signalen en waarschuwingen dat dit tot problemen leidt. Het is vreselijk voor die hond zelf, maar de eigenaren hebben hier zelf schuld aan. Niet de TS en ook niet hoe ze gereageerd heeft op het incident. Vind het top dat ze het bij de politie gemeld heeft. Deze eigenaren zijn koppig en hardleers genoeg geweest dat een dier er nu de dupe van wordt. Dat mogen ze best voelen.

Dit dus.

Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Hond (niet de mijne) voor mijn neus aangereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 13:29

Buiten het gevaar dat de hond van ts heeft gelopen en de hond die is aangereden is er ook nog een auto bij betrokken geweest. Dit had voor de bestuurder en evt tegenliggers ook verkeerd kunnen aflopen als de bestuurder bijvoorbeeld een ruk aan het stuur had gegeven om de hond te ontwijken. Ik ben het daarom ook eens met de aangifte.

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-19 13:39

Djali schreef:
Ik vind het persoonlijk wel erg dat je het gemeld hebt bij de politie.

Je hond verliezen op die manier kan al behoorlijk traumatiserend zijn, en als je dan nog op het matje geroepen wordt bij de politie, terwijl er letterlijk niks gebeurd is die avond,... ik zou er niet vrolijk van worden.

Sterker nog, in al mijn verdriet zou ik als eigenaar nog denken dat jij beter had doorgelopen met je hondje, zodat dat spanningsmoment, twijfelopbouw niet zolang geduurd had.

Wat géén verwijt is naar jou TS, voor jou is dit ook heel erg :(

Maar ik probeer gewoon te denken aan de eigenaars die hun hond mogelijk kwijt zijn.

Hopelijk heeft hij het toch overleefd en hebben ze er een goede les aan geleerd.



Ik hoop voor jou dat je nooit in dezelfde situatie komt. Want hoewel alles in slowmotion lijkt te gaan, gaat het natuurlijk in de werkelijkheid in een halve seconde. Ik heb niet stilgestaan, ja, mogelijk die ene tel dat ik die honden zag. Want op het moment dat we elkaar zagen kwamen ze meteen de straat over. Ik had precies genoeg tijd om "KUD" te denken en te besluiten dat ik mijn hond ging ophijsen en toen was het al BAFFFF. En na die knal heb ik niet staan toekijken en afwachten maar ben ik meteen doorgelopen. Zoals ik het opgeschreven hebt klinkt het misschien alsof ik minutenlang dom heb staan staren maar het was echt een splitsecond. Daarom weet ik ook niet of die auto wel of niet gestopt is.

Maar goed, ik hoop dat jij het nooit mee hoeft te maken en dus niet zal ervaren hoe een halve seconde ineens in een soort stroperige slow motion gaat.

Daarnaast; ik heb geen aangifte gedaan, ik heb mij gemeld als getuige van een aanrijding. Want dat was ik; getuige van een aanrijding. Daarnaast had ik gaten in mijn hond gehad als die auto er niet tussen had gezeten. Er is niet "letterlijk niks gebeurd" zoals jij hier schrijft. Iemand is zich rotgeschokken achter het stuur, heeft mogelijk schade aan de auto. Iemand anders is mogelijk zijn hond kwijt. En ik ben me rotgeschrokken en als er geen aanrijding geweest was had ik twee honden die per stuk twee keer zo veel wegen als mijn eigen hond bovenop me gehad, met moordneigingen. Misschien heb je er overheen gelezen, maar mijn hond is al eerder gegrepen door deze twee, had gelukkig door mijn eigen snelle handelen en de dikke vacht toen geen gaatjes maar wel flink schrik. Er is dus niet "letterlijk niks gebeurd".

Deze mensen zijn al eerder officieel gewaarschuwd, daarna ben ik ze nog een paar keer tegen gekomen waarbij ze steeds last-minute hun honden konden grijpen. En ze hadden daar alleen tijd voor omdat ik met een radar op door de straat loop en stop of wegloop als ik ze zie. Als ik gewoon zou doorlopen wanneer ik ze in het oog krijg zouden ze nooit genoeg tijd hebben om de honden te pakken, want ze lopen er A) metersver achter en B) letten zelf niet op. Er wordt met mij dus totaal geen rekening gehouden. Eigen schuld dikke bult, mijn eigen veiligheid en de verkeersveiligheid gaan voor mij toch echt boven de gEkWeTsTe GeVoElEnS van deze eigenaren, en dat jij het daar niet mee eens bent zal mij worst wezen. Nogmaals, ik hoop dat je het zelf niet mee hoeft te maken!
Laatst bijgewerkt door Haarbal op 20-12-19 14:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-19 13:49

Even voor de duidelijkheid, na het eerste bijtincident heb ik ook geen aangifte gedaan. Ik heb toen melding gemaakt van het incident, en er toen bijgezet dat ik wilde dat er een dossier werd opgebouwd, omdat er dan bij herhaling op papier staat dat deze honden al eerder een incident veroorzaakt hebben. Ik heb destijds de BOA aan de deur gehad, en die vroeg of ik wist waar die mensen woonden. Dat wist ik. Ik heb aangegeven dat hij er niet langs hoefde, sterker nog, dat ik liever niet wilde dat hij dat deed omdat ik geen conflict wilde de volgende keer dat ik ze tegenkwam.

De BOA heeft toen aangegeven dat hij geen boetes oid kon geven want het was niet heterdaad (was ook niet mijn insteek) maar dat hij hun kant van het verhaal wilde horen. De week nadat hij daar langs geweest was heeft de man van de honden mij opgewacht en gevraagd hoe het met mijn hond ging, en gezegd dat hij het niet zo serieus vond. Ook heeft hij benadrukt dat het toch echt aan mijn hond moest liggen want zijn honden konden met iedereen. Mijn hond MOEST wel iets gedaan hebben want zijn honden deden dit nooit. Ik heb daarop destijds nogmaals aangegeven dat ik graag wil dat hij zijn honden aanlijnt, en dat ze de mijne gewoon niet mogen. Want mijn hond liep aangelijnd naast mij en het enige dat ze deed was van schrik in elkaar kruipen en terugdeinzen (net als dinsdagavond).

Dus ook de eerste keer heb ik alleen melding gemaakt, met de intentie om een dossier te laten opbouwen, want stel dat ze de volgende keer een kindje grijpen? Dan staat er in ieder geval ergens op papier dat ze eerder een incident veroorzaakt hebben. Ik heb dus niet de BOA op ze af gestuurd of aangifte gedaan of weet ik het, ik heb bij de BOA aangegeven dat ik liever niet had dat hij langs ging want ik wilde geen conflict.

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 13:51

Bij ons is een soort zelfde situatie gebeurd. Mijn hond is destijds aangevallen door een hond die altijd in de wijk los liep. Alleen hij had verschillende honden al aangevallen.
Onze hond had ie bijna dood gebeten. De eigenaar deed alsof er niks gebeurd was. Mijn moeder had hem eraf geschopt. Vervolgens durfde ze nooit meer te lopen zonder een zweep. Ook dit gemeld bij de politie. Op een gegeven moment zagen we de hond niet meer lopen. Toen hadden we vernomen dat de hond aangereden was door een bus. Heel sneu natuurlijk. De baas had al snel snel nieuwe hond en die hielt ie wel netjes aan De lijn.

Ik vind het goed dat je het heb gemeld bij de politie. Vooral na wat er is gebeurd en de bestuurder is doorgereden.

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Hond (niet de mijne) voor mijn neus aangereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 15:10

Ik snap ts volkomen, zulke eigenaren mogen van gewoon een verbod op het houden van honden.

Hier in de wijk kan ik de rot honden nog goed uit de weg dan duik ik gewoon een gangetje in of sla af. Maar hebben hier echt wel mensen lopen met honden die al meerdere aanvallen achter de naam hebben en die laten ze gewoon los, een vrouw zegt zelf altijd. Ja ik laat hem los want anders grijpt die haar als die aan de lijn zit.
Dus mocht dat mormel onder een bus, auto of trein lopen dan ben ik er niet rouwig om.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 17:00

Wauw wat een pittige reacties :oo
TS, ik vind het net zo erg voor jou als voor de mensen die hun hond misschien verloren zijn! (Had ik geloof ik ook geschreven?)

Natuurlijk moet je een aanrijding aangeven, ik had het misbegrepen. Ik dacht, dat je gewoon een klacht tegen deze mensen had ingediend voor hun loslopende honden, terwijl de honden deze keer niets gedaan hadden. En dat zou ik erg voor ze vinden, ondanks hun asociale gedrag. Meer was/is het niet.

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Re: Hond (niet de mijne) voor mijn neus aangereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 17:16

TS, ik kan je erg goed begrijpen, ik heb soort gelijk iets mee gemaakt.
Mijn eigen hond destijds was geen andere honden vriend, en liep op straat altijd aan de lijn, en de route die ik liep, liep ook langs een drukke weg, aan de overkant zat een autohandelaar, die 2 honden had, altijd agressief naar andere honden, en er waren al meerdere bijt incidenten geweest.
Toen ik dus daar liep, kwam die ene hond van het terrein af, en net zoals jij schreef, niet om te komen snuffelen....hij rende dus die straat over om mijn hond aan te vallen, en ook de doffe klap, die vergeet je niet...
Die hond was hartstikke dood, en was echt een naar gezicht.
Ik ben toen ook met mijn hond verder gelopen, en voelde me schuldig, waarom moest ik juist nu daar lopen enz
Maar het kan niet zijn, dat mensen met honden daar niet meer voorbij kunnen wandelen..
Mensen moeten leren hun verantwoording te nemen.
Honden horen niet los op straat..
Zo'n aanrijding kan ook anders uitpakken, stel de auto mobilist wijkt uit, schiet de stoep op en rijd iemand aan, of of
Dus TS het is absoluut niet jouw schuld!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 17:21

Djali schreef:
Wauw wat een pittige reacties :oo
TS, ik vind het net zo erg voor jou als voor de mensen die hun hond misschien verloren zijn! (Had ik geloof ik ook geschreven?)

Natuurlijk moet je een aanrijding aangeven, ik had het misbegrepen. Ik dacht, dat je gewoon een klacht tegen deze mensen had ingediend voor hun loslopende honden, terwijl de honden deze keer niets gedaan hadden. En dat zou ik erg voor ze vinden, ondanks hun asociale gedrag. Meer was/is het niet.


Maar ze hebben wel wat gedaan. Ze stormden al op TS af. Zonder auto hadden ze de hond gehad. Ze waren al in actie richting Ts haar hond. Als ze niets hadden gedaan waren ze gewoon op de stoep blijven zitten.

Als iemand jou wil slaan en iemand anders houd die tegen, zeg je dan ook dat de persoon die jou wou slaan niets heeft gedaan?

Jester_

Berichten: 12268
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 18:45

iirrssjjee schreef:
Het is sowieso al van de zotte dat jij op de klok moet kijken wanneer jij wel of niet je hond uit kan laten omdat je bang bent dat je ze tegenkomt....

Ik zou ook niet aanbellen. Kans lijkt me aanwezig dat ze jou gaan beschuldigen van de aanrijding, omdat jij daar liep met jouw hond.....

Ik hoop dat je het zelf een plekje kan gaan geven, en dat het uiteinselijk meevalt en de hond gewoon weer vrolijk rondloopt. En dat daarnaast de eigenaren ervan hebben geleerd en de honden gewoon aan de lijn doen....


Maar waarom?? Wie zegt dat die mensen niet zelf ook wel gewoon bedacht hebben ja godver had ik ze nou maar aan de riem gehad? Wie zegt dat ze daar anderen de schuld van gaan geven en niet naar hun zelf kijken?

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 18:55

Jester_ schreef:
iirrssjjee schreef:
Het is sowieso al van de zotte dat jij op de klok moet kijken wanneer jij wel of niet je hond uit kan laten omdat je bang bent dat je ze tegenkomt....

Ik zou ook niet aanbellen. Kans lijkt me aanwezig dat ze jou gaan beschuldigen van de aanrijding, omdat jij daar liep met jouw hond.....

Ik hoop dat je het zelf een plekje kan gaan geven, en dat het uiteinselijk meevalt en de hond gewoon weer vrolijk rondloopt. En dat daarnaast de eigenaren ervan hebben geleerd en de honden gewoon aan de lijn doen....


Maar waarom?? Wie zegt dat die mensen niet zelf ook wel gewoon bedacht hebben ja godver had ik ze nou maar aan de riem gehad? Wie zegt dat ze daar anderen de schuld van gaan geven en niet naar hun zelf kijken?


Omdat ze A: de honden altijd hebben loslopen en deze al een keer de hond van TS te pakken hebben gehad B: al een waarschuwing van de BOA gehad hebben C: al vaker de honden nog maar net op tijd hebben aangelijnd.

Als dit de voorgeschiedenis is, waarom zou je dat dan pas gaan bedenken na een ongeluk? Omdat dat ineens wel tot je doordringt? Terwijl het al een keer fout is gegaan en daarna nog maar tig keer net goed.

iirrssjjee

Berichten: 5938
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 19:20

Jester_ schreef:
iirrssjjee schreef:
Het is sowieso al van de zotte dat jij op de klok moet kijken wanneer jij wel of niet je hond uit kan laten omdat je bang bent dat je ze tegenkomt....

Ik zou ook niet aanbellen. Kans lijkt me aanwezig dat ze jou gaan beschuldigen van de aanrijding, omdat jij daar liep met jouw hond.....

Ik hoop dat je het zelf een plekje kan gaan geven, en dat het uiteinselijk meevalt en de hond gewoon weer vrolijk rondloopt. En dat daarnaast de eigenaren ervan hebben geleerd en de honden gewoon aan de lijn doen....


Maar waarom?? Wie zegt dat die mensen niet zelf ook wel gewoon bedacht hebben ja godver had ik ze nou maar aan de riem gehad? Wie zegt dat ze daar anderen de schuld van gaan geven en niet naar hun zelf kijken?


Ik zeg nergens dat het zo is he... Ik zeg alleen dat de kans aanwezig is dat het zo is!

Daarnaast laten ze de honden willens en wetens loslopen, terwijl ze de hond van TS schijnbaar al gegrepen hebben en de al een waarschuwing van de BOA hebben gehad.

Jester_

Berichten: 12268
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Hond (niet de mijne) voor mijn neus aangereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 22:01

Maar denk je niet dat die mensen zich kapot geschrokken zijn als hun hond dood is? Hun kapot gaan van verdriet? En hun lesje dan wellicht geleerd hebben?

Alles staat in perspectief van de ts. Hoe heftig was de aanval? Maargoed ik ontvolg dit topic gauw want word zo kriegel van iedereen one way vieuw

zonnebloem18

Berichten: 24842
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Hond (niet de mijne) voor mijn neus aangereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 22:23

Het is toch helemaal niet bekend of de hond overleden is. Honden kunnen een aanrijding best wel overleven.

Jester_

Berichten: 12268
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Hond (niet de mijne) voor mijn neus aangereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 23:59

Nee omdat hier mensen zijn die zo krom redeneren niemand het nog weet. Ookal issie niet dood dat wil toch geen enkele hondenliefhebber. Ik was dezelfdr avond nog langsgegaan, ik was nieteems weggelopen maar helpen zoeken en hulp verlenen

Jester_

Berichten: 12268
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 00:05

Tja en die waarschuwing, hoe serieus nemen mensen die. Ik heb de politie ook al eens op de stoep gehad want ik zou mijn hond hebben mishandeld. The queen herself lag te slapen in haar troon, ja ik heb haar een tik verkocht omdat ze niet luisterde, mag dat niet? Die mensen komen dus op iemand zijn melding af waar ik mijn hond zou hebben afgeranseld. Het was letterlijk 1 tik op zijn kop. De politie ziet dan ook heus wel dat dat onzin is. Daar heb ik ook een waarschuwing voorr gekregen, maar dan krijgt die de. Volgende kewr weer een tiks hoor als ie niet luisters. Zo'n bezoek en waarschuwing stelt echt niks voor

Raamzicht
Berichten: 1370
Geregistreerd: 11-01-13

Re: Hond (niet de mijne) voor mijn neus aangereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 00:36

Of misschirn moet je je hond grwoon geen tik voor zijn kop meer verkopen?