Hond (niet de mijne) voor mijn neus aangereden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
speurneusc

Berichten: 5389
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 09:48

vergis je niet, schade inwendig kan heel groot zijn, honden hebben best veel spieren ed om hun organen heen waardoor er uiterlijk miss niet aan de hand blijkt te zijn, maar inwendig kunnen ze helemaal kapot zijn.

luuntje

Berichten: 13987
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 09:53

Heb je nog kunnen wat kunnen slapen?

Wat een pech dat die honden zulke slechte eigenaren hebben.
Sommige mensen verdienen geen huisdieren.

Ik zou het ook zeker melden.
Aangereden hond is heel erg.
Maar mensen die verongelukken ook.

ThirzaJarig

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 11:52

Jeetje wat n verhaal! Wat zou jij geschrokken zijn. Sterkte!

Ik heb hetzelfde mee gemaakt een Duitseherder die los liep. Zag mijn hond en had ook een ziekelijke focus. Die kwam heel hard in een rechte lijn op mijn hond afgerend. En echt 30cm voor me werd ie geschept door een auto met 50km. Die klap vergeet je nooit meer.

Ergens was ik ook blij dat ie niet mijn hond te pakken kon krijgen dan bleef er niet veel van m’n poedel over.

Het was overdag en de hond was weg gerend, ben die vrouw nog gaan helpen zoeken. Ze heeft hem gelijk ingeladen en naar de DA gegaan. Ik weet niet hoe dat is afgelopen.

Gini
Berichten: 17931
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 12:02

Haarbal schreef:
Ik kan er morgen wel een kaartje in de bus doen misschien. Dat ik hoop dat het allemaal goed afloopt. Maar als hun hond dood is is dat ook een beetje cru.


Ik vind het erg voor de hond, maar voor de eigenaars voel ik alleen maar woede. Door hun laksheid en onverschilligheid is misschien wel een hond dood.

Lys_PPA

Berichten: 1346
Geregistreerd: 30-09-19

Re: Hond (niet de mijne Halleluja) voor mijn neus aangereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 12:35

Sow dat is schrikken!

Ik zou aangifte doen, want als die auto er niet tussen had gezeten had je zelf waarschijnlijk in de problemen gezeten met je hond. De eigenaren zouden meer verantwoordelijkheid moeten nemen over hun honden. Zeker omdat ze de BOA al eens aan de deur gehad hebben met het verzoek de honden aangelijnd te houden.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Hond (niet de mijne Halleluja) voor mijn neus aangereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 12:52

Ik zou mezelf sowieso melden. Ook als getuige. Feit blijft dat de automobilist is doorgereden na een aanrijding. Misschien heb jij iets gezien waardoor ze die bestuurder nog kunnen aanspreken.

xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 13:00

Jeetje wat heftig, ik kan me voorstellen dat je daar goed last van hebt! Sterkte voor jou en je hondje. Persoonlijk zou ik wel, ondanks wat er is voorgevallen, de eer aan mezelf houden en vragen hoe het gaat. Je bent gisteravond in paniek weggelopen. Het melden bij de BOA kan natuurlijk sowieso, het is niet alleen voor jouw hond z'n veiligheid maar ook voor die andere en vele andere weggebruikers.

Heel veel sterkte :(:)

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 13:03

Ik zou blij zijn dat zo'n onopgevoede agressieve hond het loodje heeft gelegd. Jammergenoeg dat ze niet alletwee tegen de auto op zijn gelopen. Hopelijk heeft de automobilist geen schade aan z'n auto, want ook al is de hondeneigenaar fout door zijn honden los te laten lopen, de verzekering zal het vast niet dekken.

mvdende

Berichten: 5726
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 13:05

Ik heb trouwens ook geen goed woord over voor die automobilist!

Doorrijden na een ongeval is een ernstig misdrijf! Wat als het een klein kind was geweest die ineens de weg over stak....

Daarnaast merk ik uit de eerste post van de TS op dat de automobilist veel te hard reed?! Ik vermoed 50 waar 30 is toegestaan..

Ik zou wel een melding bij de BOA maken, die honden horen niet los. Zeker niet als ze bijten.

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 13:07

Jeetje lees met verbazing je OP. Wat erg dat de mensen ondanks de waarschuwingen de honden los laten lopen. Helaas is dit hetgeen wat er kan gebeuren. Voor een ieder heel gevaarlijk! Wat zal jij geschrokken zijn zeg.
Ik zou even langs gaan gewoon om te vragen hoe het is afgelopen. Kijkend naar hun zou ik het fijn vinden als er bij mij iemand even na zou vragen hoe het gaat. Los van dat deze honden verre van oke zijn. En zou ik ook inderdaad weer een melding maken.
Is eigenlijk toch van het bezotte dat je amper je hond kan uitlaten.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Hond (niet de mijne Halleluja) voor mijn neus aangereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 13:09

Een dier aanrijden valt volgens mij niet onder doorrijden na ongeval. Het is en blijft nog altijd een dier en geen mens.

BigOne
Berichten: 38325
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 13:12

elnienjo schreef:
Een dier aanrijden valt volgens mij niet onder doorrijden na ongeval. Het is en blijft nog altijd een dier en geen mens.

Het is doorrijden na ongeval dus valt er volgens mij wel onder, in Zwolle is voor een paar weken ook een hond door een aso scheurder aangereden en die zoeken ze nog steeds bij de politie. Wat denk je van de schade aan een dier wanneer een dier geen schuld heeft??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 13:14

mvdende schreef:
Ik heb trouwens ook geen goed woord over voor die automobilist!

Doorrijden na een ongeval is een ernstig misdrijf! Wat als het een klein kind was geweest die ineens de weg over stak....

Daarnaast merk ik uit de eerste post van de TS op dat de automobilist veel te hard reed?! Ik vermoed 50 waar 30 is toegestaan..

Ik zou wel een melding bij de BOA maken, die honden horen niet los. Zeker niet als ze bijten.


Waar haal je dat uit? Hier zijn genoeg stukken waar je 50 mag rijden..
Ik vind het juist ook sneu voor de automobilist, misschien is hij of zij in eerste instantie doorgereden door de schrik, hoeft niet persé te zijn omdat het hem of haar niks kan schelen en de honden hoorden niet los, volledige verantwoordelijkheid ligt dus ook gewoon bij de eigenaren.
Ik zou ook melding maken, niet zelf gaan vragen hoe het gaat want het zou mij idd niet verbazen dat jij dan een hoop gescheld over je heen krijgt.

Ik zie op Facebook veel te vaak posts met bijbehorende reacties voorbij komen waarbij de automobilist van alles wordt toegewenst omdat de hond is aangereden en diegene doorreed maar de verantwoordelijkheid bij zichzelf leggen omdat de hond los over straat liep is er dan niet bij..
Hier loopt er zowat elke nacht een klein hondje los over straat, eigenaren zijn ook zo laks als de pest en het is daar ook gewoon wachten tot het fout gaat.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 13:15

bigone schreef:
elnienjo schreef:
Een dier aanrijden valt volgens mij niet onder doorrijden na ongeval. Het is en blijft nog altijd een dier en geen mens.

Het is doorrijden na ongeval dus valt er volgens mij wel onder, in Zwolle is voor een paar weken ook een hond door een aso scheurder aangereden en die zoeken ze nog steeds bij de politie. Wat denk je van de schade aan een dier wanneer een dier geen schuld heeft??

Er liggen hier regelmatig dode katten of konijnen/hazen/egels etc door aanrijding. Lijkt me niet dat daar iemand voor gestopt is na het aanrijden.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Hond (niet de mijne Halleluja) voor mijn neus aangereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 13:17

Bovendien zou ik als automobilist ook geen zin hebben te moeten dealen met een asociale hondeneigenaar, want mensen die hun honden los laten lopen op straat zijn nu eenmaal niet het meest beleefde volk doorgaans.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34676
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 13:17

Wat een schrik. Ik zou nog wel even aanbellen bij de eigenaars al is het alleen maar voor je eigen gemoedsrust.

speurneusc

Berichten: 5389
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 13:24

elnienjo schreef:
Een dier aanrijden valt volgens mij niet onder doorrijden na ongeval. Het is en blijft nog altijd een dier en geen mens.


ja wel zelfs met een aangereden hert mag je officieel niet doorrijden

Ocean_Child

Berichten: 2111
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Aan het strand :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 13:31

speurneusc schreef:
elnienjo schreef:
Een dier aanrijden valt volgens mij niet onder doorrijden na ongeval. Het is en blijft nog altijd een dier en geen mens.


ja wel zelfs met een aangereden hert mag je officieel niet doorrijden

Al rij je tegen een paaltje aan. Zelfs dan is het doorrijden na een ongeval.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 13:32

De bestuurder van de auto kan de hondeneigenaar aansprakelijk stellen voor zijn schade lees ik net:
Citaat:
Aanrijding met een huisdier
Bij het aanrijden van een huisdier krijg je een andere situatie. Een huisdier heeft namelijk wel een eigenaar die aansprakelijk gesteld kan worden. Eigenaren van huisdieren dragen een risicoaansprakelijkheid voor hun huisdieren. Schade door loslopende huisdieren kan dus verhaald worden op de eigenaar, ook als de eigenaar niet ernstig verwijtbaar is. Als een hond ontsnapt en aangereden wordt door een auto, is de eigenaar van de hond aansprakelijk. Huisdieren zijn meeverzekerd op de aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren (AVP).

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 13:36

elnienjo schreef:
De bestuurder van de auto kan de hondeneigenaar aansprakelijk stellen voor zijn schade lees ik net:
Citaat:
Aanrijding met een huisdier
Bij het aanrijden van een huisdier krijg je een andere situatie. Een huisdier heeft namelijk wel een eigenaar die aansprakelijk gesteld kan worden. Eigenaren van huisdieren dragen een risicoaansprakelijkheid voor hun huisdieren. Schade door loslopende huisdieren kan dus verhaald worden op de eigenaar, ook als de eigenaar niet ernstig verwijtbaar is. Als een hond ontsnapt en aangereden wordt door een auto, is de eigenaar van de hond aansprakelijk. Huisdieren zijn meeverzekerd op de aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren (AVP).


Klopt, mijn vorige paard is ooit zonder mij in volle galop het dorp doorgerend. Die schade is allemaal op mijn WA verzekering verhaald ;) (paarden zijn huisdieren, heb ik wel even geverifieerd bij de verzekeraar, maar zolang ze hobbymatig in kleine aantallen gehouden worden, zijn het huisdieren volgens mijn verzekeraar)

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: Hond (niet de mijne Halleluja) voor mijn neus aangereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 13:38

Jeetje TS, wat een verhaal! Zeker melding doen bij politie en boa. Ik kan me helemaal voorstellen dat je er kapot van bent. Hopelijk heb je toch nog de slaap kunnen vatten.

Storm

Berichten: 20853
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 13:44

Tjee zeg, wat een schrik.
Ik snap eigenlijk niet dat je weg bent gelopen. Ik had wel even willen weten hoe dit was afgelopen.

Dat de mensen dom zijn dat ze hun honden steeds maar los laten lopen, is overduidelijk. Ik hoop dat ze hun lesje geleerd hebben, ik kan met die mensen weinig medelijden hebben, wel met de hond natuurlijk.

Ik zou zeker melding maken bij de Boa, zeker omdat jouw kant van het verhaal gehoord moet worden, het is natuurlijk ook van de zotte dat jij steeds jezelf aan moet passen omdat die mensen het vertikken om hun honden aan te lijnen.

black_kelpie

Berichten: 7830
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 13:44

Haarbal schreef:
Op een bepaalde manier is het eigen schuld, want ze moeten hun hond aanlijnen en de BOA is zelfs daarvoor bij ze langs geweest...

Deze pik ik er even uit, want zelfs al was ze dat niet verteld door de BOA, ze mogen überhaupt niet loslopen binnen de bebouwde kom. Staat in de APV. Wordt niet echt gehandhaaft, maar het mag echt niet.


mvdende schreef:
Daarnaast merk ik uit de eerste post van de TS op dat de automobilist veel te hard reed?! Ik vermoed 50 waar 30 is toegestaan..

Ik ken het punt dat TS beschrijft en auto's mogen daar wel degelijk 50. Betekent niet dat je maar zo door moet rijden als je een hond aanrijdt, daar heb ik ook geen goed woord voor over.

Ik zou ook contact opnemen met BOA/ politie. Arme hond :n

CalipsoLover

Berichten: 5575
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 13:45

Wat vreselijk. Ik snap wat je bedoelt met controle-freak, hier een DH rondlopen die ook een keer m'n hond heeft vastgehad omdat ze het hek hadden laten openstaan. Ook een keer op het strand een hond gehad die naar ons kwam terwijl onze Kees mooi naast ons liep, die viel ook plots aan en dat was ook standje KILL. Onze keeshond lag op verschillende plekken open toen, had veel erger kunnen zijn als hij zijn dikke vacht niet had gehad. Gelukkig hebben die mensen alle dierenartskosten vergoed.

Maar god wat zijn dat egoïstische mensen. Ze weten dat hun hond kan aanvallen, en alsnog laten ze hem op straat los lopen. Op straat dan nog wel, waar er auto's rijden? Dat zou ik NOOIT doen. Wij laten onze hond enkel los op het strand en in het bos. Als we een andere hond zien aan komen lijnen we hem aan, meer voor zijn eigen veiligheid dan die van andere want die van ons is eerder bang dan agressief en zal nooit bijten. Maar aangezien we het al eens voorgehad hebben dat andere honden hem aanvallen nemen we het risico niet. En op straat al zeker niet, stel dat ze iets zien lopen ze gewoon zo de straat op. Wij wonen ook in een buurt waar veel mensen honden hebben en ook veel mensen komen wandelen, maar niemand laat zijn hond hier los hoor.

Mijn neef heeft zijn hond is ook een keer aangereden, ook overleden door de klap. Chauffeur is doorgereden. Hond was het hek over gesprongen, ontsnapte vaker en er stond al een afspraak om het hek een paar dagen later te verhogen/extra beveiligen. Helaas een paar dagen te laat want het ergste is dan toch alsnog gebeurd. Je mag volgens mij idd niet doorrijden, maar de eigenaar van het dier is wel verantwoordelijk voor eventuele schade aan de wagen. In het geval van TS lijkt me dat ook logisch, de mensen laten hun hond bewust los terwijl ze weten dat hun hond de straat op kan rennen. Niet slim.

Goof

Berichten: 28832
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Hond (niet de mijne Halleluja) voor mijn neus aangereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 13:52

Ik vind dit echt vreselijk triest voor de hond, maar dit is echt een heel dom gevolg van je hond los laten lopen in een woonwijk.

Ik werd een tijdje geleden aangesproken op het feit dat ik mijn hond altijd aangelijnd heb in de wijk. Ik kreeg het verwijt dat het een zielig beest was met een kansloos leven omdat hij nooit los mocht lopen in de wijk.
Nee trut, omdat ik mijn hond dus niet onder een auto terug wil vinden. Sommige mensen hebben een rare kijk op het leven.