Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 42 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Kat eet plotseling niet meer

 
Profiel   

5 is aan de lage kant inderdaad, we zijn hem al iets meer gaan voeren zodat hij net wat hoger uit kwam. Maar 15 is natuurlijk weer een ander uiterste. Toen we zijn suikerziekte vaststelden zat hij op 21 geloof ik. Toen merkte ik nauwelijks wat, trouwens. Dus dat maakt het wel gek dat hij nu zo ziek is. Misschien is het toch wat anders maar heeft het wel allemaal invloed op elkaar. Veel drinken doet ie niet.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-19 21:57 



 
Profiel   

Ja, 15 is zeker het andere uiterste. Dat bedoelde ik inderdaad, bij die van mij kon ik behalve het drinken weinig merken, dus dat lijkt me gek als het bij hem inderdaad hetzelfde was. Dan lijkt het me toch iets anders of dat het inderdaad invloed op elkaar heeft gehad. Lastige ziekte wat dat betreft. Ik hoop dat hij nu gewoon lekker blijft eten..

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-19 22:42 



 
Profiel   

Hoe gaat het nu? Ik hoop dat het allemaal overwaait. Het klinkt een beetje als FIP, maar dat wens ik je echt niet toe. Ook katten met lever- en nierproblemen stoppen vaak met eten.

Sterkte!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-19 11:24 



 
Profiel   

Het gaat beter! Hij knapt elke dag weer een beetje op en we zien steeds meer Gizmo weer in zijn gedrag. Hij wil weer aandacht, komt daar ook weer om vragen, spint goed en graag, eet weer hele porties (al dan nog wel in delen) en wast zichzelf weer.
Wat het geweest is? Geen idee. Vanavond prikken we hem weer op zijn glucose. Hij krijgt weer z'n normale dosis, dus ik ben benieuwd waar hij nu zit.
Wat hij nog doet is veel drinken (sinds gisteren) en af en toe kuchen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-19 18:45 



 
Profiel   

Wij hebben dit laatst ook gehad met een van de katten. Hij leek ook echt beroerd, teruggetrokken en sloom. Savonds knapte hij ineens weer op. En een dag of 3 later was ie weer volledig zichzelf.
Alleen geen “suikerpatiënt”

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-19 19:12 



 
Profiel   

Met Gizmo gaat het redelijk, maar hij zit wel heel erg hoog nog in zijn glucose. Hij was zelfs gestegen naar 17. Dus we geven hem nu meer insuline. Qua gedrag is hij wel weer echt Gizmo. Het enige wat nog gek is is dat hij veel drinkt en zijn eten in delen opeet. Zolang hij het opeet is dat niet erg, hij is de enige kat dus niemand kan zijn eten opeten behalve hij.


Laatst bijgewerkt door Century op 27-12-19 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-19 15:29 



 
Profiel   

Misschien voor je eigen gemoedsrust en om zeker te weten toch even bloed laten trekken en een urineonderzoekje laten doen :)
Fijn dat hij wel verbetering laat zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-19 15:35 



 
Profiel   

Ja, daar twijfel ik wel aan. Als hij niet naar beneden wil met z'n glucose dan ga ik dat ook zeker laten doen. Omdat hij nu verder wel weer vrij normaal Gizmo is, wil ik het even afwachten denk ik. Ik had bij nader inzien die zondag gelijk bloed willen laten trekken, dat was fijner geweest. Urine hebben we toen wel geprobeerd maar hij weigerde te plassen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-19 15:41 



 
Profiel   

Gizmo is weer soort van beter, maar helemaal zijn we er nog niet. Glucose is nu wel stabiel maar nog net wat te hoog. Hij is ook nog iets rustiger dan normaal. Eten gaat wel weer goed.

Waar hij nu mee zit is dat hij zijn linkeroog halfdicht heeft. Dat deed hij ook toen hij ziek was een paar dagen. Nu begon het met een wat hangend ooglid en nu is het oog halfdicht. Hij knijpt er niet echt mee, het is ook niet rood of duidelijk ontstoken. Het lijkt meer alsof hij zijn hoofd gestoten heeft en een bult boven zijn oog heeft. Ik ben er niet helemaal gerust op :\ Het ging vanzelf over toen hij ziek was, dus ik hoop nu ook, maar vind het toch wel gek. Ik wacht even af en ga anders weer terug naar de dierenarts.

Iemand anders hier ervaring mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-20 13:23 



 
Profiel   

Ken dat alleen als abces na een vechtpartij oid. Zou er beslist mee naar de dierenarts gaan, vooral omdat zijn gezondheid toch wat fragiel is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-20 13:49 



 
Profiel   

Ben bang dat dat het ook gaat worden. Arme kat. :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-20 17:59 



 
Profiel   

Ik heb een oogzalfje meegekregen van de dierenarts. Zijn oogleden zijn echt enorm dik geworden; andere oog is niets mis mee. Ik zie nog geen verbetering met het zalfje. Ik denk dat ik het nog een dag afwacht en dan bel ik dat ik geen verbetering zie, en moeten we mogelijk naar een sterker zalfje. Dat wilden ze liever niet gelijk proberen omdat dat weer invloed kan hebben op zijn glucose. Maar hij is echt te rustig en heeft er duidelijk last van, vind het zo sneu voor hem. Ik wil de rondracende kat die veel te lawaaierig is weer terug!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-20 17:20 



 
Profiel   

Century schreef
Ik heb een oogzalfje meegekregen van de dierenarts. Zijn oogleden zijn echt enorm dik geworden; andere oog is niets mis mee. Ik zie nog geen verbetering met het zalfje. Ik denk dat ik het nog een dag afwacht en dan bel ik dat ik geen verbetering zie, en moeten we mogelijk naar een sterker zalfje. Dat wilden ze liever niet gelijk proberen omdat dat weer invloed kan hebben op zijn glucose. Maar hij is echt te rustig en heeft er duidelijk last van, vind het zo sneu voor hem. Ik wil de rondracende kat die veel te lawaaierig is weer terug!


Snap ik. Klinkt ook niet als oplossing voor een bult. Als zijn oog ontstoken is, kan het helpen, maar een ontstoken oog is erg pijnlijk. Zalf zou gauw moeten helpen. Ken het van bij kittens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-20 17:35 



 
Profiel   

Zijn oog zelf lijkt niet ontstoken, maar het zijn met name zijn oogleden die heel erg gezwollen zijn. Toch net een beetje anders dan normale ontstoken ogen. Maar dat hij er last van heeft is duidelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-20 17:41 



 
Profiel   

Weer een update. Met de ontstekingsremmers en oogdruppels leek het beter, hij werd ook meer zichzelf. Bult ging slinken, dus we gingen kijken of het met minder druppels kon. Echter was het vandaag weer dikker. Dus het druppelen zorgt ervoor dat de zwelling minder wordt, maar lost het probleem niet op. Dus weer terug (arme kat). Blijkt het toch een abces te zijn. Dus beetje leeg kunnen halen en nu antibiotica mee. Hij heeft met de pijnstiller die hij krijgt in ieder geval weinig last en is weer de lawaaierige, rondracende kat. Nu hopelijk ook snel weer met twee ogen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 21:38 



 
Profiel   

Was eigenlijk wel te verwachten. Door vechten lopen katten dat nogal eens op. Fijn dat het nu duidelijk is. Met wat geluk komt hij er gewoon weer helemaal bovenop.Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 23:24 



 
Profiel   

Hij komt alleen niet buiten en er is geen andere kat in huis (of hond). En er is ook niets te zien. Dus het is wel een beetje gek!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 23:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 42 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen